Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi megnyerte az Olasz Nagydíjat

Elképesztő küzdelemben, a szerencsének is köszönhetően Talmácsi Gábor nyerte a gyorsasági motoros világbajnokság 125 köbcentis futamát a mugellói Olasz Nagydíjon. Második a svájci Lüthi, harmadik a spanyol Olive lett. A 250 kcm-esek között a spanyol Pedrosa (Honda), míg a MotoGP-ben az olasz Rossi (Yamaha) győzött.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0506/20050605talmacsi4.jpg',50,50)Nagyobb képHazai pályán diadalmaskodott Rossi/motor/20050605rossi.htmlDiplomát kapott ajándékba Rossi/motor/20050601diplomat.htmlAz év legnagyobb motorversenye a Hungaroringen/motor/20050527azev.htmlAlpok-Adria Bajnokság: magyar motoros sikerek Rijekában/motor/20050524alpokadria.htmlInterjú Talmácsi Gáborral a verseny utánjavascript:open_doc('http://origo.hu/player/index_auto.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/motor/mugello.wmv&tipus=hirek&adatok=',560,495);Motorsport-linkekhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/008/585Talmácsi FChttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=27466

Talmácsi Gábor élete első futamgyőzelmének örülhetett a mugellói Olasz Nagydíjon, a KTM 24 éves magyar versenyzője elképesztő húsz kör után állhatott fel a dobogó tetejére.

A jó rajtoló hírében álló Talmácsi ezúttal talán nem kapta el olyan ütemben a startot, mint szokta, így visszaesett picit az időmérőn kiharcolt második helyhez képest. Az első körökben óriási volt a tömörülés, folyamatosan cserélődtek a pozíciók, Talmácsi az ötödik helynél hátrább azonban egyszer sem került.

Már a verseny elején nyilvánvalóvá vált, hogy Talmácsi ezt a futamot csak a pálya kanyargós részén nyerheti meg, meglepően erőtlennek tűnt ugyanis motorja a célegyenesben. Akárhogy is próbálkozott, nem hogy előzni nem tudott, rendre mellette mentek el, ami azért volt különösen furcsa, mert csapattársának, a finn Kalliónak nem voltak hasonló gondjai.

Öt kör után egy ötös boly húzott el az üldözőktől, Kallio vezetett, mögötte pedig körről körre más sorrendben a svájci Lüthi, a spanyol Faubel, a hazai pályán szereplő Simoncelli és Talmácsi haladt. A csoport folyamatosan növelte előnyét, s tette egyértelművé, hogy amennyiben mindenki hiba nélkül teljesít, közülük kerül ki a végső győztes.

Először Simoncellinek remegett meg a keze, az olasz valamivel féltáv után hibázott, s hatalmas eséssel fejezte be a versenyt. Az apriliás a harmadik helyet kényszerült átadni a mögötte haladó Lüthinek, aki bravúrral védte ki, hogy eltrafálja az olaszt.

A versenyt gyakorlatilag végig vezette Kallio, a finnt azonban folyamatosan támadta Faubel. A spanyol a célegyenesben utolérte, egyszer-egyszer meg is előzte a világbajnokság (eddigi) éllovasát, a féktávon azonban Kallio mindig vissza tudta venni az első helyet. Az utolsó két kör előtt úgy tűnt, Faubel és Kallio között dől el a győzelem sorsa, Lüthi, és a futam nagy részében az ötös, majd négyes csoport utolsó helyén haladó Talmácsi lemaradni látszott.

A KTM-es az utolsó körben robbantott, folyamatosan közelített Lüthihez, mi több, az utolsó előtti kanyarban beszúrta mellé motorját, s el is ment mellette. Már örültünk a harmadik helynek, ám a csattanó ekkor még hátra volt: az utolsó kanyarban az éllovas Kallio hatalmasat esett, motorja balra, ő jobbra szállt, mégpedig olyan szerencsétlenül, hogy a nyomában lihegő Faubel már nem tudta kikerülni. A spanyol elgázolta Kalliót, s szintén kiesett, Talmácsi pedig mindent beleadva ezúttal nem veszített pozíciót a célegyenesben. Hat századdal verte meg Lüthit, aki ugyanúgy örült a második helynek, mint a magyar élete első sikerének, a pontversenyben ugyanis átvette a vezetést a roppant balszerencsés Kalliótól.

Harmadik az apriliás Olive lett, aki a végsőkig küzdött Pasinivel, meg is lökdösték egymást a célegyenesben - 12 ezred döntött közöttük. A végig a gumijaival küszködő Tóth Imre a 25. helyen ért célba.

A leintés után érkezett a hír, hogy a horrorisztikus bukás ellenére (a hordágyak is előkerültek) Faubel nem sérült meg komolyabban, minden bizonnyal ott lesz a soron következő Katalán Nagydíjon, Kallio viszont súlyosnak tűnő lábsérülést szenvedett. A pontos diagnózis, és hogy kell-e kényszerpihenőt tartania, egyelőre nem ismert.

"Nagyon vártam már, hogy magyarul szólalhassak meg ebben a székben" - lihegte az interjúszobában Talmácsi, aki 62 pontjával harmadik a világbajnoki összetettben. "Sajnos csúszott a kuplungom, ezért nem mindig tudtam tartani a többiek tempóját, de szerencsére a végén minden összejött. Persze, kellett, hogy Kallio és Faubel kiessen, de azért Lüthi mellé - szerénytelenség nélkül mondhatom - parádésan szúrtam be a motort, utána pedig azt láttam, hogy hirtelen az első helyen vagyok. Ekkor becsuktam a szemem és csak húztam a gázt, a következő pillanatban meg ünnepeltem. Iszonyatosan boldog vagyok!"

Talmácsi a magyar gyorsasági motorsport ötödik diadalát szállította, a korábbiak a 350 köbcentiben versenyző Drapál János nevéhez fűződtek. Utoljára az 1973-as Osztrák Nagydíjon csendült fel a magyar himnusz, amit az olasz rendezők ezúttal sajnos nem játszottak végig.

Olasz Nagydíj, 125 kcm:
1. Talmácsi Gábor (KTM) 40:12.658
2. Lüthi (svájci, Honda) 40:12.718
3. Olive (spanyol, Aprilia) 40:27.371
4. Pasini (olasz, Aprilia) 40:27.383
5. Kojama (japán, Honda) 40:27.737
6. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 40:30.698
...
25. Tóth Imre (Aprilia) 41:17.893

A pontverseny állása:
1. Lüthi 74 pont,
2. Kallio 66
3. Talmácsi 62
4. Pasini 59
5. Lai 57
6. Simoncelli 52
...20. Tóth 7

250 kcm:
1. Pedrosa (spanyol, Honda) 40:31.909
2. Lorenzo (spanyol, Honda) 40:33.095
3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 40:33.466
Rizmayer Gábor (Yamaha Kurz, Yamaha) kiesett.

A pontverseny állása:
1. Pedrosa 98
2. Dovizioso (olasz, Honda) 77
3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 76

MotoGP:
1. Rossi (olasz, Yamaha) 42:42.994
2. Biaggi (olasz, Honda) 42:43.353
3. Capirossi (olasz, Ducati) 42:46.868

A pontverseny állása:
1. Rossi 120
2. Melandri (olasz, Honda) 71
3. Biaggi 67

Következik: a Katalán Nagydíj jövő héten Barcelonában.

Talmácsi a második helyen Mugellóban/motor/20050604talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a második helyen Mugellóban

A 125 kcm-esek között versenyző Talmácsi Gábor remekelt a második időmérő edzésen, így vasárnap a második helyről rajtolhat a gyorsaságimotoros-világbajnokság ötödik futamán, a mugellói Olasz Nagydíjon.



forrás: motogp.comleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0506/20050602mugello7.jpg',50,50)Nagyobb képDiplomát kapott ajándékba Rossi/motor/20050601diplomat.htmlAz év legnagyobb motorversenye a Hungaroringen/motor/20050527azev.htmlAlpok-Adria Bajnokság: magyar motoros sikerek Rijekában/motor/20050524alpokadria.htmlTalmácsi FChttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=27466

A Red Bull KTM kiválóságát csak csapattársa, a finn Mika Kallio előzte meg. A kategória másik magyar indulója, Tóth Imre a 33. helyről indulhat. A 250 kcm-esek között rajtoló Rizmayer Gábor a 28. időt érte el.

Rajtsorrend a 2 időmérő edzés alapján:

125 kcm:
1. Kallio (finn, KTM) 1:58.662 p
2. TALMÁCSI GÁBOR (Red Bull KTM, KTM) 1:59.152
3. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:59.712
4. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:59.796
5. Lüthi (svájci, Honda) 1:59.947
6. Conti (olasz, Honda) 2:00.037
...33. TÓTH IMRE (Road Racing Team Hungary, Aprilia) 2:01.596

250 kcm:
1. Lorenzo (spanyol, Honda) 1:53.494 p
2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:53.548
3. Dovizioso (olasz, Honda) 1:53.674
4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:53.714
5. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:53.841
6. Porto (argentin, Aprilia) 1:53.889
...28. Rizmayer Gábor (Yamaha Kurz, Yamaha) 1:58.372

MotoGP:
1. Rossi (olasz, Yamaha) 1:49.223 p
2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:49.361
3. Biaggi (olasz, Honda) 1:49.458
4. Hayden (amerikai, Honda) 1:49.546
5. Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:49.556
6. Capirossi (olasz, Ducati) 1:49.633

Talmácsi hetedik a pénteki edzésen/motor/20050603penteki1.html
0 Tovább

Halálos motorbaleset a Pannóniaringen

 



Halálos motorbaleset történt a Vas megyei Ostffyasszonyfán található Pannóniaringen. A rendőrséghez vasárnap délelőtt érkezett bejelentés a bukásról, amely a német gyorsasági motoros bajnokság magyarországi futamán történt.

"Egy 19 éves német versenyző kisodródva nekihajtott a betonkerítés oszlopának, és az újraélesztési kísérletek ellenére a helyszínen belehalt sérüléseibe" - mondta Szalai Ferenc, a megyei kapitányság sajtóreferense, hozzátéve: a tragédia körülményeinek kiderítésére hatósági vizsgálat indult.

Kiss Sándor, a létesítmény ügyvezető igazgatója nem kívánt nyilatkozni az ügyben.

Fokozott óvatosságra inti a motorosokat a rendőrség/motor/20050430fokozott.html
0 Tovább

Talmácsi hetedik a pénteki edzésen

A mugellói hétvége első edzésnapján Rossi, Kallio és Lorenzo szerezte meg az elsőséget. Az edzés ideális körülmények között zajlott, és az olasz közönség kedvéért még a sérült versenyzők is motorra ültek.



GP

forrás: motogp.comA péntek délelőtti szabadedzésen Valentino Rossi volt a leggyorsabb Mugellóban. A doki mögött Maxi Biaggi a második, Sete Gibernau pedig a harmadik időt futotta, mögöttük pedig Nicky Hayden és Marco Melandri tudhatja magáénak a negyedik és az ötödik időt.

A kihagyás után visszatérő Alex Hofmann és Makoto Tamada a tizennegyedik, illetve a tizenötödik pozíciót szerezte meg. David Checa, aki Toni Elíast helyettesíti ezen a hétvégén, csapattársa mögött, 0,6 másodperccel lemaradva, a tizenhetedik időt motorozta.

125 ccm

A nyolcadliteresek szabadedzésén délelőtt Mika Kallio volt a leggyorsabb, megelőzve az olasz Marco Simoncellit. Mögöttük Derbijével Lukas Peseké lett a harmadik legjobb idő, azután két Honda következett az újonc Mike Di Meglióval és Thomas Lüthivel. Talmácsi Gábor, csapattársa, Julian Simon mögött a hetedik lett.

forrás: motogp.comA délutáni időmérőn Kallio az utolsó öt percben szerezte meg az edzéselsőséget, utolsó körében utasítva maga mögé Mattia Pasinit. Az olasz Apriliástól ez mégsem rossz eredmény, hiszen sérült keze miatt kihagyni kényszerült a franciaországi futamot. A harmadik helyen Hector Faubel zárta napját, aki az idei szezonban eddig végig az élmezőnyben szerepelt.

Fabrizio Lai negyedik lett, és egyben ő a nap leggyorsabb Honda versenyzője is. Ötödik Lukas Pesek lett, megelőzve Marco Simoncellit, a hetedik helyen célba ért Talmácsi Gábort és a hetedik Thomas Lüthit. Tóth Imre a délutáni időmérőn a tizenhetedik helyen zárt.

250 ccm

A péntek délelőtti szabadedzésen Hondájával Jorge Lorenzo került Aprilia szendvicsbe, előtte első helyen Sebastian Porto, mögötte pedig Casey Stoner végzett. Mögöttük azután következett két-két Aprilia és Honda, sorrendben: Alex De Angelis, Randy de Puniet, Daniel Pedrosa és Hector Barbera.

Délután változott a helyzet, és három Aprilia került az élre. Casey Stoner mögött Alex De Angelis, Sebastian Porto, Daniel Pedrosa és Jorge Lorenzo áll az első öt helyen. Rizmayer Gábor a délelőtti szabadedzést és a délutáni időmérőt is a huszonnyolcadik helyen fejezte be.

Győzött a fizikoterápia, irány Mugello/motor/20050602gyozott.htmlDiplomát kapott ajándékba Rossi/motor/20050601diplomat.html
0 Tovább

Győzött a fizikoterápia, irány Mugello

A legutóbbi, Le Mans-ban rendezett pancsikolás után minden esély megvan egy verőfényes versenyre, a motorsport fellegvárában, Mugellóban.



forrás: motogp.comleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0506/20050602mugello7.jpg',50,50)Nagyobb képDiplomát kapott ajándékba Rossi/motor/20050601diplomat.htmlAz év legnagyobb motorversenye a Hungaroringen/motor/20050527azev.htmlAlpok-Adria Bajnokság: magyar motoros sikerek Rijekában/motor/20050524alpokadria.html

Az erőviszonyok lassan átrendeződnek, köszönhetően a szezon előtti csapatcseréknek, és az elmúlt versenyek, edzések bukásainak. Ez utóbbinak, vagyis Toni Elias szerencsétlenségének köszönheti David Checa, hogy elindulhat a következő futamon.

A spanyol versenyző, aki az Endurance világbajnoki sorozatban versenyez, és megnyerte a legutóbbi 24 órás versenyt Le Mans-ban, 2002-es távozását követően most újra indulhat a világbajnoki sorozatban. Carlos Checa öccse korábban a negyedliteresek géposztályában versenyzett, karrierje 2000-ben indult, akkor a Team Scot Honda TSR-jén ült, és bemutatkozásának évében 19. helyen végzett, legjobb eredménye pedig egy 9. hely volt, amelyet Donington Parkban szerzett.

David Checa a Fortuna csapat Yamaha GMT94-esén fog versenyezni, egy géposztályban testvérével.

forrás: motogp.comShinya Nakano a mugellói futamon arra fog koncentrálni, hogy ne gondoljon semmi tragikusra, vagyis a tavaly ugyanekkor, ugyanitt elszenvedett hatalmas esésére. A 200 km/órás tempóval bukott japán versenyző egy héttel később visszatért, és hetedik helyen végzett a Katalán Nagydíjon.

A Repsol Hondánál is hasonló szellemben vágnak neki a versenyhétvégének, különösen Max Biaggi, akinek kifejezetten jól jött a kis pihenő, hogy kiheverhesse a Francia Nagydíj vasárnap délelőtti bemelegítőjén szerzett hátsérülését.

forrás: motogp.comA hétvége nagy visszatérője Alex Hofmann, aki pár hete emlékezetes körülmények között törte össze verseny Kawáját egy utcai bemutatón. A csuklótörésből való felépülést intenzív orvosi terápia és szigorú edzésprogram segítette. Azért Olivier Jacque készenlétben áll majd Mugellóban és a Katalán Nagydíjon is.

Rossi egyedi módon dobja fel a versenyek közötti időszak gyógyulásoktól, visszatérőktől és kihagyásoktól visszhangzó, kissé egysíkú híradásait. A Dokiból ugyanis doki lett, mégpedig a kommunikáció doktora.

250 ccm

forrás: motogp.comA 250 köbcentis osztályban Martin Cárdenas tér vissza a mezőnybe, miután Sanghajban, a második edzésen megsérült a keze. A két versenyt kihagyott kolumbiai ficamát kikezelték, és mivel nem tört el semmije, csapata visszaparancsolta motorjára.

Dani Pedrosa jóvoltából a Honda végre megtörheti az évek óta tartó Aprilia-uralmat. A pontverseny élén álló versenyző az elmúlt két évben a 125-ös és a 250-es géposztályban is második helyen végzett Mugellóban, így Doviziosónak erős ellenfélre kell számítania, ha ő akar az első helyre kerülni.

125 ccm

forrás: motogp.comA 125-ösöknél Mattia Pasini sem bírja ki, hogy ne bizonyítson a hálás hazai közönség előtt, hiába esett hatalmasat a francia verseny második edzésén. Thomas Lüthi legutóbb kiválóan motorozott, és svájciként először tudott nyerni Jacques Cornu 1989-es Spa-Francorchampsban megszerzett első helyezése óta. Ezzel a teljesítményével a Honda versenyzője most a második a világbajnoki pontállásban, ám a KTM egyre erősebbnek tűnik.

Ebben Talmácsi Gábornak is nagy része van, aki az elmúlt versenyek során egyre közelebb küzdötte magát a legjobbakhoz, majd Kínában a dobogó harmadik fokára állhatott. A magyarok reménysége azóta nem hajlandó alább adni, és sokat kockáztatva, de bravúros stílusban motorozik, amennyire csak lehet, az élmezőnyben maradva.

Rekordok

forrás: motogp.comAz eddigi szezonban egyébként több rekord is megdőlt. Az első négy futamot négy különböző versenyző nyerte, ez eddig csak kétszer fordult elő a 125 köbcentis géposztály 56 éves történetében. Thomas Lüthi nevéhez három érdekesség is kapcsolódik.

Ő a legfiatalabb svájci, aki futamot tudott nyerni, előtte Luigi Taveri tartotta ezt a rekordot. Franciaországban előtte legutóbb Jacques Conru nyert futamot svájciként, 1989-ben, 250 köbcentis géposztályban. 125-ben Bruno Kneubühler nyert 1983-ban, a svédországi futamon.

Ami a finnek rekordjait illeti, Mika Kallio előtt legutóbb Pentti Korhonen nyerte meg a 350 köbcentisek versenyét az akkori Jugoszláviában megrendezett Opatija GP-n, 1975-ben.

Az első négy futamon nyolc különböző versenyző állhatott a dobogóra, közülük négyen, Mattia Pasini, Hector Faubel, Sergio Gadea és Talmácsi Gábor életükben először léphettek fel a díjkiosztó tribünre a 125-ös kategóriában.

Úgy tűnik, hogy a kéthetes szünet jót tett a versenyzőknek, a sérültek regenerálódtak, dolgozott a csapatorvos, a gyógytornász, fogytak a fájdalomcsillapítók és száradt a gipsz. Reméljük, hogy az eddigiekhez hasonló, izgalmas futamot láthatunk Mugellóban is, csak kevesebb bukással és sérüléssel, mint az eddigi négy verseny során.

A pálya adatai

Pálya neve: Mugello
Elhelyezkedése: Mugello
Átadás: 1974
Legutóbbi átépítés: 1999
Haladási irány: jobb
Hossz: 5245 m
A leghosszabb egyenes: 1141 m
Balkanyarok száma: 6
Jobbkanyarok száma: 9
Szélesség: 14 m

A Firenzétől harminc kilométerre, észak-keleti irányban, a festői Toscana tartományban elhelyezkedő mugellói pályát a Ferrari 1988-ban visszavásárolta. Az 5245 méter hosszú pályán lévő hosszú egyenesek, a gyors fordulók és a technikás kanyarok a GP szezon egyik legnagyobb kihívást jelentő versenyévé teszik a mugellói futamot. A pálya első alkalommal 1976-ban látta vendégül a GP-mezőnyt, de rendszeresen az 1991-es nagy átépítés óta tartanak versenyt a pályán.

Rossi bravúros győzelmet aratott Le Mans-ban/motor/20050515rossi.htmlTalmácsi és Tóth is a tízben/motor/20050515talmacsi.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek