Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Belvárosi ficsúr - Honda FMX 650

Sárdagasztó vonásokkal és felmenőkkel rendelkezik az FMX 650, pedig egy igazi belvárosi piperkőccel van dolgunk. A divatos külsejű supermotót ennek megfelelően leginkább a városban maceráltuk, de - biztos, ami biztos - elvittük egy kis friss levegőt is szívni távol a város zajától.



A felnőttkor küszöbénForrás: [origo]leftjavascript:var%20w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0605/Honda2006515175543/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Képgaléria az FMX-rőlMég mindig jó: Honda Hornet 600/motor/teszt/20050906megmindig.htmlAz erő vele van - Honda CB 1300 S/motor/teszt/20050825azero.htmlCsak a nevében japán - Honda SH125/motor/teszt/20050505csak.htmlMég több motoros teszthttp://origo.hu/motor/teszt/index.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Nem idei újdonság a 650-es FMX, az, hogy ismét bekerült a Honda tesztflottájába, annak köszönhető, hogy az egyhengeres masina kapott egy csinos teljesítménynövelő kitet.

Az új dugattyúnak, vezérműtengelynek és a karburátor átfúvókázásának köszönhetően mintegy a - gyárilag 38 lovas - 644 köbcentis ősöreg blokkból, amely lassan már hivatalosan is kiérdemli a nagykorú jelzőt. Akármilyen hihetetlenül hangzik, az FMX-ben dolgozó motor eredetije még 1988-ban debütált a szépemlékű Dominatorban, hogy azóta számos egyéb Honda-modellben tűnjön fel megbízható igáslóként.

A japán gyár raktáraiban a jelek szerint nem kevés ilyen blokk lapul még, ezért a leleményes mérnökök legutóbb az FMX-et találták ki a nagymennyiségű állóeszköz elsütésére. A recept pofonegyszerű: fogták a már korábban bemutatott blokkot, és belecsavarták egy acél (amely nem mellesleg megszólalásig hasonlít a Hornetben is megfigyelt darabra, így túl sok munka bizonyára ezzel sem volt), majd a félig kész műre ugyancsak a raktárból válogattak alkatrészeket, így kerülhettek az FMX-re Hornet-indexek és Fireblade-hátsó lámpa.

A kissé poros műszaki tartalmat szerencsére nagyon divatos műanyag elemekkel sikerült bebugyolálni, ezért az FMX-szel nem vallhatunk szégyent egyik kávézó előtt sem. Az izgalmas külsőt egyedül csak az oldszkúl első fejidom és a töri meg, amelyre rápillantva néhány másodperce évtizedeket ugorhatunk vissza az időben, és szinte hallhatjuk, ahogy B. Tóth László felkonferál valami örökzöldet.

Jópofák és szerethető megoldások viszont a két kipufogódob hátsó fekete "kupakjai", így úgy néz ki, mintha nem is lenne hátul kipufogó-nyílás, miközben de. A turpisság csak akkor derül ki, ha , és kiszúrjuk a két, lefelé mutató kiömlőt. Ezt egyébként az autós pajtások is értékelhetik, ha az álló sorok között cammogunk előre, ugyanis nem közvetlenül az arcukba kapják az egyhengeres blokk végtermékét.

Forrás: [origo]

0 Tovább

Motorsuli: biztonságosan a forgalomban

Motoros iskolánk eheti részében Szabó Attila oktatónk ezúttal néhány tipikus veszélyhelyzetre hívja fel a figyelmünket.



leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_9.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 6:33 p

Egy motorral teljesen másképp lehet mozogni a forgalomban, mint egy autóval, ami amellett, hogy sokkal gyorsabban érhetünk A-pontból B-be, rengeteg kockázattal is jár.

A motorosokra leselkedő veszélyhelyzeteket a végtelenségig lehetne sorolni, ám a terjedelmi korlátok miatt ezúttal a legtipikusabb szituációkat elemzi oktatónk, Szabó Attila.

Még több motorsulis videó

Motorsuli: az elkerülhetetlen bukta/motor/20060512motorsuli.htmlMotorsuli: kezünk-lábunk védelme/motor/20060411motorsuli.htmlMotorsuli: a tavaszi átvizsgálás/motor/20060331motorsuli.htmlMotorsuli: a megfelelő védőfelszerelés/motor/20060321motorsuli.htmlMotorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?/motor/20060313motorsuli.htmlMotorsuli: hogyan válasszunk bukósisakot?/motor/20060306motorsuli.htmlMotorsuli: a tekintetünkkel navigálunk/motor/20060227motorsuli.html
0 Tovább

Szelidített rakéta - CBF 1000

 



fogyasztás 6,5 liter

puha rugózás

jó szévédelem

0 Tovább

Talmácsi nem szerzett pontot Le Mans-ban


leftTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A negyedik helyről rajtoló Talmácsi jól kezdett, tartotta pozícióját, később azonban körről körre egyre jobban lassult, s az ötödik után már csak a tizedik volt. A korábbi esőtől még foltokban nedves pályán több bukás is volt, így előbb kiesett az első rajtkockából startoló olasz Mattia Pasini (Aprilia), majd nem sokkal később a harmadikról induló cseh Lukas Pesek (Derbi).
   
A magyar motoroson ez sem segített: a táv felénél egyre hátrébb került: a tizedik körben 12., majd öttel később már csak a 16. helyen haladt, s végül a 17. lett. A hajrában Lüthi és a pontversenyben éllovas Alvaro Bautista (Aprilia) viaskodott egymással, ám a spanyol motorja nem sokkal a cél előtt váratlanul lelassult, így csak a negyedik helyen végzett. 

"Mit is mondhatnék, ennél jóval jobb eredményre számítottam, hiszen jól alakultak az edzésnapok" - kesergett Talmácsi. "Sajnos azonban egy váratlan technikai hiba keresztbehúzott mindent. Eltört a vízpumpa-lapát, emiatt nem forgott a víz és egyre jobban felmelegedett a motor, ami nagyon legyengítette a teljesítményt. Próbáltam legalább pontot szerezni, de sajnos nem sikerült, örülök, hogy egyátalán célba értem. A csapat már vizsgálja, hogy mi történhetett, valószínűleg anyaghiba lesz az ok."

"Ez egy nagyon kemény verseny volt" - értékelt Tóth. "Ugyan nem szereztem pontot, de idén még egy versenyem se volt ilyen jó. A rajt nem sikerült túl jól, mert állt alattam a víz, azonban utána körrol-körre gyorsultam és folyamatosan olyan idoket mentem, mint tizedik helyezett. Corsi és Pirro is pont elottem hibáztak, a pálya ugyanazon szakaszán váltottak lyukat, s mivel ott mentem a hátsójukban, nagyot kellett fékeznem, hogy ne menjek nekik. Amúgy a motort remekül állította be a csapatom, a futóművem is jó volt, csupán a sikánban volt vele egy pici gond. Jó munkát végzett a csapat, köszönöm nekik."

Francia Nagydíj, 125 kcm (24 kör, 100,32 km):

1. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 42:54.555
2. Mika Kallio (finn, KTM) 42:57.935
3. Fabrizio Lai (olasz, Honda) 43:04.362
...17. Talmácsi Gábor (Honda) 43:40.023
...20. Tóth Imre (Aprilia) 43:40.854
   
A pontverseny állása:

1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 99 pont
2. Kallio 78
3. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 56
...10. Talmácsi 36

250 kcm:

1. Takahasi Juki  (japán, Honda) 43:42.773
2. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 43:42.871
3. Aojama Suhei  (japán, Honda) 43:44.988
   
A pontversenyben:

1. Dovizioso 92
2. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 78
3. Aojama Hirosi (japán, KTM) 75
   
MotoGP:

1. Marco Melandri (olasz, Honda) 44:57.369
2. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 44:59.298
3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda 44:59.638
   
A pontversenyben:

1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 83
2. Melandri 79
3. Capirossi 79
   
A vb következő futamát, az olasz GP-t két hét múlva rendezik Mugellóban.

[origo]/mti

Talmácsi a negyedik helyről rajtol Le Mans-ban/motor/20060520talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a negyedik helyről rajtol Le Mans-ban


leftTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A némileg módosított Le Mans-i pálya majdnem száraz körülmények között fogadta a kiskategória szereplőit. Itt-ott még voltak nedves foltok a pályán, de ez nem akadályozta a pilótákat a javításban. A pénteki időmérő legjobbja a bajnokság éllovasa, Alvaro Bautista volt, az előző futam győztese, Mika Kallio előtt, míg a képzeletbeli dobogó 3. fokára Lukas Pesek állhatott fel. Talmácsi Gábor a 8. legjobb időt futotta pénteken, Tóth Imre pedig a remek 11. pozícióban zárt.

Szinte egyszerre özönlött ki a mezőny, hogy minél hamarabb "kezelésbe vegye" a köridőket. A kezdeti szakaszban szépen körözgettek a pilóták, ismerkedtek a pályával, miközben a nap is kisütött. Pablo Nieto kezdte meg a javítást, mivel neki pénteken csak egy 1:54-es ideje volt, először a 12., majd a 6. helyre repítette Apriliáját. Közben Simon és Gadea is javított.

Talma a 9. helyre csúszott vissza Nieto miatt, de folyamatosan gyorsult, egy körrel később feljött a 8. helyre, de ez még nem volt elég neki, Pasini "melegszelében" dobott egy 4. helyet, 1:45:646-os idővel.

Az utolsó nyolc percben felgyorsultak az események, Simon feljött a 18. helyről a 9.-re, Pasini meg a 6.-ról az élre ugrott, 2 ezreddel megelőzve Bautistát. Pesek ezt nem hagyta annyiban és azonnal javított 4 tizedet a pole-os időn, Kallio közben bejött Talma elé. Bautista is javított, de "csak" a második helyig jutott. Pasini viszont nem akart lemaradni, az első helyre jött vissza, majd tovább faragta idejét következő körében is.

Talma ismét lecsapott és visszaelőzte Kalliót, aki majdnem elesett egyik gyors körében, mert lefutott a rázókőről. Pasini az utolsó pillanatig keményen húzta a gázt és minimális fölénnyel nyerte az időmérőt csapattársa, Bautista előtt. Pesek, a Derbi fenegyereke a harmadik helyet szerezte meg. Talmácsinak meg végre sikerült az első sorba kvalifikálnia magát 1:44:974-es idővel, remek teljesítmény, a csapat is nagyon örült az eredménynek.

Az 5. helyen Zanetti végzett, mögüle Kallio, Nieto és Lai várhatja a holnapi rajtot. Tóth Imrének sajnos nem sikerült a pénteki bravúrt megismételnie, ugyanis hiába javított idején, csak a 21. helyet szerezte meg. A futamra változékony időjárás várható, rajt vasárnap délelőtt 11-kor.

"Örülök a 4. helynek" - nyilatkozta Talmácsi. "Minden rendben volt a motorral, az első futómű beállítása is sokkal jobb, mint korábban. A szél nagyon fújt ma, de szerencsére nem esett, bár holnap akár lesz eső, akár nem, a motor összességében készen áll a futamra."

"Ahogy elnézem az időeredményeket, nagyon sűrűn vagyunk" - mondta Tóth Imre. "Ha nem szaladok ki kétszer az edzés vége felé a pályáról, akkor biztos tudtam volna javítani még fél másodpercet, amivel ugyanott végezhettem volna, mint pénteken. Ez egy kicsit bosszant, de remélem, holnap jó versenyt futok."

Francia Nagydíj, 125 kcm, rajtsorrend:

1. Pasini (olasz, Aprilia) 1:44.515
2. Bautista (spanyol, Aprilia) 1:44.764
3. Pesek (cseh, Derbi) 1:44.834
4. Talmácsi (Honda) 1:44.974
...21. Tóth (Aprilia) 1:46.361

250 kcm:

1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:39.733
2. de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:39.797
3. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:39.827

MotoGP:

1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:33.990
2. Nakano (japán, Kawasaki) 1:34.201
3. Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:34.636
...7. Rossi (olasz, Yamaha) 1:34.840

Talmácsi nyolcadik az első időmérőn/motor/20060519talmacsi.html

Forrás: motogphirek.hu

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek