Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A kis vagány - Piaggio Typhoon X

A könnyű kis robogó vagány külsejére nem cáfol rá pici, de mérges szíve. A kis vagány a suli nyakigláb kamaszainak is kényelmes, és kedvező ára miatt a szülők pénztárcáját sem terheli túl.



Közel 70 a vége...Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050517typhoon5.jpg',50,50)Nagyobb képSzületett nőcsábász - Piaggio Liberty 125/motor/teszt/20050407egyelegans.htmlMacska a tejútról - Piaggio X9 EVO/motor/teszt/20040912macska.htmlKépgaléria a Typhoonróljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0505/Piagg200554162434/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Piaggio-linkgyűjteményhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/015/873

Első pillantásra olyan kis semminek tűnt - legalábbis nekem - a Typhoon. Sima kék fényezés, egyszerű vonalvezetés. Egyedül a két ballonos gumi feltűnő. Később azonban megkedveltem a természetben megszokottnál több orrlyukkal bíró kacsacsőrszerű orrot és a duplalámpás hátsót. Jó, jó, később sem jöttem tűzbe, ha ránéztem, de a vagány forma mégis jó érzéseket kelt az emberben, pláne ha már ment is vele. A tesztelt példányon sárga indexek voltak, de - a kereskedésben és a reklámfotókon - láttam ütősebb kinézetű, fehér színű indexburákkal is.

Ráülve feltűnő, hogy kis robogóhoz mérten nagy rajta a lábtér, a kormány teljesen behajlítva sem ütközik még az átlagnál kissé magasabb termetű férfiak térdébe sem, ahogy erre - a jóindulattal átlagos méretű - tesztelő figyelmét felhívta egy nyakigláb fiatal ismerőse. Úgy tűnik, az olasz tervezők rájöttek: manapság már magasabbra nőnek a kamaszok, mint régebben. Az üléspozíció ugyanakkor nincs az egekben, álló helyzetben kényelmesen tartható egyensúlyban két lábbal a kis robogó. Annál is inkább, mivel egy könnyű gépről van szó, 75 kilogramm önsúllyal.

Forrás: [origo]A kis súly a kezelhetőségnél és a menettulajdonságoknál is előnyt jelent, a masina könnyedén fordul ívre, vígan gyorsulgat, és ahhoz képest, hogy egy kis ötvenes blokk dolgozik benne, majdnem hetvennel lehet vele repeszteni. A végsebesség azonban nem elsősorban a kis súlynak köszönhetően ilyen nagy. A tesztelt példányból egyszerűen kivették a fojtást, igaz, semmi egyéb beavatkozást nem végeztek rajta. Ha lenne rajta egy sportdob, némi variálás a variátorral és sportlégszűrő, vígan verné a nyolcvanat is - persze csakis megfelelő jogosítvánnyal rendelkező motoros alatt, levizsgáztatva.

A vagány külsőre tehát nem cáfol rá morcos kis szíve, alapjáraton kimondottan harcias repedtfazék-hangokat ad ki a gyári kipufogó. A gázt tövig csavarva rekedtes visítással indul meg a gép, és vehemensen gyorsul egészen körülbelül 40 kilométer per óráig. Onnan már visszavesz a tempóból, de azért igyekszik, egészen a 65-70 kilométer per órás végig, ami egy kis kormány mögé bújással akár 75-80-ig is kitolható (na jó, enyhe lejtőn). Vicces a ballonos gumik által kiadott hang. Engem a bütykös terepgumikkal a városba merészkedett Lada Nivák búgására emlékeztetett, csak kissé halkabb volt.

Focimez-replika robogót mutatott be a Piaggio/motor/ujdonsag/20050502focimezreplika.htmlRobogó-offenzívát indít a Piaggio/motor/20041025piaggio.htmlA Piaggio veszi meg az Apriliát/motor/gazdasag/20040908apiaggio.html
0 Tovább

Rossi bravúros győzelmet aratott Le Mans-ban

A negyed- és nyolcadlitereseket is elkerülte az eső, de mire a MotoGP legénysége elkezdett gyülekezni Le Mans-i a rajtrácson, a felhők vészjóslóan gyülekeztek a fejek felett. A versenyzők nem keveset kockáztattak, ugyanis az esőgumikat a boxban hagyták és a rajtot slick gumikkal kezdték meg.



Forrás: EPAleftRossi átigazol a Forma-1-be/motor/20050513rossi.htmlRossi: Le Mans nem a kedvencem/motor/20050510rossi.htmlRossi esőben is a legjobb/motor/20050501motogp1.htmlReplika motorokkal ünnepli Rossi sikerét a Yamaha/motor/ujdonsag/20050411replika.html

A világbajnoki címvédő, Valention Rossi nagyon beragadt a rajtnál, vele ellentétben viszont Nicky Hayden fantasztikusan startolt, de még őt is körbemotorozva, a honfitárs Colin Edwards vágott az élre. Hayden mögött Cpapirossi, Melandri és Rossi volt a sorrend. Az egyik sikánban a rajt után Max Biaggi egy kicsit megtorpant és Checa hátulról neki is ment, majd a sóderágyban kötött ki.

A Kawasakis Shinya Nakano is megelőzte Valentino Rossit és az olasz mögött Sete Gibernau jelent meg. Majd mintha Rossi kávéja csak a harmadik körben kezdett volna el hatni, egy csapásra visszaelőzött és Nakano után Marco Melandri mellett is olyan simán ment el az olasz klasszis, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Sete Gibernau az egyik lassítóba túl nagy tempóval esett be és le kellett azt rövidítenie a leintés előtt huszonnégy körrel, így Alex Barros simán bejött elé és ráadásként Max Biaggit is megkapta a nyakába. Időközben az amerikai duó, Edwards és Hayden megpróbált ellépni az üldözőktől, de Valentino Rossi a saját tempóját motorozva a nyolcadik kör végére utolérte Haydent.

Pár kanyarral később Rossi már csapattársát üldözte a második helyen, Hayden pedig már csak a hátát nézhette, akit 1.199 másodpercre lemaradva követett a feltámadó Ducatis Loris Capirossi. Shinya Nakano viszont időközben a nyolcadik helyre csúszott vissza a délelőtti warm-up-on nagyot bukó Max Biaggi mögé. De nem sokkal később a kicsit visszacsúszó Alex Barros is megelőzte a japánt. Sete Gibernau a 11. körben adta át a feledésnek Max Biaggi eddigi pályacsúcsát, miután 1:33.937-nél állt meg a stopper a körének végén és 0.146 másodpercre meg is közelítette Capirossit. Nem is kellett sokat várni arra, hogy Nicky Hayden mögött már egy másik Honda menjen a negyedik helyen. Alex Barros viszont hatalmasat bukott ekkor és hordágyon kellett levinni a sóderágyból.

Max Biaggi bukását feledve Melandrit keményen megelőzve a tizennegyedik körben a hatodik helyre tört fel. Rossi viszont Edwards mögött maradva vonatozott a második helyen, miközben Sete Gibernau egyre jobban megközelítette a két yamahást. Ekkortájt Capirossi óriásit hibázva kénytelen volt maga elé engedni Max Biaggit és a mögötte motorozó Melandrit. Nicky Hayden pedig nem tudta feltartóztatni a fénysebességgel haladó Sete Gibernaut, aki a tizenhatodik körben újabb pályarekordot motorozva 1.491 másodpercre megközelítette Valentino Rossit.

A hátulra keményebb keveréket választó Rossi a 22. kör végén mindössze 0.302 másodperccel volt nagy riválisa, Sete Gibernau előtt. Őt 0.452 másodpercre lemaradva követte - az időközben harmadik helyre visszacsúszó - Edwards, őt a negyedik helyen Biaggi, Melandri és Hayden követte. Shinya Nakano tartotta a nyolcadik helyét a Kawasaki nyergében Toni Elias és a Hondával szenvedő Troy Bayliss előtt. Az ausztrált pedig a kínai nagydíj nagy hőse, Olivier Jacque követte.

Négy körrel a vége előtt Marco Melandri megelőzte Max Biaggit, míg Colin Edwards nem volt képes tartani a tempót a vezető kettőssel, akik centikre egymástól küzdöttek egymással. Az utolsó kört 0.154 másodperc előnnyel kezdte meg az olasz szupersztár, csapattársa viszont már 4.463 másodpercre lemaradt Gibernautól, aki mindent megpróbált, de Rossit nem tudta legyőzni, hiszen 1:33.678-al a verseny leggyorsabb körét teljesítette.

A verseny legszebb pillanata pedig az volt, ahogy a kockás zászló után Rossi kezet nyújtott nagy riválisának, aki fogadta azt és kéz a kézben motoroztak pár métert együtt. A negyedik helyen Edwards mögött végül Marco Melandri végzett, az ötödik pedig a feltámadó Max Biaggi lett. A Repsol Honda csapat számára csalódást okozó hatodik helyre Nicky Hayden jött be, mögötte pedig a verseny elején nagyon jól szereplő Loris Capirossi.

A verseny eredményei itt tekinthetők meg

MotoGP.hu

0 Tovább

Talmácsi és Tóth is a tízben


Rossi átigazol a Forma-1-be/motor/20050513rossi.htmlMotorozás a Hungaroringen/motor/20050329motorozas.htmlTalmácsi FChttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=27466Tóth FChttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=34283

A KTM magyar pilótája, Talmácsi a negyedik pozícióból vághatott neki a száguldásnak, míg Tóth (Aprilia) a 19. helyről rajtolhatott, így az ő teljesítménye - amely pályafutása legjobb eredményét hozta - bravúrosnak mondható.

A legkisebb géposztály küzdelmét végig vezetve a 18 éves svájci Thomas Lüthi nyerte, aki pályafutása első GP-sikerét aratta. A pontversenyben továbbra is az ezúttal harmadikként záró finn Mika Kallio áll az élen, Talmácsi a hatodik.

Eredmények:
125 kcm:
1. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 41:52.772 p
2. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia) 41:55.852
3. Mika Kallio (finn, KTM) 41:56.035
4. Mike di Meglio (francia, Honda) 41:57.009
5. Marco Simoncelli (olasz, Aprilia) 41:57.083
6. Talmácsi Gábir (Red Bull KTM, KTM) 41:57.654
... 9. Tóth Imre (Road Racing Team Hungary, Aprilia) 42:24.383

Forrás: EPA

A pontverseny állása:

  • 1. Kallio 66 pont
  • 2. Lüthi 54
  • 3. Simoncelli 52
  • 4. Lai (olasz, Honda) 49
  • 5. Pasini (olasz, Aprilia) 46
  • 6. Talmácsi 37
  • 18. Tóth 7

250 kcm:
1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 42:55.152 p
2. Randy de Puniet (francia, Aprilia) 42:55.403
3. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 42:56.706
...22. Rizmayer Gábor (Yamaha Kurz, Yamaha) + 1 kör

Forrás: MTI
Rossi bravúros győzelmet aratott
A pontverseny állása:

  • 1. Pedrosa 73 pont
  • 2. Dovizioso 69
  • 3. Stoner (ausztrál,  Aprilia) 63

MotoGP:
1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 44:12.223 p
2. Sete Gibernau (spanyol, Honda) 44:12.605
3. Colin Edwards (amerikai, Yamaha) 44:17.934

A pontverseny állása:

  • 1. Rossi 95 pont
  • 2. Marco Melandri (olasz, Honda) 58
  • 3.  Gibernau 53 Talmácsi a harmadik az első időmérőn/motor/20050513talmacsi.htmlMotoGP: Talmácsi a leggyorsabb Le Mans-ban/motor/20050513motogp.html
0 Tovább

Motorozás a Hungaroringen

Az idei szezon ötödik nyílt motoros napját május 20-án rendezik a Hungaroringen. A jeles eseményre 2 darab belépőt sorsolunk ki olvasóink között.



Forrás: [origo]leftÖsszeállt a motoros napok 2005-ös naptára/motor/20050112osszeallt.html

A BR Organisation felajánlásából ismét két darab belépőt sorsolunk ki a május 20-ai, azaz pénteki motoros napra, amelynek keretei között a Hungaroring aszfaltját lehet koptatni 4x20 percen keresztül. A jegyekért mindössze 3 egyszerű kérdésre kell válaszolni:

1. Mikor kezdődött a FIM Oldalkocsis Világbajnokság idei versenysorozata?
2. Hányadik helyen végzett Talmácsi Gergő a Superstock 600-as Európa Bajnokság monzai futamán?
3. Ki nyerte meg az első Alpok-Adria bajnoki forduló 125 Sport futamát?

A válaszokat a jatekmotor@origo.hu címre várjuk szerda éjfélig. A nyerteseket e-mailben értesítjük, továbbá a nevüket is közzétesszük csütörtökön. Némi segítség: a helyes válaszokért érdemes felkeresni a BR Organisation honlapját.

0 Tovább

Talmácsi a harmadik az első időmérőn

A jelek szerint Talmácsi Gábor remek formában fog nekivágni a vasárnapi Francia Nagydíjnak: az első edzésen Gábor produkálta a legjobb időt, míg az első kvalifikáción a harmadik leggyorsabb tudott lenni.



motogp.comleftEurópában folytatódik a gyorsasági motoros szezon/motor/20050512ujremeny.html

A pénteki időmérő megkezdése után Gábor 1:46.058-al egyből az időtábla élére ugrott, de mögötte is csak KTM-ek voltak a második és harmadik helyen. Julin Simon 1.147 másodpercre, míg a finn Mika Kallio 1.273 másodpercre volt lemaradva Gábortól. A svájci Lüthi az első szabadedzés gyenge teljesítménye után feltámadni látszott, mivel 1:47.687-el az ötödik leggyorsabb volt ekkor.

Az időmérő vége előtt tíz perccel még mindig a HUN feliratot lehetett látni az első versenyző neve mellett, mivel Gábor 1:44.102-es idejével megőrizte pozícióját. A második helyen Kallio volt, 0.238 másodpercre leszakadva Gábortól. A harmadik helyre viszont feljött a Hondás Fabrizio Lai. Tóth Iminek ekkor sem ment túl jól, bár sokat javítva első szabadedzésen elért idején, 1:47.099-el a huszonötödik helyen állt.

Az időmérő végére felkerültek a spéci gumik és megkezdődött a végső csata. Fé lperccel a vége előtt Kallio ugrott az élre 1:43.776-al, majd Simoncelli is megelőzte Gábort 1:44.005-el. Talma az utolsó körében még tudott javítani, de 1:44.073-as idejével csak a harmadik helyre tudott befutni. Kallio végül utolsó körében tovább tudott javítani idején, így végül 1:43.693-al ő végzett az élen.

A negyedik helyre Hector Faubel futott be, őt meglepetésre a cseh Pesek és Lüthi követte. A harmadik KTM-es Simon, 1:44.325-ös idejével csak a hetedik legjobb volt. Tóth Imi végül a 23. helyen zárt, 1.963 másodpercre lemaradva a legjobb Kalliotól. A Team Hungary másik motorján ülő Vincent Braillard pedig a 32. helyen végzett a legutolsó körében futott 1:46.854-el.

A következő időmérő szombat délután lesz a 125 köbcentisek számára, míg a futam vasárnap 11 órakor veszi kezdetét.

MotoGP.hu

Talmácsi a leggyorsabb Le Mans-ban/motor/20050513motogp.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek