Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kéthengeres tesztnap a reptéren

A KTM V2-es tesztnapot hirdetett meg július 17-ére a Tököli reptéren. A rendezvény nevéből már ki is lehet találni, hogy az osztrák márka nagy kéthengeres modelljeit lehet nyúzni, amihez mindössze érvényes jogsit és védőfelszerelést kell vinni.



A KTM nem bíz semmit a véletlenre, ezért ezúttal is zárt pályán, a Tököli reptéren rendezi a következő tesztnapját. A július 17-ei, azaz vasárnapi rendezvényen a márka nagy V2-es modelljeit, a vadonatúj 950-es Supermotót és Adventure-t, illetve a 990 köbcentis Superduke-ot lehet kipróbálni reggel 9 órától. A tesztnap nyilvános, a részvétel feltételei: érvényes jogosítvány és védőfelszerelés.

KTM quad a láthatáron/motor/ujdonsag/20050509ktmquad.htmlUtcai harcos a KTM-től/motor/ujdonsag/20041112utcai.html
0 Tovább

Limitált szériás Adventure a BMW-től

Az R 1150 GS Adventure túlélve a modellváltást most limitált példányszámban kelleti magát.



A bajorok klasszikussá vált, és az új, 1200 köbcentis GS bemutatása óta is töretlen sikernek örvendő Adventure modelljéből most egy limitált példányszámú sorozat készül.

Forrás: Aero Magazin

A motor stílusos fehér-kék színkombinációban, kék-fekete nyereggel, az Adventure modell padlizsán színűre festett fűzött felnijeivel és kék szelepfedéllel kerül forgalomba. A bukócső mellett, a limitált széria alapfelszereltsége továbbá a markolatvédő és a markolatfűtés.

Magyarországra a limitált Adventure-t kizárólag megrendelésre szállítja az importőr, miközben az alapváltozatot a készlet erejéig 3,3 milliós akciós áron kínálják felszereltségtől függően.

Vadonatúj terepmotor a BMW-től/motor/ujdonsag/20050419vadonatuj.htmlJúniusban érkezik az új BMW K 1200 R/motor/ujdonsag/20050310juniusban.htmlIsmét együttműködhet a BMW és az Aprilia/motor/20050221ismet.html
0 Tovább

Száguldozzon a Hungaroringen!

Akik rendszeresen olvassák az [origo] motoros rovatát, már bizonyára ismerik azt a játékunkat, amelynek keretei között belépőket lehet nyerni a hungaroringi motoros napokra. Nincs ez máképp most sem, hiszen két darab belépő vár gazdára a csütörtöki száguldozásra.



Forrás: [origo]leftÖsszeállt a motoros napok 2005-ös naptára/motor/20050112osszeallt.html

A BR Organisation felajánlásából ismét két darab belépőt sorsolunk ki a június 9-ei, azaz csütörtöki motoros napra, amelynek keretei között a Hungaroring aszfaltját lehet koptatni 4x20 percen keresztül. A jegyekért mindössze 3 egyszerű kérdésre kell válaszolni:

1. Ki nyerte a mugellói GP futam 125 köbcentisek versenyét?

2. Hány köbcentisre csökkentik a MotoGP katagóriában versenyző motorok lökettérfogatát 2007-től?

3. Melyik honfitársunk győzedelmeskedett korábban Grand Prix motorversenyen?

A válaszokat a jatekmotor@origo.hu címre várjuk szerda délig. A nyerteseket e-mailben értesítjük, továbbá a nevüket is közzétesszük szerda délután. Némi segítség: a helyes válaszokért érdemes felkeresni a BR Organisation honlapját.

0 Tovább

Gyalogkakukk - Gilera Runner 200 VXR

Valamikor tavaly nyáron: állok a piros lámpánál az Ajtósin, a Vakok Intézete előtt. Egyszer csak üvöltő nyitott kipufogóval a sorok között egykerekezik valaki. Mi az? Talán egy streetfighter nyomatja a Hungárián? Odaér: egy 200-as Runner VXR. És már el is húz. Hát így megy ez...



Egy kis élménymotorozásForrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0506/20050606runner.jpg',50,50)Nagyobb képGilera Nexus 500ie - az izomrobogó/motor/teszt/20041027gilera.htmlRobogók a Linktárbanhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/012/248

Azért az egykerekezés kimaradt, és a nyitott kipufogót sem próbáltam, volt azonban sorok közötti cikázás, keresztbemotorozás esőben - persze akaratlanul -, és börzsönyi túra a vespásokkal, amikor nálunk járt a Gilera Runner legnagyobb változata.

Mondjuk felülni rá, nem kis teljesítmény. Jó, jó nem vetekszik a terepszöcskékkel a magassága, de a robogók között eléggé fent van az üléspozíció. A váz merevítése és az előre rakott benzintank miatt nem üres az első idom mögötti tér sem - mint az átlagos robogókon. Ezzel oda is a nőies 'fellibbenek a motorra', de van helyette jóval férfiasabb lólengés. Aztán a nyeregben ülve feltűnik, hogy mennyire könnyű a gép. Persze, a kasztnit vinnie kel az ötvenes kis blokknak is. És biztos nem véletlenül szárny alakú az első lámpabúra: a Runnert a Vespa Gt-ből is ismerős, 21 lovas, 200-as négyütemű blokk csak úgy repíti.

Na, húzzunk egy kövér gázt. Az automata váltó késlekedését nem érezni különösebben, a blokknak már elég nyomatéka van, hogy alacsony fordulattól is meglódítsa a vasat. Akkor húz azonban csak igazán, ha végre felpörög: vrrrrooooaaaaarrrrrr - hallatszik ilyenkor elnyújtva, és máris 90-100 körül robogunk. A vége valahol 130 körül lehet, és utassal sem megy sokkal lassabban. És fenemód stabil. Jó-jó a budapesti utak azért tudnak meglepetést szerezni a masszív futóműnek, de hát nem egy terepmotorról van szó.

Forrás: [origo]Inkább sima városi, esetleg szerpentines városon kívüli utakra való. Persze jó oda is, ahol jómagam főként használtam: a szaggatott elválasztó csíkon az autósorok között. Ehhez azonban szokni kell a magas súlypontot. A fékekkel azonban nem kell törődni, pazarul teljesítenek, így le tudunk lassítani, ha egy-egy autós nekünk rosszkor akar sávot váltani. Ilyen esetekben jutott eszembe, hogy talán nem is olyan rossz dolog az a nyitott kipufogó. Azért az országúti fényt bekapcsoltam.

Forrás: [origo]Persze vannak, akik fanyalognak a 200-as négyütemű blokkon, és visszasírják a régi kétüteműt. Ők azt mondják, a régebbi 180-as blokk volt csak a vadállat, amit aztán az igazán őrültek még tovább tuningoltak. Sportkipufogók, erősített rugók, gázos teleszkópok, szénszálas elemek, és a motor teljesítményét, a röpsúlyos váltó karakterisztikáját javító különböző kütyükkel felspécizett robogók, nem egy nagymotort megszégyenítenek. Az elmúlt években vált divattá az igazán elvetemült runneresek körében, hogy xenonlámpát raknak a gépre, azt azzal villognak. Persze ezeket a kiegészítőket a VXR-en is alkalmazhatjuk. A két blokk teljesítménye a gyári adatok szerint amúgy megegyezik. Épp csak a négyüteműnek kisebb a károsanyag-kibocsátása, és teljesíti az újabb környezetvédelmi előírásokat.

Forrás: [origo]A Runnerral inkább élménymotorozik az ember, és bár munkába járni is lehet vele, a szokványos városi robogónál kevesebb kényelmet nyújt. A hátrafelé emelkedő ülés miatt a rövidebb lábúak nehéznek találják a felülést, és piros lámpánál állva kissé pipiskedniük is kell. Hosszabb távon egy személy viszonylagos kényelemben utazhat rajta, bár a menetszéltől nem sokat véd a pici plexi, és sportos vonalai miatt az első idom sem sokat fog ki a térdek elől. Van azonban a , amelynek segítségével meleg levegőt vezethetünk a lábra a folyadékhűtő felől. És ez jó.

Forrás: [origo]Menjük hosszabb távra? Menjünk. Sok dolgunk nem lesz, csak túl sok pakkot ne akarjunk vinni. Az ugyan tágas (elnyeli a sisak helyett például egy kisbevásárlás cuccait: joghurtokat, kilós kenyeret, felvágottat, csokit), de több napos túrára való cuccot nem tudunk belepakolni. A túl nagy hátizsák kényelmetlen, a motorhoz kapható hátsó doboz pedig - szerintem - elüt sportos mivoltától. Persze praktikus.

Ha már bepakoltunk és elindultunk igazán nem sok dogunk akad. Húzzuk a gázt, azt nézzük az utat és a tájat. Ha egymagunk utazunk, a kényelemmel sem lesz sok baj, elgémberedett térdeinket menet közben is nyújtóztathatjuk, ha hátrébb csúszunk az ülésen.

0 Tovább

Hazai pályán diadalmaskodott Rossi

Talán túlzás nélkül állítható, hogy Valentino Rossi minden idők egyik legizgalmasabb MotoGP versenyét nyerte vasárnap az olaszoroszági Mugellóban, ott ahol Talmácsi Gábor élete első győzelmét aratta a 125 köbcentisek között.



Forrás: MTIleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0506/20050605rossi4.jpg',50,50)Nagyobb képDiplomát kapott ajándékba Rossi/motor/20050601diplomat.htmlRossi bravúros győzelmet aratott Le Mans-ban/motor/20050515rossi.htmlRossi átigazol a Forma-1-be/motor/20050513rossi.html

Ráadásul nem sokáig láthatjuk majd a legnagyobbakat az ezres motorokon, hiszen 2007-től már csak nyolcszáz köbcentis gépeket kergetnek majd körbe a pályákon. Ráadásul emellett a tankok kapacitását is 21 literre csökkenti majd, de nézzük mi is történt vasárnap délután az olaszországi aszfaltcsíkon 88 367 néző előtt. Valentino Rossi elrontotta a startot és a nagy tülekedés végén a Ducatis Loris Capirossi tört az élre, mögötte jött Sete Gibernau, Carlos Checa, Rossi és Max Biaggi döntötte be motorját az első kanyarban. Szerencsére Rossi nem szokta az ilyen szituációkat annyiban hagyni, így pár kanyar után bejött Checa elé, Marco Melandri pedig a szintén olasz Biaggi elé. Rossi a lendületét megtartva átgázolt Gibernaun, majd Capirossin is. A spanyol persze nem akarta, hogy meglógjon a legnagyobb riválisa, így ő is lelépte gyorsan Capirossit és Rossi nyomába eredt.

Ezután Marco Melandri egy gyönyörű kettős előzést bemutatva felzárkózott a második helyre és a nyomában motorozva Loris Capirossi is megelőzte Sete Gibernaut, de csak egy rövid ideig büszkélkedhetett ezzel a helyezéssel, mert a spanyol visszavette a pozícióját. Az olasz közönség azért nem lelkesedhetett ekkor, hiszen így egy spanyol is szerepelt az első háromban Rossi és Melandri mögött.

Max Biaggi - aki a délelőtti bemelegítő edzésen eldobta a Hondáját - újabb sebességi fokozatot kapcsolva lelépte Carlos Checát, majd Capirossit is, ám időközben - a második kör végére - a Rossi-Melandri duó 0.741 másodperces előnyt tudott összehozni az üldözők előtt. Az amerikai Nicki Hayden ezalatt felzárkózott a két Ducati mögé, őket pedig 1.122 másodpercre lemaradva a Hopkins és Barros vezette boly következett.

Biaggi a tempóját nem csökkentve Sete Gibernau mellett is elment a negyedik körben, miközben Rossi 1.230 másodpercre le tudta szakítani magáról Marco Melandrit, de időközben Max Biaggi 1.50.117-el a verseny addigi leggyorsabb körét teljesítve fel is zárkózott Marco Melandri mögé és pár kanyarral később meg is előzte honfitársát. Sete Gibernau sajnos a sóderágyba küldte a motorját egy elcsúszás után, így a világbajnokságot tekintve kezd kellemetlen szituációba keveredni a spanyol versenyző...

A kilencedik körben Max Biaggi teljesen megérkezett Valentino Rossi mögé és az olasz közönség nagy örömére három hazai versenyző kezdte meg öldöklő csatáját az élen. 13 körrel a vége előtt Marco Melandri egy szép előzéssel a célegyenes végén az élre hozta Hondáját és egy körrel később Max Biaggi is elment Vale mellett a célegyenesben, viszont túlságosan nagy volt az igyekezete és túl szélesre vette a kanyart, így Rossi visszajött a második helyre. A lendületét kihasználva Marco Melandri is csak a hátát nézhette a doktornak pár kanyarral később, de ugyanezt tehette Biaggiéval is.

Hogy teljesebb legyen a nézők öröme, Loris Capirossi felzárkózott a triumvirátusra és 0.337 másodpercre megközelítette - a 0.901 másodpercre Biaggi mögött motorozó - Melandrit. A 17. körben be is érett Biaggi tudatos motorozása és azon a pályán, ahol még soha nem győzött a királykategóriában, meg is előzte Valentino Rossit és átvette a vezetést. Kettőjük csatájuknak köszönhetően Marco Melandri és Capirossi is teljesen felzárkózott rájuk. Őket a Hayden-Checa duó követte 2.564 másodpercre lemaradva.

Rossi egy pillanatra sem hagyta kis pihenőhöz jutni Biaggit, centiméterekre mögötte motorozott és három körrel a vége előtt meg is előzte nagy riválisát és megpróbált nagyobb ritmusra váltani. Tőlük egy másodpercre lemaradva jött Melandri és Capirossi, akik hozzájuk hasonló csatát vívtak. Capirossi rendre elment Melandri mellett a lóerőtöbbletnek köszönhetően, viszont Melandri mindig gyorsan visszavette a helyét a kanyarokban. Az olaszok nagy örömére Carlos Checa sikeresen maga mögé utasította időközben Nicky Haydent. Mögöttük a hetedik helyen a sérülten motorozó Alex Barros jött, tőle már 14 másodpercre leszakadva a szintén sérülésből felépült Makoto Tamada. Csak őt követte a kilencedik helyen Rossi csapattársa, Colin Edwards.

Forrás: MTIAz utolsó körben már nem lehetett elvenni a győzelmet Valentino Rossitól a kérdés az volt, hogy Capirossi be tudja-e hozni az olasz Hondát a dobogóra és hihetetlenül szoros versenyben, de sikerült neki! Max Biaggi pedig sportszerűen kezet fogott Rossival a verseny leintése után, a pontverseny szempontjából mindketten fontos pontokat tudhatnak magukénak. Marco Melandri lehet kissé szomorú, hogy otthon lecsúszott a dobogóról, de az Ő szomorúsága semmi ahhoz képest, amit Sete Gibernau érezhet a megszerzett nulla pont miatt - ráadásul ő volt az egyetlen olyan versenyző a királykategóriában, aki bukott ezen a versenyen - és így az összetettben a negyedik helyre csúszott vissza Max Biaggi mögé...

Motogp.hu

Az eredményeket itt lehet megtekinteni.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek