Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Légzsákos robogó

Bár a kétkerekűekre szerelt légzsák ötlete korántsem új, azért még mindig meghökkentően hat egy motorba szerelt felfújódó lufi. Legutóbb a Yamaha mutatta be légzsákos robogóját.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060607legzsak.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html

Miután a Honda tavaly leleplezte a légzsákkal felszerelt Gold Wing túramotorját, várható volt, hogy a többi gyártó is előrukkol valami hasonlóval. A második légzsákkal szerelt motor szintén japán fejlesztés, csak ezúttal a Yamaha mérnökei tették oda magukat.

Az ASV-3 nevű koncepciót Jokohamában mutatták be egy járműtechnikai szakkiállításon. A futurisztikus formájú robogó érdekessége, hogy az ülés alól egy légzsák fújódik fel, ha baleset történik. A légzsák szemmel láthatóan a legnemesebb testrészek épségét hivatott megvédeni, így megjelenése a szériamotorok között bizonyára pozitív fogadtatásban részesülne.

Légzsákos motorkerékpár a Hondától/motor/ujdonsag/20050909legzsakos.html
0 Tovább

Utcára szabadította GP-motorját a Ducati

A Ducati történelmi dolgot hajtott végre, ugyanis hivatalosan is bemutatta a gyorsaságimotoros-világbajnokságon szereplő versenygépének utcai változatát. A 200 lóerős Desmosedici RR-ből évi 400 darab készül majd.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0606/20060606ducati.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok

Az olasz motorgyár olyasmit művelt azzal, hogy lerántották a leplet a Desmosedici RR-ről, mintha a Ferrari begurította volna a szalonjaiba Michael Schumacher F1-es autóját lámpával, indexekkel és rendszámtartóval felextrázva. A példa egy kicsit túlzó ugyan, mivel a Ducati azért jó pár dolgot "lebutított" a motoron, ám ennek csupán a költséghatékonyság áll a hátterében, mivel Loris Capirossi és Sete Gibernau eredeti versenymotorját senki sem tudta volna megfizetni.

A leendő Desmosedici RR tulajdonosok azért így sem panaszkodhatnak majd, mert paripájuk számos alkatrésze egy az egyben kerül át a GP-versenygépből, ami azért nem kis fegyvertény. A Mugellóban leleplezett utcai kivitel motorja főbb paramétereiben megegyezik a versenyváltozatéval, azaz 989 köbcentiről és négy hengerről van szó, amelyek L alakot zárnak be, persze párosával... A mindenféle méregdrága és pillekönnyű alkatrészekkel kitömött blokkból több mint 200 lóerőt csavartak ki az olasz mérnökök, ami azt is jelenti, hogy minden idők legerősebb szériában gyártott Ducatijáról van szó.

A kipufogórendszer 4-2-1 elrendezésű, a végdob - akárcsak a versenyváltozaton - rafináltan el van dugva a farokidomban, jelenlétéről mindössze néhány nyílás árulkodik.

A négyhengeres blokkot acélcsövekből hegesztett térhálós váz öleli körül, de ebből szinte alig látszik valami, mert a csúcstechnikát szénszálas elemekkel fedték be. A lámpákat leszámítva, a Desmosedici RR külseje szinte hajszálra megegyezik a versenyváltozatéval, ami nem is véletlen, hiszen mindkét esetben ugyanaz a tervezőgárda faragta ki az ideális íveket.


A rugózásról elől-hátul méregdrága Öhlins alkatrészek gondoskodnak, a hátsó lengőkar érdekessége, hogy változatlan formában került át a versenymotorról, így vélhetően ez is kielégíti majd a célközönség igényeit. A fékeket a Brembo jegyzi, míg a hétküllős magnéziumfelniket a Marchesini műhely szállítja.

A kész műre az illem kedvéért szereltek indexeket és rendszámtartót, ám vélhetően ezek nem sokáig lesznek majd a motorokon, mivel nem a közúti ingázás lesz az elsődleges feladatuk.

A jelenlegi tervek szerint évi 400 darab készül majd a replikákból, amelyek 2007 júliusában jelennek meg a piacokon, de aki biztosra akar menni, jobban teszi, ha előre megrendel egy példányt. A már zajló előjegyzésnél egyébként elsőbbséget élveznek a 999R tulajdonosok. A kétféle mintával rendelhető Desmosedici RR pontos ára egyelőre nem ismert, de akinek egy ilyen ritkaságra fáj a foga, annak legalább 14,5 millió forintot kell félretennie a konyhapénzből.

Méregdrága MotoGP-s replika a Ducatitól/motor/ujdonsag/20060526utcara.htmlMotoGP: már tesztelik a Ducati 2007-es motorját/motor/20060504motogp.htmlMinden idők legerősebb Ducatiját fejlesztik/motor/ujdonsag/20060412minden.htmlVadonatúj Ducati-modell a láthatáron/motor/20060410vadonatuj.htmlMegújult a Ducati belépőmodellje/motor/ujdonsag/20060303megujult.htmlLerántották a leplet a Ducati legújabb versenymotorjáról/motor/20060120lerantottak.htmlDucati-különlegesség Amerikából/motor/20060103ducatikulonlegesseg.html
0 Tovább

Talmácsi a nyolcadik helyen végzett Mugellóban

Talmácsi Gábor a legjobb hondásként ért célba a világbajnokság soron következő futamán, Mugellóban az Olasz Nagydíjon.



leftTalmácsi a hetedik helyről rajtol Mugellóban/motor/20060603talmacsi.html

A tavalyi futamhoz hasonló izgalmakat élhettek át azok, akik figyelemmel kísérték a gyorsaságimotoros világbajnokság mugellói futamát.

Talmácsi Gábor szereplése sokáig bizonytalan volt, hiszen a Honda magyar versenyzője a két világbajnoki futam között balesetet szenvedett egy 600 köbcentis motorral. A vállát és térdét fájlaló Talmácsi ennek ellenére megtett mindent, hogy elindulhasson az olaszországi futamon, hiszen pontokat kell gyűjtenie, hogy megőrizhesse pozícióját a mezőnyben.

A magyar versenyző a hetedik helyről rajtolt, és a versenyen végig volt csapattársával, a KTM-es Mika Kallióval és a szintén KTM-es Simonnal küzdötte végig a futamot, a tizedik és a nyolcadik hely körül motorozva.

A befutó nem csupán a versenyt egy utolsó pillanatban véghezvitt előzéssel, legjobb hondásként a nyolcadik helyen záró Talmácsi számára volt izgalmas. Hasonló izgalmakat élt át Lukas Pesek is, aki élete első pole pozíciójából rajtolhatott el Mugellóban, és megkísérelte az elmúlt pár versenyen kiválóan szereplő, Aprilia Aspar csapattársakat maga mögé utasítani.

A verseny vége előtt Pesek kétszer is hihetetlenül bravúros előzést hajtott végre, ám az Apriliák újra és újra visszavették vezető pozíciójukat. A célvonalon elsőként végül egyetlen ezredmásodperccel csapattársa, Alvaro Bautista előtt Mattia Pasini motorozhatott át, és a versenyen végül remekül motorozó cseh Lukas Pesek pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel.

A mezőny másik magyar pilótája, Tóth Imre a huszonnyolcadik helyről rajtolhatott, később visszaesett pár hellyel, ám a mezőnyből kieső versenyzők miatt végül a huszonötödik helyen zárta a futamot.

Az Olasz Nagydíj tartogatott néhány csúnya balesetet is, és a rajt után tizennyolc körrel motorhibával kiállni kényszerült Talmácsi csapattársa, Lorenzo Baroni is.

Talmácsi Gábor nyilatkozata: "Jobbra számítottam. Minden tőlem telhetőt megtettem, de ma ennyire volt képes a Hondám. Semmi különösebb probléma nem volt, egyszerűen ennyire volt elég a technika. Nagyon látszódott, hogy ez a pálya kifejezetten az apriliások pályája, akik ma is nagyon jól szerepeltek. Nagy volt a helyezkedés abban a bolyban, ahol mentem és nagyon jó érzés volt, hogy nekem sikerült elsőként áthaladnom a célvonalon közülük. A versenyen nem igazán éreztem a vállamat, nem arra koncentráltam, a leintést követően viszont egyre jobban fáj, örülök, hogy végig bírtam."

Végeredmény, 125 ccm

1. Mattia PASINI, Master - MVA Aspar Team, APRILIA, 40'00.412
2. Alvaro BAUTISTA, Master - MVA Aspar Team, APRILIA,40'00.413
3. Lukas PESEK, Derbi Racing, DERBI, 40'00.464
4. Sergio GADEA, Master - MVA Aspar Team, APRILIA, 40'01.615
5. Hector FAUBEL, Master - MVA Aspar Team, APRILIA, 40'01.646
6. Mika KALLIO, Red Bull KTM GP 125, KTM, 40'01.790
7. Julian SIMON, Red Bull KTM GP 125, KTM, 40'02.715
8. TALMÁCSI Gábor, Humangest Racing Team, HONDA, 40'13.732
9. Thomas LUTHI, Elit - Caffe Latte, HONDA, 40'13.749
10. Simone CORSI, Squadra Corse Metis Gilera, GILERA, 40'13.788
11. Fabrizio LAI, Valsir Seedorf Racing, HONDA, 40'14.277
12. Pablo NIETO, Multimedia Racing, APRILIA, 40'15.171
13. Joan OLIVE, SSM Racing, APRILIA, 40'17.700
14. Lorenzo ZANETTI, Skilled I.S.P.A. Racing Team, APRILIA, 40'29.875
15. Tomoyoshi KOYAMA, Malaguti Ajo Corse, MALAGUTI, 40'29.965
16. Stefan BRADL, Red Bull KTM Junior Team, KTM, 40'34.586
17. Raffaele DE ROSA, Multimedia Racing, APRILIA, 40'36.239
18. Nicolas TEROL, Derbi Racing, DERBI, 40'39.892
19. Bradley SMITH, Repsol Honda, HONDA, 40'51.637
20. Hiroaki KUZUHARA, Grillini Racing, HONDA, 41'15.663
21. Daniele ROSSI, Ticinohosting-MTR, HONDA, 41'18.627
22. Luca VERDINI, RCGM Team, APRILIA, 41'20.679
23. Roberto LACALENDOLA, Ticinohosting-MTR, HONDA, 41'22.768
24. Simone GROTZKYJ, Campetella Racing Junior, APRILIA, 41'22.982
25. TÓTH Imre, Team Toth, APRILIA, 41'22.984
26. Vincent BRAILLARD, Multimedia Racing, APRILIA, 41'23.000
27. Dino LOMBARDI, 3C Racing, APRILIA, 41'24.002
28. Roberto TAMBURINI, Matteoni Racing, APRILIA, 41'55.321
29. Michele CONTI, Valsir Seedorf Racing, HONDA, 41'55.274

Kiesők

Mike DI MEGLIO, FFM Honda Grand Prix 125, HONDA, 38'28.065
Aleix ESPARGARO, Wurth Honda BQR, HONDA, 34'30.300
Sandro CORTESE, Elit - Caffe Latte, HONDA, 26'08.477
Angel RODRIGUEZ, 3C Racing, APRILIA, 18'15.872
Michele PIRRO, WTR Blauer USA, APRILIA, 18'23.348
Nico VIVARELLI, Racing Service, HONDA, 18'50.882
Michael RANSEDER, Red Bull KTM Junior Team, KTM,14'14.459
Karel ABRAHAM, Cardion AB Motoracing, APRILIA, 8'14.959
Alexis MASBOU, Malaguti Ajo Corse, MALAGUTI, 6'18.915
Joey LITJENS, Arie Molenaar Racing, HONDA, 6'24.826
Lorenzo BARONI, Humangest Racing Team, HONDA, 4'21.145
Federico SANDI, SSM Racing, APRILIA, 2'15.636

250 ccm

Forrás: motogp.comNem kevésbé izgalmas versenyt hozott a 250 köbcentis géposztály futama Mugellóban. Kemény csata után Jorge Lorenzo motorozhatott át elsőként a célvonalon, megszerezve idei harmadik első helyezését.

Lorenzo mellett Alex de Agelis állhatott fel a dobogó második, és az olasz Andrea Dovizioso pedig a harmadik fokára, pillanatnyi reményt csillantva fel a csapat előtt a futamgyőzelemmel kapcsolatban.

A verseny nagy vesztese kétségkívül a verseny elején hatalmasat bukó cseh Jakub Smrz, Hiroshi Aoyamához hasonlóan.

Végeredmény, 250 ccm

1. Jorge Lorenzo, Fortuna Aprilia, 40'35.185
2. Alex De Angelis, Master - MVA Aspar Team, 40'35.296
3. Andrea Dovizioso, Humangest Racing Team, 40'35.505
4. Yuki Takahashi, Humangest Racing Team, 40'35.519
5. Alex Debon, Aprilia Racing, 40'38.500
6. Roberto Locatelli, Team Toth, 40'38.512
7. Marco Simoncelli, Squadra Corse Metis Gilera, 40'43.115
8. Anthony West, Kiefer - Bos - Racing, 41'01.233
9. Shuhei Aoyama, Repsol Honda, 41'01.801
10. Andrea Ballerini, Campetella Racing, 41'05.755
11. Sylvain Guintoli, Equipe GP De France - Scrab, 41'08.039
12. Manuel Poggiali, Red Bull KTM GP 250, 41'08.928
13. Sebastian Porto, Repsol Honda, 41'48.734
14. Arturo Tizon, Wurth Honda BQR, 41'51.344
15. Fabrizio Perren, Stop And Go Racing Team, 41'53.718
16. Omar Menghi, VFT Racing, 42'23.264
17. Dan Linfoot, Teng Tools Winona Racing, 42'23.573
18. Alessio Palumbo, Matteoni Racing, 40'37.939
19. Franz Aschenbrenner, Kiefer - Bos - Racing, 40'53.880

Kiesők:

Martin Cardenas, Wurth Honda BQR, 35'13.552
Alessandro Brannetti, Grillini Racing, 36'19.865
Luca Morelli, Nocable Angaia Racing, 26'15.246
Nicklas Cajback, Agesta Racing, 24'33.926
Jules Cluzel, Equipe GP De France - Scrab, 15'50.746
Jordi Carchano, WTR Blauer USA, 11'04.949
Jakub Smrz, Cardion AB Motoracing, 7'51.783
Franco Battaini, Campetella Racing, 4'07.725

MotoGP

Forrás: motogp.comA királykategóriában nem is olyan rövid időre felcsillant a remény a Ducati és főleg Capirossi számára, hogy hazai pályán győzelmet arasson. Az első sorból két Ducati rajtolt, ám pár körrel a nagyszerű kezdés után Sete Gibernau nyerési esélyei elpárologtak, miután a nem túl szerencsés versenyző az ötödik helyre csúszott vissza. Gibernau nem is tudott javítani, így ötödikként zárta az Olasz Nagydíjat.

A Ducati azonban még mindig reménykedhetett, hiszen Loris Capirossi az élen motorozott, ám az idén többször is műszaki hibával bajlódó hétszeres világbajnok, Valentino Rossi is tartogatott még meglepetést. A két olasz versenyző Nicky Hayden asszisztációja mellett végigküzdötte a versenyt, és bár Capirossi szemmel láthatóan mindent egy lapra tett fel a győzelem érdekében, mégsem előtte lendült meg elsőként a kockás zászló.

Dani Pedrosa, aki 2005-ben a 250-es kategóriában megnyerte az Olasz Nagydíjat, negyedikként motorozott át a célvonalon. Casey Stoner pedig csak a boxból követhette figyelemmel a verseny befejezését, miután hatalmasat esett, szerencsére komolyabb következmények nélkül.

[origo] / Faster Management

Talmácsi a hetedik helyről rajtol Mugellóban/motor/20060603talmacsi.htmlTalmácsi tizenharmadik az első időmérőn/motor/20060602talmacsi1.htmlTalmácsi hatodik az első edzésen/motor/20060602talmacsi.htmlLüthi rajthoz áll Mugellóban/motor/20060601luthi.htmlTalmácsi bízik a dobogós helyezésben/motor/20060601talmacsi.htmlTalmácsi indulni akar Mugellóban/motor/20060531talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a hetedik helyről rajtol Mugellóban

Talmácsi Gábor a hetedik helyről rajtolhat a 125 kcm-esek között vasárnap, a gyorsaságimotoros-világbajnokság hatodik, olaszországi futamán, Mugellóban.



Forrás: Faster ManagementleftMotoGP: Rossi marad a Yamahánál/motor/20060601motogp.htmlSzó szerint lábadoznak Talmácsiék/motor/20060529szoszerint.htmlTalmácsi Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

Az időjárás megkímélte az Olasz Nagydíj 125-ös kategóriájának versenyzőit, ugyanis száraz körülmények között került sor a második időmérőre. Talmácsi Gábor különösen szurkolt az eső ellen, mert a nemrégiben elszenvedett balesete miatt nagyon fájt mindene és nem akart kockáztatni egy esetleges esést, ami bizony vizes aszfalton könnyebben megeshet.

Az időmérőt Lukas Pesek kezdte a legjobban 2.00:724-es idővel, ami még több mint két másodperccel volt elmaradva a tavalyi pole-os időtől. Alvaro Bautista volt az első ember, aki átszakította a kétperces határt és az élre ugrott az időmérő első harmadának végén.

Három perccel később viszont már Talmácsi Gábor nevéhez fűződött a legjobb idő, a magyar hondás majd fél másodperccel javította meg Bautista idejét. Pesek se tétlenkedett és hamarjában felzárkózott Talma mögé, majd két körrel később már honfitársunk előtt volt egy tizeddel.

Tóth Imre a 30. helyen tanyázott az utolsó tíz perc kezdetekor, majd három másodperces hátránnyal az elsőhöz képest. Az utolsó öt perc rohamát Pesek kezdte meg és rögtön javított idején, majd egy egészen elképesztő 1:58:202-t futott, ami közel fél másodperccel volt jobb idő a tavalyi Kallio-féle pole-eredménynél. Ezzel meg is szerezte az első helyet, mögé Mattia Pasini zárkózott fel szorosan, csupán 133 ezredes hátránnyal. Csapattársa, Hector Faubel összekapta magát az időmérő végére, és a dobogó alsó foka az övé lett. Az első sorból indulhat még Fabrizio Lai, aki a hazai pálya előnyét élvezi, és jelenleg ő a legjobb Honda-pilóta.

A második sorban a világbajnokságot vezető Bautista az első ember, mellé az egyre jobb formát mutató Pablo Nieto érkezett. Talmácsi Gábor végül nem tudott javítani az ötödik körben megfutott idején - amit még hét követett -, ezért a jónak mondható hetedik rajtkocka lett az övé. Gábor ismét az időmérő közepe táján volt a leggyorsabb, a végére már nem maradt puskapora. A második sor végéről Mika Kallio indul, aki nyolc tizeddel volt idén lassabb, mint előző évben.

Tóth Imrének nem sikerült túl jól az időmérője, ugyanis a 28. helyről várhatja majd a holnapi futam rajtját. A warm-up vasárnap reggel 8.45-kor, a verseny pedig 11.00-kor kezdődik.  "Összességében elégedett vagyok az eredménnyel, bár egy jobb gumiválasztással talán még előkelőbb helyen végezhettem volna" - mondta Talmácsi. "Szerencsére a váll- és egyéb sérüléseim nem zavartak és ez már jó előjel a vasárnapi versenyre. Úgy érzem, jó úton haladunk a csapattal, mert sikerült végre egy versenyképes motort összehozni."
    
Tóth Imre elkeseredetten nyilatkozott: "Hiába javultam több mint másfél másodpercet, nemhogy előre, hanem még hátrébb kerültem" - nyilatkozta. "Remélem vasárnap egy jó rajttal, kemény versenyzéssel előrébb kerülök."

125 kcm, 2. időmérő edzés (rajtsorrend):

1. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 1:58.202
2. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 1:58.335
3. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 1:58.851
...7. Talmácsi Gábor (Honda) 1:59.415
...28. Tóth Imre (Aprilia) 2:01.121

250 kcm:

1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:53.787
2. Takahasi Juki (japán, Honda) 1:54.174
3. Roberto Locatelli (olasz, Aprilia) 1:54.309
   
MotoGP:

1. Sete Gibernau (spanyol, Ducati) 1:48.969
2. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 1:49.058
3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:49.167

Forrás: motogphirek.hu

Talmácsi tizenharmadik az első időmérőn/motor/20060602talmacsi1.html
0 Tovább

Motorsuli: ha kijön elénk egy autó

Amikor motorozunk sajnos benne van a pakliban, hogy egy figyelmetlen autós kihajt elénk. Ebben a kiélezett szituációban egy-egy apró mozdulatunkon akár az életünk is múlhat, ezért az alábbi motorsulis anyagunkat szinte kötelező tananyagnak kell tekinteni.



leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_10.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 8:10 pMég több motorsulis videó/motor/20060224motoros.htmlHungaroring Motorsport Iskolahttp://www.motoring.hu/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

Szinte biztosra vehető, hogy minden motoros rémálmai között előkelő helyen van az a szituáció, amikor a gondtalan csapatás közben hirtelen elékanyarodik egy autó. Ez a konfliktushelyzet a valósában néhány másodperc alatt alakul ki és zajlik le, így nagyon fontos, hogy fejben már felkészültek legyünk, ha egy jókora motorháztető bukkan fel közvetlenül előttünk.

Szabó Attila mindenekelőtt azt javasolja, hogy - amennyire ezt a szituáció engedi - próbáljuk meg hidegvérrel felmérni a helyzetet és hozzuk meg a legoptimálisabb döntést. Rutinos oktatónk szerint a legjobban akkor járhatunk, ha nem bonyolódunk hirtelen kikerülő manőverbe, hanem a lehető legnagyobb lassulást próbáljuk elérni. Ez sajnos sok esetben kevés lehet, ezért, ha elkerülhetetlen az ütközés, érdemes az utolsó pillanatokban a motorháztér, vagy a csomagtér magasságába "megérkezni", majd a becsapódás pillanatában elrugaszkodni a motorról és átrepülni az akadály felett.

Akármilyen látványosak vagyunk is, a fenti produkció sajnos nem lesz túl jó hatással az egészségi állapotunkra, ezért sokkal fontosabb, hogy megelőzzük az ilyen szituációkat körültekintő, defenzív vezetéssel. Ezekről és a fehér furgonok veszélyességi faktoráról lesz még szó az alábbi videónkban.

Motorsuli: biztonságosan a forgalomban/motor/20060522motorsuli.htmlMotorsuli: az elkerülhetetlen bukta/motor/20060512motorsuli.htmlMotorsuli: kezünk-lábunk védelme/motor/20060411motorsuli.htmlMotorsuli: a tavaszi átvizsgálás/motor/20060331motorsuli.htmlMotorsuli: a megfelelő védőfelszerelés/motor/20060321motorsuli.htmlMotorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?/motor/20060313motorsuli.htmlMotorsuli: hogyan válasszunk bukósisakot?/motor/20060306motorsuli.htmlMotorsuli: a tekintetünkkel navigálunk/motor/20060227motorsuli.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek