A könnyű kis robogó vagány külsejére nem cáfol rá pici, de mérges szíve. A kis vagány a suli nyakigláb kamaszainak is kényelmes, és kedvező ára miatt a szülők pénztárcáját sem terheli túl.
Első pillantásra olyan kis semminek tűnt - legalábbis nekem - a Typhoon. Sima kék fényezés, egyszerű vonalvezetés. Egyedül a két ballonos gumi feltűnő. Később azonban megkedveltem a természetben megszokottnál több orrlyukkal bíró kacsacsőrszerű orrot és a duplalámpás hátsót. Jó, jó, később sem jöttem tűzbe, ha ránéztem, de a vagány forma mégis jó érzéseket kelt az emberben, pláne ha már ment is vele. A tesztelt példányon sárga indexek voltak, de - a kereskedésben és a reklámfotókon - láttam ütősebb kinézetű, fehér színű indexburákkal is.
Ráülve feltűnő, hogy kis robogóhoz mérten nagy rajta a lábtér, a kormány teljesen behajlítva sem ütközik még az átlagnál kissé magasabb termetű férfiak térdébe sem, ahogy erre - a jóindulattal átlagos méretű - tesztelő figyelmét felhívta egy nyakigláb fiatal ismerőse. Úgy tűnik, az olasz tervezők rájöttek: manapság már magasabbra nőnek a kamaszok, mint régebben. Az üléspozíció ugyanakkor nincs az egekben, álló helyzetben kényelmesen tartható egyensúlyban két lábbal a kis robogó. Annál is inkább, mivel egy könnyű gépről van szó, 75 kilogramm önsúllyal.
A kis súly a kezelhetőségnél és a menettulajdonságoknál is előnyt jelent, a masina könnyedén fordul ívre, vígan gyorsulgat, és ahhoz képest, hogy egy kis ötvenes blokk dolgozik benne, majdnem hetvennel lehet vele repeszteni. A végsebesség azonban nem elsősorban a kis súlynak köszönhetően ilyen nagy. A tesztelt példányból egyszerűen kivették a fojtást, igaz, semmi egyéb beavatkozást nem végeztek rajta. Ha lenne rajta egy sportdob, némi variálás a variátorral és sportlégszűrő, vígan verné a nyolcvanat is - persze csakis megfelelő jogosítvánnyal rendelkező motoros alatt, levizsgáztatva.
A vagány külsőre tehát nem cáfol rá morcos kis szíve, alapjáraton kimondottan harcias repedtfazék-hangokat ad ki a gyári kipufogó. A gázt tövig csavarva rekedtes visítással indul meg a gép, és vehemensen gyorsul egészen körülbelül 40 kilométer per óráig. Onnan már visszavesz a tempóból, de azért igyekszik, egészen a 65-70 kilométer per órás végig, ami egy kis kormány mögé bújással akár 75-80-ig is kitolható (na jó, enyhe lejtőn). Vicces a ballonos gumik által kiadott hang. Engem a bütykös terepgumikkal a városba merészkedett Lada Nivák búgására emlékeztetett, csak kissé halkabb volt.
Utolsó kommentek