Nemrégiben rántották le a leplet Európa egyik legnépszerűbb robogójának legújabb generációjáról: a 2005-ös Aprilia SR mércét állít az 50 köbcentis kategóriában.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0411/20041115apriliasr2.jpg',50,50)Nagyobb képHogyan tehetnénk jobbá az autós rovatot?Segítsen nekünk ésválaszoljon kérdéseinkre!http://www.equest.hu/ValaszFogad.servlet?azonosito=126462241&userid=1234&userparams=004_03_1_12_2_1_05_04
Kérdőív

2004-re teljesen új köntöst kapott az Aprilia zászlóshajója, az RSV Mille, és a jelek szerint ezt az új stílust szép lassan ráhúzzák az olasz gyár többi modelljére is. Az 50 köbcentis SR legújabb generációja - némi túlzással - egy lekicsinyítette RSV-nek is elmenne, ugyanis a fényszórók formája, a légbeömlő elhelyezése, sőt még a fényezést is mind-mind a szupersportgépről származik.

A sportos külső ugyancsak sportos belsőt rejt, a továbbfejlesztett, második generációs DiTech vezérlésű erőforrás takarékosabb, ugyanakkor erősebb, mint az elődje. A technikai finomításoknak hála csökkent a motor károsanyag-kibocsátása, továbbá duplájára nőtt a szervizintervallum hossza, így már csak 12 ezer kilométerenként kell felkeresni a szakműhelyeket.

Ugyancsak új az acélból készített váz, ami azon túl, hogy merevebb, mint az előző modell gerince, sportosabb kialakítást is lehetővé tett: az új SR első kerekén több súly van, így több visszajelzés érkezik az első kerékről. A kis motor egyébként egy sor apró technikai csemegét rejt, amelyek közül a műszerfal érdemel említést: az analóg fordulatszámmérő mellett egy óriási folyadékkristályos képernyő trónol, amibe belezsúfolták az összes visszajelzőt (benzinszint, hőmérséklet, megtett km stb.). Az új SR átrajzolt formája egy sereg rakodóteret rejt: az ülés alá továbbra is egy bukósisak fér, újdonság viszont a mobiltelefonnak és egyéb apróságoknak kialakított 1 liternyi tárolóhely.