A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
A 600-as kategória egyik legnépszerűbb motorja még sportosabb külsőt és finomabb alkatrészeket kap 2005-re. A sokak által várt elektronikus befecskendezés ezúttal is elmaradt, van viszont digitális műszerfal.
A középkategóriás csupasz gépek egyik legnépszerűbb és szerkesztőségünk által is hőn szeretett tagja némileg megújul a 2005-ös modellévre. A változtatások nem túl radikálisak, a külsőt tekintve mindössze az új műszerfal és a fölötte trónoló kis idom, illetve a fordított első villa lehet árulkodó. Technikailag még ennyit sem változott a Hornet, ugyanis a 98-as CBR-ből átvett blokk még mindig karburátorokon keresztül kapja az üzemanyagot, holott a legtöbben arra számítottak, hogy injektorral vértezik fel a csupasz masinát.
Új, sportmotorokat idéző műszerfal váltotta fel a régi analóg órákat, így a jövőben már digitális kijelzőn lehet nyomon követni az aktuális sebességet, és az üzemanyag mennyiségét. A fordított, 41 mm-es első villa szintén új darab, érdekessége, hogy közel ugyanilyen dolgozik a 2005-ös CBR600 RR-en, így vélhetően jelentősen javít majd a motor - amúgy is nagyon jó - kezelhetőségén. Az új villához egy kicsit változtatni kellett a Hornet acél gerincvázán is, amit egyébként számos más modellben is alkalmaz a Honda. A következő modellévre az is jelentősen kibővül: markolatfűtést, riasztót, alacsonyabb nyerget, színre fújt üléstakarót és szélvédőt is lehet rendelni a Hornethez.
A motorom és én - Honda Hornet 900/motor/azenmotorom/20041103amotorom.htmlHonda Hornet CB 600/motor/azenmotorom/20041014olvasoink.htmlBetyárkodásra tervezték - Honda Hornet 600/motor/teszt/20041012betyarkodasra.html
A Bolognai Motorszalonra két vadonatúj modellel készült a BMW. Az új R 1200 RT és ST a túragépek piacát próbálják feldúlni a márkára jellemző formai és technikai megoldásokkal.
leftIzommunka - BMW K 1200 S/R/motor/ujdonsag/20040921izommunka.html
Az interneten már hónapok óta keringtek különböző kémfotók a német motorgyár újdonságairól, ám hivatalos fotókat csak december 1-jén, a világpremier előtt egy nappal jelentetett meg a BMW. Az új R 1200 RT mintegy 20 kilóval könnyebb, mint az elődje, míg a teljesítmény - a nagyobb és korszerűbb boxermotornak köszönhetően - 110 lóerőre nőtt, a korábbi 95-ről. A külső nem változott radikálisan, a túragép jellegzetes vonalai megmaradtak, ám az összhatását tekintve könnyedebb és modernebb lett a gép fizimiskája.
A másik újdonság, a vadonatúj R 1200 ST már jóval karakteresebb külsőt kapott, ami feltehetően megosztja majd a motoros társadalmat. A menetkészen 230 kilós túragép leglátványosabb eleme a dupla fényszórós fejidom, amit úgy fest, mintha egy fantasztikus film kelléktárából érkezett volna. Ez utóbbi érdekessége, hogy a szélvédő magasságát elektromosan lehet állítani. Az RS meghajtásáról ugyanaz a kéthengeres, 110 lóerős boxer gondoskodik, mint az RT esetében. A két modell várhatóan a jövő év első negyedében fog megérkezni a márkakereskedésekbe.
Közel tízezer ember volt kíváncsi a hétvégi MX Freestyle Show-ra a Papp László Budapest Sportarénában, a jó reklámnak és a tavalyi sikernek köszönhetően rengetegen akarták látni a magasan "szárnyaló" világsztárokat. A hírességek közül - az edzésen lábát törő magyar Totón kívül - csak a sportág atyjaként emlegetett Mad Mike Jones hiányzott, így ezúttal elmaradt az elengedett kézzel landolás.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0411/20041130mxfreesty9.jpg',50,50)Nagyobb kép[origo] biztosításleftCasco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!/biztositas/index.htmlTovább>>>www.mofo.huhttp://www.mofo.hu/index.php
Három évvel ezelőtt egyik pillanatról a másikra kultusz született, amikor először pillantotta meg a magyar közönség a motorozás új dimenzióját a Sportszigeten. Akkor, és azóta az utolsó motocross freestyle eseményig a közönség őrjöngve veszi tudomásul, hogy igenis lehetséges repülni motorral.
November 27-én, szombaton ötödszörre volt alkalmunk megtekinteni a hihetetlen attrakciókat. Az indulók névsorát tekintve egyértelműen megállapítható, hogy ez volt a legszínvonalasabb show az összes közül. Kilenc világsztár látogatott el hazánkba a tengerentúlról azért, hogy bemutassa, mennyit fejlődött a sportág egy év alatt.
Természetesen hazai versenyzők is képviseltették magukat ezen a számukra egyedülálló megmérettetésen. Mivel nálunk a sportághoz nem tartozik külön rendezésű viadal, ezért a magyar versenyzők a motocross szakágból kerültek ide. Itt volt Kerner Laci, aki az idén már 14-szer tudott hátraszaltót ugrani a motorján ülve.
Hujber Peti is erősítette a magyarok sikeres szereplését, és megint - csakúgy, mint tavaly - kimotorozta magából a maximumot. Egy hajmeresztő mutatványt követően a talajfogás alkalmával ráfékezett az első kerékre, és elesett. Azonban mielőtt sikított volna a gyenge idegzetű néző, a mi Petink felpattant és sikertáncra perdült, amire a közönség ovációja volt a válasz. A tavalyi hiányzó ifj. Német Kornél idén nem kapott igazolatlant. Remek szerepléssel még a világsztárokat is ámulatba ejtette.
A 250 cm3-es, kétütemű, repülésre könnyített masinák a motorozás másik versenyágából, a pályán való motokrosszozásból fejlődtek ki. A versenyek közben az egyre nagyobb és nagyobb ugratókon a motorosoknak már annyi idejük volt a levegőben, hogy "nem tudtak magukkal mit kezdeni". Így születtek meg a hihetetlenebbnél hihetetlenebb trükkök, amiket később már a futamok között bemutatók formájában tálaltak a közönségnek.
Az Arénában a show-hoz illő tökéletes körülmények megteremtéséhez komoly előkészületek szükségeltettek. Hiszen ahhoz, hogy a motorok elrugaszkodjanak és biztonságban landoljanak - egy 20 méter hosszú és 10-15 méter magas repülés után -, komoly tereptárgyaknak kell kinőniük a földből. Az ugráshoz 2,6 és 2,9 méteres fémrámpákat használnak. Ezek segítségével repülnek olyan magasra a motorosok, hogy szinte súrolják a kivetítőt is a mutatványok bemutatása közben. A landolásra megfelelő hely alatt mintegy négy méter magas földből kialakított érkezőt kell érteni, amelyre a motorosok érkeznek. Nagyjából úgy kell elképzelni a biztonságos érkezést, mint a síugróknál, akik szintén a meredek érkezőn egyenlítik ki a hatalmas repülési sebességet és a becsapódási energiát.
Az idei rendezvényen sikerült a rendezőknek egy minden szempontból tökéletes pályát megépíteni. Úgy kerültek kialakításra az ugratók, hogy az ugrások között a lehető legkevesebbet legyen a földön a versenyző..., vagyis minél többet a levegőben. Így sokkal hatékonyabban tudták kihasználni a rendelkezésükre álló két percet. Ahhoz, hogy a zsűri és a hozzáértő közönség is teljes mértékben elégedett legyen, igyekeztek a versenyzők a lehető leglátványosabb és egyben legveszélyesebb figurákat bemutatni. Persze mindezt a legnagyobb magabiztossággal.
A "légi gyakorlatokhoz" minden vállalkozónak összesen két perce van. Két perc alatt kell megnyerni a nézők bizalmát és ámulatba ejteni a zsűrit. A siker és az ováció ezek után következik. Erre szükségük is van a versenyzőknek, mivel a győztest a nézők tapsviharát mérő berendezéssel állapítják meg. Akinek a leghangosabban tapsol a közönség, az nyer. A freestyle bemutatók legfontosabb eleme a hangulat, ezért a motorozáson kívül minőségi BMX-, mountainbike-, triálbemutatókon lehet pihentetni a csodálkozástól fáradt szemeket. A különböző kétkerekű produkciók közben és alatt pedig gyönyörű lányok serege táncol érdekesebbnél érdekesebb "jelmezben", teremti meg a kellő atmoszférát és színesíti a környezetet.
Ezekért a bemutatókért most már szerte Európában emberek tízezrei zarándokolnak el. Ilyen esemény volt nemrégiben Madridban az "X-Fighters", ahol egy teltházas stadion tombolt. A tengerentúlon, a sportág Mekkájában szintén a közelmúltban zajlott a legnagyobb szabású verseny, az X Games, ahol a motocross freestyle a legnagyobb érdeklődésre számító esemény volt. Tévénézők milliói drukkolták végig az élő közvetítést.
Nálunk is fokozható lesz még a sportág nézettsége, amihez a rendezők jó úton haladnak. Igyekeznek a mostanihoz hasonló világsztárokat felvonultatni, akik közül ezúttal az amerikai Ronnie Renner bizonyult a legjobbnak - tavalyi második helye után most nyerni tudott az Arénában. A show fináléjában - versenyen kívül - Jeff Fehr ismét ugrott egy hátraszaltót, amit azonnal meg is ismételt, hátha valaki nem hitte el elsőre a látottakat. Remélhetőleg még sokszor jön hozzánk megmutatni a fejlesztett repertoárját, és akkor mi is újból ott leszünk. Viszont a briliáns rendezésnek már a szomszédos stadionba kellene tervezni a show-t, mert csak ott fogunk elférni...
A 2005-ös Dakar magyar motorosai közül sokan a legesélyesebbnek Nagy Pétert tartják, pedig ő még soha nem próbált szerencsét a sivatagban. Azonban kemény, kitartó versenyző hírében áll.
left[origo] biztosításleftCasco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!/biztositas/index.htmlTovább>>>dakar.comhttp://www.dakar.com
Az Arrabona Motor SE 33 éves versenyzője a Magyar Enduro és Enduro-krossz bajnokság első osztályában versenyez, valamint több, nemzetközi extrém motorversenyen vett már részt. Gyermekkora óta versenyszerűen sportol, karatéban fekete övfokozattal rendelkezik. Jelenleg teljes erőbedobással edz a Dakarra. Ez mindennapi fizikai edzésből és heti 2-3 alkalommal motorozásból áll. Idén már négy motoros edzőtáborban volt, ahol profi olasz versenyzőktől tanulhatott. A felkészülés része továbbá egy marokkói edzőtábor, valamint tereprali-versenyen való részvétel.
- Időben jelentkeztél a Dakarra? - Igen! Idén júliusig kellett leadni a nevezést és egyben befizetni annak díját. Azonban hiába tartották be a határidőt a jelentkezők, nem volt biztos a hely. Ugyanis a limitként meghatározott kétszázas létszámon felül még százötvenen jelentkeztek (eddig még soha nem voltak limiten felül)! Ezért a beérkezési sorrend döntötte el az indulási lehetőséget.
- A versenyen mit viszel magaddal vagy magadon? - A nevezési díj sok részből áll, és ebben van annak a díja is, amiért vállalják egy 50 kg-os csomag szállítását, amibe azt tehetünk, amit akarunk. Sőt, még plusz két kereket is. Ezért én csak egy övtáskát és egy 3 literes "camel bag" kulacsot akasztok magamra. Szerintem még egy könnyű hátizsák viselése is fárasztó lehet a hosszú szakaszok teljesítése során. A motorra még talán rögzítek egy-két fontosnak ítélt holmit. Valamint feltétlenül viszek magammal két belsőt és szerszámokat.
- Ezek szerint tartasz a deffekttől? - Az az igazság, hogy a szakaszok rajtjánál én minden nap tömör gumikkal vágok neki a távoknak, hisz a deffekttől én is tartok. Azonban még ez a gumi is használhatatlanná tud válni a nagyon rossz minőségű utakon. Ha ez előfordul, akkor vehetem hasznát a belsőknek, amit egy patron segítségével tudok felfújni. A szakaszok végén pedig mindig van lehetőség a szerelésre, amikor újból tömör gumi kerülhet a motorra.
- Tudtommal egy szerződtetett szerelő fog segíteni mindhárom magyar motorosnak. Mi lesz, ha többeteknek lesz gondja ugyanazon szakasz végén? - Szinte kizárt, hogy egyszerre érjünk célba szorult helyzetben. Ezért gondolom, hogy beérkezési sorrendben azonnal hozzáláthat a közös szerelőnk a munkálatoknak.
- A többi magyar motorossal megbeszéltetek valami taktikát? - Igen. Azt, hogy nincs taktika. Megbeszéltük, hogy mindenki a saját tempójában versenyez.
- Mi van akkor, ha valaki bajba kerül? - Természetesen nem megyünk el egymás mellett, ha a másik gondban van. Megpróbálunk egymásnak segíteni, de ha ez nem lehetséges, akkor a másik tovább folytatja a versenyt.
- A szervezők több mindenre kérnek kauciót, többek között a gyorshajtásra is. Hogy is van ez? Nem húzhatod a gázt, ahogy a csövön kifér? - Valóban, a gyorshajtásra is előre le kell tenni egy bizonyos pénzösszeget. A Dakar útvonala lakott területeket is érint, ahol mindenkinek be kell tartania a megengedett sebességet. Azért, hogy itt senki ne tudjon előnyt kovácsolni a "lassításból", kemény szankciókat vezettek be. Sőt, az ideiglenes táborhelyeken kötelező megbeszéléseket is tartanak, amiről nem szabad hiányozni. A mulasztás itt is súlyos eurókba kerül.
- Eddig nem vettél részt sivatagi megmérettetésen. Végig tudsz majd menni a versenyen? - Ez nem lehet kérdés... Természetesen! Az idei évben már részt vettem olyan versenyen Romániában, ahol rajtam kívül csak hárman értek célba a kilencvenes mezőnyből. Valamint az Erzberg Rodeón 63. lettem a közel 1200-as mezőnyből. Most sem fogok szégyent hozni a magyar motorosokra, hanem öregbítem a hírnevüket.
Magyar motorosok a 2005-ös Dakaron II./motor/20041124magyar.htmlMagyar motorosok a 2005-ös Dakaron/motor/20041116magyar.html
Rossi már szombaton is a harmadik legjobb időt érte el társával, Carlo Cassinával egy Toyota Corollát vezetve, s a vasárnap esti ünnepléskor hivatalosan is elfoglalhatták ezt a helyet a dobogón.
A történeti hűség kedvéért: a monzai raliviadalt, amelyet a híres Forma-1-es versenypályán rendeztek meg, egy itáliai kettős, a Skoda Fabia WRC-vel száguldó Dido Capello és Renato Travaglia nyerte meg.
Rossi az olimpián is motorozna/motor/20041112rossi.htmlRossi marad két keréken/motor/20041102rossi.html
Utolsó kommentek