Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tartósteszt - Piaggio NRG 50 Power

Több hónapos tartóstesztünk alatt a kis Piaggio lelkébe láttunk, ráadásul most jön a tuning.



High-tech megoldásokForrás: [origo]leftZöld sárkánygyík - Piaggio Beverly 500/motor/teszt/20050825zold.htmlA kis vagány - Piaggio Typhoon X/motor/teszt/20050427akis.htmlSzületett nőcsábász - Piaggio Liberty 125/motor/teszt/20050407egyelegans.htmlMég több kép az NRG-rőljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0508/Piagg200583023524/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();

Igazán vadítóra sikeredett az új Piaggio NRG, a tesztmotorunk fekete-kawasakizöld festése és nagymotoros orra mellett számos apró részlet utal sportos mivoltára, jóllehet a közlekedésben valójában mindennapi robogóként viselkedik. De hát mit is várjunk egy ki ötvenestől? A tartóstesztre kapott robogó akkor válik csak igazán izgalmassá, ha pár ezer kilométernyi nyúzás után megkapja a hetvenes tuningkittet.

Szerintem sokkal jobban néz ki az új NRG, mint elődje. Pláne a tartóstesztre kapott robogó kawasakizöld-feketéje magával ragadó. Elődje gyerekjáték-kinézetével szemben komoly sportmotoros kinézettel dobogtatja meg a kamaszok szívét. Ezt hangsúlyozza a sima üvegű iker-fényszóróburkolat, és a fényszórók mellé szerelt - egymagukban amúgy lakberendezési áruházakból ismerős halogénlámpákra emlékeztető - kis kiegészítő jelzőfények is. Utóbbiak többek öncélú dizájnelemnél: a láthatóságon is javítanak.

A robogó sportoló jellegére utal a benzinbetöltő nyílás is. Ez a legjobb rész az egész masinában (az első indexek tört ívű, mattfekete burkolata mellett). A masszív fémkeretben elhelyezkedő csavarokkal övezett kupak igazi sportautókat-motorokat idéz, és praktikus helyre is rakták, szinte le a lábdeszkára. Az alatta elhelyezkedő tank a motor súlyelosztására jó hatással van (a kiemelkedő betöltőnyílás szélsőséges esetben gyermek-lábtartónak is alkalmas) - már ha számít a súlya annak a 6-8 liter benzinnek. Az alacsony súlypont előnye lassú menetnél érezhető: jó szórakozás lámpánál láb letétele nélkül ki gázfröccsökkel mozgásban tartani a motort.

Forrás: [origo]Említésre méltó a kategóriában szokatlanul nagy, narancssárgán világító folyadékkristályos kijelző, ahonnan a sebességen kívül a motorhőmérsékletet, benzinszintet, megtett kilométereket (napi számlálóval), és az időt olvashatjuk le. Az alatta elhelyezkedő három állítógomb olyan érzetet kelt az emberben, mintha fedélzeti számítógép gombjai lennének (nem azok). A műszerfalat amúgy a hatalmas, fekete, csavarozott hatású keretbe foglalt fordulatszámmérő uralja. Ja persze, sportos kis robogóról van szó.

Forrás: [origo]Amivel lehet sportosan is menni, ha megszokta az ember a tesztpéldányra meleg motornál jellemző nagyon lassú elindulást (a forgalmazó már dolgozik az egyelőre ismeretlen eredetű hiba kijavításán). Feltehetően ezzel (vagy a csuktagázon való közlekedéssel) függ össze, hogy pörgős kis tesztmotor kissé több mint négy liter fölött evett százon. Menet közben pontosan irányítható, a mostani robogótrendeknek megfelelően nagyobbacska (13 collos) kerekeivel, de a budapesti utakat ez sem kedveli... A futómű érzékeny a hosszanti barázdákra, tarajokra, de melyik motor/motoros ne utálná a Könyves Kálmán körút szélső sávjaiban égnek meredő fiatal gyűrthegységeket.

Focimez-replika robogót mutatott be a Piaggio/motor/ujdonsag/20050502focimezreplika.htmlRobogó-offenzívát indít a Piaggio/motor/20041025piaggio.htmlA Piaggio veszi meg az Apriliát/motor/gazdasag/20040908apiaggio.html
0 Tovább

Az erő vele van - Honda CB 1300 S

Egy rövid túrán kipróbáltuk, hogyan funkcionál a CB 1300-as elejére húzott csinos kis fejidom.



Retróba csomagolt high-techForrás: [origo]leftCsak a nevében japán - Honda SH125/motor/teszt/20050505csak.htmlBetyárkodásra tervezték - Honda Hornet 600/motor/teszt/20041012betyarkodasra.htmlEgy német Honda - CBF500/motor/teszt/20040912egynemet.htmlMég több kép a CB 1300-róljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0508/Honda200583022415/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();

Az idei szezonra két számottevő újdonságot is kapott a Honda ügyeletes izombringája, a CB 1300-as: a túrapártiak egy retrós fejidomtól jöhetnek lázba, míg a technokraták extraként rendelhető ABS-szel biztosíthatják be magukat. Mi mind a két újítást egyszerre tesztelhettük le, ugyanis a hozzánk vágott fejidomos CB elején ott virított az ABS felirat.

A motor külseje impozáns, mégsem az a hatalmas gigászi szörnyeteg kerül az ember elé, amit a katalógusok alapján szépen felépített a fantáziájában. A kellemes csalódás az üléspróba után is folytatódik, ugyanis az ülésmagasság meglepően alacsony, semmi sincs eltúlozva, minden úgy lett kialakítva, hogy az alacsonytól a hórihorgas motorosig mindenki jól érezze magát rajta. Persze csodákat a Honda mérnökei sem tudtak művelni, ugyanis 185 centi felett már kevés hely jut az összehajtogatott lábaknak: hol a fejidom sarkához, hol a szelepfedélhez ér oda a térd. Hasonló a helyzet a plexivel is, a magasra nőtt motorosoknak pont a sisakjára tereli a szelet, így marad a kuporgás, vagy beruházhatunk egy magasabb túraplexibe.

A motor formáira visszatérve nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy az utóbbi idők egyik legjobban sikerült Hondája: a csupasz változat retrós stílusa a fejidomon is visszaköszön, amire csak rátesz egy lapáttal a kétszínű fényezés. Akárhol állítottam le a CB-t, mindig akadt nézőközönsége nemtől és kortól függetlenül, ilyenkor mókás volt látni azt az őszinte csodálatot, amikor felfedezték a motor méretét jelölő kis feliratot.

Forrás: [origo]A múltidéző fejidom praktikumát két növelték tovább, amelyekbe sok apróságot el lehet dugni egy-egy túra alkalmával. A 80-as éveket idéző vonalak alatt persze a legújabb fejlesztések lapulnak, valószínűleg a leendő tulajoknak soha nem kell majd a ledes hátsó lámpához nyúlniuk, és a 16 szelepes, befecskendezővel etetett blokk sem fog senkit cserben hagyni egy-egy túra alkalmával. Ez utóbbi egyébként a maga nemében egy gyöngyszem: a CB olyan hatásfokkal működik mint egy villanymotor.

Forrás: [origo]Talán nem árulok el nagy titkot, hogy már alapjárattól elképesztő nyomatékot termel, gáz nélkül is könnyedén elindul, így fel lehet váltogatni ötödikig a markolat elcsavarása nélkül. Vibráció csak 3 és 4 ezres motorfordulat között jelentkezik, de ez sem zavaró, csak mintegy jelzi, hogy most valami egészen elképesztő következik. És valóban: ha a fordulatszámmérő mutatója elhagyja a 4-es jelzést, a karunk szépen elkezd nyúlni, az út menti fák hirtelen sötétzöld csíkká állnak össze, az autók meg álló tereptárgyakká kövülnek a sávokban.

A tesztút elején időnként véletlenül leszabályzásig kergettem a motort, annyira egyenletesen jött a teljesítmény, sehol egy kis megtorpanás vagy visszaesés, így oda kell figyelni, hogy bizony már tolni kell a következő gangot. A Honda mérnökei megelégedtek 5 fokozattal, igaz a motor teljesítményét tekintve elég lett volna kettő is, ám én hiányoltam egy hosszabb (utazó) 6. fokozatot. Ezzel talán a végsebességet is sikerülhetett volna 240 km/óra fölé tornázni, továbbá a hosszú távú cirkálások fogyasztását is lehetett volna csökkenteni. A CB egyébként 8 és 6 liter között fogyasztott használattól függően, ami egy ekkora blokktól, ilyen menetteljesítmények mellett, nem rossz érték.

