A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Valentino Rossi, aki két másik MotoGP-pilótával együtt sérülten kénytelen versenyezni, ellenzi, hogy a jövő évi naptárban 18-ra emeljék a versenyek számát a jelenlegi 17-ről.
leftRossi egy hónapot akar, egy hetet kap/motor/20060628motogp.htmlA Michelin elnézést kért Rossitól/motor/20060615motogp.htmlRossinak hat éve nem ment ilyen rosszul/motor/20060526motogp.htmlRossi fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928
Rossi és olasz honfitársai, Loris Capirossi és Marco Melandri sérülten voltak kénytelenek versenyezni mind Assenben, mind pedig Donington Parkban, hogy világbajnoki reményeiket életben tartsák. Rossi egy asseni edzésen törte csuklóját és bokáját, míg Capirossit és Melandrit mellkas, illetve vállsérüléssel szállították kórházba egy héttel korábban, az első kanyarban történt hatalmas baleset következtében, Katalóniában.
Mindamellett, hogy a balesetek és sérülések a versenyzés velejárói, a versenyzők fő panasza az, hogy a MotoGP-naptár kibővítésével egyre több az egymást követő futam - ahogy az Barcelona, Assen és Donington Park esetében is történt -, így a pilótáknak nincs szabad hétvégéjük két verseny közt a felépülésre.
"Ez a versenyzés, néha megtörténik ilyesmi" - mondta Capirossi barcelonai balesetéről. "Mindamellett a lehető legrosszabbkor jött számomra a sérülés. Ilyen bukás előfordul, nem ezzel van a probléma. A baj az, hogy vittem a sérüléseimet további két versenyre, mert volt Barcelona, aztán Assen, majd Donington három héten belül. Ez a legrosszabb az egészben, ez az, ami bosszant, több időre lenne szükségünk a versenyek között."
Ezzel szemben Misano "előszerződést" kötött a MotoGP reklámjogainak tulajdonosával, a Dornával egy új San Marinó-i futamért 2007-től, a naptár ezzel most 18 fordulósra bővülhet - hacsak nem marad ki egy a mostaniak közül, de jelenleg nincs nyilvánvaló jelölt az eltávolításra.
"18 verseny már túl sok lenne" - mondta Rossi, a címvédő ötszörös MotoGP-világbajnok. "Az elején, mikor beszéltünk Carmelóval (Ezpeleta - Dorna) Misano érkezéséről, azt mondta, egy versenyt eltörölnek - így marad 17 -, de jelen pillanatban a szituáció nem igazán egyértelmű. Remélem, marad 17, bár ennyi is túl sok, különösképpen, hogy sokat tesztelünk a versenyek után hétfőnként és néha keddenként is."
Hihetetlen motoros ereklyével gazdagodhat az az illető, aki egy zsák pénz társaságában ellátogat az Amerikai Nagydíjra, ugyanis a verseny előtt lesz egy különleges aukció.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság július második felében Amerikába látogat, hogy 23-án Laguna Seca híres aszfaltcsíkján mérjék össze tudásukat a versenyzők. A futam előtt idén is megrendezik a Monterey Classic Bike árverést, amelynek fő attrakciója egy Ducati lesz.
A tűzpiros masina érdekessége, hogy ennek a nyergében nyerte meg az olasz csapat gyári pilótája, Loris Capirossi a tavalyi Malajziai Nagydíjat Valentino Rossi előtt, így nem csupán a csúcstechnikát, hanem a trófeát is meg kell fizetni. A négyhengeres masina egyébként a jelenlegi motorépítés eszenciája, birtoklása olyan, mintha valaki Michael Schumacher Ferrariját guríthatná haza a garázsába.
Utcára szabadította GP-motorját a Ducati/motor/ujdonsag/20060606utcara.htmlMotoGP: már tesztelik a Ducati 2007-es motorját/motor/20060504motogp.htmlMinden idők legerősebb Ducatiját fejlesztik/motor/ujdonsag/20060412minden.htmlVadonatúj Ducati-modell a láthatáron/motor/20060410vadonatuj.htmlMegújult a Ducati belépőmodellje/motor/ujdonsag/20060303megujult.html
Nemrégiben rendőri kezdeményezésre ingyenes vezetéstechnikai tréning indult, amelynek célja a motorosképzés során tapasztalható hiányosságok pótlása.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060628vezeteste10.jpg',50,50)Nagyobb képJelentkezés a vezetéstechnikai tréningrehttp://www.ivtm.huMotorsuli: a progresszív fékezés és egyéb finomságok/motor/20060620motoros.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlSzereti, ha fáj - Suzuki GSX-R 600/motor/teszt/20060530szereti.htmlKözéposztály, vigyázz! - Kawasaki ER-6n teszt/motor/teszt/20060405teszt.html
Egy tapasztalt, pár éves jogosítvánnyal rendelkező motoros igen könnyedén feloldódhat abban a jóleső érzésben, hogy gond nélkül elbír motorjával, jöjjön akármilyen helyzet.
Magyarországon sajnos köztudottan egyszerű motoros jogosítványhoz jutni, szinte már gyorstalpalóként működnek egyes motoros iskolák, és elmondható, hogy aki nem alkalmatlan egészségügyileg, gyakorlatilag pár héten belül legálisan motorra ülhet.
Arra most nem térünk ki, hogy a motorosok hány százalékának van jogosítványa is a motorjához, mert ez egy másik, tényfeltáró cikk témája volna, ám az tény, hogy a motoros oktatás rengeteg kívánnivalót hagy maga után.
Hiába kategorizált a motoros jogosítvány is évek óta, a rengeteget kritizált pályaalkalmassági vizsgálat megszüntetésével adminisztrációs szempontból is egyszerűbb vezetői engedélyhez jutni. Ennek kárát főleg azok a friss jogosítványt szerzők látják, akik a kellő rutin megszerzése nélkül viszonylag nagy teljesítményű motort vásárolnak.
Motorozni tanulni sokféle forrásból lehet. A legtöbb motoros azonban az iskolában szinte semmit sem sajátít el az utcai motorozáshoz feltétlenül szükséges tudásból, és ezért legfőképp az oktatás rendszere okolható. A friss jogosítvánnyal rendelkező motorosok azután vagy épségben megússzák első szezonjukat, vagy nem.
Rendőrmotoros kezdeményezésre a közelmúltban egy új és ingyenes képzési forma indult utcai motorosoknak. Az oktatás egynapos rendszerben zajlik a Hungaroringen, és a jelentkezőket azok az oktatók tanítják, akik a rendőrmotoros képzésben vesznek részt.
A vezetéstechnikai tréning nem vállalta fel azt a feladatot, hogy a motorosokat vezetés közben önmérsékletre, motorválasztásnál pedig önkritikára tanítsa, ennek ellenére igen fontos feladatot lát el. A kezdeményezés úttörő jellege miatt is dicséretet érdemel, sokak véleménye szerint az oktatás minőségét pedig az garantálja, hogy a tanfolyamon motoros rendőrök oktatnak.
Az utóbbi pár évben már nálunk is szerveznek vezetéstechnikai tréninget, létezik versenyzőiskola, ám a vezetéstechnikai tréning megszervezésének egyik alapelve az volt, hogy az oktatás mindenki számára elérhető legyen.
Ezért ezeken az ingyenes tréningeken előzetes bejelentkezés alapján bárki részt vehet, aki rendelkezik saját motorral, ahhoz vezetői engedéllyel, valamint vállalja, hogy saját felelősségére vesz részt az oktatáson, és hajlandó állni a nap során elpöfögött, amúgy nem túl jelentős mennyiségű benzin költségét.
A tréning anyagát néhány olyan feladatsor alkotja, amelyet abból az anyagból emeltek ki, amelyet maguknak a rendőröknek is el kell sajátítaniuk, majd évente szezonkezdéskor egy kéthetes edzőtáborban újra és újra gyakorolniuk kell.
Olyan alapvető feladatokról van szó, amelyet egy utcai motorosnak is rutinszerűen el kell sajátítania ahhoz, hogy egy-egy váratlan helyzetben is ura maradhasson járművének. Nyilván keveseknek jut eszébe önszántából felállni a motoron vagy elengedett kormánnyal motorozni. Ezek közúton felesleges vagánykodásnak tűnhetnek, ám nagyon is szükség lehet erre a fajta tudásra is, ha például rossz minőségű úton kell megőrizni a motor egyensúlyát, vagy egy szorult helyzetében össze-vissza csípő darazsat kell a bukósisakból kiszabadítani.
Az oktatás során főképp az egyensúlyt javító és olyan járműkezelési feladatok kerültek előtérbe, amelyek segítségével a motoros közelebbi kapcsolatba kerülhet motorjával. Ilyen például a közös bemelegítés, amelynek során a sort felvezető motoros rendőr előbb elengedett kézzel, majd motorján középkori női lovasként köröz a pályának használt, körbekerített területen. Ez persze csak egy része a gyakorlatoknak, ahogy az is része, hogy hogyan kell bal kézzel húzni a gázt.
Csak kevesen tudják az oktató után végrehajtani például azt a feladatot, amelynek során a motort fél kézzel kell tolni. Ennek egyik oka, hogy a legtöbb motoros nem csupán motorja teljesítményét, de tömegét sem tudja kezelni. Mindkét eset balesetveszélyes, ám mindkettőt meg lehet tanulni szorgalmas gyakorlással, ahogy a motor felállítása sem a gép tömegén és a motoros erején múlik.
Ennek szemléltetése egyébként az oktatáson egyszerűen zajlik: a tömeg közepére bemotorozó oktató egyszerűen fellöki motorját, majd elmagyarázz a trükköt, és közben minimális erőkifejtéssel újra kerekeire állítja szolgálati BMW-jét.
Az oktatás minden olyan elemet tartalmaz, amelynek a segítségével igen könnyedén megértethető lenne a motoros iskolákban a bóják között szenvedő tanoncokkal is, hogy miért is kell azokat kerülgetni.
Lehet, hogy csak egyszerűen egy kicsit át kellene rendezni a pályákat, ehhez azonban annak a törvénynek a módosítására volna szükség, amelyhez nemrégiben nyúltak hozzá a honatyák, éppen az oktatás megreformálását megcélozva.
A tanfolyamokon elvégzendő feladatok pedig amellett, hogy mai formájukban szinte alig alkalmasak a járműkezelés alapjainak elsajátítására, egyáltalán semmi kreativitást nem hordoznak magukban ahhoz, hogy meghozzák a növendékek tanulási kedvét. Márpedig ha a leendő motorosok nem tudják, hogy miért kell unalomig gyakorolni a kúpok kerülgetését, akkor az oktatás csak kidobott időnek számít.
Az sem elhanyagolható tény, hogy alig akad olyan motoros, aki őszintén és teljes meggyőződéssel állítaná, hogy minden elméleti és gyakorlati segítséget megkapott a feladatok technikai megvalósításához. A járművezető-képzés pedig olyan felelősségteljes feladat, amelynek helytelen módszertana közvetlenül veszélyezteti az új jogosítványt szerzett motoros és környezete testi épségét vagy akár életét.
Aki ezt önmagától is belátja, valószínűleg előbb-utóbb jelentkezik az ingyenes vezetéstechnikai tréningre, hogy nagyobb esélyt adjon magának a közúton való túlélésre.
Azt hittem, (legalább egy kicsit) tudok motorozni...
Esős szombat reggelen látogattam ki a Hungaroringre, az IVTM soron következő tréningjére. Gyomrom és fejem is üres volt a korai kelés miatt, a motor tankját viszont csurig teletöltöttem. Ez utólag elhibázott lépésnek bizonyult, bár utólag úgy tűnik, nem az a néhány kiló plusz akadályozta meg, hogy minden pályát hiba nélkül teljesítsünk: a BMW és én.
Természetesen én voltam a szűk keresztmetszet, mert mint kiderült, nemhogy nem tudok mindkét lábamat a motor egyik oldalán lógatva motorozni, de még az sem megy, hogy egy akkora helyen forduljak meg egy íven, lábletétel nélkül a motorral, ahol látszólag csak az segítene, ha leszállnék és a motor fenekét arrébb húzgálnám.
De minden gyakorlatot meg lehetett csinálni, ezt maga a tréning oktatója bizonyította be, aki bár nem volt verbálisan valami kommunikatív, ám néhány ominózus kanyarban motorja hangosan karistolva érte az aszfaltot. Megsemmisítő stílusban motorozott, ám az sem növelte - amúgy sem hosszú pórázra eresztett - önbizalmam, hogy a nap végére azért némileg belerázódtam a szlalomozásnak köszönhetően - amúgy nem túl jelentős méretű - majrécsíkom eltüntetésébe. A nap végére biztosan tudtam, hogy a tréningen mindenkinek legalább egyszer érdemes részt vennie, valamint abban is biztos voltam, hogy hamarosan én is a másodszor is jelentkezők között leszek.
Talmácsi Gábor a 125 kcm-esek között a tizedik helyen végzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság Brit Nagydíján, Donington Parkban.
leftMotoGP: majdnem dobogón a magyar csapat/motor/20060702motogp.htmlTalmácsi csak a 15. helyről rajtolhat/motor/20060701talmacsi.html
A viadalon a pontversenyben élen álló spanyol Alvaro Bautista rajt-cél győzelmet aratott. Talmácsi, aki a 15. rajtkockából indult, a start után azonnal négy helyet lépett előre, majd a verseny egyharmada után már a nyolcadik volt. Ezt követően azonban már nem tudott javítani, és lecsúszott a tizedik helyre.
Bautista fölényesen nyert, mögötte azonban nagy csata volt a finn Mika Kallio és az olasz Mattia Pasini között. Az utolsó kanyarban a tavaly ezüstérmes Kallio megelőzte vetélytársát, és így másodikként intették le.
A Tóth csapatnak ebben a kategóriában sajnos még az első kör előtt véget ért a verseny. Tóth Imi a 31. helyről rajtolva legalább tíz helyet javított a rajtpozíciójához képest. Néhány kanyarral később, még mindig a helyezkedések kellős közepén, a Malaguti versenyzője, Georg Froehlich túl rövid féktávot véve Imre és egy másik versenyző alól is kiütötte a motort. Imre ráesett a bal vállára, megsérült a jobb csuklója és a csípője. Megpróbált még visszaülni a motorra, de nem tudta újra beindítani az Apriliát.
A verseny után a második helyen végzett finn Mika Kallio csalódottan nyilatkozott. "Meg akartam nyerni a Brit Nagydíjat, és az első pár körben valóban elég gyors is voltam, de aztán egyre nőtt a hátrányom a Pasinival való küzdelem miatt. Nem rossz a második helyért járó húsz pont, és a következő futamon, a Sachsenringen remélem már nyerni tudok."
Mattia Pasini Kallióval szemben kifejezetten élvezte a második és harmadik helyét való küzdelmet. "Nagyon mulatságos volt ma Mikával együtt motorozni. Nagyszerű küzdelemben volt részünk, amelynek az lett a vége, hogy ő az utolsó kanyar után meg tudott előzni, és erre egyáltalán nem számítottam. Sok problémám volt ma a motorommal, részben a vázzal voltak gondok. Gratulálok Alvarónak, kiválóan motorozott egész hétvégén" - nyilatkozta a harmadik helyen végzett olasz versenyző.
Talmácsi Gábor a verseny után így nyilatkozott: "Kihoztam a maximumot magamból és a gépből is egyaránt. Reggel még a hűvösebb időben jobban ment a motorom, de a versenyen, a szokatlanul nagy melegben már nem volt elég gyors. Az egyenesekben rendre elmentek az előttem lévők, de a kanyarokban mindig megérkeztem rájuk. Előzni inkább akkor volt esélyem, ha hibázott valaki, ezt mindig próbáltam is kihasználni. Örülök a pontoknak és annak, hogy sikerült megőriznem az összetettben a helyemet. Jövő héten két napos tesztre megyünk Brno-ba, amit már nagyon várok és remélem, hogy sok kérdésre fogunk majd választ kapni a futómű beállításával kapcsolatban, illetve kiderítjük azt is, hogy pl. a magasabb hőmérséklet hatására, miért nem megy úgy a gép."
Eredmény, 125 kcm:
1. Alvaro Bautista 40:49.054 2. Mika Kallio 40:52.508 3. Mattia Pasini 40:52.553 ...10. Talmácsi Gábor 41:14.330
A pontverseny állása 9 verseny után:
1. Bautista 185 pont 2. Kallio 133 pont 3. Sergio Gadea 114 pont ...8. Talmácsi 63 pont
MotoGP
Dani Pedrosa a pole pozícióból vághatott neki a Brit Nagydíjnak, ám a rajt után a harmadik helyről induló Melandri állt a mezőny élére. Pedrosa tizenegy körön át próbálta visszavenni vezető pozícióját, és láthatóan gyorsabb volt, mint az olasz versenyző.
Valentino Rossi ismét nagyot motorozott a világbajnokság kilencedik futamán. A tizenkettedik helyről rajtoló olasz klasszis végigverekedte magát az egész mezőnyön, és nem kevés munkával végül másodikként motorozott át a célvonalon. A verseny felénél a hétszeres világbajnok már hat előtte rajtoló versenyzőt tudhatott maga mögött, és az utolsó körben Melandrival kellett megküzdenie, ám végül honfitársa állhatott fel a dobogó első fokára.
Dani Pedrosa a verseny után megköszönte csapatának az egész hétvégi kemény munkát: "Nagyon örülök, hogy megszereztem az első helyet, fantasztikus volt ez a hétvége. Szeretném megköszönni a csapatomnak, és mindenkinek, aki ezen a hétvégén körülöttem dolgozott, nagyszerű munkát végeztek. Más futamokhoz viszonyítva tökéletes rajtot vettem, ám utána hirtelen bonyolódni kezdett a verseny. A negyedik körben gondom volt a fékkel, így kisodródtam az ívről, de utána szerencsére vissza tudtam venni a vezető helyet."
Valentino Rossi nyilatkozata: "Biztos vagyok benne, hogy nem csupán nekem, de azok szerint is nagyszerű verseny volt a mai, akik a pálya széléről nézték. A második hely számomra felér egy győzelemmel, mert miután Assenben buktam, igen nagy erőfeszítésembe telt, hogy a doningtoni versenyre jó formába hozzam magam. Ebben nagy része volt Costa doktornak is, aki megtett mindent azért, hogy a lehető legjobban érezzem magam, ennek ellenére nem tudtam a maximumot nyújtani. Az időjárás kicsit beleszólt a tervekbe, mert miután kiválasztottuk a megfelelő gumikat, és beállítottuk a motort, elkezdett esni az eső, így a versenyre teljesen új beállításokra volt szükség. Az új helyzet miatt kellett pár kör, mire megtaláltam a ritmust, és a végén nagyszerű küzdelmet folytattunk Marco Melandrival."
Melandri nehéz versenyt tudhat maga mögött: "A verseny minden perce nagyon nehéz volt számomra. Néhány kör után egy kicsit elfáradtam, de meggyőztem magam, hogy folytatnom kell a versenyt, és ebben nagy része volt az orvosaimnak is. A szombati edzés után a futamra megváltoztattuk a motorom beállításait, ráadásul teli volt a tank is, így gondjaim voltak a motor irányításával. A hátsó gumim kicsit csúszkált az elején, de ahogy pár kör alatt bekopott, némileg javult a helyzet. Valentinóval együtt motorozva végül megtaláltam a ritmust, és megpróbáltam megelőzni őt, azt gondoltam, hogy jó lehetek a második helyre. Sajnos az utolsó hajtűkanyarban bár nagyot fékeztem, mégis túl gyorsan mentem, és lesodródtam az ideális ívről. Nem rossz eredmény a harmadik hely, de egy kissé csalódott vagyok" - nyilatkozta az olasz Marco Melandri a Brit Nagydíjat követően.
Utolsó kommentek