Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi nyolcadik lett Barcelonában

Talmácsi Gábor a nyolcadik lett a 125 kcm-es géposztályban a gyorsaságimotoros-világbajnokság hetedik futamán, a vasárnapi Katalán Nagydíjon. Tóth Imre, a nyolcadliteresek között versenyző másik magyar a 27. helyet szerezte meg.



Talmácsi elégedettleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060616talmacsig2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a Michelin elnézést kért Rossitól/motor/20060615motogp.html

A viadalon a pontversenyben éllovas, hazai közönség előtt szereplő Alvaro Bautista rajt-cél győzelmet aratott, ezzel idei harmadik GP-sikerét aratta. Az ugyancsak spanyol Pablo Nieto kapta el legjobban a startot, a harmadik pozícióból az élre került. Talmácsi egy helyet tudott előre lépni, az első kör végén a 12. volt, majd az ötödikben sikerült feltornásznia magát a nyolcadikra. Az élen ekkor már Bautista robogott az Aprilia nyergében. A finn Mika Kallio, aki a tavalyi idényben Talmácsi csapattársa volt a KTM-nél, bukott és kiesett.

Féltávnál egy hatos boly - Bautistával az élen - megszökött, mögötte kissé leszakadva Nieto és Talmácsi száguldott. Öt körrel a vége előtt a vb-címvédő Thomas Lüthi vette át a vezetést a hatos csoportban, a magyar motoros viszont továbbra sem tudott felzárkózni. A svájci versenyző azonban csak néhány másodpercig örülhetett, mert a spanyol azonnal visszaelőzte és végül nagy küzdelemben megnyerte a futamot. Lüthi hatodik lett. Talmácsi már nem tudott javítani, de így is pontszerző helyen zárt.

Talmácsi Gábor nyilatkozata a verseny után:
"Elégedett vagyok, jó verseny volt. A motorom teljesítményével akadtak gondjaim, viszont nagy lépést tettünk előre, mert a futómű és a gumi remekül működött. Most megnézzük, hogy melyik versenyeken volt jó a motorerő, és úgy próbálják majd beállítani a következő versenyeken. A futam elején tartottam a lépést az elsőkkel, a féktávon megérkeztem rájuk, de a kigyorsításoknál és az egyenesekben nem tudtam menni velük. Nieto mögött mentem, ő elvesztette a ritmust az elejével, és leszakadtunk a bolyról. Végig feltartott, de nem tudtam megelőzni, mert az egyenesekben nem bírta a motorom. A Hondától úgy érzem eddig is mindent megkaptam, de most új alkatrészekre lesz szükség, hogy a kigyorsítás (motorerő) jobb legyen. Nem adjuk fel, dolgozunk tovább keményen, hiszen még jó néhány verseny van hátra."

Végeredmény, 125 kcm:
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 40:56.370 p
2. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 40:56.557
3. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia) 40:56.793
...8. Talmácsi Gábor (Honda) 41:11.899
...27. Tóth Imre (Aprilia) 42:05.538

Az állás:
1. Bautista 144 pont
2.  Mika Kallio (finn, KTM) 88
3. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 87
... 8. Talmácsi 52

 A vb következő futamát, a holland GP-t jövő szombaton rendezik az asseni pályán.

Talmácsi a 13. helyről rajtol Barcelonában/motor/20060617talmacsi.htmlTalmácsi kilencedik az első időmérőn/motor/20060616talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a 13. helyről rajtol Barcelonában


leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060616talmacsig2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a Michelin elnézést kért Rossitól/motor/20060615motogp.html

Tiszta, száraz időben került megrendezésre a Katalán GP 125-ös kategóriájának mindent eldöntő 2. időmérője, pénteken ugyanis nedves pályán tudtak csak motorozni a versenyzők.

A reggeli szabadedzésen is remek körülmények között tesztelhettek a pilóták, ahol fölényesen Alvaro Bautista volt a leggyorsabb. Sajnos magyar szempontból nem sikerült kiemelkedő eredményt elérni, Talmácsi Gábor 11., míg Tóth Imre csupán a 29. helyen végzett.
       
