Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Magyar motorosok a 2005-ös Dakaron II.


Eddig még nem sikerült egyetlen magyar motorosnak sem teljesítenie a rendezők által előírt távot. A 2005-ös futam kijelölt útvonala már hivatalosan is napvilágot látott. Ezzel kapcsolatosan november 17-én Párizsban tartottak sajtótájékoztatót, ahol közzétették a pontos útvonalat. Összesen 8956 kilométert kell megtennie a versenyzőknek, amihez mindössze 16 nap áll a rendelkezésükre.

Január elsejére iktatták be a leghosszabb szakaszt, amely nem kevesebb, mint 919 km-es! A teljes verseny átlagosan 560 kilométeres távolság megtételét követeli naponta! Bizony motorral ez tényleg kemény kihívást jelent, igazolja, hogy ezt az őrületet tényleg kemény fickóknak rendezik.

Az idei évben négy magyar motoros is nevezett, de sajnos közülük csak hárman startolhatnak. Szílvási Peti, aki már részt vett korábban a Dakaron, nem fért bele a limitált kétszázas mezőnybe. Viszont a résztvevők között köszönthetjük Hermann Henriket, aki a Magyar Motorsport Szövetség elnöke.

left
[origo] biztosítás
leftCasco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!/biztositas/index.htmlTovább>>>
Kilencezer kilométer a Dakar-rali össztávja/auto/sporthirek/20041117kilencezer.htmlÉs újfent Párizs-Dakar!http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=31334Hogyan tehetnénk jobbá az autós rovatot?Segítsen nekünk ésválaszoljon kérdéseinkre!http://www.equest.hu/ValaszFogad.servlet?azonosito=126462241&userid=1234&userparams=004_03_1_12_2_1_05_04
Kérdőív

- Hogyan jött az ötlet, hogy te is indulj?
- Az ötlet, mint mindenki másnak, akinek van elhivatottsága: egyszer csak belém mászott a kis ördög. Már évekkel ezelőtt elkezdett bennem mozogni, és ez év elején döntöttem úgy, hogy na most nekivágok. Ez év márciusában már indultam is egy sivatagi versenyen, hogy élményeket és tapasztalatot szerezzek. Ez a verseny tíz napos volt. És ez volt a vízválasztó, ami alapján úgy döntöttem, hogy indulok a Dakaron.

- Ahhoz képest, hogy te is a "nem akarom összekenni magam" motorosok táborába tartoztál, most mégis ralizol . Milyen motoros versenyzői múlttal rendelkezel, és mi volt az első sikerélményed?
- Talán Piliscséven az első kör, amit az akkori 650-es motorommal megtettem. Az akkor mély hatást váltott ki bennem, amely azóta is itt lebeg a szemem előtt. Nem csak azért, mert fel kellett dobni a motort az egyik ugratón a magasba, hanem amúgy összességében meghatározta az elmúlt 3-4 évet. Azt gondolom, hogy a sikereket nálam - figyelembe véve, hogy sosem voltam és nem is leszek kimondott élversenyző - azok a versenyek nyújtják, amelyeken elindulok, ott lehetek, jól érezhetem magam. Függetlenül attól, hogy végig tudok-e menni, vagy sem. Természetesen végigjártam a ranglétrát, már gyerekfejjel motoroztam. Azokon a versenyeken, amelyeken indultam, soha nem voltam dobogós.



- A Dakar főleg a homokról és a sivatagi körülményekről szól. Te hogyan látod ennek a nehézségeit, milyen utakra számítasz?
- Természetesen ez a verseny a homokról is szól, de leginkább a "maratonról", a hosszútávú soknapos kitartásról. A mindennapos "felkelni és elindulni!" (Talán segítségemre lehet a triatlonista múltam is...) Mint említettem, idén márciusban már bizonyítottam Tunéziában a ralin. Úgy gondolom, a homokban van még mit tanulni - na persze nem csak nekem -, de nem csak homok lesz... aszfalt is, valamint murvás, köves utak. Tehát lesz bőven választék.

- A verseny mely szakaszától tartasz a legjobban?
- Az igaz, hogy a tavalyihoz képest az idei verseny kicsit emberbarátibb - a kilométereket tekintve -, bár azt azért sugallták, hogy a rövidebbnek tekinthető szakaszok rejtenek magukban "finomságokat". Amire felhívták a rendezők a figyelmemet bizonyos szakaszokkal kapcsolatosan, azok már igazából a felkészülésemet, illetve rákészülésemet nem befolyásolták. Bízom benne, hogy január 16-án a képeslapot Dakarból adom fel!



- Úgy legyen! Henrik, és van-e élet a Dakar után?
- Természetesen vannak elképzeléseim, de ez nyilván függ attól, hogy a Dakar hogyan fut le, illetőleg hogyan sikerül. A következő évi világkupa-futamokon szeretnék megjelenni, és ezt követően pedig a 2006-os Dakart - a már most megszerzett tapasztalatokat felhasználva - más aspektusból szeretném megközelíteni. Az elkövetkező 2-3 év úgy gondolom, erről fog szólni.

Totos

www.motorsokk.hu

Magyar motorosok a 2005-ös Dakaron I./motor/20041116magyar.html
0 Tovább

Újabb limitált széria a Ducatitól

A Ducatinak megvan az a jó szokása, hogy időnként limitált darabszámú szériákkal lepi meg a márka szerelmeseit. A megszállott gyűjtők ezúttal a 2004-es superbike-világbajnokságon győzedelmeskedő motor mására spórolhatnak.



Az olasz Ducati motorgyár idén is egy limitált sorozattal ünnepli, hogy megnyerte a 2004-es superbike-világbajnokságot. James Toseland versenymotorjának másából mindössze néhány száz darab készül, így aki szeretne egy ilyen paripát, jobban teszi, ha már most feliratkozik a várólistára. A 999R Fila nevű széria, ahogy a nevéből is látszik, az idei 999R-re épül, ám egy sereg különleges extra teszi egyedivé. A leglátványosabb elem a gyári versenymotor mintájára készült fényezés és matricakészlet, amelyekről már messziről fel lehet ismerni a ritkaságokat. Az egész motor megépítésekor a súlycsökkentés játszotta a főszerepet, így nem is csoda, hogy az idomok és a tank pillekönnyű karbonszálból készültek, míg a felniket alumíniumból kovácsolták.

A speciális Marchesini abroncsok érdekessége, hogy 3,2 kilóval könnyebbek, mint a hagyományos 999, illetve S széria felnijei. Akárcsak a kerekek, a fékek, a futómű elemei is a versenysportból származnak, ami a jelenlegi kínálat csúcsát jelenti. A térhálós acélvázba épített Testastretta motor teljesítménye 146 lóerő, amit 10 000-es motorfordulat mellett présel ki magából a kéthengeres blokk. A Ducati magyarországi importőre egyelőre nem tudta megmondani, hogy a 999R Fila sorozat motorjai mennyibe fognak kerülni és mikortól lehet megrendelni. Amerikában - ahová 75 darab jut a sorozatból - 25 ezer dollárért árulják a sorszámozott plakettel ellátott Ducatikat.

A chopper lemaradt - 2005-ös Ducati újdonságok/motor/ujdonsag/20040922achopper.htmlPolymerbe csomagolt lóerők - Ducati 999/motor/ujdonsag/20040911polymerbe.html
0 Tovább

Radiális féknyergek egy cruiseren

A Kawasaki tovább fokozza az 1600-as Mean Streak cirkálójának sportos imidzsét, ugyanis - a világon elsőként - radiálisan rögzített féknyergeket szerel a chopperére.



A Kawasaki népszerű cirkálója - a sportos menetteljesítményének fokozására - megkapta a Ninja típusokon is használt radiálisan szerelt, 4 dugattyús fékrendszert. A féktárcsák átmérője nem változik, továbbra is 320 mm, ám a 4 különálló fékbetét nagyobb fékerővel és még jobb hőtűrő képességgel rendelkezik. A Mean Streak az első szériagyártású cruiser, melyet radiális féknyergekkel szerelnek. A márkaimportőr tájékoztatása szerint a 2005-ös modell már decembertől kapható lesz.

Fejidomos Kawasaki Z750/motor/ujdonsag/20040911fejidomos.htmlMár kapható a 2005-ös Kawasaki Z750/motor/ujdonsag/20040908markaphato.htmlNindzsák a szélcsatornából/motor/ujdonsag/20040909nindzsak.html
0 Tovább

Magyar motorosok a 2005-ös Dakaron

A világ legkeményebb ralijának számító viadalon több honfitársunk is rajthoz áll 2005. január elsején, hogy a magyar motorozásban történelmet írjon. Ehhez a kemény feladathoz mindannyian a KTM 660 Rally Factory Replica limitált számban gyártott motorját választották.



leftA képen (és a KTM-en) Nagy Péter, rajta kívül információnk szerint még három magyar motoros indul a 2005-ös dakaron. Köztük a MAMS elnöke, Hermann Henrik is... Hamarosan mindnyájukat bemutatjuk!javascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0411/20041116ktmdakar5.jpg',50,50)Nagyobb kép
[origo] biztosítás
leftCasco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!/biztositas/index.htmlTovább>>>
Meghalt Richard Sainct/auto/sporthirek/rali/20040929meghalt.htmlUtcai harcos a KTM-től/motor/ujdonsag/20041112utcai.htmlTalmácsi a RedBull KTM gyári csapatához szerződött/motor/20041107talmacsi.htmlMindenevő - KTM LC8 950 Adventure/motor/teszt/20040910mindenevo.htmlHogyan tehetnénk jobbá az autós rovatot?Segítsen nekünk ésválaszoljon kérdéseinkre!http://www.equest.hu/ValaszFogad.servlet?azonosito=126462241&userid=1234&userparams=004_03_1_12_2_1_05_04
Kérdőív

Eddig még nem sikerült egyetlen magyar motorosnak sem teljesítenie a rendezők által előírt távot. A 2005-ös futam már idén decemberben elkezdődik: a katalán fővárosban -Barcelonában - december 29-én este fél 8-kor kell megjelenni gépátvételre a kétszáz főben limitált motoros mezőnynek. December 31-én lesz a prólog, amely meghatározza a másnapi rajtsorrendet, 2005 január 1-jén pedig start!

A soron következő Dakar sem lesz könnyed kis sétamotorozás, hiszen a közel tízezer kilométeres távot cirka három hét alatt kell teljesíteni a megszállott motorosoknak. Erre felkészülni nem csak fizikálisan - az állóképesség fejlesztésével -, hanem mentálisan is szükségeltetik. Az akaraterőt már nem is említem, hiszen anélkül az ember bele sem merne vágni a világ egyik legnagyobb kihívásába.

A felkészülést nehezíti még az is, hogy kicsiny országunkban nehezen lehet - sőt lehetetlen - imitálni a sivatagi körülményeket, amelyek a versenyen tapasztalhatóak lesznek. Versenyzőink kénytelenek a hazai homokbányákban gyakorolni, illetve hasonlónak csekély mértékben nevezhető, de az állóképességet igencsak igénybe vevő endúró viadalokon szerepelni.

Itt meg kell említeni az idei 7. Fáraó ralin történt halálos baleset elszenvedőjét, Richard Sainctet. Ő szintén a Dakarra való felkészülésnek szánta ezt a versenyt, amelynek a 4. szakaszán kétszer is bukott, és a második után már nem tudott újra a nyeregbe szállni. A 34 éves francia, aki minden idők legnagyobb tereprali-motorosa volt, a Dakaron háromszor is győzni tudott 1999-ben, 2000-ben és 2003-ban. A sivatag koronázatlan királyának is nevezték, hiszen tízszer nyert a Szaharában. Ez is azt bizonyítja, hogy erre az "őrült versengésre" és a várható körülményekre nem lehet igazán felkészülni.

Valószínűleg sokan gondoltak már arra, hogy ezen a kíméletlen futamon tegyék magukat próbára, de közülük kevesen képesek megteremteni a szükséges anyagi hátteret. Ennek hiányában pedig lehetetlen bizonyítani az elsajátított tudást. Elég csak megemlítenem a versenymotort, amely különleges tulajdonságokkal van felvértezve, és emiatt az ára sem az olcsó kategóriába tartozik.

A KTM gyár kifejezetten a Dakarra fejlesztette ki ezt a modellt, és körülbelül 60 db-ot készít belőle évente. A speciális kétkerekű súlya 50 l üzemanyaggal feltankolva 210 kg, az ára 6 millió forint! Az alkatrész biztosítása a helyszínen a KTM gyár közreműködésével történik, természetesen súlyos eurókért. Ezzel még nincs megoldva maga a szerviztevékenység, mert a KTM az alkatrészt odaadja az ember kezébe, de szerelni nem szerel. Ezért egy profi szervizcsapattal kell hazánk fiainak szereződést kötni. Ennek értelmében egy terepjáró, egy sofőr és egy szervizember csak őket szolgálja ki a Dakar során, de csupán a táborhelyeken, a versenypályán nem.

Ami még hátráltatja magyarjaink felkészülését, az a motorok hiánya. Kénytelenek voltak november 10-én meglátogatni a KTM gyárat Mattinghofenben. A látogatás apropója az volt, hogy a gyár nem tudta az ígért októberi szállítási határidőt tartani. Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy december közepén kapják meg a motorokat - kb. 10 nappal a Dakarra indulás előtt.

Az 500 km-es utazás után nagyon készségesen fogadta őket a gyár rali üzletágának igazgatója (munkaidő után). Rengeteg gyakorlati választ tudott adni a versennyel kapcsolatos kérdéseikre. A kész és a félkész motorokat teljes részletességgel meg tudták vizsgálni. Valóban nem sok közük van a szériamotorokhoz. A látottak teljes egészében meggyőzték őket, hogy a lehető legjobb motort választották a Dakarra.

A költségekhez kell sorolnunk a nevezési díjat valamint az üzemanyag árát, melyet a versenyzőknek előre ki kell fizetniük. Ezeken felül három afrikai országba szükséges vízum megkérése - Mauritániába, Maliba és Szenegálba. Szállást kell intézni az európai szakaszokra - december 28-31-ig Barcelonába, január 1-jén pedig Gibraltárba.

Szükségeltetik pár praktikus dolog, pl. profi háti- és hálózsák, fejlámpa, óra, kés, megfelelő védelmet nyújtó motoros ruházat és kiegészítő stb., lehetőleg kiváló minőségű. Ha már a védelemről van szó, a magyarok túlvannak hatféle védőoltáson, Afrikába menet muszáj.

Totos

www.motorsokk.hu

Rekordmezőny várható a Dakar-ralin/auto/sporthirek/20041017rekordmezony.html
0 Tovább

Tovább vadították az Aprilia SR-t

Nemrégiben rántották le a leplet Európa egyik legnépszerűbb robogójának legújabb generációjáról: a 2005-ös Aprilia SR mércét állít az 50 köbcentis kategóriában.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0411/20041115apriliasr2.jpg',50,50)Nagyobb képHogyan tehetnénk jobbá az autós rovatot?Segítsen nekünk ésválaszoljon kérdéseinkre!http://www.equest.hu/ValaszFogad.servlet?azonosito=126462241&userid=1234&userparams=004_03_1_12_2_1_05_04
Kérdőív

2004-re teljesen új köntöst kapott az Aprilia zászlóshajója, az RSV Mille, és a jelek szerint ezt az új stílust szép lassan ráhúzzák az olasz gyár többi modelljére is. Az 50 köbcentis SR legújabb generációja - némi túlzással - egy lekicsinyítette RSV-nek is elmenne, ugyanis a fényszórók formája, a légbeömlő elhelyezése, sőt még a fényezést is mind-mind a szupersportgépről származik.

A sportos külső ugyancsak sportos belsőt rejt, a továbbfejlesztett, második generációs DiTech vezérlésű erőforrás takarékosabb, ugyanakkor erősebb, mint az elődje. A technikai finomításoknak hála csökkent a motor károsanyag-kibocsátása, továbbá duplájára nőtt a szervizintervallum hossza, így már csak 12 ezer kilométerenként kell felkeresni a szakműhelyeket.

Ugyancsak új az acélból készített váz, ami azon túl, hogy merevebb, mint az előző modell gerince, sportosabb kialakítást is lehetővé tett: az új SR első kerekén több súly van, így több visszajelzés érkezik az első kerékről. A kis motor egyébként egy sor apró technikai csemegét rejt, amelyek közül a műszerfal érdemel említést: az analóg fordulatszámmérő mellett egy óriási folyadékkristályos képernyő trónol, amibe belezsúfolták az összes visszajelzőt (benzinszint, hőmérséklet, megtett km stb.). Az új SR átrajzolt formája egy sereg rakodóteret rejt: az ülés alá továbbra is egy bukósisak fér, újdonság viszont a mobiltelefonnak és egyéb apróságoknak kialakított 1 liternyi tárolóhely.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek