Ismét Olaszországban csatlakozhatott szabadkártyásként az Európa-kupa sorozathoz Dudás Péter, ám ezúttal a méltán híres San Marino melletti Misano volt a helyszín.
Akárcsak Monza, ez a pálya szintén új volt a magyar motorosnak, ezért a verseny előtti csütörtök este azzal telt, hogy egy pályarajzzal gyalog körbejárta szerelőjével, Roska Lacival a bő négy kilométeres aszfaltcsíkot. Minden kanyarról, egyenesről feljegyzés készült, amolyan itiner, ami segített a pálya betanulásában az első edzésig. Egyből kiderült, hogy a pálya technikásnak bizonyul majd. Pénteken az utolsó programpont volt a GSX-R kupa edzése.
Péterék a motor beállításain nem változtattak egyelőre, mert még nem volt itteni tapasztalatuk, és mi tagadás, sok segítséget nem kaptak a többiektől sem. Az edzés 45 percét Dudi majdnem teljesen végig teljesítette, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsön a fordulókról és ideális ívekről. A futóművön ezután sem állítottak, mert a tempó még nem igényelte, de az áttételen rövidíteni kellett. A nagy melegben a pálya eléggé csúszott, alig öt kört bírt ki egy hátsó gumi, ezért másnapra újat szereltek föl. Szombaton délután egy filmet forgattak a kupáról, amihez összeterelték az összes résztvevő motort és versenyzőt, egy óriási csoportképre. Izgalmas látványt nyújtott a 26 darab, szinte egyforma GSX-R 750 egy csapatban a rajtuk ülő pilótákkal együtt.
Szinte már a lemenő nap fényénél, de még 37 fokos melegben kezdődött meg a második mért edzés. A negyven percet most is végigmotorozta Péter, ezúttal jóval lendületesebben, mint előző nap, ami a legjobb idején is meglátszott, bő három másodpercet javított az előző edzéshez képest. Ez a köridő a rajtrácson a 19. helyet jelentette a vasárnapi futamon, a 26 fős mezőnyben.
Vasárnap a második superbike futam előtt volt a GSX-R Európa-kupa versenye. Dudi jó rajttal több helyet is előre tudott jönni, sajnos a második körben viszont vesztett a pozíciójából és a 21. helyre esett vissza. Egy négyesfogat végén motorozott, majd szép sorban megelőzte őket és a 12 körös futam végére már ő vezette ezt a kis csapatot, így a 15. helyen ért célba. Az élen egy ideig Pirovano és Simeon küzdött, majd az olasz Segoni lett végül a második. Persze ismét az öreg Piro nyert, aki volt már tízszeres superbike futamgyőztes is. Rajta kívül mások is mennek a profi mezőnyben, például a belga Simeon a GSX-R kupa futama előtt a Superstock 600-as versenyen lett második, szinte Dudáséval azonos idővel. Péter a kevés edzés lehetőség miatt, a beállítási adatok hiányában nem tudott száz százalékot nyújtani. "A hétvégi versenyt a tapasztalatszerzésnek és tanulásnak lehet elkönyvelni." A következő verseny Péter számára Franciaországban lesz, sajnos számára ismét egy új pályán, de egy eredményes verseny lehetősége ott is adott lesz majd, meglátjuk.
Mike Tamás
Utolsó kommentek