Meglepő momentummal kezdődött az időmérő: Lai második körének megkezdésénél bukott a célegyenes végi kanyarban. Szerencsére a későbbiekben a cseregépével vissza tudott térni.

Di Meglio volt az első mért körben a leggyorsabb, de csak másodpercekig, mert Bautista azonnal elragadta tőle a pole-t, majd Lüthi taszította le az élről spanyol kollégáját. Természetesen utána is többször változott az élmenő személye, hiszen csak az időmérő elején voltunk még ekkor. Corsi, Bautista, Kallio sorrendben cserélődtek a pilóták az 1. helyen.

Félidőben az állás a következő volt: Kallio, Talmácsi, Koyama, Bautista, Corsi, Simon, Pesek, Faubel. De ez az helyzet csak pillanatokig tartott, mert Koyama és Bautista is megelőzte Talmát. Tóth Imre a 19. helyen futott ekkor.

12 perccel az időmérő vége előtt Faubel az élre ugrott, Lüthi pedig a 3. helyre. Majd jött Nieto és átvette a vezetést hazai pályán. Koyama remekelt a Malagutival, de túlvállalta magát és elesett az 5. helyről.

Hat perccel az edzés vége előtt Kallio visszavette a pole-t. Ideje már jobb volt a tavalyi legjobb köridőtől. Egy körrel később pedig óriásit robbantott a finn: 1:50:504. Senki sem gondolta volna, hogy meg lehet javítani ezt az időt. Pedig dehogynem...

Faubel felzárkózott a 2. helyre, de Bautista elvette helyét egy perccel később.

Az utolsó három percben csak úgy röpködtek a jobbnál-jobb idők, szinte lehetetlen volt követni az eseményeket. Az biztos, hogy Bautistának volt válasza Kallio remek idejére és átvette a vezetést, amit meg is tudott tartani az időmérő végéig. 1:50:281-es idejével megdöntötte Lorenzo 2004-es rekordját. Talán az utolsó körében még javíthatott volna, de a célegyenesre fordulva picit lesodródott a pályáról, éppcsak megúszta esés nélkül.

Kallio nagyon ideges és elégedetlen volt 2. helyével. Aki viszont nagyon örült, az Pablo Nieto, hiszen szurkolói előtt végre mutatott valamit, 3. lett. Az első sorból fogja még várni a holnapi rajtot a szintén spanyol Faubel.

A 2. sorba jött fel a szintén Aspar pilóta Pasini , a KTM-es Simon, és a Derbi versenyző, Pesek, valamint Corsi.

A 3. sor elejére a meglepetésember - szintén spanyol - Terol kvalifikálta magát. Mögötte legjobb Honda-pilótaként Lüthi végzett. Gadea és Lai zárják a 3. sort.

Magyar szempontból tovább folytatódott a gyenge szereplés: Talmácsi Gábor csak a 13. rajthelyet kaparintotta meg 1,6 mp-es hátránnyal, Tóth Imre pedig a biztató kezdés után csupán a 32. helyet tudta megszerezni.

Stefano Favaro, Talmácsi menedzsere elmondta, hogy egy új mérnök segíti a Katalán Nagydíjon a magyar motorost. "Több beállítást is kipróbáltunk, és most kifejezetten a
versenyre készülünk. Remélem, egy jó rajttal, sikerül majd kellemes meglepetést okozni az otthoni szurkolóknak" - nyilatkozta Favaro.

Katalán Nagydíj, 125 kcm, rajtsorrend:
   
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:50.281
2. Mika Kallio (finn, KTM) 1:50.504
3. Pablo Nieto  (spanyol, Aprilia) 1:50.549
...13. Talmácsi Gábor (Honda) 1:51.864
...32. Tóth Imre (Aprilia) 1:53.303

250 kcm:

1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 1:46.792
2. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:46.892
3. Alex Debon (spanyol, Aprilia) 1:47.040

MotoGP:
 
1.  Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:41.855
2.  John Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:41.984
3.  Kenny Roberts Jr. (amerikai, KR211V) 1:42.055

(Forrás: motogphirek.hu)

Talmácsi kilencedik az első időmérőn/motor/20060616talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi kilencedik az első időmérőn

Talmácsi Gábor a kilencedik legjobb időt érte el a 125 kcm-es géposztályban a gyorsaságimotoros-világbajnokság hetedik futamán, a Katalán Nagydíjon, a pénteki első időmérő edzésen, Barcelonában. A másik magyar induló, Tóth Imre a 25. lett.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060616talmacsig2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a Michelin elnézést kért Rossitól/motor/20060615motogp.html

Az edzésen Talmácsi tavalyi klubtársa, a finn Mika Kallio (KTM) volt a leggyorsabb, míg a második időt a címvédő svájci Thomas Lüthi (Honda) érte el.

A harmadik az olasz Michele Conti (Honda) lett. A rajtsorrend a szombati, második időmérő edzésen dől el.

A barcelonai futammal kezdetét veszi az az időszak, amikor 5 hét leforgása alatt 4 hétvégén is rajthoz állnak a MotoGP versenyzői. Talmáék szerdán utaztak ki a katalán városba, ahol remek idő fogadta őket.

A technikai jellegű találkozókon túl csütörtök délután jutott ideje Talmának és managerének, Stefanónak arra is, hogy kikapcsolódjanak egy kicsit és bemenjenek a városba. Péntektől azonban ismét a munkáé a főszerep.

A péntek délelőtti szabadedzésen Gábor 4. helyen végzett. Nem erőltette, hogy még jobb pozíciót szerezze nemg, mert akkor még sok probléma volt a beállítással. Az időmérőn az első 10 percben még száraz volt a pálya, majd jött egy hirtelen eső, ami ebben a szezonban már nem először zavarta meg a 125-sök edzését.

Talma is kint volt a pályán és elmondása szerint nehéz volt eldönteni, hogy valójában mennyire csúszik az aszfalt, majd egyre jobban vizes lett a plexije és ő is kiment a boxba. Végül kb. 70 százalékos teljesítménnyel a 9. helyen zárt.

"Az időmérőn jött egy váratlan eső, így elmaradtak az eredmények a délelőttiektől. Remélem, hogy holnap nem fog esni és sikerül javítani a mai eredményeken, mindenképpen optimista vagyok a hétvégét illetően. Megérkezett a csapathoz az új szakember is, nagyon bízok benne, hogy gyümölcsöző lesz a közös munka. Az apriliásokkal ugyan nehéz lesz felvenni a versenyt száraz pályán, de minden tőlem telhetőt megpróbálok majd." - nyilatkozta Talmácsi Gábor az időmérőt követően.

Eredmények, 1. időmérő edzés, 125 kcm:

1. Mika Kallio 1:57.275 p
2. Thomas Lüthi 1:57.739
3. Michele Conti 1:58.061
...9. Talmácsi Gábor 1:58.675
...25. Tóth Imre 2:00.591

Forrás: MTI/Faster Management

0 Tovább

Bitter Sándor a Man-szigeten

Bitter Sándor az első magyarként teljesítette a híres Man-szigeti TT három futamát. A közúton zajló motoros verseny sajnos idén is négy halálos áldozatot követel.



40 éve nem indult magyar a TT-nForrás: Mike Tamásleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060616bitter7.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Túlzás nélkül állítható, hogy a világ leghíresebb és legveszélyesebb, ugyanakkor legjobban fizetett versenye a Man-szigeti hosszútávú verseny, a TT. Jövőre lesz száz éve annak, hogy a változatlan sziget körön próbára teszik gyorsaságukat és akár életüket is a világ minden tájáról érkezett motorversenyzők.

Mivel utcai futamról van szó, ezért a pálya maga a közút, 64,5 km hosszan, több falvat is érintve, amit a rajt előtt egy órával zárnak le. Az indulóknak több mint 200 kanyart kell be tanulni és ezek nagy részét a motor legnagyobb sebességén kell teljesíteni, mindenféle, a versenypályákon megszokott bukótér és korlátok nélkül, utcai aszfaltminőségen.

Sajnos nem telik el év, hogy ne szedné áldozatait a verseny, idén négy nevezett versenyző halt meg, az utcai motorosok közt is sok volt a haláleset. A verseny népszerűségét az is bizonyítja, hogy a sziget 70 000 fős lakossága több mint duplájára nő ilyenkor. A száz év alatt legendássá vált versenyzők nyertek itt többször, Joey Dunlop 26-szor, Agostini 10-szer, és az idei győztes McGuinnes 11-szer.

Az idei verseny a magyarok számára különösen jelentős volt, mert negyven év után először indult magyar a TT-n, korábbi hosszú távú versenyzőnk Bitter Sándor személyében. Sanyi korábbi endurance és amerikai superbike eredményei megfeleltek a rendezők indulási feltételeinek. Mivel hosszútávú versenyen már nem akart indulni, viszont versenyezni továbbra is szeretett volna, új motivációt a Man-sziget adott Bitternek, aki napi 3-4 óra motokrossz edzéssel és szimulátoron való gyakorlással készült a versenyre.

Forrás: Mike TamásA rendezők idén felemelték az újoncok limit idejét két perccel, ami különösen megnehezítette az először próbálkozók dolgát. A pálya betanulása élőben először autós bejárással történt, majd motorral forgalomban, kettesével. Sándort a háromszoros TT-győztes Richard Quayli (Milky) segítette. A kanyarok betanulása volt a legnehezebb feladat, de már az első körök után egyes részeken 200-ról 270 km/órára gyorsult. A cél a limit megfutása volt a rajtjog megszerzéséhez, ami sikerült is neki, húsz percen belüli idővel.

0 Tovább

MotoGP: a Michelin elnézést kért Rossitól

A francia gumigyár immár hivatalosan is bocsánatot kért a hétszeres világbajnok olasz motorostól, aki az első gumi hibája miatt volt kénytelen feladni a Kínai Nagydíjat.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060615rossi1.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlRoss fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928

A Michelin főhadiszállásán, Clermont-Ferrandban alaposan megvizsgálták az olasz motoros abroncsait és megállapították, hogy Valentino Rossi Sanghajban történt kiesésének az oka az első kerékből kiszakadt kis darab gumi volt.

A baj a Kínai GP 16. körében következett be, ám Rossi szerencséjére a gumi még a szakadás után sem eresztett le, vagy kapott durrdefektet. A címvédőn kívül még hét másik pilóta használt ugyanolyan Michelin-abroncsokat azon a hétvégén.

A francia gumigyár egy hivatalos közleményben kért bocsánatot az olasz pilótától:

"Óriási erők hatnak a gumikra a versenyeken, ez Sanghajban is így volt, ahol kevesebb, mint nyolc másodperc alatt fékeznek le a pilóták 320km/h-ról 60km/h-ra. Vannak esetek, amikor nem bírják ki az ehhez hasonló terhelést a gumik, és bármennyire is készülünk az ilyen esetekre a fejlesztések során, ebben az esetben sajnos nem sikerült elkerülni a bajt. Több paraméter van, ami hatással van a gumik terhelésére, így például az egyes pilóták vezetési stílusa, a tapadás, vagy például a motor beállításai. Nagyon sajnáljuk, ami Valentinóval történt, ezúton szeretnénk bocsánatot kérni tőle és a Yamaha-csapattól, amiért nem tudtunk olyan gumit szolgáltatni, ami végigbírta volna a versenyt. Természetesen minden szükséges intézkedés megtörtént az eset után, hogy a jövőben lehetőség szerint ne forduljon elő ilyesmi még egyszer" - áll a nyilatkozatban.

Forrás: motogphirek.hu

Rossi marad a Yamahánál/motor/20060601motogp.htmlRossinak hat éve nem ment ilyen rosszul/motor/20060526motogp.htmlRossi marad a MotoGP-ben/motor/20060524rossi.htmlKitüntették Rossit/motor/20060524motogp.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek