A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A legfrissebb hírek szerint a világ legnagyobb motorgyártójának számító Honda ősszel két új V2-es modellt is rivaldafénybe tol majd. A megújult Varadero és Firestorm közös erőforrása állítólag 1200 köbcentis lesz.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060623firestorm.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html
A Rapotrs&Rockets motoros szakújság értesülései szerint a Honda végre valahára teljesen felújítja az 1996-ban bemutatott és azóta gyakorlatilag változatlan formában gyártott VTR 1000 F-et, vagy ahogyan többen ismerik, a Firestormot.
A 996 köbcentis, V2-es motor lökettérfogatát állítólag 1200 köbcentisre növelik, hogy a Firestorm teljesítményével tartsa a lépést négyhengeres vetélytársaival, vagy éppen lepipálja őket. A képen látható modell ugyan csak a fantázia szüleménye, ám a végeredmény valami nagyon hasonló lehet, rengeteg stíluselemet átvéve a CBR sorozatból.
A másik kéthengeres újdonság a remek túragépnek számító XL 1000 Varadero, amelynek jelenleg is kapható változata ugyancsak nem egy mai darab. A Varadero vázában ugyanaz a motor dolgozik, mint a Firestormban, így ha az 1200 köbcentis lesz, akkor a túrapártiak is örülhetnek majd a megnövelt lökettérfogatból eredő kövér nyomatéknak és megszaporodott lóerőknek.
Különleges szériával ünnepel a Honda/motor/ujdonsag/20051122kulonleges.html
Talmácsi Gábor a hetedik legjobb időt futotta Assenben, a gyorsaságimotoros-világbajnokság szabadedzésén. A hétszeres világbajnokot, Valentino Rossit egy szerencsés esést követően kórházba szállították.
leftVideó a világ legveszélyesebb motorversenyéről/motor/20060621video.htmlMotorsuli: a progresszív fékezés és egyéb finomságok/motor/20060620motoros.htmlTömegbaleset a hétvégi GP-n/motor/20060619tomegbaleset.html
Talmácsi Gábor a hetedik legjobb időt érte el a 125 kcm-es géposztályban a gyorsaságimotoros-világbajnokság Holland Nagydíjának csütörtöki első időmérő edzésen, Assenben. A másik magyar induló, Tóth Imre 20. lett.
Az edzést a cseh Lukas Pesek nyerte az összetett pontversenyben vezető spanyol Alvaro Bautista előtt. A rajtsorrend a pénteki második időmérő edzésen dől el, a futamra szombaton kerül sor.
Eredmények, 125 kcm:
1. Lukas Pesek 1'46.230 2. Alvaro Bautista 1'46.537 3. Nicolas Terol 1'46.645 4. Mika Kallio 1'46.846 5. Hector Faubel 1'46.953 6. Simone Corsi 1'47.264 7. Talmácsi Gábor 1'47.288 8. Joan Olive 1'47.415 9. Thomas Luthi 1'47.604 10.Mike Di Meglio 1'47.638 ...20. Tóth Imre 1'48.088
250 kcm
A 250-es géposztály szabadedzésén Alex de Angelis volt a leggyorsabb, Jorge Lorenzo, Anthony West és Roberto Locatelli előtt.
GP
Az asseni pénteki szabadedzés leggyorsabbja Colin Edwards lett, aki Carlos Checát előzte meg, és a hondás Casey Stonert. Valentino Rossi az edzés elején bukott, így nem tudta befejezni a gyakorlást. A hétszeres világbajnokot kórházba szállították, és mindkét kezében hajszáltörést fedeztek fel, valamint zúzódott a válla és a könyöke is. Alapos kivizsgálás után döntenek orvosai és a csapat arról, hogy folytathatja-e az edzést pénteken.
Eredmények, 250 kcm:
GP-eredmények:
1. Alex De Angelis 1'43.293 2. Jorge Lorenzo 1'44.161 3. Anthony West 1'44.268 4. Roberto Locatelli 1'44.419 5. Yuki Takahashi 1'44.594 6. Alex Debon 1'44.781 7. Hiroshi Aoyama 1'45.127 8. Alex Baldolini 1'45.249 9. Shuhei Aoyama 1'45.317 10. Sylvain Guintoli 1'45.453
1. Colin Edwards 1'38.144 2. Carlos Checa 1'38.259 3. Casey Stoner 1'38.416 4. Kenny Roberts 1'38.510 5. Randy De Puniet 1'38.610 6. John Hopkins Usa 1'38.659 7. Chris Vermeulen 1'38.720 8. Makoto Tamada 1'38.921 9. Shinya Nakano 1'38.965 10. Nicky Hayden 1'39.142
Jeles motorversenyzőnk, Bitter Sándor az első magyarként teljesítette a világ legveszélyesebb futamát, a Man-szigeti TT-t. A közúti ámokfutásról on board-felvétel is készült, amit június 24-én bárki megnézhet a főszereplő társaságában.
leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video= http://ondemand.video.axelero.hu/origo/motor/ttonboard.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Egy kis ízelítő a videóbólMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582
A Man-szigeti TT nem véletlenül vált legendássá a motorversenyek között, ugyanis a rendkívül hosszú és veszélyes távnak csak a legbátrabbak mernek nekivágni. A TT egyedi hangulatát az adja, hogy közúton kell száguldozni versenytempóban, ami azt jelenti, hogy a legkisebb hibázás is komoly következménnyel járhat, idén sajnos négy benevezett versenyző halt meg a futamok során.
Bitter Sándor az első magyarként teljesítette idén a TT három futamát, amelyről szerencsére on board-felvétel is készült. Az izgalmas képsorokat június 24-én lehet megnézni Bitti társaságában a Planetárium melletti E-Klubban. Természetesen a magyar motoros nem csupán a TT-n indult az eddigi szezonban, így a vetítésen egy Superbike futam izgalmait is át lehet majd élni a versenyző szemszögéből.
Helyszín: E-Klub Budapest, X. ker. Népliget. A Planetárium mellett. Időpont: 2006. június 24. 20:30-21:00-ig érkezés, 21:00-től on board vetítés. Belépés: ingyenes
Bitter Sándor a Man-szigeten/motor/20060616bitter.htmlBitter elrepült a TT-re/motor/20060519bitter.htmlBitter: Visszavonulás előtt még egy Halálfutam/motor/20051003bitter.html
Virtuális motoros iskolánk legújabb részében fékezni próbálja megtanítani Szabó Attila az [origo] motoros rovatának két fakezű munkatársát. Mint kiderült, fékezéskor progresszivitás a jelszó, ami sajnos a mi fejlődésünkre már nem volt elmondható...
leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_gyakorlat_1.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 18:10 pMég több motorsulis videó/motor/20060224motoros.htmlHungaroring Motorsport Iskolahttp://www.motoring.hu/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok
A fékezés pofonegyszerű dolognak hangzik, tűnik, pedig, ha igazán hatékonyan szeretnénk lassulni, egy sereg dologra oda kell figyelnünk. Akármilyen furcsán hangzik is, a fékkar ráncigálásának összetett technikája van, amit csak rengeteg gyakorlással lehet tökéletesre fejleszteni. Ez leginkább akkor derül ki, amikor egy szakavatott motoros oktató és néhány bója van a közelünkben, mert ekkor centikben láthatjuk bénázásunk, vagy éppen fejlődésünk eredményét a megadott instrukciók alapján.
A fenti kritériumokat persze kicsit körülményes összehozni, ezért az [origo] motoros rovatának szorgos munkatársai megszervezték a nagy találkozást a bójákkal és egy motoros guruval, továbbá vállalták a kísérleti nyúl hálátlan feladatát, hogy Önöknek kedves olvasóknak, csupán ennyi legyen a dolguk: kényelmesen hátradőlni és profi fékezőkké válni, fejben. Persze ebben az esetben az elméleti tudás édeskevés, ezért az első adandó alkalommal irány egy kietlen parkoló és faragjunk le métereket a féktávunkból!
A fenti művelet bohóckodásnak tűnhet a járókelők, vagy akár a motoros pajtásaink előtt is, ám inkább steril körülmények között gyakoroljunk, fejlődjünk és tanuljuk meg az adott sebességhez tartozó féktávokat, mint éles helyzetben egy autó motorháztetején elmélkedjünk a fékút mibenlétéről...
Motorsuli: ha kijön elénk egy autó/motor/20060602motorsuli.htmlMotorsuli: biztonságosan a forgalomban/motor/20060522motorsuli.htmlMotorsuli: az elkerülhetetlen bukta/motor/20060512motorsuli.htmlMotorsuli: kezünk-lábunk védelme/motor/20060411motorsuli.htmlMotorsuli: a tavaszi átvizsgálás/motor/20060331motorsuli.htmlMotorsuli: a megfelelő védőfelszerelés/motor/20060321motorsuli.htmlMotorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?/motor/20060313motorsuli.htmlMotorsuli: hogyan válasszunk bukósisakot?/motor/20060306motorsuli.htmlMotorsuli: a tekintetünkkel navigálunk/motor/20060227motorsuli.html
Egy szerencsétlen tömegbaleset árnyékolta be a gyorsaságimotoros-világbajnokság hétvégi futamát. A királykategória rajtja után Sete Gibernau szaltózott egyet a Ducatijával, aminek rajta kívül még öt pilóta látta kárát.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060619motogp4.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok
Szikrázó napsütés és rekkenő hőség mellett indították el vasárnap a Katalán Nagydíj harmadik futamát, ám az ezres kategória lendülete már az első kanyarban megtört. A spanyol Sete Gibernau a célegyenes végén, féktávon egy szabályos szaltót hajtott végre - valószínűleg az első fék hibája miatt - motorjával elsodorva csapattársát, az olasz Loris Capirossit, aki az ugyancsak olasz Marco Melandrit rántotta magával.
A nagy tumultusban még három másik pilóta járt szerencsétlenül: a kawasakis Randy De Puniet mellett az amerikai John Hopkins is a sóderágyban kötött ki, a spanyol Daniel Pedrosával az oldalán.
A futamot természetesen azonnal megszakították és a rongybabaként heverő pilóták - Marco Melandri és Sete Gibernau - segítségére siettek, akiket kórházba kellett szállítani. Loris Capirossi ugyan saját lábán ment be a pálya melletti rendelőbe, ám egy korábbi sérülése miatt őt is beszállították a helyi kórházba megfigyelésre. Sete Gibernau pechsorozata egyébként a kórházba menet is folytatódott, ugyanis az őt szállító mentő karambolozott, a spanyol azonban megúszta további sérülések nélkül.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy mindhárom pilóta komolyabb következmény nélkül megúszta az esetet: Marco Melandrinak az agyrázkódásán kívül a válla ficamodott ki, Capirossinak csak zúzódásai vannak, csonttörést egyedül csak szegény Gibernau szenvedett, akinek a már korábban is sérült kulccsontja törött el ismét. Őt egyébként hétfőn műtik, a versenyzésbe való visszatérésének ideje bizonytalan.
Az újraindított versenyt egyébkén még sok pilóta számára tartogatott kellemetlen meglepetést, mert négyen is kiestek verseny közben, míg egy pilótát, Shinya Nakanót szabálytalanság miatt kiintettek, így csak 11-en tudták befejezni a versenyt. A futamot egyébként az olasz Valentino Rossi nyerte az amerikai Nicky Hayden előtt, míg a dobogó harmadik fokára a 2000-es világbajnok, Kenny Roberts állhatott fel.
A következő futam június 24-én lesz Hollandiában.
Talmácsi nyolcadik lett Barcelonában/motor/20060618talmacsi.html
Utolsó kommentek