A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Motoros iskolánk eheti részében még mindig a fékezésnél maradunk, csak most nem a vészfékezés, illetve a megállás a cél, hanem a kanyar előtti hatékony lassulás az optimális fordulási sebesség és ív eltalálásának érdekében.
Szabó Attila oktatónk nem adja fel, pedig az [origo] motoros rovatának két munkatársa nem sok jelét mutatja a fejlődésnek még olyan egyszerű témában sem, mint például a fékezés. Mentségükre legyen mondva, a dolog - nem is kicsit - meg lett keverve a betanulás során, és olyan fogalmak és feladatok bukkantak elő a semmiből, mint a "progresszív fékezés", vagy a "ponthoz történő lassulás".
Aki nem hiszi el, hogy a fékezés motoron többről szól, mint a kar egyszerű behúzása, az kattintson és nézze végig kollégáink ámokfutását, akiket viszont inkább a négykerekűek hatékonyabb navigálása motivál, azoknak ezt ajánljuk.
Ismét Olaszországban csatlakozhatott szabadkártyásként az Európa-kupa sorozathoz Dudás Péter, ám ezúttal a méltán híres San Marino melletti Misano volt a helyszín.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0607/20060710dudaspete1.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582
Akárcsak Monza, ez a pálya szintén új volt a magyar motorosnak, ezért a verseny előtti csütörtök este azzal telt, hogy egy pályarajzzal gyalog körbejárta szerelőjével, Roska Lacival a bő négy kilométeres aszfaltcsíkot. Minden kanyarról, egyenesről feljegyzés készült, amolyan itiner, ami segített a pálya betanulásában az első edzésig. Egyből kiderült, hogy a pálya technikásnak bizonyul majd. Pénteken az utolsó programpont volt a GSX-R kupa edzése.
Péterék a motor beállításain nem változtattak egyelőre, mert még nem volt itteni tapasztalatuk, és mi tagadás, sok segítséget nem kaptak a többiektől sem. Az edzés 45 percét Dudi majdnem teljesen végig teljesítette, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsön a fordulókról és ideális ívekről. A futóművön ezután sem állítottak, mert a tempó még nem igényelte, de az áttételen rövidíteni kellett. A nagy melegben a pálya eléggé csúszott, alig öt kört bírt ki egy hátsó gumi, ezért másnapra újat szereltek föl. Szombaton délután egy filmet forgattak a kupáról, amihez összeterelték az összes résztvevő motort és versenyzőt, egy óriási csoportképre. Izgalmas látványt nyújtott a 26 darab, szinte egyforma GSX-R 750 egy csapatban a rajtuk ülő pilótákkal együtt.
Szinte már a lemenő nap fényénél, de még 37 fokos melegben kezdődött meg a második mért edzés. A negyven percet most is végigmotorozta Péter, ezúttal jóval lendületesebben, mint előző nap, ami a legjobb idején is meglátszott, bő három másodpercet javított az előző edzéshez képest. Ez a köridő a rajtrácson a 19. helyet jelentette a vasárnapi futamon, a 26 fős mezőnyben.
Vasárnap a második superbike futam előtt volt a GSX-R Európa-kupa versenye. Dudi jó rajttal több helyet is előre tudott jönni, sajnos a második körben viszont vesztett a pozíciójából és a 21. helyre esett vissza. Egy négyesfogat végén motorozott, majd szép sorban megelőzte őket és a 12 körös futam végére már ő vezette ezt a kis csapatot, így a 15. helyen ért célba. Az élen egy ideig Pirovano és Simeon küzdött, majd az olasz Segoni lett végül a második. Persze ismét az öreg Piro nyert, aki volt már tízszeres superbike futamgyőztes is. Rajta kívül mások is mennek a profi mezőnyben, például a belga Simeon a GSX-R kupa futama előtt a Superstock 600-as versenyen lett második, szinte Dudáséval azonos idővel. Péter a kevés edzés lehetőség miatt, a beállítási adatok hiányában nem tudott száz százalékot nyújtani. "A hétvégi versenyt a tapasztalatszerzésnek és tanulásnak lehet elkönyvelni." A következő verseny Péter számára Franciaországban lesz, sajnos számára ismét egy új pályán, de egy eredményes verseny lehetősége ott is adott lesz majd, meglátjuk.
Mike Tamás
Magyar motoros nemzetközi porondon/motor/20060510magyar.html
Talmácsi Gábor és csapata a brnói versenypályára látogatott egy kétnapos teszt erejéig, ám fáradozásaikat nem kísérte kellő eredmény.
leftTalmácsi: rohamosan fogunk javulni/motor/20060503talmacsi.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466
A várakozásokhoz képest nem hozott túl sok eredményt a kétnapos teszt Talmácsi Gábor és csapata számára Csehországban. A versenyző menedzsmentjének közleménye szerint Gábor ugyan rengeteg kört tett meg és sok új alkatrészt próbált ki, ám igazi fejlődést nem tudtak elérni a 125 köbcentis Hondával.
Az egyik új fejlesztés a motor váza volt, ám mivel azt nem tudták megfelelően beállítani, a futómű sem működött 100 százalékosan. Az eredménytelen próbálkozás miatt Talmáék úgy döntöttek, hogy a Német Nagydíjon visszatérnek a régi vázhoz, hiszen arról több használható adatuk van.
A motorblokk melegebb időben nyújtott gyenge teljesítményére továbbra sem találják a választ, így elképzelhető, hogy visszaviszik a blokkot a fékpadra és ott tesztelik tovább.
Talma elmondta, hogy három egymást követő verseny után kicsit sok volt számára még ez a teszt is, ezért néhány napra szüksége van, hogy regenerálódjon. A kondiban tartó edzések mellett kikapcsolódással fogja tölteni napjait, majd jövő hét szerdán indul Németországba.
Talmácsi tizedik Doningtonban/motor/20060702talmacsi.htmlTalmácsi tizenegyedik Assenben/motor/20060624talmacsi.htmlTalmácsi hetedik, Rossi bukott Assenben/motor/20060622talmacsi.htmlTalmácsi nyolcadik lett Barcelonában/motor/20060618talmacsi.htmlTalmácsi a nyolcadik helyen végzett Mugellóban/motor/20060604talmacsi.htmlTalmácsi nem szerzett pontot Le Mans-ban/motor/20060521talmacsi.htmlTalmácsi negyedik a Kínai Nagydíjon/motor/20060514talmacsi.html
A következő hétvégén az angliai Goodwoodban gyűlnek össze a sebesség megszállottjai, hogy híres versenyzőknek, köztük számos MotoGP-s sztárnak szurkoljanak egy közúton is zajló versenyen.
leftMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html
Idén június 21-én, azaz pénteken kezdődik és egészen vasárnapig tart majd a híres-neves 'Festival of Speed' (Sebességfesztivál) az angliai Goodwoodban, ahol a szórakozni vágyók találkozhatnak majd többek között a múlt- és a jelenkor motoros bajnokaival, valamint a jövő nagy reménységeivel.
A MotoGP-sorozatból az ausztrál Casey Stoner is tiszteletét teszi a rendezvényen, és ez alkalomból az LCR RC211V-je nyergében részt vesz majd a hagyományos goodwoodi hegyi versenyen. Mellette a brit James Ellison egy Yamaha OW48R-rel - mellyel Kenny Roberts 1980-ban szerzett világbajnoki címet - mutatkozik majd be a közönség előtt.
A MotoGP-be frissen átigazolt Chris Vermeulen feneke alatt is egy valóságos kincs fog dübörögni a hétvégén. Az ausztrál ugyanis Barry Sheene 1975-ös Suzuki XR-14-esét fogja majd terelgetni, amellyel első győzelmét szerezte meg az 500-as géposztályban.
A jelen MotoGP-sztárjai mellett Randy Mamola is bemutat néhány bemutató kört a nézőknek a Ducati egyik kétülésesével.
Az egyik legnagyobb hazai motorkereskedés pontosan egy éve vetette meg a lábát Budapesten, amit egy nagyszabású buli és tesztnap keretei között ünnepelnek július 10-én.
leftMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582
A Balatonlelle, Székesfehérvár és Szekszárd után Budapestre is megérkezett a Suzuki Full-Gas, amelynek egyéves évfordulóját július 10-én, azaz hétfőn ünnepelik a Budaörsi úti telephelyen. A programsorozat déltől veszi kezdetét egy kiadós tesztmotorozással, amit rendőri felvezetéssel bonyolítanak majd le. A kipróbálható modellek: VZR 1800, GSR600, GSX-R1000, GSX-R750, GSX-R600, SV1000, SV650, GSF1200SA, GSF650S, DL1000, DL650, VZ800. Aki inkább kettővel több kerékre vágyik, az a quad élményparkban vezetheti le a feszültséget néhány LTF400-as nyergében.
Aki saját motorral érkezik, az ingyen megmérettetheti a paripájának teljesítményét, de lesz még szervizbemutató is, melynek keretei között a Full-Gas szakijai hatalmas kedvvel és türelemmel várják apróbb, - otthon is elvégezhető - szereléssel kapcsolatos kérdéseket.
A teljes komfortérzetről bográcsban készített pincepöri és beláthatatlan mennyiségű sör, illetve üdítő gondoskodik, így valószínűleg mindenki teli hassal kezd majd el bulizni 19 órától, mikor is a MachineMouse nevű zenekar kezd el muzsikálni. A koncet első szünetében kerékpáros triál bemutatót tartanak, míg a második pihenő alatt Borsay Szabi mutatja be egykerekezési tudományát.
Motoros hétvége az egész családnak/motor/20060525motoros.html
Utolsó kommentek