Bemutatták a Honda CB1300-as fejidomos változatát/motor/ujdonsag/20050126bemutattak.htmlMegújul a 600-as Honda Hornet/motor/ujdonsag/20041202megujul.html
0 Tovább

Orosz milliárdosé a Benelli

Egy orosz milliárdos csemetéje vette meg a gyönyörű és egyedi motorjairól híres olasz Benelli márkát..



leftKülönleges TnT modellek a Benellitől/motor/ujdonsag/20040913kulonleges.html

Augusztus elején még úgy nézett ki, hogy végleg bezárhatja kapuit az 1911-ban alapított Benelli motorkerékpárgyár. Az utolsó utáni pillanatban azonban megjelent egy huszonöt éves orosz fiatalember, Nyikoláj Szmolenszkij, és megvette a kiváló motorkerékpárokkal és pocsék gazdasági eredményekkel büszkélkedő olasz gyárat.

Nyikoláj apja, Alexander Szmolenszkij Oroszország egyik legbefolyásosabb embere volt, foglalkozását tekintve bankár. Így hát nem véletlen, hogy a fiatalember a Benelli előtt már felvásárolta a neves brit sportkocsigyárat, a TVR-t, és sokáig versenyben volt a kínaiakkal az MG-Rover felvásárlása ügyében is.

A legfrissebb hírek szerint Bécsben élő Szmolenszkij Pesaróban szeretné hagyni a gyártást. Pár hónapja ott egyébként már egy kínai delegáció is feltűnt, őket állítólag csak az ötven köbcentis Benelli robogók érdekelték.

Bajban a Benelli/motor/20050518bajban.html
0 Tovább

Talmácsi negyedik lett a Katalán Nagydíjon

A 125 kcm-es géposztályban versenyző Talmácsi Gábor (KTM) - a múlt heti, mugellói futam győztese - a negyedik helyen végzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság hatodik, barcelonai versenyén. Nyert az olasz Pasini (Aprilia). A negyedlitereseknél a spanyol Pedrosa (Honda), MotoGP-ben az olasz Rossi (Yamaha) győzött.



125 kcmTragédia a szuzukai motorversenyen/motor/20050612tragedia.htmlVideó: Talma-interjú mugellói győzelme utánjavascript:open_doc('http://origo.hu/player/index_auto.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/motor/mugello.wmv&tipus=hirek&adatok=',560,495);Motorsport-linkekhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/008/585Talmácsi FChttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=27466

"Nehéz hétvége volt, de nem rossz ez az eredmény, hiszen az összetettben is a negyedik vagyok. Nem is lett volna esélyem előrébb végezni, mert sokat hibáztam, és a gép sem ment mindig tökéletesen" - mondta Talmácsi.

A kategória másik magyar indulója, Tóth Imre kiesett hét körrel a leintés előtt.

Katalán Nagydíj, végeredmény (élcsoport):

125 kcm (22 kör, 103,994 km):
1. Pasini (olasz, Aprilia) 41:15.125 p
2. Simoncelli (olasz, Aprilia) 41:24.159
3. Kallio (finn, KTM) 41:27.533
4. Talmácsi (Red Bull KTM, KTM) 41:33.381
5. Tomojosi (japán, Honda) 41:33.565
6. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 41:33.669

A 17 futamos vb pontversenyének állása:
1. Pasini 84 pont
2. Lüthi (svájci, Honda) 83
3. Kallio 82
4. Talmácsi 75
5. Simoncelli 72
6. Lai (olasz, Honda) 63

Talmácsi a hatodik helyről rajtolhat Barcelonában/motor/20050611talmacsi.htmlTalmácsi volt a leggyorsabb péntek délelőtt/motor/20050610talmacsi.htmlTalmácsi diadalmenete folytatódhat a Katalán Nagydíjon/motor/20050609rossi.html
0 Tovább

Tragédia a szuzukai motorversenyen

Halálos baleset történt a szuzukai 200 km-es motorverseny vasárnapi selejtezőjén.



Szato Keiszuke az aszfaltra folyt üzemanyag tócsát próbálta meg kikerülni, amikor hátulról ketten is belerohantak. A 24 esztendős japán pilóta a védőfalnak csapódott, és olyan súlyos mellkasi sérüléseket szenvedett, hogy már nem tudták megmenteni életét.

Két évvel ezelőtt a 2001-ben a 250 kcm-es géposztály világbajnoka, Kato Daidzsiro hunyt el, miután ugyanezen a pályán hatalmasat bukott.

Halálos motorbaleset a Pannóniaringen/motor/20050604halalos.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek