A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
leftMenetpróba - Suzuki Bandit 650S és Honda CBF 600S/motor/teszt/20050510menetproba.html
A 650-es Bandit blokkja olyan finomságokat rejt magában, mint a SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Materials - vagyis a Suzuki speciális hengerfal bevonata) valamint a SACS (Suzuki Advanced Cooling System - Suzuki levegő-olaj hűtésrendszer). Az újraformált, domború, öntött-alumíniumötvözet dugattyúk, 10,5:1 sűrítési arányt biztosítanak, a fölső kompressziógyűrűk mindegyikét crome-nitrid bevonattal láttak el, amely vékonyabb, erősebb és tartósabb a hagyományos króm bevonatokhoz képest.
Mind a négy hengerhez egy-egy 32mm-es Keihin CVR 32 porlasztó valamint elektronikus pillangószelep-állás érzékelő kapcsolódik, ez utóbbi lehetővé téve a motorelektronika számára hogy a gyújtást a pillangószelep nyitáshoz hangolhassa, csökkentve ezzel a reakcióidőt. Az új, könnyített 4 az egybe rozsdamentes acél kipufogórendszer katalizátort is magában foglal, csökkentve ezzel a károsanyag kibocsátást, valamint ellátták a Suzuki speciális PAIR rendszerével (Suzuki Pulsed AIR - Szakaszos, másodlagos levegő-befecskendező), a károsanyag-kibocsátás további csökkentése érdekében. A PAIR rendszer lényege, hogy tiszta levegőt enged a kipufogó-csatornába, így égetve el a robbanás után fennmaradt szénhidrogéneket.
Belépő a nagyok közé - Suzuki SV 650S/motor/azenmotorom/20050426kozos.htmlBemutatták a Suzuki legújabb versenymotorját/motor/20050131bemutattak.htmlFelöltöztették a Suzuki SV-t/motor/ujdonsag/20050128feloltoztettek.htmlLimitált kiadású GSX-R sorozat a Suzukitól/motor/ujdonsag/20041104limitalt.htmlMint a nagyok - Suzuki V-Strom 650/motor/teszt/20040920mint.html2005-ös újdonságok a Suzukitól/motor/ujdonsag/200409142005os.htmlSámli kell hozzá - Suzuki DL-1000/motor/teszt/20040912samli.htmlAz utolsó mohikán - Suzuki GSX-R 750/motor/teszt/20040907kezdok.html
A 600-as túra, na jó, inkább sporttúra kategóriában igencsak öldöklő a verseny: a Kawasaki hatalmasat durrantott tavaly a kisebbik Z-vel, a Yamaha sem szerénykedhet vadiúj Fazerével, míg a Honda piacra dobta a CBF modellcsaládot, hogy az európai márkákat már ne is említsük. A felsorolt bagázsból nagyon kilógott a Suzuki ősrégi Banditja léghűtéses blokkjával, így igencsak időszerű volt a középkategóriás útonálló átszabása. Az új Banditot és legnagyobb konkurensét kergettük néhány napig, hogy kiderüljön melyik közékategóriás vas a jobb választás.
Egy őszinte motorleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050525suzukiban1.jpg',50,50)Nagyobb képBelépő a nagyok közé - Suzuki SV 650S/motor/azenmotorom/20050426kozos.htmlMint a nagyok - Suzuki V-Strom 650/motor/teszt/20040920mint.html2005-ös újdonságok a Suzukitól/motor/ujdonsag/200409142005os.htmlSámli kell hozzá - Suzuki DL-1000/motor/teszt/20040912samli.htmlAz utolsó mohikán - Suzuki GSX-R 750/motor/teszt/20040907kezdok.html
Sokan nyilván arra számítottak - a konkurencia ügyködéséből kifolyólag -, hogy a 600-as GSX-R hiperszuper blokkját kaphatja meg a Bandit a 2005-ös modellévre, ám a Suzuki ennél jóval egyszerűbb és olcsóbb megoldást választott. A 600-as, négyhengeres blokkot szépen kitágították 56 köbcentivel, áthangolták a gyújtást, továbbá egy csomó high-tech anyagot is felhasználtak a gyártás során, aminek következében olyan selymes lett a motor járása, mint Csisztu Zsuzsa dekoltázsa egy kéthetes wellnesskúra után. Az egészben ráadásul az a legérdekesebb, hogy a motor csúcsteljesítmény nem nőtt, ugyanis a lóerőhajkurászás helyett inkább a nyomatékra mentek rá a japán mérnökök, ami egy középkategóriás túragép esetében azért nem hátrány.
A feldoppingolt Bandit etetéséről továbbra is karburátorok (32 mm-es Keihin) gondoskodnak, így a száguldozás megkezdése előtt el kell egy kicsit babrálni a szívatóval. Némi melegítés után a blokk olyan gyönyörűen kezd el járni, hogy az embernek szinte könnyek szöknek a szemébe a karburátoros korszak lassú, de biztos kihalása miatt. Ugyanez az eufória megmarad menet közben is, mivel a motor gyönyörűen szól, gyönyörűen tol már alulról is, egyedül csak a kipufogó dörmög túl visszafogottan, de hát szegény dugig van tömve mindenféle katalizátorokkal.
A kipufogóra egyébként visszatérnék egy mondat erejéig, már csak a méretei miatt is: az rápillantva rögtön elhisszük, hogy az új Bandit megfelel mindenféle környezetvédelmi előírásnak, ám ettől függetlenül én elsőként ezt az alkatrészt dobnám le a Banditomról - némi légszűrőcserével megtámogatva. Ennek hatására nyilván eltűnne az a kis bizonytalankodás is 5 és 7 ezres fordulatszám között, amikor a motor érezhetően az öreg kontinensen dívó zaj és környezetvédelmi normáknak próbál görcsösen megfelelni a gyorsulás kárára.
A 78 lovas csúcsteljesítmény valamivel 10 ezer felett jelentkezik, ezért értelmetlen elforgatni a motort a 12 ezres piros határig. Hatodikban kényelmesen lehet utazni a megengedett sebességhatár felső szegletében, a nem túl nagy plexi szépen elvezeti a huzat nagy részét, 190 centi felett azonban nem árt beruházni - az opcionálisan rendelhető - magasabb plexibe. Az üléspozíció parádésan kényelmes, köszönhetően a keskeny és rövid tanknak, így szinte bele tudunk simulni a motorba. Az ülés magassága, ha nem is tág határok között, de állítható, akárcsak a kormány távolsága is.
Az általunk kipróbált tesztmotorban mindössze 1000 kilométer volt, ám ez sem mentség a kissé gyengécske első fékre, ennyi idő alatt ugyanis már régen össze kellett volna kopnia az alkatrészeknek. Ugyancsak nem lehet kiemelni a futóművet sem, ugyanis mind az eleje, mind a hátulja kifejezetten puhának bizonyult, ám egy kis állítgatással - esetleg villaolaj-cserével - nyilván orvosolható a dolog. Nagy ijedelemre azonban nincs ok, kellemes barangolás és szép nyugodt döntögetés mellett sem a fékekre, sem a futóműre nem lehet panasz, az általam felsorolt hibák is némi őrültködés során és után jelentkeztek, de nyilván nem ilyen motort fognak hazagurítani, akik a pályanapok felé kacsingatnak...
A végsebesség valamivel 200 km/óra felett alakult a kilométeróra szerint, ám ekkor már igencsak be kell bújni a műszerek közé. Apropó műszerek: a 650-es Bandit további érdekessége a is, amely - a kor elvárásainak és divathullámának megfelelve - félig digitális. A hagyományos kialakítású fordulatszámmérő mellett egy kis egérmozin tudjuk leolvasni a sebességünket, a benzinszint alakulását, a megtett távot, a pontos időt és egyéb hasznos információkat. A külső megítélése ízlés dolga, nekem személy szerint ez a klasszikusnak mondható - -re hajazó - fejidom jobban tetszik, mint az modernebbnek ható burkolata. Egy értékelhető, őszinte húzás a tervezők részéről: ez a motor pont úgy néz ki, mint amire képes, és amilyen technikát rejt, ráadásul mindezt megfizethető áron. De lássuk, mit kínál közel ennyi pénzért az egyik legnagyobb konkurens márka...
Nyár elején mutatkozik be a KTM 950 Supermoto, amely a világ első nagy szériában gyártott, nagy hengerűrtartalmú kéthengeres supermotója. Műszaki felépítésében a nemrégiben bemutatott 990 Superduke rokona, amit nemsokára mi is vallatóra fogunk néhány nap erejéig.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050525supermoto2.jpg',50,50)Nagyobb képKTM quad a láthatáron/motor/ujdonsag/20050509ktmquad.htmlUtcai harcos a KTM-től/motor/ujdonsag/20041112utcai.html
A 990 Superduke-hoz képest a különbségek nem elhanyagolhatóak: a 950 Supermoto gazdája három centiméterrel magasabban, felegyenesedett testtartásban ül, testének tömege nem a csuklóin nyugszik, hanem a gerincoszlopán. A 187 kilogrammos 950 SM tengelytávja hét centiméterrel hosszabb, villaszöge kisebb és a súlypontja is magasabb, így menet közben lehet igazán észrevenni, mennyire más karakterű.
A kisebb hengerűrtartalmú, porlasztós blokkot alacsonyabb fordulatra hangolták, így teljesítménye 98 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 94 Nm. A puha műanyagból készült burkolatok és sárvédők alakváltozás nélkül elviselnek kisebb bukásokat. Ilyen pedig néhányszor biztosan előfordul egy supermoto élete során.
A kéthengeres paripa ára 2 990 000 forint (plusz regisztrációs adó) lesz.
Május 19-e és 22-e között tartották az Alpok-Adria Bajnokság második fordulóját Rijekában, ahol az első hungaroringi futamokhoz hasonlóan komoly magyar sikerek születtek. A hétvégi versenyen nyolc kategóriában állt fel a rajtrácsra a nemzetközi mezőny. Magyar versenyzők három kategóriában összesen öten állhattak dobogóra.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050524alpokadri5.jpg',50,50)Nagyobb képA pályaleftA Grobnik versenypálya a múltat és a jelent egyszerre szimbolizálja. A pályát jellemző vonásai alapján sokan hasonlítják Monte Carlohoz. A pálya 1978-ban néhány hónap alatt épült a megfelelő nemzetközi szabványoknak megfelelően és elkészültével rögtön a "Grobnik beauty" nevet kapta. A délszláv válság előtt az utolsó nagy nemzetközi verseny az 1991-ben megrendezett Opatija Prix volt.
Lássuk először kik voltak a legeredményesebbek: a Superstock 1000 kategóriában a Kawasakival induló Vida Tibor második, Dudás Péter a Team Suzuki versenyzője pedig a harmadikként ért célba, míg Kispataki Viktor a Hungaroring Motorsport Iskola versenyzője - csakúgy, mint az előző fordulóban - negyedik helyre érkezett be.
A Superstock 600-as osztály díjkiosztóján sajnos nem hangzott el a magyar himnusz; a kategóriában az olaszok vitték a pálmát: a futamot Mattia Pastrolin nyerte, Andrea Ferrari lett a második és a Yamahával versenyző Spigamol Olmo a harmadik. A magyarok közül Talmácsi Gergő szerepelt a legjobban egy perc harminchat másodperces idejével, de ez csak a hetedik hely megszerzéséhez volt elegendő. A második legjobb magyar az összesített kilencedik Soltész Attila lett, akit a tizenhét éves Németh Balázs követett a tizedik helyen.
Kovács Nikolett és Győrfi Alen nagy csatát vívott a második helyért a 125 GP és a 250 GP összevont mezőnyében, akik közül végül a fiatalabb versenyző Győrfi Alen került ki győztesen. A dobogó harmadik fokára tehát Kovács Nikolett állhatott fel, élete eddigi legnagyobb sikerét elérve. A kategóriát Gabriel Gnani nyerte.
A 125 SP + 250 SP mezőnyében Juhász Dávidnak harmadik helyet sikerült megszereznie. Supersport kategóriában a harmadik helyről rajtoló Loris Valjan hortvát versenyző nyerte a futamot. Székely Zsolt ötödik Tolnai István pedig nyolcadik lett. A Superbike kategória esélyesei között szereplő Végh János a rajt utáni esése következtében nem tudta befejezni a versenyt, így a mezőnyben egyedül Bíró Balázs képviselte Magyaroroszágot, aki a 21. helyre érkezett be -derül ki a Team Suzuki [origo]-hoz eljutatott beszámolójából.
Szezonnyitó motorverseny a Hungaroringen/motor/20050422szezonnyito.htmlElindult az Alpok-Adria versenysorozat/motor/20050427elindult.htmlElkészült az Alpok-Adria Bajnokság 2005-ös naptára/motor/20041108elkeszult.html
Minden idők legerősebb és legmodernebb Vespáját készül bemutatni az olasz Piaggio-csoport. A 250 köbcentis újdonság várhatóan már a következő hónapokban rendelhető lesz.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050523gtsvespa3.jpg',50,50)Nagyobb kép
A jelek szerint alaposan belehúztak a Vespánál, ugyanis alig mutatták be a 125 köbcentis vadonatúj LX-et, máris bővül a kínálat, ráadásul felfelé. Az új csúcsmodell egy 250 köbcentis négyszelepes blokkot kap, amellyel már teljesíteni tudja az Euro-3-as környezetvédelmi normákat is.
A GTS 250 ie további érdekessége, hogy rendelhető lesz blokkolásgátlóval, illetve szervófékkel is, de - a márkától megszokott módon - számos egyéb extrával lehet majd tovább kerekíteni a vételárat.
Darazsakkal a Börzsönyben - összegyűltek a vespások/motor/20050512darazsakkal.htmlÚj generáció a Vespák történetében/motor/ujdonsag/20050218ujgeneracio.htmlTeszt - Vespa GT 200/motor/teszt/20040930fullankos.html
Utolsó kommentek