Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szereti, ha fáj - Suzuki GSX-R 600

Az ezres GSX-R-rel tavaly valósággal letarolta a konkurenciát a Suzuki, amely idén a hatszázas és hétötvenes szegmensben is meg szeretné ismételni ezt a produkciót. A legkisebb "gixert" közel két hétig nyúztuk, kínoztuk, vallattuk, de végig élvezte.



Magányos japán mérnökökForrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0605/GSX-R2006524135222/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Még több képPlasztikrakéta: Suzuki GSX-R 1000/motor/teszt/20050825plasztikraketa.htmlAz utolsó mohikán - Suzuki GSX-R 750/motor/teszt/20040907kezdok.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Elképesztő a tempó a szupersportmotorok fejlesztése terén, hiszen alig két éve mutatták be az előző GSX-R szériát és most megint itt van egy teljesen átdolgozott 600-as és 750-es változat. Ennek hátterében valószínűleg egy sereg munkamániás japán mérnök áll, akiket csak fotókról ismernek fel a közvetlen hozzátartozók. De kit érdekelnek az ilyen családi drámák a földgolyó innenső felén, ha hozzánk csak a végeredmény jut el néhány két keréken guruló űrtechnika formájában?

Bizony, bizony, nem túlzás a fenti mondat, a kecses műanyag idomok alatt ugyanis a jelenlegi japán motorgyártás esszenciája lapul. Ebben a kategóriában ennél többel, jobbal, drágábbal maximum csak a versenypályán találkozhatunk a gyári csapatok istállóiban, de biztosak lehetünk abban, hogy azok az alkatrészek már ott lesznek a két év múlva megjelenő következő generációs GSX-R-ekben. És ebben ez a legszebb, hogy az a technika, amely néhány éve még a versenyzők számára is csak vágyálom volt, most ott csillog a sarki motorszalonban és arra vár, hogy valaki ilyesmibe feccölje a spórolt pénzét.

Na de lássuk, hogy mit is vihetünk haza, ha nem hallgatunk közeli hozzátartozóinkra a motorozás veszélyeiről, felesleges mivoltáról és vigyorogva aláírjuk az adásvételi szerződést.

Majdnem hatszáz

Forrás: [origo]Az 599 köbcentis blokkból ezúttal 125 lóerőt hoztak ki a Suzuki illetékesei, ehhez a mutatványhoz egészen pontosan 13 500-at kell percenként forognia a főtengelynek, de a piros tartomány csak 16 ezernél kezdőik a kijelzőn. Ezek a biztató számok jártak a fejemben, amikor átvettem a tesztmocit és beröffentettem a blokkot melegedni. Első pozitív meglepetés, hogy a motor hasa alá dugott kipufogóból sokkal karcosabb és öblösebb hang tört elő, mint az egy ekkora motortól elvárható.

Második meglepetés - bár ez számomra kevésbé pozitív - hogy az ülésre ráhuppanva egy lényegesen kisebb motoron találtam magam, mint azt korábban megszoktam a régi gixereken. Ezt a kompaktabb üléspozíciót szerencsére néhány km alatt meg lehet szokni, köszönhetően annak, hogy az új GSX-R-en minden kézreáll és vajpuhán működik, így tényleg minden idegszálunkkal a motorozásra összpontosíthatunk. További piros pont jár azért, hogy a lábtartókat három fokozatban lehet állítani, ám egy hórihorgas pilótának még ez is kevés lehet; megoldásként egy szélesebb tartományban mozgatható utángyártott alkatrész jöhet szóba, de akkor már nem árt beruházni egy állítható kormánycsutkába, esetleg magasabb üléspárnába, plexibe is...

Forrás: [origo]Az első kilométerek sajnos a csúcsforgalomban való szlalomozással teltek, de szerencsére a motor felhasználóbarát viselkedésének köszönhetően remekül lehet vele cikázni a városban. A legkisebb GSX-R rángatás nélkül tűri, ha alapjárat környékén gurulunk vele, sőt egy ilyen kihegyezett masinától meglepő lendülettel tud meglódulni már az alacsony tartományban is. Ennek hátterében persze számos technikai bravúr, és újítás lapul, akit komolyan érdekelnek a módosított szelepvezérlésről szóló sajtóanyagok, az nézze át ezt az irományt, akit viszont mindezek gyakorlati megvalósulása érdekel, az lapozzon tovább!

0 Tovább

Bordóba göngyölt burkolatok - Jawa 350/360 - Velorex 560

Az elhatározástól a műszaki vizsgáig két év telt el, és az eredmény önmagáért beszél. Egy pontosan restaurált, "olyan, mint újkorában" kéthengeres Jawát mutat be Ocskay Zoltán. Fotó: Ács Attila.



Leletmentés

Forrás: Veterán Autó és MotorMint rendesen, szereléssel kezdtünk. A kormányon volt két, hosszú száron lebegő nagy, fekete tükör, azokat gyorsan lebontottuk. Még mindig nem tetszett. Az oldalkocsi orrára felrakott rendszám - az is kötelező, akár a tükör - nemcsak a légellenállásnak tesz rosszat, rettenetesen ronda is. Egy ilyen szép formát megbontani egyszerűen vétek.

Az eredeti összhatás érdekében levettük a rendszámot is. Nem volt egyszerű. Feri fejest ugrott a csónakba, és ellentartotta a csavart, én meg kívülről tekertem. Amikor ezzel kész voltunk, egy kicsit még szemezgettem a hátsó rendszámmal, de aztán lebeszéltem magam a bontásról. Lássunk munkához.

Kalapálni tilos

Sneider Ferenc Velorex 560-assal díszített Jawa 360-asát tavaly Serkén, a gépindításnak becézett traktorfesztiválon láttam először. Keréken érkezett vele gazdája Balassagyarmatról, ebből kiderült, nem agyonkímélt utánfutó-töltelékkel állok szemben, és megbeszéltük, adandó alkalommal találkozunk majd, hogy alaposan körüljárjuk a szép háromkerekűt.

A nálunk csepptankos becenévvel illetett Jawa több nemzedék számára jelent szép emléket, az ötvenes-hatvanas években kifejezett státusszimbólumnak számított egy ilyen motorkerékpár, főleg a kéthengeres, 350-es változat. Velorex oldalkocsit nem sokat láttam, a legtöbb magyarországi Jawa-tulajdonos Duna oldalkocsit kötött motorja mellé, csillogó fekete színben. A váciak egyébként exportáltak Csehszlovákiába, és - nyilván a megrendelő igényeire való tekintettel - Jawa-bordóra festették a csónakokat.

Forrás: Veterán Autó és Motor

- Szüleim 1965-ben 18 ezer forintért vettek egy 250-es Jawát - idézte fel a gyökereket Sneider Ferenc. - Akkoriban Cservölgypusztán laktunk, Nógrád megyében, Szanda mellett, egy tanyán. Később Balassagyarmatra költöztünk, és amikor 17 éves lettem, korengedéllyel megszerezhettem a jogosítványt. Attól fogva sokat motoroztam a 250-es Jawán, és sokat bosszankodtam is, mert ritkán volt jó a töltése, rendszeresen tolni kellett hazafelé úton. Amikor a munkahelyemen szolgálati kocsit kaptam, eltettük a Jawát, és pihent a kamrában vagy harminc évet. Aztán  visszatért a nosztalgia. Elővettem a régi motort, és felújítottam.

Elkezdtem vásárolni a Veterán újságot, kijártam börzékre itthon és Szlovákiában. Megismerkedtem a Felvidéken lakó Jawa-szakértővel, Szabó Antallal, s tőle hallottam a brnói börzéről. A következőn már ott voltam, és vesztemre megláttam egy 350-es Jawát oldalkocsival. Nagyon megtetszett, elhatároztam, nem nyugszom, amig nem lesz nekem is egy. Elkezdtem oldalkocsira vadászni. Itthon nem volt, kint kellett keresni. Tóni segített, végül Liptószentmiklóson vettem kettőt. A felújítás nem volt könnyű, mert a használható oldalkocsi Szlovákiában is ritka, mint a fehér holló.

Forrás: Veterán Autó és Motor

A motort Salgótarjánban találtam, a blokkra azt mondta az eladó, fel van újítva. Ez igaz is volt, ám amikor szétszedtük, kiderült, kétféle hengerfej van rajta és kétféle dugattyú benne. A különböző típusokon ugyanis nem egyforma a hengerfej, más a belső kiképzés. Viszont igaz volt, hogy a 634-es típus tűgörgős főtengelye van a motorban, így lehet olajban szegényebb keverékkel járni, és nem is csörög annyira. A főtengely felújítását és a fúrást Losoncon csináltattam. A motort én raktam össze.

A Jawa titka, hogy az összerakásnál nem szabad kalapácsot használni. Meg kell melegíteni a blokkfelet, úgy berakni a főtengelyt. A váltó is olyan, mint az ördöglakat, és ha sikerül összeállítani, a beszereléshez ismét melegíteni kell a forgattyúsházat. Mielőtt a motort a vázba szereltem volna, egy előre elkészített állványon járattam - a kipufogót a műhely kéményébe kötöttem be -, mert nem lett volna szerencsés oldalkocsival bejáratni - összegezte a felújítás nyűgeit Sneider Ferenc.

Forrás: Veterán Autó és Motor

Szerencsére a csehországi börzéken még lehet jó minőségű krómozott dolgokat vásárolni a Jawákhoz, így viszonylag kevés alkatrészt kellett Budapesten krómoztatni. A fényezés helyi munka, Frecska Ákos kezét dicséri. Az elhatározástól a műszaki vizsgáig két év telt el.

Érdekes módon nehéz már igazán jó kéthengeres Jawát találni. Állítólag azért, mert nem szerették a magyarok a gyújtásmegszakító miatt, amely folyton elállítódott. Sneider Ferenc a problémát elektronikus gyújtás felszerelésével orvosolta. Csehországi, szlovákiai börzéken lehet ilyesmit is kapni, 6 voltos és 12 voltos kivitelben egyaránt.

0 Tovább

Összegyűlnek a magyar Gilera-tulajdonosok

Az olasz robogómárka hazai importőre első ízben trombitálja össze a büszke jelenlegi és leendő tulajdonosokat. Az első magyarországi Gilera-találkozót június 10-én, a budaörsi Tesco parkolójában rendezik.



Forrás: [origo]leftGyalogkakukk - Gilera Runner 200 VXR/motor/teszt/20050606gyalogkakukk.htmlGilera Nexus 500ie - az izomrobogó/motor/teszt/20041027gilera.html

Június 10-én, azaz szombaton robogók zavarhatják meg a békés nagybevásárlásra készülő családokat, ugyanis a budaörsi Tesco parkolójában gyűlnek össze a hazai Gilera-tulajdonosok és a márka rajongói. A rendezvényt a hazai importőr szervezi, így ott lesznek a márka legújabb modelljei, amelyeket ki is lehet majd próbálni.

A motorok tesztelése mellett számos program várja majd a kilátogatókat, akik ügyességüket is próbára tehetik. A találkozóra a szervezők néhány, az olasz robogózást szenvedélyesen szerető vendéget is meghívtak, kilétük meglepetés.

Szemelvények a programból:

  • Gilera szépségverseny
  • motorhang-felismerő próba
  • lassúsági és egyensúlyverseny
  • gumifüstölés
  • a program zárásaként robogós felvonulás
0 Tovább

Lopott motor: Suzuki Intruder

Két lopott Suzuki Intrudert keresünk, amelyeket a fővárosi VIII. kerületből loptak el.



leftLopott motorok/motor/20060517lopott1.html

2006. 03. 27-én éjszaka ellopták a következő motort a VIII. kerületi Százados útról:

Típus: Suzuki Intruder VL 800 chopper
Rendszám: UYB-958
Alvázszám: JS1BM111100114060
Gyártás idő: 2005. 08 hó
Jellemzők: elől plexi, oldalt bukócső, fekete színű.

Szintén erről a helyről, de 2006. 05. 26-án éjszaka egy ugyanilyen típusú, de szürke színű, gyakorlatilag 0 km-es Suzuki Intruder VL 800-ast is elloptak.

Rendszám: UHP-958
Gyártás idő: 2006.05 hó
Jellemzők: elől közepes méretű szélvédő, oldalt az átlagosnál szélesebb bukócső, a hátsó ülés mögött krómozott csomagtartó

A nyomravezetőnek jutalom!

László: 06-30-815-0281

0 Tovább

Ismét Harley-Davidson fesztivál Alsóörsön

Június 8-án kezdődik a 7. Harley-Davidson fesztivál Alsóörsön. A négynapos találkozóra legalább 9-10 ezer motorost várnak és mintegy 20-25 ezer érdeklődőt a programokra.



Forrás: www.hog.huleftRészletes programhttp://www.hog.hu/programok.phpMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

A fesztivál első napjának estéjén, csütörtökön, az alsóörsi Európa kempingben a Lord zenekar lép fel, majd pénteken előbb a Mini együttes zenél, azt követően pedig a legendás Omega ad koncertet. Szombaton este a Black to Black zenekar kezd, majd a '70-es évek angol rockcsapata, a Chocolate zenél, vasárnap este pedig a Sex Action és az Edda zenekar zárja a bulisorozatot.

A négynapos találkozó fő attrakciója ezúttal is a szombat délelőtti motoros felvonulás lesz a Balaton északi partján, 52 kilométeres távon, az Alsóörs-Balatonalmádi-Balatonfüred-Tihany útvonalon, ahol a több ezer motor mintegy 10 kilométeres összefüggő mentet tesz majd ki. A négy napra szóló belépő 10 ezer forint, de lehet napi jegyet is kapni, 1500-4500 forint közötti áron.

Forrás: www.hog.hu

Harley-Davidson menni Kína/motor/20060410harleydavidson.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek