Kína 10,4 millió motorkerékpárt gyártott az idei év első felében, amelyből 10,2 millió gazdára is talált az országban. Ez a tavalyi első félév eladásaihoz képest több mint egyharmados növekedés.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0607/20060724kinamotor2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html

Elemzők szerint azért volt ilyen gyors a növekedés a motorkerékpár-ágazatban, mert a tavasszal a kínai kormányzat a 250 köbcentis vagy annál kisebb motorokra a fogyasztási adót 10 százalékról 3 százalékosra csökkentette.

Az ágazat tavaly kisebb fajta válságba került: az acélárak gyors drágulása, illetve az Euro-2 gázkibocsátási szabvány elfogadása miatt sok kis kínai gyártó gyakorlatilag csődbement, vagy ezt megelőzendő felhagytak motorgyártói tevékenységükkel és más ágazatokba mentek szerencsét próbálni.

Kína motorkerékpár-gyártása egyébként az ország délnyugati részére, Csonging térségére koncentrálódik, itt gyártják a kínai motorbiciklik mintegy harmadát. Az itteni termelési értéket az ágazatban az idei év első felében több mint félmilliárd dollárra becsülik.

Harley-Davidson menni Kína/motor/20060410harleydavidson.html