Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: Rossinak hat éve nem ment ilyen rosszul

A hétszeres világbajnok olasz motoros már élő legendának számít a sportágában, ám az idei szezonkezdete valóságos vesszőfutás volt.



Forrás: MTIleftRossi fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928

Valentino Rossi már szinte mindent elért, amit egy ember elérhet a gyorsasági motorsportban. Nyert már mindhárom szériában, az elmúlt öt évben pedig egyhuzamban megvédte világbajnoki címét, és ezalatt számtalan rekord tulajdonosává vált.

Ám amikor elkezdődött a 2006-os szezon a "Doktor" váratlanul falba ütközött: az elmúlt futamok eredményei messze alulmaradtak az elvárásoktól, a kétkerekű motorzsonglőrt elhagyta a szerencséje.

Az első öt futamon mindössze egyszer tudott győzni a szimpatikus olasz motoros, az utóbbi két futam pedig egyszerűen katasztrofális volt, ugyanis egyszer sem ért célba. Kínában gumiproblémák hátráltatták, Le Mans-ban pedig az új M1-es versenygépe mondott csütörtököt.

A MotoGP egyik legkiemelkedőbb alakja immáron három forduló óta nem állhatott fel a dobogóra, mert mindig valami a pilóta hibáján kívül meghibásodott. Mindez, hogy Valentino ennyi ideig nem állhatott fel a győzelmi tribünre csupán másodszor fordul elő vele a "Rossi-szekér" menetelése óta.

Az utolsó ilyen eset 2000-ben királykategóriás debütálásakor fordult elő, amikor is két alkalommal nem ért be pontszerzőként, majd ezt követően Japánban 11. lett. Igaz, hogy ezt követően a Spanyol Nagydíjon harmadikként célba érve először állhatott dobogóra az akkor még kétszeres világbajnok olasz a "nagyok" között.

Forrás: motogphirek.hu

Rossi marad a MotoGP-ben/motor/20060524rossi.htmlKitüntették Rossit/motor/20060524motogp.htmlRossi újabb rekordot döntött/motor/20060505motogp.htmlValentino Rossi rekordjai/motor/20060428motogp.html
0 Tovább

MotoGP: megsérült a tavalyi 125-ös világbajnok

Nem sokkal a franciaországi sikere után Thomas Lüthi súlyos balesetet szenvedett: a 125-ös kategória tavalyi világbajnoka egy sachsenringi tesztelésen bukott a motorjával, minek következtében kulcscsonttörést szenvedett.



leftMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html

A svájci motoros éppen a Sachesenringen folytatott előkészületi teszteket, amikor is nem sokkal a déli harangszó előtt elesett motorjával és súlyosan megsérült. A sérüléseiből kifolyólag arra lehet következtetni, hogy az Elit-Caffe versenyzőjének a soron következő mugellói futamot ki kell majd hagynia, bár erről Lüthi másként nyilatkozott az eset után:

"A baleset teljesen váratlanul ért, amikor egy jobbra ívelő kanyarban nagy sebességgel elvesztettem uralmamat a motor felett. Szerencsére valamennyire meg tudtam fogni a gépet, ám mindezek ellenére is nagyot buktam, és a bal vállam eltörött. Az esésem előtti harminc körben már néhány beállítást el tudtunk végezni a motoron. Ráadásul igen hamar rátaláltam a pálya ritmusára, és az elért köreredményeimmel is elégedett voltam. Számomra teljesen természetes, hogy Mugelloban rajthoz állok majd. Ennek érdekében minden tőlem telhetőt meg fogok tenni."

Lüthi mellett a német ringen az európai és a német bajnokságok valamint néhány a világbajnokságban is szereplő pilóta is edzést tartott. Köztük Anthony West valamint Dirk Heidolf is (mindketten a 250ccm-ben a Kiefer-Bos-Racing Team versenyzői.). Az Elit Caffe Latte istálló pedig a svájci kiválásával is folytatja fogja majd a teszteket másik pilótájuk Sandro Cortese közreműködésével. Egyébként a nyílt edzésnapot bárki megnézheti 2 euró ellenében.

Szerdán egyébként a 125-ös kategória egyik magyar résztvevője, Talmácsi Gábor is balesetet szenvedett edzés közben az Örkény közelében lévő Euroringen.

Forrás: motogphirek.hu

Talmácsi nem szerzett pontot Le Mans-ban/motor/20060521talmacsi.html
0 Tovább

Motoros hétvége az egész családnak

Az egyik legnagyobb hazai motoros importőr idén ismét tesztnapot rendez a Hungaroringen, ahová - nagyon taktikus módon - az egész családnak programot szervez.



Forrás: Suzukileftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0605/20060525suzuki.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

A Suzuki szerencsére tisztában van azzal, hogy a legtöbb motorosnak nem kis logisztikát és fejtörést okoz minden hétvégén legalább egy délelőtt (jobb esetben egész nap) elcsípése a családi kötelezettségekből, ezért idén is egy olyan tesztnapot szervez, amelyre lelkifurdalás nélkül el lehet cipelni az egész családot.

Amíg apa koptatja a Hungaroring aszfaltját, addig a gyerkőcökben és a család többi tagjában tartalmas programok tartják a lelket, így mindenki jól jár. Persze akárhogy fényezzük is a május 28-ai, SU-CSA-MO-TA névre keresztelt rendezvényt, a főszerep mégis a motorozásé lesz: a több tucat tesztbringán túl, lehet majd quadozni és gokartozni is. Nem marad el a használt motor börze sem, és képviselteti magát a márka összes motoros klubja is.

Helyszín: Hungaroring
Időpont: 2006.05.28.
Belépés: Ingyenes

Programok

8:00

Kapunyitás

11:00

Lola

11:30

Boogie

12:00

Maróth Viki és a Nova Kultúr Zenekar

12:30-14:00

Talmácsi Gábor és további sztárvendégek a színpadon
Suzuki GSX-R Kupa verseny
Borsay Szabolcs streetfighter bemutató

14:00

Sub Bass Monster

15:00

Bon Bon

Hamarosan indul az első GSX-R Kupa/motor/20060412hamarosan.htmlMárkakupa indul motorosoknak/motor/20060111markakupa.html
0 Tovább

Rossi marad a MotoGP-ben

Valentino Rossi, a világ legismertebb motorosa bejelentette: egyelőre marad a kétkerekűek között, így nem vállal szerepet a Forma-1-ben.



"Jelenleg csak a MotoGP-ben szeretnék versenyezni, most nem érdekel a Forma-1" - nyilatkozta a Doktor becenévre hallgató versenyző, aki az elmúlt hónapokban többször is tesztelt a Ferrari istállónál.

A 26 éves versenyző előbb vb-győztes lett a 125 és a 250 kcm-esek között, majd a királykategóriára váltott, amelyben 2001 óta öt vb-címet szerzett, előbb az akkor még létező 500 kcm-ben, majd négyszer az azt felváltó MotoGP-ben.

MotoGP: kitüntették Rossit/motor/20060524motogp.htmlRossi újabb rekordot döntött/motor/20060505motogp.htmlValentino Rossi rekordjai/motor/20060428motogp.html
0 Tovább

Fiúk a pályáról: Suzuki GSX-R 600 és 750

Az ezres GSX-R-rel tavaly valósággal letarolta a konkurenciát a Suzuki, amely idén a hatszázas és hétötvenes szegmensben is meg szeretné ismételni ezt a produkciót. A két új gixert a közúti forgatagon túl a Hungaroringre is kitoltuk, elvégre oda készültek.



600 köbcenti bőven elég!

Elképesztő a tempó a szupersportmotorok fejlesztése terén ugyanis alig két éve mutatták be az előszó GSX-R szériát és most megint itt van egy teljesen átdolgozott 600-as és 750-es változat. Ennek a hátterében valószínűleg egy sereg munkamániás japán mérnök áll, akiket csak fotóról ismer fel a családja, na de kit érdekelnek az ilyen drámák a földgolyó innenső felén, ha hozzánk csak a végeredmény jut el néhány két keréken guruló űrtechnika formájában.

Bizony nem túlzás fenti mondat, a kecses műanyag idomok alatt ugyanis a jelenlegi japán motorgyártás eszenciája lapul. Ennél többel, jobbal, drágábbal csak a versenypályán találkozhatunk a gyári csapatok istállóiban, de biztosak lehetünk abban, hogy azok az alkatrészek már ott lesznek a két év múlva megjelenő új GSX-R-ekben. És ebben ez a legszebb, hogy amiről néhány éve még a profi versenyzők sem álmodozhatnak, most ott csillog a szalonokban és arra vár, hogy valaki ilyesmibe feccölje spórolt pénzért.

Na de lássunk, hogy mit is vihetünk haza, ha nem hallgatunk közeli hozzátartozóinkra a motorozás veszélyeiről, felesleges mivoltáról és vigyorogva aláírjuk az adásvételi szerződést.

Majdnem hatszáz

Az 599 köbcentis blokkból ezúttal 125 lóerőt hoztak ki a Suzuki illetékesei, ehhez a mutatványhoz egészen pontosan 13 500-at kell percenként forognia a főtengelynek, de a piros tartomány csak 16 ezernél kezdőik a fordulatszámmérőn. Ezek a bíztató számok jártak a fejemben, amikor átvettem tesztmocit és beröffentettem a blokkot melegedni. Első pozitív meglepetés, hogy a motor hasa alá dugott kipufogóból sokkal karcosabb és öblösebb hang tört elő, mint egy ekkora motortól elvárható.

Második meglepetés - bár ez kevésbé számomra kevésbé pozitív - hogy az ülésre ráhuppanva lényegesen kisebb motoron találtam magam, mint azt korábban megszoktam a régi gixereken. Ezt a kompaktabb üléspozíciót szerencsére néhány km alatt meg lehet szokni, köszönhetően annak, hogy a kisgixeren minden kézreáll, vaj puhán működik, így nekünk nincs más dolgunk, mint önfeledten átadni magunkat a motorozás örömének.

Hát, akkor gyerünk, olvasgattam eleget a katalógust a hideg téli napokon, lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban: az egyes fokozat vége 130 km/óránál fogyott el, a kettes 177-nél dadogott le, a hármast már nem is tudtam kicsavarni, mert a távoli kanyar mát ott is volt, atyaég, mit tud ez a motor! Az első komolyabb borításnál ismét meglepetés: majdnem átrongyolok a szemközti sávba annyira könnyedén dőlt be a masina, ívmódosítás és eszetlen vigyor a bukó alatt, mert közben a kilométerórára is sikerült egy pillantást vetni.

Fellelkesülve igyekszek egy jól bevált kanyargós részt keresni, de közben át kell verekednem magam a városon, ami ismét egy új arcát mutatja a kisgixernek. Szinte alapjárattól szépen húz, zokszó és rángatás nélkül lehet vele finom gázzal a kocsisorok között lavírozni, mintha csak erre találták volna ki, de közben azért a kipufogó felöl érkező szomorú morgás jelzi, hogy ez nem az igazi. Az indexeket is magába foglaló tükröknek nem sok hasznuk van, jóformán csak a vállunk látszik, ráadásul a hasznos látótér is legtöbbször elmosódott a rezgések miatt.

A város kátyúit és aszfaltragyáit hátrahagyva már nem kell görcsösen markolni a csutkakormányt, nehogy kiszakadjon a kezemből, így kissé ellazultabban suhanok a hegyek közé. Ami innentől kezdve történik az a motoros mennyország: a kisgixer szinte helyettem is dolgozik és olyan könnyű vele tempósan haladni, hogy az már ijesztő. A futómű hangolása tökéletes az utcára, rengeteg visszajelzés érkezik, ám egy sereg úthibát és mozgási energiát szépen elnyelnek, kivasalnak a Showa rugóstagok, így nem kell rémisztő behintázások, pumpálások miatt visszavenni a tempóból.

Az új modellben már csúszókuplung is van, ám a keményre vett féktávoknál nem tud csodát tenni, így igényli a gázfröccsöket. Apropó féktáv, a négydugattyús Tokico fékek segítségével egy újjal is kordában lehet tartani a vasat, aki ennél több lassulára vágyik, annak egy ejtőernyőt kell kioldania.

Az áramvonalasabbra faragott kis idom mögé szépen el lehet bújni, hála a tank ötletes kialakításának és mélyedéseinek, bár én magamnak vennék egy magasabb plexit, mert a gyári pont a sisakomra terelte menetszelet. Egyébként pont az idom mögött kuporogva figyeltem fel a motor egyetlen pontjába, amibe bele tudtam kötni a közel 2 hetes tesztidőszak alatt, ez pedig a plexit tartó anyacsavar volt.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek