A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye ezúttal Franciaországban méri össze a tudását a hétvégén. Az edzéseket pénteken a nyolcadliteresek kezdték, akik közül Talmácsi Gábor tette meg a leggyorsabb kört a Le Mans-i pályán.
leftEurópában folytatódik a gyorsasági motoros szezon/motor/20050512ujremeny.html
Az edzés vége előtt - Talmácsi Gábor csapattársa - a finn Mika Kallio volt az élen 1:46.766-al, de Talma az utolsó körben gyorsabb volt 0.051 másodperccel és így 1:46.715-ös idejével az időtábla élére ugrott. Kallio mögött a spanyol Joan Olivé futott be a harmadik helyre 1:47.016-os idejével, őt pedig a negyedliteresektől visszatérő Manuel Poggiali követte.
A harmadik KTM-es Julian Simon csak a 10. helyre tudta behozni az osztrák motort, de a svájci Thomas Lüthi is gyengélkedett ezen az edzésen, mivel 1:48.489-el, 1.774 másodpercre lemaradva Gábortól, csak a 13. helyen zárt. Sajnos a kategóriában versenyző másik magyar, Tóth Imre problémákkal küzdött és csak az utolsó helyre volt elég az elért 1:57.251-es ideje, ami 10.536 másodperccel gyengébb mint Gáboré.
2007-től a Forma-1-ben szeretne versenyezni Valentino Rossi, a gyorsaságimotoros-világbajnokság MotoGP kategóriájának címvédője - jelentette be csapata, a Yamaha igazgatója.
left
Az olasz klasszis jelenlegi szerződése az idény végén jár le az istállónál, de a vezetők már most megegyeztek vele, hogy még egy évig folytatja. Azután azonban tervei szerint négy kerékre vált.
Rossi korábban már tesztelte a Ferrari egyik autóját, s az olasz média időről időre előszeretettel játszik el azzal a gondolattal, hogy ő lehetne a hétszeres világbajnok Michael Schumacher utódja a csapatnál. A 26 éves versenyző előbb vb-győztes lett a 125 és a 250 kcm-esek között, majd a királykategóriára váltott, ahol 2001 óta négy vb-címet szerzett, előbb az akkor még létező 500 kcm-ben, majd háromszor az azt felváltó MotoGP-ben.
MotoGP: Rossi esőben is a legjobb/motor/20050501motogp1.htmlReplika motorokkal ünnepli Rossi sikerét a Yamaha/motor/ujdonsag/20050411replika.htmlBemutatták Rossi idei versenymotorját/motor/ujdonsag/20050309rossi.htmlMotoGP: Rossi jövőre visszavonulhat/motor/20050203motogp.html
A negyedik fordulóra Franciaországba költöznek a csapatok, az európai versenyhétvégének Le Mans ad otthont.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0504/20050429gp7.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: Rossi esőben is a legjobb/motor/20050501motogp1.htmlMotoGP: Talmácsi dobogón zárta a Sanghaji Nagydíjat/motor/20050501motogp.html
Az első, 1969-ben megrendezett első versenyt követően, a május 13-i hétvégén látja vendégül tizennyolcadik alkalommal a legendás francia pálya a gyorsasági motoros világbajnokságot.
A harmadik, Kínában megrendezett futamot követően Valentino Rossi vezeti a pontversenyt, és lehetősége adódik arra, hogy szépítsen tavalyi le mans-i eredményén. Ez a verseny volt a négy közül az egyik, melyen az olasz versenyző nem állhatott a dobogón.
Marco Melandri a második helyen áll a bajnokságban, huszonöt ponttal lemaradva honfitársa mögött. Sete Gibernaunak pedig újabb lehetősége adódik összeszednie magát a katasztrofális és botrányos szezonkezdés után.
Gibernau hátránya miatt Rossi fő ellenfelévé Olivier Jacque lépett elő. A francia versenyző a sérült Alex Hofmann helyére ugrott be a sanghaji futamon, és máris egy második hellyel nyitott, megszerezve a Kawasaki legjobb eredményét, Mick Grant 1975-ös Man szigeti TT győzelme óta. Francia versenyzőként legutóbb Regis Laconi volt dobogós 1999-ben Phillip Island-en, a mostani hétvégén Jacque pedig minden bizonnyal mindent megtesz majd annak érdekében, hogy hazai pályán ismételje meg az előző futam sikerét.
A sérült versenyzők táborából Hofmann a francia futamot is kihagyja, Makoto Tamada viszont alapos fizikoterápiás felkészítést követően nekivág a futamnak, ám az edzésnapokon teljes fizikai felmérésnek vetik alá a japán versenyzőt azért, hogy van-e kockázata az újabb sérülésnek. A KR csapat újra versenyben lesz a hétvégén, miután Shane Byrne motorhiba miatt kényszerült feladni az előző versenyt, az utolsó körben.
250 ccm
A negyedliteres kategória versenyei régen voltak ilyen izgalmasak, mint az elmúlt három futamon. A kérdés most az, hogy a korábbi világbajnok, Dani Pedrosa vissza tudja-e venni a vezetést Andrea Dovizioso-tól. Pedrosa futamgyőzelemmel indított a versenyszezont, ám azóta csak egy negyedik helyet szerzett Portugáliában és egy hatodikat Kínában.
Casey Stoner Pedrosával ellentétben gyengén kezdte a világbajnokságot, Estorilban és Sanghajban is Dovizioso első helyezése bánta az ausztrál versenyző harci kedvét. Dovizioso ennek, valamint két második, és egy negyedik helyezése ellenére első helyen áll a pontversenyben.
Sebastian Porto egyelőre nem teljesíti a vele szemben támasztott elvárásokat. Ám a mezőny alaposan átrendeződött, az argentin versenyző Kínában ötödik, Portugáliában pedig kilencedik helyen végzett.
125 ccm
A Francia Nagydíj több szempontból is jelentős esemény. Pablo Nieto számára mindenképp ünneplésre adhat okot, hogy a spanyol versenyző Le Mans-ban áll rajthoz századik alkalommal világbajnoki futamon.
Nieto 1998-ban mutatkozott be szabadkártyásként, a Katalán Nagydíjon, egy évvel később pedig a Derbi versenyzőjeként szerződtették. Három év után azután a Master-Aspar csapathoz igazolt, ahol három évet töltött. Ezalatt megszerezte első pole pozícióját 2002-ben, Jerezben, első dobogós helyezését Mugellóban, és eddigi egyetlen futamgyőzelmét Estorilban, 2003-ban.
Pablo Nieto 2005-ben visszatért a Derbihez, így jelenleg ő a 125-ös kategória legtapasztaltabb versenyzője. Az eddigi szezon legjobb eredménye egy nyolcadik helyezés volt Sanghajban. Összesítettben a tizenegyedik helyen áll, tizenhat ponttal.
Mika Kallio is kénytelen lesz egy kicsit belehúzni, ha meg akarja védeni kissé ingatag, egypontos vezető pozícióját a negyvenkilenc pontos Fabrizio Lai előtt. Reméljük, hogy Talmácsi Gábor közvetlenül ott lesz a finn versenyző mögött, és legalább annyira megfontoltan és magabiztos stílusban fog motorozni, mint Kínában.
Le Mans-t sokan kedvelik, ám a legutóbbi három futamgyőztes, Simoncelli, Kallio és Pasini számára nem ez a kedvenc pálya.
Ha Pasini megnyeri a le mans-i futamot, akkor a jelenlegi harmadik helyéről rögtön az első pozícióra kerülne. Erre azonban vajmi kevés esélye van, hiszen eddig egyetlen pilótának sem sikerült futamgyőzelmet dupláznia. Egészen biztosan izgalmas hétvége várható, és reményeink szerint Tóth Imre is folytatja majd lassú, de biztos menetelését, szép lassan előre a mezőnyben.
Lila tehén színű felspécizett gép egyenesen Olaszországból és vánszorgó, kopott bádogtalicska együtt robogott hétvégén a vespások nagy tavaszi túráján Bánkra. A hűvös, szeles idő és a technikai problémák által is nehezített út jó hangulatban telt, és végül - ha nem is saját kerekén - az összes robogó hazaért. És még a Vespa új modelljét is bemutatták.
Debütált az új LXleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050512vespa.jpg',50,50)Nagyobb képFullánkos életérzés - teszteltük az új 200-as GT-t/motor/teszt/20040930fullankos.htmlKépek a találkozóróljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0505/II__M2005512145923/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Videó a talákozóróljavascript:open_doc('http://origo.hu/player/index_auto.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/motor/vespatura.wmv&tipus=hirek&adatok=Vespa találkozó',560,495);
A napos, de hűvös szombat reggelen, fél kilenckor még csak egy darab Vespa árválkodott a Közlekedési Múzeum mögött. Valóban, a hivatalos találkozót kilencre hirdette a Magyarországi Vespa Klub, hogy egy kis budapesti kitérővel elinduljon első nagyobb szabású túrájára.
Kilenc óra tájban, majd még később, azonban már egymás után érkeztek az olasz robogók - főleg a fővárosból és környékéről - ám akadtak távolabbi résztvevők is: Piccio és Maver egyenesen Észak-Olaszországból érkeztek brutálisan felspécizett gépeiken (211 köbcentis Malossi és Polini tuning, gázos teleszkópok, rezonátoros kipufogók, feltűnő színűre festett, itt-ott sarokcsiszolóval alaposan megdolgozott Vespa PX-eken). Két oda nem illő motor volt csak: az [origo] tudósítója által megült vadiúj Gilera Runner, meg egy Honda CX, de utóbbi legalább idős volt (25 éves).
Lassan közel három tucat, csendben, tisztán pöfögő vagy éppen kékes füstöt eregető durrogó masina gyűlt össze a parkolóban, a városligeti kocogók és a gyermekeikkel sétálók kíváncsi tekintete előtt. A társaság tizenegy óra tájban felkerekedett, és a Liszt Ferenc térre indult, hogy a Vespa idei új modellje az LX bemutatójának fényét emelje.
Szabó, Görög, olasz
A játékos vetélkedőkkel tarkított bemutatón, a nagyszájú kikiáltótól egyebek mellett megtudhattuk, hogy az LX a Vespa 139. típusa, és hogy Szabó Győző tíz éve, Görög Zita pedig néhány hete vespázik. A lassúsági vetélkedőn nyertes csapatnak és a Bécsi kaput a legrövidebb úton megjáróknak (volt, aki csak nagy sokára érkezett: hátrafelé tolták a gépet) pólókat osztogatott a szervező kereskedő, a legszebb gépért járó fődíjat pedig - egy Vespa bukósisakot - a már említett olaszországi Maver vihette haza, lila tehénnek álcázott, alaposan átalakított gépéért. A program végeztével apró pizzákat majszolhattak a résztvevők.
Még egy tiszteletkör (Lánchíd, Alagút, Moszkva tér, Batthyány tér, Szabadság híd, Deák tér) a belvárosban, és a társaság túrára készülő része a Váci úton Dunakeszi irányába elhagyta Budapestet. Azazhogy hagyta volna, mivel az egyik résztvevő masinájának elszakadt a gázbowdene. Gyors szerelés és az öreg, ütött-kopott 1963-as VNB újra robogott - bár nem sokáig.
Május 13-án, azaz e hét péntekén lesz az első "nagy esti motorozás" a Hungaroringen. A rendezvény hasonló lesz a már jól ismert motoros napokhoz, azonban lényeges különbség, hogy csak egy turnusban lehet majd száguldozni.
A "nagy esti motorozás" keretei között péntek 6 és 8 óra között lehet majd a Hungaroring aszfaltját koptatni megszakítás nélkül. Ez természetesen azt is jelenti, hogy nem lesznek külön (lassú-gyors) turnusok, így mindenik maga oszthatja be a pihenőit.
A szabályok miatt egyszerre csak 50 motoros tartózkodhat a pályán, ezért aki nem akar feleslegesen kilátogatni, jobban teszi, ha már előre foglaltat magának helyet. A 2 órás menet ára megegyezik egy nyílt nap turnusának árával, azaz 10 ezer forintot kell majd a pénztárnál leszurkolni.
Összeállt a motoros napok 2005-ös naptára/motor/20050112osszeallt.html
Utolsó kommentek