Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tiltakoznak az újságírók Talmácsi menedzsmentje miatt

Talma elérhetetlen, szinte csak reklámcikkek jelenhetnek meg róla - a sportújságíró-szövetség tiltakozik a szerintük a sajtószabadságot sértő gyakorlat ellen.



Forrás: [origo]leftTalmácsi Gábor az [origo]-nhttp://csapatunk.origo.hu/talmacsi_gabor/

A Magyar Sportújságírók Szövetsége (MSÚSZ) megdöbbenéssel tapasztalta, hogy Talmácsi Gábor a magyar sajtó számára gyakorlatilag elérhetetlenné és megközelíthetetlenné vált - áll az Országos Sajtószolgálathoz eljuttatott közleményben.

Talma média- és rendezvénymegjelenési jogával a World Communications Company (WCC) rendelkezik, így Talmácsi csak a cégen keresztül nyilatkozhat, csak a WCC tehet fel neki kérdéseket, az újságíróknak nincs beleszólásuk az anyag elkészítésébe, a cikken semmilyen változtatást nem hajthatnak végre. Az MSÚSZ szerint ráadásul a WCC a magyar sajtóban szokatlanul magas árakat szabott meg.

Az MSÚSZ úgy véli, minden sajtóorgánum saját döntése, megfizeti-e a kért árat az adott anyagért. Az azonban a sajtószabadság és az újságírói munka korlátozása, hogy Magyarország egyik legnépszerűbb sportolóját csak a WCC szólaltathatja meg, a világbajnok motorversenyzőről pedig gyakorlatilag csak reklámcikkek jelenhetnek meg.

Az MSÚSZ határozottan tiltakozik az újságírói munka korlátozása ellen, egyben kéri Talmácsi Gábort és menedzsmentjét, vizsgálja meg a kialakult helyzetet, s tegye lehetővé, hogy a világbajnok motorversenyző nyilatkozhasson a sportújságíróknak, így megőrizhesse megérdemelt népszerűségét, ismertségét. Álláspontjuk szerint a mostani helyzet legnagyobb kárvallottja maga Talmácsi Gábor, aki így kevesebbszer szerepel a hazai sajtóban.

0 Tovább

Motorosok repkedtek a Kerepesi út mellett

Május 8-án és 10-én a budapesti Arena Plaza lelátója előtt freestyle motocross show-t tartottak, amelyre világhírű olasz és magyar freestyle motorosok a gravitáció összes törvényét meghazudtoló ugrásokkal és trükkökkel készültek.



A két napon összesen hat alkalommal nézhette meg a közönség a freestyle bemutatót, amelyen a motorosok látványos és sokszor életveszélyes trükkökkel szórakoztatták a nagyérdeműt.

0 Tovább

Motoros tesztvezetés a Camponában

Május 18-án, azaz vasárnap szinte az összes jelenleg kapható Suzuki modellt ki lehet próbálni a VII. Suzuki Hollós motoros tesztnapon.



Forrás: [origo]A vasárnapi tesztvezetésre már reggel 7 óra 30-tól lehet regisztrálni Nagytétényi út 35-47. szám alatt található Campona bevásárlóközpontban, a feltétel mindössze érvényes motoros jogosítvány és védőruha. A kipróbálható motorok gyakorlatilag lefedik a Suzuki teljes kínálatát, a chopperektől kezdve egészen a szupersportmotoroig terjed a választék. A tesztelés mellett számos program is szórakoztatja majd a motorok iránt fogékony nagyérdeműt, többek között streetfighter és MTB-bemutató színesíti a programot.

0 Tovább

Az első lépés - Kawasaki Ninja 250 R menetpróba

Jó pár év kihagyás után ismét van kisköbcentis motorja a Kawasakinak, amely kezdőknek és újrakezdőknek lehet ideális választás. A 250-es kis Ninját az etyeki dombok között kergettük meg.



Sportos külső, túrás tartalom

Fotó: Lovász Sándor László

Mögöttem az utódom: az új Ninja 250 R és a jó öreg ZZR
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


2002-ben kikopott a - finoman szólva is kiforrott konstrukciónak nevezhető - a Kawasaki magyarországi kínálatából, ám utód egészen mostanáig nem akadt, így a kezdők és a korlátozott jogosítvánnyal rendelkezők szépen átszivárogtak a konkurenciához. A régen várt kismotor nem csak a Ninja sorozat nevét kapta meg, de számos formai megoldást is átvett a Kawasaki nagyobb sportmodelljeitől. Messziről, félhomályban, takarásban, kissé hunyorogva egy jóval komolyabb és nagyobb sportmotornak is nézhetjük, az avatott szem mára egyedül csak a szimpla első tárcsafék és a vékonyka hátsó gumi lehet árulkodó.

A név és a sportos megjelenés némileg csalóka, ugyanis a legkisebb Ninja inkább túra-, mintsem sportmotor, ami érthető is, hiszen a célkeresztbe vett vásárlóréteg motoros karrierjének még csak az elején jár, így nem igazán tudnának mit kezdeni egy kompromisszumok nélküli pályagéppel. Élőben a motor egyébként tényleg sokkal nagyobb, mint ahogy azt a képekről gondolná az ember, így még a nyakigláb kamaszoknak sem kell majd kucorogniuk.

A kormánykiflik olyan magasan vannak, hogy akár egyenes háttal is utazhatunk, deréktól lefelé már kicsit kényelmetlenebb a helyzet, mert a lábtartók elég magasra kerültek, szerencsére azonban nem tolták őket túlságosan hátra. Összességében kényelmes az élet a 250 köbcentis kis gépen, így akár egy fenékkel is kimotorozhatjuk a tankba töltött 17 liternyi benzint, ami a 3-4 liter körüli fogyasztás fényében igencsak nagy hatótávolságot jelent. Sajnos a műszerfalra nem jutott üzemanyagszint-visszajelző, egyedül csak egy kis lámpa felvillanása figyelmeztethet minket, hogy keressük fel a legközelebbi benzinkutat. Ha már itt tartunk, szinte érthetetlen, hogy egy ilyen csinos kis motorra hogyan tehettek ennyire , a rengeteg analóg mutató a nyolcvanas évek legszebb pillanatait idézi, manapság már egy robogón is korszerűbbet látni mindenfajta kis egérmozival megspékelve.

Fotó: Lovász Sándor László

Sokat segítünk a motornak, ha befekszünk a plexi mögé
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az utóbbi években a sportmotorokon egyre szemérmetlenebb lett az idomzat, és lassan már alig takarnak valamit a falatnyi kis műanyagok, ezzel szemben a legkisebb Ninja szép méretes légterelőket kapott, így a huzatra nem lehet panasz, a tankra hasalva szinte teljes szélcsendben suhanhatunk. A 33 lóerős blokk meg is hálálja, ha nem vitorlaként feszülünk a menetszélben, hanem a plexi mögé hajtogatjuk magunkat; nem kevés nekifutás után akár a 180-ig is felkúszhat a sebességmérő mutatója.

0 Tovább

Freestyle motocross show az Arena Plazánál

Május 8-án és 10-én (csütörtökön és szombaton) 14, 16 és 18 órakor a budapesti Arena Plaza lelátója előtt freestyle motocross show-t láthatunk, melyre világhírű olasz és magyar freestyle motorosok a gravitáció összes törvényét meghazudtoló ugrásokkal és trükkökkel készülnek. Többek között a freestyle motorosok egyik legnehezebb mutatványára, a Back Flip (hátra szaltó) ugrására tesznek kísérletet két napon keresztül, összesen hat alkalommal.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0804/20080430motocross.jpg',50,50)Nagyobb képMég több infó a rendezvényrőlhttp://www.arenaplaza.hu/cikk/freestyle-motocross-showRepkedés az arénábanhttp://www.origo.hu/motor/20061026repkedes.html

Az amerikai X-Games sokszoros résztvevője Alvaro Dal Farra és csapata május 8-án Budapestre érkezik, hogy egy hazánkban eddig nem látott ingyenes freestyle motocross bemutatót tartsanak a budapesti Arena Plaza előtt. Az olasz motoros levegőakrobaták egy külön erre az alkalomra, az Arena Lelátónál kiépített profi motocross pályán, a freestyle motorosok egyik legnehezebb mutatványára, a Back Flip (hátra szaltó) ugrására tesznek kísérletet két napon keresztül, összesen hat alkalommal. A háromfős olasz csapatot kiegészíti Hujber Péter, aki hazánk egyik legígéretesebb freestyle motorosa.

Különleges és egyben kihívásokkal teli pályát biztosít az Arena Plaza a motorosoknak, hiszen a megszokottól eltérő terepen kell a csapatnak bemutatni látványos produkcióikat. Nem klasszikus homokos pályát építettek a szervezők, hanem mobil rámpákat és egy speciális szettet állítanak fel az Arena Lelátó elé. A versenyzők a kidobó rámpától 15-25 métert repülnek, kb. 8-10 méter magasan, a bemutatott trükköket ezen a távon belül kell végrehajtaniuk. Egy kamionból nyílik ki a leérkező rámpa és külön elemként 8-10 méterrel előtte van elhelyezve a kidobó rámpa. Dal Farra saját tervezésű, speciális kamionját hozza el erre az alkalomra, ami a leérkező rámpaként fog szolgálni a bemutatóhoz.

A motorosok hétféle trükköt mutatnak be: Superman, Cliffhanger, Tsunami, No Hand Whip, Cordova, Running Man és Back Flip. Mindezek közül a legveszélyesebb és a leglátványosabb a Back Flip, a hátra szaltó. De érdemes megnézni a Tsunami-t is, a trükk során a motoros a kormányt fogva kézen áll a levegőben. Ennek a trükknek a párja a Cliffhanger, amikor szintén függőleges a motoros teste, ám a lábfejével kapaszkodik a kormányba. Ilyen és ehhez hasonló lélegzetelállító mutatványokkal ámítják el a hazai közönséget szó szerint "eget verő" show-jukkal a motoros akrobaták.

A show-hoz kapcsolódik a KTM legújabb motorjainak kiállítása is, illetve a bemutatók alatti játékok, melyek során számos motoros ereklye és értékes nyeremény kerül kiosztásra.

(X)

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek