Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi hetedik az első szabadedzésen

Talmácsi Gábor a hetedik időt érte el a 125 kcm-esek között a gyorsaságimotoros-világbajnokság 12., csehországi futamának pénteki első szabadedzésén, Brnóban.



Forrás: Faster ManagementleftSzinte hazai pályán fog versenyezni Talmácsi/motor/20060817szinte.htmlAlapítvány a motorosok biztonságáért/motor/20060815alapitvany.html

Tóth Imre, a géposztály másik magyar versenyzője a 21. lett. "Mindent egybevetve, remek kis tréning volt, és nagyjából a motor is rendben muzsikált - mondta az MTI-nek a Hondával versenyző Talmácsi. - A gép elejével és a váltóval ugyan akadt egy kis gond, de azt hiszem, ezt majd rendbe hozzák a szerelők. Nagyon szeretem ezt a pályát, régi kedvencem, biztos vagyok abban, hogy a mostani eredményen még bőven tudok majd javítani."

A tréning legjobbja Mika Kallio volt, aki a KTM-istállóban tavaly még együtt versenyzett a magyar motorossal és vb-ezüstérmes lett Talmácsi előtt. A finn maradt a csapatnál, míg "Talma" Hondára váltott. A jelek szerint egyelőre Kallio járt jobban.

A vb-pontversenyben a nyolcadliteresek között az Apriliát irányító spanyol Alvaro Bautista vezet 205 ponttal, Kallio (141) és az olasz Mattia Pasini (Aprilia, 137) előtt. Talmácsi a kilencedik (65 p), Tóth Imrének viszont egyelőre még nem sikerült pontszerző helyen végeznie.

A pálya környékén, az utakon egyelőre még nincs nagyobb tumultus, a gyönyörű idő ellenére csak kevesen baktatnak felfelé az Automotodrom Brnóra. Az előrejelzések szerint azonban délután már minden benzingőzzel "fertőzött" rajongó idejön. Hisz ez a motorsport egyik Mekkája.

Eredmények, 125 kcm, 1. szabadedzés:

1. Kallio 2:10.174
2. Pesek 2:10.352
3. Gadea 2:10.744
...7. Talmácsi 2:11.017
...21. Tóth 2:12.190

0 Tovább

Már a szalonokban a 2007-es Kawa ER-6n

Bátor húzás volt a Kawasaki részéről a radikális formájú ER-6n piacra dobása, ám a jelek szerint a potenciális vásárlórétegnek bejött a kis kéthengeres paripa. Ennek megfelelően a modellen nem is változtatnak semmit 2007-re, mindössze egy új színnel bővül a repertoár.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0608/20060818kawasakie2.jpg',50,50)Nagyobb kép

Ahogy azt sejteni lehetett, idén az ER-6n, és annak idomos változata húzta a Kawasaki eladásait, nem kevesebb, mint 345 darab fogyott eddig ezekből a modellekből. A 2007-es modellévre szinte nem változtatnak semmit a motoron, újításként mindössze csak egy narancssárga fényezést kevertek ki, amely a jelenlegi citromsárgát váltja föl, a fekete és ezüst fényezés azonban továbbra is rendelhető lesz.

A 2007-es modellek egyébként már megérkeztek a hazai kereskedésekbe is, áruk egyelőre változatlan.

Vadonatúj motor a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20060731vadonatuj.htmlCsupasz izommotor a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20060209csupasz.htmlEgy környezetbarát nindzsa: Kawasaki ZX-10R/motor/ujdonsag/20051212amit.htmlÚj ZZ-R 1400 a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050920megujult.html
0 Tovább

Szinte hazai pályán fog versenyezni Talmácsi

Péntektől vasárnapig Brnóban rendezik meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság 12. futamát, a Cseh Nagydíjat, amelyen a 125 köbcentis géposztályban két magyar versenyző is indul: az összetett pontversenyben kilencedik Talmácsi Gábor, továbbá Tóth Imre, akinek az idén még nem sikerült pontot szereznie.



Forrás: Faster ManagementleftTalmácsi és Baumgartner egy csapatban/sport/maicascofutballgrandprix/20060728talmacsi.htmlTalmácsi tizennegyedik a Német Nagydíjon/motor/20060716motogp.htmlKiábrándító tesztelésen van túl Talmácsi/motor/20060707kiabrandito.html

"Számomra hallatlanul fontos verseny lesz, hiszen a brnói pályát ismerem a legjobban az összes közül és ami talán a legfontosabb, erre a viadalra mindig nagy számban látogatnak ki a motorsport hazai rajongói Csehországba - mondta a Hondával versenyző Talmácsi Gábor. - Úgy is fogalmazhatnék, az ő biztatásuk, a nem létező turbó lesz a motoromban. Ami az előkészületeket illeti: jót tett a pihenés, fizikailag és lelkileg is kipihentem magam és már alig várom, hogy elkezdődjék a verseny."

Tavaly a KTM nyergében vb-bronzérmes pilóta elmondta, hogy az idén szinte képtelenség felvenni a küzdelmet az Apriliákkal, ezért a tisztes helytállásban és egy nagyon jó helyezésben bizakodik.

A csehországi pálya hossza 5403,19 m, amelyet 14 (6 bal- és 8 jobb-) kanyarral nehezítettek meg. A pályacsúcsot a 125 köbcentiseknél 2003-ben érte el az olasz Luca Cecchinello, aki Apriliájával 2:07.836 perc alatt robogott végig az aszfaltcsíkon. A 250-es kategóriában a spanyol Daniel Pedrosa (Honda, 2:02.554 p - 2005), míg a királykategóriában, azaz a MotoGP-ben az olasz Valentino Rossi (Yamaha, 1:58.787 - 2005) a rekorder.

Pénteken és szombaton az időmérő edzéseket rendezik meg, míg a Cseh Nagydíjra vasárnap kerül sor. A MotoGP-ben csak egy kvalifikáció lesz, szombaton.

0 Tovább

Rossi: Nem is gondolok a vb-címre

Egy évvel ezelőtt, a Cseh Nagydíjra érkezve Valentino Rossi már szinte biztos lehetett az ötödik MotoGP-világbajnoki címének megszerzésében, idén viszont Brnóba érve alig van esélye az újabb korona megszerzésére.



leftRossi ismét ralizhat/motor/20060802motogp.htmlRossi: a 18 verseny már sok/motor/20060705rossi.html

Miután a legutóbbi, Laguna Seca-i futamon már harmadik 2006-os kiesését könyvelhette el - gumi-, illetve motorhiba miatt - Rossi az összetett negyedik helyéről, 51 pont lemaradással várhatja a folytatást. A tabellát az amerikai Nicky Hayden vezeti, akinek jelenleg 150 pontja van.

Nagyon nehéz dolga lesz Rossinak, ha be akarja fogni a Repsol Honda pilótáját, de nem lehetetlen a küldetés. Egy másik Yamaha-legenda, Wayne Rainey 1992-ben az idény vége előtt 5 futammal 65 pontos hátrányban volt a sérült Mick Doohannal szemben, akit végül sikerült megelőznie. És bár senki nem kíván Haydennek egy, a Doohanéhez hasonló balesetet, melyben utóbb nem csak a vb-címet, hanem majdnem a lábát is elveszítette, Rossinak mégis hasonló "csodára" lenne szüksége, hogy utolérhesse az amerikai pilótát.

"Idén sajnos rengetegszer utolért a balszerencse, Laguna Secában sem alakulhattak volna rosszabbul a dolgok. Szerencsére volt húsz napom, mely során kipihentem magam, és volt időm elfelejteni a rossz dolgokat" - mondta Rossi, aki élete első 125 köbcentis futamát 1996-ban éppen Brnóban nyerte meg. "Remélem, hogy Brnóban jobb lesz a helyzet, mint eddig. Bár nem a kedvenc pályám, tavaly mégis jó versenyt futottam itt, majdnem tökéletes volt, hiszen a leggyorsabb kört is én futottam és a győzelem is az enyém lett. Tudom, hogy a Yamaha és a Michelin emberei is keményen dolgoztak a szünet alatt is, hogy a Cseh GP pénteki napján már a legjobb formában legyünk."

Forrás: MTI"A világbajnoksággal kapcsolatban, őszintén szólva, nem tudok mit mondani" - vallotta be Rossi. "Már csak hat verseny van hátra, ami nem biztos, hogy elég a hátrányom ledolgozásához. Mindegy, a lényeg, hogy szeretnék minél több futamot nyerni és jól érezni magam, az igazat megvallva nem is gondolok mostanság a vb-címre. Majd meglátom, mire megyek ezzel a motorral és a gumikkal, de mindenesetre a célom most tényleg az, hogy versenyeket nyerjek."

A Camel Yamaha csapat igazgatója, Davide Brivio is egyetért Rossival, miszerint lépésről lépésre kell haladniuk, ezen kívül pedig elmondta, hogy továbbra is 100 százalékosan támogatják majd a hétszeres világbajnokot, az ellene letett voksok ellenére is.

"Brno az év utolsó harmadának kezdete, mi pedig sajnos a lehető legrosszabb szituációban vagyunk jelenleg" - mondta az olasz. "Nyilvánvalóan nem ott állunk, ahol szívünk szerint hat futammal a szezon vége előtt állnánk, de nem adjuk fel a harcot és büszkén mondhatom, hogy a csapat minden egyes tagja kész a végsőkig harcolni a sikerért. Természetesen még mindig a vb-cím megszerzése a cél, és mi még mindig hiszünk benne, hogy ez lehetséges. A sok balszerencse ellenére magabiztosak vagyunk, és tudjuk, hogy mire vagyunk igazából képesek. A szünet mindenkinek jót tett, most pedig kipihenten várjuk a következő futamokat és a lehetséges győzelmeket. Valentinónak innentől kezdve minden futamot meg kell nyernie!"

Forrás: motogphirek.hu

MotoGP: Rossi reményei elszálltak Laguna Secában/motor/20060724motogp.htmlMotoGP: Rossi marad a Yamahánál/motor/20060601motogp.htmlMotoGP: Rossinak hat éve nem ment ilyen rosszul/motor/20060526motogp.html
0 Tovább

Alapítvány a motorosok biztonságáért

Plakátokkal és rövidfilmekkel próbálja felhívni az autósok és motorosok figyelmét a biztonságosabb közlekedésre egy hazai alapítvány.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0608/20060816motorosal.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok

Hazánkban évente egyre több motoros hal meg baleset következtében, ráadásul a balesetet szenvedettek jelentős része önhibáján kívül, ártatlanul. Egy motoros újságírókból álló csapat időszerűnek találta egy olyan alapítvány létrehozását, amelynek legfőbb célja, hogy a motoros balesetek számát hatékonyan csökkentse.

A kezdeményezés célja egyrészt az autósok figyelmének felhívása a hazánkban még nem igazán elterjedt motoros kultúrára, motorosokra. Azt mindenki tudja, hogy léteznek útjainkon, mégsem számítanak rájuk a mindennapos közlekedés során, így legtöbbször pusztán figyelmetlenségből történik a baj.

Ha az autóvezetőkben jobban tudatosulna, hogy az autóknál jóval kisebb, mozgékonyabb motorok felbukkanhatnak a közelükben, inkább számítanának rájuk, így sok baleset elkerülhető lenne. A kezdeményezés engedélyt kapott a brit kormány Közlekedési Minisztériumától, hogy a "Think!" azaz "Gondolkodj!" elnevezésű, motoros baleset megelőzési kampányuk TV spotjait leadhassák Magyarországon. Az autósoknak szóló videó címe: 'Figyeljen jobban a motorosokra'.

A másik probléma, hogy a motorosok sokszor túlbecsülik képességeiket, vagy egyszerűen csak túl gyorsan haladnak, ezzel veszélyeztetve nemcsak saját magukat illetve utasukat, de a közlekedés többi résztvevőjét is. Sok a tapasztalatlan motoros, akik nem is tudják mi mindenre kell számítani motorozás közben. Ahogy az autósokét, úgy az ő figyelmüket is nyomatékosan fel szeretnék hívni a lehetséges veszélyekre plakátok és televíziós spotok segítségével. Az első ilyen motorosoknak szánt rövidfilm címe "Egy tökéletes nap", amely olyan tipikus helyzeteket mutat be 2 percben, amelyekből tragikus balesetek történhetnének. A spot arra próbálja ráébreszteni a motorosokat, hogy a balesetek kivédhetők, amennyiben ésszel motoroznak és számítanak a lehetséges veszélyekre.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek