Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi a hatodik helyről rajtolhat Barcelonában

A 125 kcm-es géposztályban versenyző Talmácsi Gábor - a múlt heti, mugellói futam győztese - a hatodik helyről indulhat a gyorsasági motoros világbajnokság hatodik, barcelonai versenyén. A viadalt vasárnap futják a Katalán Nagydíjért.



forrás: motogp.comA kategória másik magyar indulója, Tóth Imre 40. lett a két időmérő edzés alapján. A 250 kcm-eseknél szereplő Rizmayer Gábor a 26. helyről indulhat.
   
A rajtsorrend, 125 kcm:
1. Mika Kallio (finn, KTM) 1:51.451
2. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 1:51.515 
3. Marco Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:51.562 
4. Lorenzo Zanetti (olasz, Aprilia) 1:51.949 
5. Kuzuhara Tosihisa (japán, Honda) 1:52.005 
6. Talmácsi Gábor (Red Bull KTM, KTM) 1:52.052 
...40. Tóth Imre (Road Racing Team Hungary, Aprilia) 1:55.022
   
250 kcm:
1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.238
2. Lorenzo (spanyol, Honda) 1:46.617 
3. Porto (argentin, Aprilia) 1:46.706 
4. de Puniet (francia, Aprilia) 1:46.825 
5. Aojama (japán, Honda) 1:47.082 
6. de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:47.090 
...26. Rizmayer Gábor (Yamaha Kurz, Yamaha) 1:52.722
   
MotoGP:
1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:42.337
2. Melandri (olasz, Honda) 1:42.390 
3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:42.723 
4. Biaggi (olasz, Honda) 1:42.756 
5. Hayden (amerikai, Honda) 1:42.847

Talmácsi volt a leggyorsabb péntek délelőtt/motor/20050610talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi volt a leggyorsabb péntek délelőtt

A pénteki edzésen ideális körülmények, kellemes meleg, és száraz aszfalt várta a versenyzőket Spanyolországban.



GP

forrás: motogp.comA pénteki szabadedzésen a két Gauloises Yamaha versenyző, Colin Edwards és Valentino Rossi volt a leggyorsabb. Edwards egy ezreddel előzte meg csapattársát. A harmadik pozíciót Marco Melandri szerezte meg. Őket Nicky Hayden és Alex Barros követte, a hatodik és hetedik helyen pedig John Hopkins és Sete Gibernau ért célba.

Shinya Nakano és Ruben Xaus is elesett az edzésen, ám Toni Elías visszatérve a hosszabb kihagyás után, a huszonkettedik helyen fejezte be a délelőtti edzést.

A délutáni időmérőn a sorrend Marco Melandri, Makoto Tamada, Colin Edwards volt az első három pozícióban. Negyedik Nicky Hayden, ötödik Loris Capirossi, hatodik Valentino Rossi, hetedik pedig Max Biaggi lett. Sete Gibernau csak a tizenegyedik időt tudta megcsípni.

125 ccm

forrás: motogp.comA délelőtti szabadedzés leggyorsabbja Talmácsi Gábor volt, az utolsó pillanatban vette el az elsőséget Mattia Pasinitől. Őket Thomas Lüthi követte, Tomoyoshi Koyama negyedik, Mika Kallio pedig ötödik lett. Hector Faubel múltkori esését követően még mindig nem épült fel teljesen, ő a tizedik legjobb időt teljesítette.

A délutáni időmérőn Talma az ötödik lett, a leggyorsabb Mattia Pasini volt, mögötte Mika Kallio második, Marco Simoncelli harmadik, Tomoyoshi Koyama negyedik lett.

250 ccm

forrás: motogp.comJorge Lorenzo arra hajt, hogy legutóbbi dobogós helyezéséből szerzett előnyét megőrizze. A délelőtti szabadedzésen ő volt a leggyorsabb az Aprilia versenyzők, Alex De Angelis és Casey Stoner előtt. Andrea Dovizioso negyedik, a tavalyi katalán futam győztese, Randy De Puniet pedig ötödik lett.

Jorge Lorenzónak délután is sikerült megszereznie az edzéselsőséget. Mögötte Randy De Puniet második, Alex de Angelis harmadik, Sebastian Porto negyedik lett. Ötödik helyen a hondás Andrea Dovizioso zárta a napot, hatodikként Hiroshi Aoyama, hetedikként Casey Stoner ért célba.

0 Tovább

Subaruból terepfaló szörnyeteg

A quadok és az úgynevezett ATV járgányok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek világszerte, hiszen sokoldalú és szinte elpusztíthatatlan szerkezetek. Persze sokan vannak, akiket nem elégít ki a nagy márkák kínálata, ezért ők maguknak építenek mindenféle szörnyeteget. Így születhetett meg a Subaruból épített ATV és a BMW motoros quad.



Egy új-zélandi ezermesternek az az eszement ötlete támadt, hogy kedvenc Subaru Imperzáját feldarabolja, hogy egy sokkal radikálisabb ATV-t építsen belőle. A készítő honlapján nem sok információ található a meglehetősen bizarr külsejű végeredményről, annyi azonban kiderül, hogy az 550 kilós tömegre mintegy 230 lóerő jut. Az acélcsövekből hegesztett vázba gyakorlatilag csak a motor és a hajtáslánc került, amit csak itt-ott takar el egy-egy műanyag elem.

Szintén boxermotor került egy svájci tuningcég quadjába, ám ez eredetileg egy BMW motorkerékpárban dolgozott. A GG Technik elképesztő formájú idomokat épített az 1130 köbcentis, 85 lóerős BMW motor köré, amelynek a lelke egy könnyű térhálós váz. Az űrsiklónak álcázott quad több színben és rengeteg extrával rendelhető.

0 Tovább

Talmácsi diadalmenete folytatódhat a Katalán Nagydíjon

A gyorsasági világbajnokság következő állomása a kedvező fekvésű és kiváló katalán pályán, a Barcelona melletti Circuit de Catalunyán lesz.



GP

forrás: motogp.comA legutóbbi, számunkra nagyszerűen sikerült olaszországi futamot követően, az elmúlt egy hétben Talma mellett valószínűleg Olivier Jacque a világbajnoki sorozat másik boldog résztvevője. A francia versenyző ugyanis a gyári Kawasaki csapatban fog versenyezni a németországi és az év végi valenciai futamon.

A megállapodást Jacque és a Kawasaki írásban is rögzítette, valamint felkérték a pilótát 12 tesztnapra is, amely a 2006-os ZX-RR prototípusának fejlesztésére, valamint a Bridgestone gumik tesztelésére is kiterjed.

forrás: motogp.comA francia a két említett futamon, a tervek szerint a két gyári versenyző, Shinya Nakano és Alex Hofmann mellett fog versenyezni, szabadkártyásként. Jacque az idei szezonban már két alkalommal állt rajthoz a Kawasaki színeiben, egyik alkalommal a sérült Alex Hofmannt helyettesítette Kínában, és az esős versenyen a dobogó második fokára állhatott fel.

Ichiro Yoda, a Kawasaki technikai igazgatója elmondta, hogy már tervezik a 2006-os szezont, amelyben Jacque-nak nagy része lesz, ami a tesztelést illeti.

forrás: motogp.comSzintén örülhet Toni Elías, akit orvosai engednek versenyezni a hétvégén. A Le Mans-ban bukó versenyző töréseinek még legalább négy hét van a teljes gyógyulásig, de orvosai úgy ítélték meg, hogy Elías újra motorra ülhet. Ebben nagy valószínűséggel része van a csapatnak is, hiszen aligha engedhető meg két versenynél több kihagyás a szezonnak abban a részében, ahol még nem dőlt el semmi.

Sete Gibernau otthon fogja érezni magát, de rossz hír számára, hogy ez Rossi egyik kedvenc versenye is, és a spanyol versenyzőnek - bár már háromszor is dobogóra állhatott - a futamgyőzelem még nem adatott meg Barcelonában. Gibernau jelenleg 67 ponttal van lemaradva Rossi mögött. Rossi ezzel szemben már hat alkalommal állhatott dobogóra ezen a pályán, és ő az egyedüli versenyző, aki mindhárom kategóriában tudott itt nyerni.

forrás: motogp.comGibernau számára az sem kecsegtet túl sok jóval, hogy Rossi az idei öt futamból négyet megnyert, és ezzel az eredménnyel jó eséllyel pályázik 2002-es rekordjának megdöntésére, amikor az első kilenc futamból nyolcat győzelemmel fejezett be. Gibernau számára tovább bonyolítja a helyzetet, hogy új riválisai is akadtak, Marco Melandri és Max Biaggi személyében.

Biaggi utoljára ezen a pályán 2001-ben végzett dobogós helyen a GP mezőnyében, a 250-es kategóriában négy győzelmével és négy pole-pozíciójával jobb eredményeket tudhat magáénak.

A két Ducati-pilóta, Loris Capirossi és Carlos Checa szintén nagy reményekkel vág neki a hétvégének. Capirossi az olasz gyár számára elsőként és eddig egyedüliként 2003-ban szerzett itt egy győzelmet, Checa pedig első alkalommal 1996-ban nyert futamot, 1997-ben és 2002-ben pedig dobogóra állhatott. Ezzel számára a katalán pálya az egyedüli, ahol három dobogós helyezést ért el.

125 ccm

forrás: motogp.comTalmácsi Gábor eredményeivel kapcsolatban csak óvatosan merünk találgatni, de az biztos, hogy Drapál János óta Talma a legjobb eredményt érte el, amit magyar pilóta eddig elérhetett. A KTM egyre erősebben képviseli magát a nyolcadliteresek mezőnyében.

A KTM-nél egyébként már készül az erősítés, két ifjonc személyében, akik nemrégiben a Pannóniaringen rendezett IDM futamon első és második helyen végeztek.

Egyikük a 19 éves Michael Ranseder, akinek már volt két szabadkártyás futamszereplése, tavaly Brnóban és Valenciában. A fiatal osztrák versenyző nagy elszántsággal áll rajthoz a hétvégén, de ugyanakkor tisztában van azzal, hogy kemény futamra kell számítania, lévén hogy sok spanyol versenyző van a mezőnyben, akik mindent megtesznek majd a hazai jó szereplésért.

forrás: motogp.comA 15 éves Stefan Bradl, Helmut Bradl motorversenyző fia, leginkább tanulni megy Barcelonába, első világbajnoki szereplésére. A két versenyző a német bajnokságban szerepel, abban a mezőnyben ők számítanak a két legerősebb pilótának.

A két Asparos, Julian Miralles és Hector Faubel is hatalmasat bukott legutóbb Mugellóban. Miralles lábát megműtötték, azután a versenyzőt Valenciába szállították. Ő valószínűleg kihagyni kényszerül a hétvégi futamot. Faubel valamivel szerencsésebb, neki nagyobb esélye van arra, hogy rajthoz álljon a katalán pályán.

250 ccm

Dani Pedrosának Barcelonában mindössze annyi dolga lesz, hogy megerősítse vezető pozícióját. Hogy ez könnyen fog-e neki menni, az a hétvégi versenyen kiderül, annyi viszont bizonyos, hogy az olaszországi győzelem volt Pedrosa tizennyolcadik futamgyőzelme. Ezzel az eredménnyel ő minden idők legsikeresebb tizenévese, felülmúlva még Valentino Rossi tizenhétszeres rekordját is.

A tabella második helyén Dovizioso áll, mögötte egyetlen ponttal lemaradva pedig Casey Stoner várja a hétvégi futamot.

A pálya adatai és rajza

A Circuit de Catalunya 1989-es átadását követően első ízben 1991 szeptemberében nyílt meg. Még ugyanebben a hónapban megtartották rajta az első Forma-1-es futamot, a Spanyol Nagydíjat. Ezt követően a pályán tartották az Európai Nagydíjat, és 1995-től a Gran Premio de Catalunya otthona. Az egyik legjobban megtervezett pályaként, 2001-ben elnyerte az IRTA Legjobb Grand Prix címét. A pálya befogadóképessége 104 000 látogató.

Pálya neve: Circuit de Catalunya
Elhelyezkedés: Barcelona
Átadás: 1989
Legutóbbi átépítés: 1995
Haladási irány: bal
Hossz: 4727 m
A leghosszabb egyenes: 1047 m
Balkanyarok száma: 5
Jobbkanyarok száma: 8
Szélesség: 12 m

0 Tovább

MotoGP: Olivier Jacque újra versenyez

A kínai futam meglepetésembere, Olivier Jacque újra versenyezni fog a Kawasaki Racing csapat színeiben az idei Francia és a Valenciai Nagydíjon. A két szabadkártyás lehetőség mellett hivatalosan is a Kawasaki tesztpilótája lett a francia versenyző, aki 12 napot fog ebben a minőségében a Ninja ZX-RR nyergében eltölteni.



leftMotoGP: Talmácsi dobogón zárta a Sanghaji Nagydíjat/motor/20050501motogp.html

A tesztek során a Kawasaki mérnökeivel már a 2006-os prototípuson is fognak dolgoznak, de persze ott lesznek a Bridgestone technikusai is. "Nagyon jó pillanat a karrieremben aláírni az új szerződést a Kawasakival, nem volt teljes idejű munkám a MotoGP-ben 18 hónapig. Nagyon motivált vagyok a versenyzésre és a tesztprogramra is, amit a Kawasaki biztosít számomra, szeretem a német és a valenciai pályát is. Szerintem a ZX-RR-ben hatalmas lehetőségek rejlenek. Megtiszteltetés számomra, hogy a 2006-os Kawasaki MotoGP prototípust tesztelhetem majd" - mondta el Olivier.

A francia versenyző május elsején hívta fel magára a világ figyelmét, mikor is a második helyet szerezte meg az esős Sanghaji Nagydíjon. Akkor a sérült Alex Hofmann helyett ált be Jacque, és az esélytelenek nyugalmával szerezte meg a Kawasaki legjobb idei eredményét.

motogp.hu

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek