Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Motoros maraton huszonnégy órában

Idén második alkalommal rendezték meg a Szallerbeck Bikemaraton 24 órás motoros túraversenyt.



Forrás: [origo]leftSzallerbeck Róbert és Marjai Péter főszervezőkjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0608/20060808szallerbe17.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros tanfolyam az elzárt hegyek között/motor/20060804motoros.html

2006-ban második alkalommal gyűltek össze a motorosok, hogy teljesítsék a Szallerbeck Bikemaraton távjait. A szervezők a tavalyi, kitűnő, családias hangulatban lebonyolított esemény után az idén kétféle "hosszúságban" hirdették meg a versenyt.

A maraton távon indulók körülbelül 650 kilométer megtétele után értek célba Bózsván, a Zempléni-hegység egyik legszebb és legeldugottabb szegletében, a szlovák határ közelében, ahol vacsorával zárták a napot.

Ugyanitt tartották a hosszabb, körülbelül 1200 kilométeres, szupermaraton távon motorozó résztvevők kötelező egyórás pihenőjét is, amely után a csapatok újra a Szallerbeck bázisát vették célba, természetesen nem a legrövidebb úton.

A versenyzőknek a tavalyi meleg után az idén a többé-kevésbé kedvezőtlen időjárással kellett megküzdeniük, ám a mezőny egy része szerencsésen megúszta az esőt, és csak az utolsó pár szakaszon kellett megküzdenie a csúszós-sáros utakkal. Sajnos idén is akadt olyan csapat, amely baleset miatt feladni kényszerült a versenyt, ám remélhetőleg ők jövőre újra megpróbálják teljesíteni a kihívást.

Forrás: [origo]

A II. Szallerbeck Bikemaraton díjkiosztóján a kétféle távnak köszönhetően a tavalyinál jóval több versenyző vehetett át díjat. Különdíjjal jutalmazták a szervezők például a legtöbb kilométert motorozó csapatot, amely ugyan körülbelül száz kilométerrel többet gurult a referencia távnál, mégis beérkezett a célba. Mivel a 24 órás versenyek igen nagy kihívást jelentenek, mindenképp értékelendő, hogy a csapat nem adta fel a küzdelmet.

Forrás: [origo]

Különdíjban részesült egy női motoros is, aki ugyan nem vezetett, ám egy Suzuki chopper hátsó ülésén, nem túl fejedelmi körülmények között teljesítette a túra teljes távját. Szintén különdíjjal jutalmazták a csonka csapatot is, amely a kiírásban szereplő három tag helyett két motorossal vágott neki a szupermaraton távnak. Kettejük közül csak az egyik tag ért célba, majdnem hibátlanul teljesítve a kihívást. Jutalmat azért érdemelt, mert megtett kilométerei alapján a második helyen végzett volna.

A verseny rendkívül szoros volt, ezt jelzi, hogy a szupermaraton távon az első három helyezett csak néhány kilométer eltéréssel zárta a megmérettetést, és a jutalmazott első öt csapat is körülbelül harminc kilométeres különbségen belül ért célba.

Forrás: [origo]

A II. Szallerbeck Bikemaratonon a támogatóknak köszönhetően igen színvonalas nyereményekben részesülhetett a maraton és a szupermaraton táv első három helyezett csapata. Az ajándékok között Bering nyári és egész szezonos dzsekik, Metzeler gumiszettek, Diadora motoros csizmák, a maraton logójával díszített, egyedi festésű Shark bukósisakok, sapkák, pólók, és természetesen kupák és oklevelek várták a célba érkező versenyzőket.

Forrás: [origo]

A szupermaraton első helyezett csapatának minden tagja a Garmin jóvoltából egy-egy GPS készüléket kapott, Magyarország térképpel. Jutott díj a negyedik, valamint az ötödik helyezetteknek is mindkét táv értékelése során, így a nevezett körülbelül huszonhat csapatból a többség valamilyen ajándékkal távozhatott.

Forrás: [origo]

Aki végigmotorozott már egy 24 órás versenyt, az tisztában van vele, hogy mennyire erőt próbáló feladat a táv pontos teljesítése, és egyáltalán a célba érkezés. Talán még gondosabb felkészülést igényel a versenyen való fizikai helytállás, illetve az 1200 kilométer balesetmentes megtételéhez szükséges szellemi koncentráció is. A verseny talán legnehezebb része az éjszaka, illetve a hajnal, amikor az úton bóklászó vadak, a sötétség és a fáradtság nehezíti az előrejutást. Ilyenkor csak az erős koncentráció, a rendszeres folyadék- és energiapótlás, és az éjszakai hideg elleni hatékony védekezés segíthet túljutni azon a bizonyos holtponton, és az egyre szaporodó fáradtsághullámokon.

Fotó: Trost Ádám

A hajnal azután kedvező időjárás esetén páratlan élménnyel jutalmazza meg a versenyzőket, és a négy óra körül derengeni kezdő égbolt fél hat táján a felkelő napnak köszönhetően narancs, lila és a kék különböző árnyalataiban pompázik. Az éggel látványos kontrasztot alkotnak a harsányzöld erdők, az utolsó virágait bontogató napraforgómezők és az érett kalászokkal bólogató búzaföldek. A hajnali táj a percről percre melegedő levegőbe leheli az éjjel lecsapódó párát, és sejtelmes ködbe burkolózik, mintha csak lustán a másik oldalára fordulva fejére húzná takaróját.

Forrás: [origo]

Ez a hangulat a tájon átmotorozó versenyzőkre is átragad, ilyenkor könnyű megfeledkezni a fáradtságról, a még leküzdendő kilométerekről, és talán barátságosabban duruzsol a versenyzők alatt a motor, kevésbé fájnak az úthibák, és a koncentráció is könnyebb a nappali világosságban.

A délelőtti éles fény azután újabb megpróbáltatás elé állítja a résztvevőket, előkerülnek a napszemüvegek, és jut idő egy benzinkúton elfogyasztott forró kávéra is. A fáradtságon túl a versenyzőknek vasárnap délelőtt az egész hétvégén lábát lógató esővel is meg kellett küzdeniük, persze attól függően, hogy a mezőny melyik részén motoroztak.

Forrás: [origo]

A célba érkezés, a forró leves és a lekváros fánk, és természetesen a díjkiosztó azonban mindenkivel feledtette a verseny nehézségét, és a kiesők is remélhetőleg szívesen emlékeznek majd vissza, hogy a Cserhát, a Mátra, a Bükk és a Zempléni-hegység legszebb, és talán korábban sohasem látott útjain motorozhattak.

A II. Szallerbeck Bikemaraton honlapján hamarosan elérhetőek lesznek a versenyen készült fotók, és további információk.

Smidt Éva

0 Tovább

MotoGP: Biaggi a Ducatinál folytathatja

A spanyol sajtó szerint Max Biaggi 2007-ben a Ducati egyik szatelitcsapatánál folytatja MotoGP-s pályafutását az idei kényszerpihenő után.



leftVeszélyben Gibernau jövője a Ducatinál/motor/20060728motogp.htmlMotoGP-s sztárok az utcán száguldoznak/motor/20060706motogps.html

Az olasz pilóta a 2005-ös szezon végén igencsak érdekes körülmények között hagyta ott a Honda csapatát, amely egyben a Pons -sapat hanyatlását is jelentette, miután a Camel átvette a Yamaha főszponzori szerepét. Biaggit azóta hírbe hozták több MotoGP- és Superbike-csapattal is, de még mindig nem világos, hogy a nyolc évet a királykategóriában eltöltő versenyző hol folytatja pályafutását 2007-ben.

Az idei szezon kezdete előtt nem sokkal még az a lehetőség is fennállt, hogy Biaggi a Superbike világbajnokságban folytatja, de aztán az Alstare Suzuki csapattal folytatott tárgyalások hirtelen leálltak. A tapasztalt pilóta azóta rengeteg Superbike-ülést végigpásztázott a 2007-es évre, mivel azonban még mindig vonzza a szponzorokat, a MotoGP-be való visszatérése sem kizárt.

A 42-szeres futamgyőztes nem igazán jön ki a japán gyárakkal, így a legjobb megoldás számára az olasz Ducati csapat lenne. Jövőre az egész MotoGP-mezőny 800 köbcentis masinákra vált, ami annyit jelent, hogy a privát csapatok motorjai nem lesznek majd annyira elmaradva a gyári motoroktól, mint korábban, főleg nem a szezon elején, így Biaggi akár teljesen versenyképes is lehet(ne).

Az olasz pilóta másik lehetősége, hogy a MotoGP-be jövőre belépő csapatok egyikéhez szerződik. Minden ilyen csapat szívesen látná a tapasztalt versenyzőt, Biagginak viszont valószínűleg meg kellene elégednie a pontszerzésekkel, hiszen a dobogó minden bizonnyal még elérhetetlen lesz számára. A 35 éves olasz pilóta jelenleg Kaliforniában edz.

Forrás: motogphirek.hu

Max Biaggi: Idén nem jön össze a MotoGP/motor/20060111maxbiaggi.htmlPedrosa váltja Biaggit/motor/20051123motogp.html
0 Tovább

Lopott motor: Kawasaki KLX 650R supermoto

Egy gyönyörűen felszerelt Kawasaki supermotót vittek el egy családi ház garázsából.



Lopott motorok/motor/20060517lopott1.html

Még május 2-án lopták el egy olvasónk Kawasaki KLX 650R típusú supermotóját, amely számos egyedi extrával lett felvértezve. Aki bármilyen információval rendelkezik a bringáról, az erre az emailcímre küldhet jó híreket.



0 Tovább

Motoros tanfolyam az elzárt hegyek között

Különleges környezetben, a nagyközönségtől elzárt Erzberg Iron hegység vonulatai között rendez motoros tanfolyamokat a BMW HP2-es modellekkel.



Forrás: BMWleftMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

A tanfolyamok olyan off-road motorosok igényeihez lettek alakítva, akik már rendelkeznek hasonló tapasztalatokkal. Az eseményeken megtanítják a résztvevőket arra, hogyan hozzák ki a maximumot a 105 lóerős HP2 Enduróból.

A kétnapos tréningeket a híres Erzberg Rodeónak is helyszínt adó "" hegy vonulatai között rendezik meg. (A tanfolyamok időpontjai: augusztus 11-13., augusztus 18-20, augusztus 25-27., szeptember 1-3. és szeptember 8-10.) A motoros kurzus ára 625 euró/fő a két éjszakára, amely magában foglalja a szállást, a motor bérleti díját, üzemanyagot, technikai szolgáltatásokat, oktatást, étkezést, italt, és a biztosítást is.

Az egyes tanfolyamokra a résztvevők száma limitált, egy csoportban maximum 5 fő vehet részt. A résztvevőknek magukkal kell hozniuk saját védőruhájukat, sisakjukat és csizmájukat. Fontos, hogy a résztvevők rendelkezzenek már off-road motorozási tapasztalattal, mert egy tapasztalatok nélküli off-roadert érhetnek meglepetések...

0 Tovább

Rossi ismét ralizhat

A legfrissebb pletykák szerint Valentino Rossi az idei motoros szezon után ismét raliautó volánját fogja tekergetni. Az olasz pilóta állítólag Új-Zélandon indul egy Subaruval.



leftRossi: a 18 verseny már sok/motor/20060705rossi.htmlRossi marad a MotoGP-ben/motor/20060524rossi.htmlDízelautók a ralivébén/auto/sporthirek/rali/20060720dizelautok.html

Bár sem Rossi menedzsmentje, sem az Új-zélandi ralit szervező cég nem erősítette meg, mégis egyre több hír lát napvilágot arról, hogy a hétszeres gyorsaságimotoros-világbajnok indulni fog a november 17. és 19. között zajló Új-zélandi ralin egy Subaru Impreza WRC versenyautóval. Rossi elvileg ekkor már nem lesz a motorozással elfoglalva, ugyanis a MotoGP utolsó futamát október 29-én tartják a spanyolországi Valenciában.

Az olasz klasszisnak egyébként nem ez lenne az első ralis kitérője, tavaly novemberben a legendás Colin McRae-t győzte le Subaruval a Monza-ralin, de a WRC-ben is próbára tette már magát 2002-ben egy Peugeot 206-ossal, igaz, akkor kiesett az angliai futamon.

Valentino Rossi jelen pillanatban valószínűleg másra koncentrál, mint az autózásra, ugyanis 51 ponttal van lemaradva a világbajnoki összetettben az élen álló amerikai Nicky Haydentől. Az olasznak hat verseny alatt kéne ledolgoznia a hátrányt, hogy megszerezze a nyolcadik trófeáját.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek