A legutóbbi, Le Mans-ban rendezett pancsikolás után minden esély megvan egy verőfényes versenyre, a motorsport fellegvárában, Mugellóban.
Az erőviszonyok lassan átrendeződnek, köszönhetően a szezon előtti csapatcseréknek, és az elmúlt versenyek, edzések bukásainak. Ez utóbbinak, vagyis Toni Elias szerencsétlenségének köszönheti David Checa, hogy elindulhat a következő futamon.
A spanyol versenyző, aki az Endurance világbajnoki sorozatban versenyez, és megnyerte a legutóbbi 24 órás versenyt Le Mans-ban, 2002-es távozását követően most újra indulhat a világbajnoki sorozatban. Carlos Checa öccse korábban a negyedliteresek géposztályában versenyzett, karrierje 2000-ben indult, akkor a Team Scot Honda TSR-jén ült, és bemutatkozásának évében 19. helyen végzett, legjobb eredménye pedig egy 9. hely volt, amelyet Donington Parkban szerzett.
David Checa a Fortuna csapat Yamaha GMT94-esén fog versenyezni, egy géposztályban testvérével.
Shinya Nakano a mugellói futamon arra fog koncentrálni, hogy ne gondoljon semmi tragikusra, vagyis a tavaly ugyanekkor, ugyanitt elszenvedett hatalmas esésére. A 200 km/órás tempóval bukott japán versenyző egy héttel később visszatért, és hetedik helyen végzett a Katalán Nagydíjon.
A Repsol Hondánál is hasonló szellemben vágnak neki a versenyhétvégének, különösen Max Biaggi, akinek kifejezetten jól jött a kis pihenő, hogy kiheverhesse a Francia Nagydíj vasárnap délelőtti bemelegítőjén szerzett hátsérülését.
A hétvége nagy visszatérője Alex Hofmann, aki pár hete emlékezetes körülmények között törte össze verseny Kawáját egy utcai bemutatón. A csuklótörésből való felépülést intenzív orvosi terápia és szigorú edzésprogram segítette. Azért Olivier Jacque készenlétben áll majd Mugellóban és a Katalán Nagydíjon is.
Rossi egyedi módon dobja fel a versenyek közötti időszak gyógyulásoktól, visszatérőktől és kihagyásoktól visszhangzó, kissé egysíkú híradásait. A Dokiból ugyanis doki lett, mégpedig a kommunikáció doktora.
250 ccm
A 250 köbcentis osztályban Martin Cárdenas tér vissza a mezőnybe, miután Sanghajban, a második edzésen megsérült a keze. A két versenyt kihagyott kolumbiai ficamát kikezelték, és mivel nem tört el semmije, csapata visszaparancsolta motorjára.
Dani Pedrosa jóvoltából a Honda végre megtörheti az évek óta tartó Aprilia-uralmat. A pontverseny élén álló versenyző az elmúlt két évben a 125-ös és a 250-es géposztályban is második helyen végzett Mugellóban, így Doviziosónak erős ellenfélre kell számítania, ha ő akar az első helyre kerülni.
125 ccm
A 125-ösöknél Mattia Pasini sem bírja ki, hogy ne bizonyítson a hálás hazai közönség előtt, hiába esett hatalmasat a francia verseny második edzésén. Thomas Lüthi legutóbb kiválóan motorozott, és svájciként először tudott nyerni Jacques Cornu 1989-es Spa-Francorchampsban megszerzett első helyezése óta. Ezzel a teljesítményével a Honda versenyzője most a második a világbajnoki pontállásban, ám a KTM egyre erősebbnek tűnik.
Ebben Talmácsi Gábornak is nagy része van, aki az elmúlt versenyek során egyre közelebb küzdötte magát a legjobbakhoz, majd Kínában a dobogó harmadik fokára állhatott. A magyarok reménysége azóta nem hajlandó alább adni, és sokat kockáztatva, de bravúros stílusban motorozik, amennyire csak lehet, az élmezőnyben maradva.
Rekordok
Az eddigi szezonban egyébként több rekord is megdőlt. Az első négy futamot négy különböző versenyző nyerte, ez eddig csak kétszer fordult elő a 125 köbcentis géposztály 56 éves történetében. Thomas Lüthi nevéhez három érdekesség is kapcsolódik.
Ő a legfiatalabb svájci, aki futamot tudott nyerni, előtte Luigi Taveri tartotta ezt a rekordot. Franciaországban előtte legutóbb Jacques Conru nyert futamot svájciként, 1989-ben, 250 köbcentis géposztályban. 125-ben Bruno Kneubühler nyert 1983-ban, a svédországi futamon.
Ami a finnek rekordjait illeti, Mika Kallio előtt legutóbb Pentti Korhonen nyerte meg a 350 köbcentisek versenyét az akkori Jugoszláviában megrendezett Opatija GP-n, 1975-ben.
Az első négy futamon nyolc különböző versenyző állhatott a dobogóra, közülük négyen, Mattia Pasini, Hector Faubel, Sergio Gadea és Talmácsi Gábor életükben először léphettek fel a díjkiosztó tribünre a 125-ös kategóriában.
Úgy tűnik, hogy a kéthetes szünet jót tett a versenyzőknek, a sérültek regenerálódtak, dolgozott a csapatorvos, a gyógytornász, fogytak a fájdalomcsillapítók és száradt a gipsz. Reméljük, hogy az eddigiekhez hasonló, izgalmas futamot láthatunk Mugellóban is, csak kevesebb bukással és sérüléssel, mint az eddigi négy verseny során.
A pálya adatai
Pálya neve: Mugello
Elhelyezkedése: Mugello
Átadás: 1974
Legutóbbi átépítés: 1999
Haladási irány: jobb
Hossz: 5245 m
A leghosszabb egyenes: 1141 m
Balkanyarok száma: 6
Jobbkanyarok száma: 9
Szélesség: 14 m
A Firenzétől harminc kilométerre, észak-keleti irányban, a festői Toscana tartományban elhelyezkedő mugellói pályát a Ferrari 1988-ban visszavásárolta. Az 5245 méter hosszú pályán lévő hosszú egyenesek, a gyors fordulók és a technikás kanyarok a GP szezon egyik legnagyobb kihívást jelentő versenyévé teszik a mugellói futamot. A pálya első alkalommal 1976-ban látta vendégül a GP-mezőnyt, de rendszeresen az 1991-es nagy átépítés óta tartanak versenyt a pályán.
Utolsó kommentek