Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

R1-gyel a világ körül

Sjaak Lucassen azt állítja saját magáról, hogy nem mindennapi kisgyerek volt. Utazásai alapján felnőttként is megőrizte különcségét, legutóbb hároméves útra indult egy felspécizett Yamaha R1-es nyergében.



fotó: Sjaak LucassenleftSjaak Lucassen honlapjahttp://www.sjaaklucassen.nl/A Sjaak Lucassen útjáról készült videók egyikehttp://www.kcplazasportbikes.com/videos/Sjaak_the_World.wmv

A Hollandiában, 1961-ben született Sjaak 11 éves korában, saját keresetéből vette meg első motorját, egy 125 köbcentis Vespát. Később egy Yamaha következett, amit némileg feltuningolt, és mivel ki nem állhatta az autókat, 21 éves koráig ezzel járt iskolába. Eközben pedig kénytelen volt az iskola által okozott frusztrációt egy 250-es Yamaha krosszmotorral kompenzálni.

Pár autóval és néhány évvel később burgonyakereskedőként dolgozott, és túl rövidnek találta a túrákat, így kivett fél év szabadságot, és áthajózta motorját Ausztráliába. 38000 kilométerrel később hazavitette motorját, és hátizsákkal nekivágott egy hathetes túrának Indonéziában.

A környék nagyon megtetszett Sjaaknak, ám úgy gondolta, a hátizsákos utazgatás mégsem neki való. Ekkorra azonban már utazásfüggő lett, így 1995 májusában felmondott a burgonyakereskedő cégnél, és belefogott egy világ körüli út megtervezésébe.

Álmai megvalósításában nem voltak szponzorai, kizárólag saját magára hagyatkozhatott. A három évig és egy hétig tartó út során 160 000 kilométert motorozott Honda CBR 900RR-jének nyergében, negyven országon át.

fotó: Sjaak Lucassen

Útját figyelemmel kísérte a sajtó, a televízió, és mindenki csak Fireblade Sjaak néven emlegette. Az utazás után több mint száz előadást tartott, meghívták számtalan kiállításra, útleírását egy motoros újság 11 folytatásban közölte, és belefogott saját könyvének megírásába.

fotó: Sjaak Lucassen

Úttalan utakon a 900RR-rel

Innen azonban már nem volt visszaút, Sjaak hamarosan elkezdte tervezgetni következő túráját, amelyre már akadt néhány szponzor is. Egyikük a Yamaha volt, tőlük egy YZF-R1-et kapott az útra, amelyben még nem volt száz kilométer sem, amikor , egy alumínium csomagtartórendszer ráépítése miatt, hogy az utolsó szögletig minden helyet kihasználhasson a pakolásnál.

A 2001. március 4-én kezdődött és szintén háromévesre tervezett út még mindig nem ért véget, Sjaak mostanában Észak-Amerikában, Alaszkában motorozik. Utazását az érdeklődők figyelemmel kísérhetik honlapján, rendelhetnek képeslapot, illetve az eddig megtett útról készült cd-t videókkal és beszámolókkal.

0 Tovább

Talmácsi Gergő a Stock 600-as vb-n is indul

Talmácsi Gergő a Superbike világbajnokság keretein belül megrendezett Superstock 600-as betétfutamaira négy szabadkártyát váltott, így indulni fog Monzában, Brnóban, Imolában és Magny-Cours-ban. A MotoGP-menő Talmácsi Gábor öccse legutóbb az Alpok Adria kupasorozaton állt rajhoz Stock 600-as kategóriában, amit fölényesen meg is nyert.



Team Suzukileftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050505talmacsi.jpg',50,50)Nagyobb képSzezonnyitó motorverseny a Hungaroringen/motor/20050422szezonnyito.html

A Team Suzuki versenyzője egyedüli magyarként próbál majd helytállni vb-n, és ha jól szerepel, nagy esély van rá, hogy jövőre Supersport kategóriában is indulhat majd.

"Nem nagyon ismerem a mezőnyt, amióta tudom, hogy indulni fogok, az eredménytáblákat bújom. Abban reménykedem, hogy ha itthon az Alpok-Adrián 20 másodpercet tudtam a másodikra ráverni, akkor talán ez elég lesz arra, hogy ebben a mezőnyben is jó eredményt tudjak elérni. Alapvetően két lehetőséget látok: vagy nagyon meg fognak verni, vagy én leszek nagyon jó.

Ebben a kategóriában aztán igazán kiegyenlítettek a feltételek, tényleg csak a versenyzőkön fog múlni a verseny kimenetele. Azonfelül, hogy a motorokat nem lehet tuningolni, a gumik is teljesen azonosak lesznek. A verseny támogatója a Pirelli, a nevezés után mindenki  két garnitúra gumit kap, amivel gazdálkodhat. Mivel én eddig is ezt a márkát használtam, ennyivel is könnyebb lesz a dolgom. Amúgy ide 16 és 20 év között lehet nevezni, ami megint csak szerencsés, mert általában ezek a versenyzők most kezdik a kategóriát. Nagy lehetőség, úgyhogy mindent meg fogok tenni, hogy jól szerepeljek" - mondta Gergő elöljáróban a versennyel kapcsolatban.

0 Tovább

Új csupasz szépség az MV Agustától

A közönségdíjas 750 köbcentis változat után jön a nagy testvér. A 910-es biztos sikerre számíthat az olasz motorok kedvelőinek körében.



A tervezők a korábban is használt 860 köbcentis blokkot átdolgozva, vagyis a furatot és a lökethosszt megnövelve, valamint a szerkezetet megszabadítva minden többlet súlyától építették be azt a térhálós acélcső vázba.

Az új Brutale kétféle színkombinációban, szürke és ezüst festéssel és vörös vázzal, vagy vörös és fekete festéssel, antracit színű vázzal lesz kapható. A legendás márka legújabb gyöngyszeméért körülbelül 16.300 eurót kell majd leszurkolni, de csak június után, akkor érkezik ugyanis a kereskedésekbe az első széria MV Agusta Brutale 910.

Limitált példányszámú motorok az MV Agustától/motor/ujdonsag/20050425limitalt.html
0 Tovább

Rossi: Nagyon meg vagyok lepődve

A Gauloises Yamaha és Valentino Rossi ismét történelmet május elsején, miután elsőként nyerte meg a Kínai Nagydíjat, fantasztikus teljesítményt mutatva az eső áztatta aszfaltcsíkon.



Forrás: MTIleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050502rossi2.jpg',50,50)Nagyobb képRossi esőben is a legjobb/motor/20050501motogp1.htmlTalmácsi dobogón zárta a Sanghaji Nagydíjat/motor/20050501motogp.html

Annak ellenére, hogy csak a hatodik helyről kezdhette meg a versenyt, az ötödik körben át is vette a vezetést, miután megelőzte az addig vezető suzukis Kenny Robertset, és elkezdett meglépni az őt üldözőktől. Ezt az előnyt pedig a jelenlegi világbajnok nem engedte kicsúszni a kezéből. A kawasakis Olivier Jacque hét körrel a verseny vége előtt megelőzte Rossi nagy riválisát, Sete Gibernaut, és elkezdett közelíteni Rossihoz, de nem volt ideje komolyan megszorítani az olasz versenyzőt, és végül a második helyet szerezte meg. Rossi immár 25 ponttal vezeti a világbajnoki tabellát a Gibernaut az utolsó körben megelőző Marco Melandri előtt.

Valentino Rossi

"Az összes győzelmem közül a karrieremben ezt vártam volna a legkevésbé - nagyon meg vagyok lepve. Első alkalommal tudtam esős versenyen nyerni a Yamahával, így ez egy különleges győzelem. A hétvégén gondjaink voltak a motor beállításával, de a csapat csinált pár módosítást az este, megváltoztatták az első villa beállításait és a warm-up-on már jobb is volt. Jó startot vettem a versenyen, és meg is lepődtem, hogy milyen hamar az élre tudtam törni. Rengeteg víz volt a pályán, így 100%-osan kellett végig koncentrálnom. Csak egy hatalmas köszönetet tudok Jeremy Burgessnek mondani és a csapat többi tagjának, na és a Yamahának is, mert keményen dolgoztunk ezért a győzelemért."

Colin Edwards

"Jól kaptam el a rajtot, de volt pár srác, aki hős akart lenni az első kanyarban, és kicsit megnehezítették a dolgomat. Utána próbáltam előretörni, de az esőfüggöny gátolt benne, és kockázatos volt az ideális ívről letérni. Ahogy tisztább lett előttem a pálya, olyan tempóban tudtam menni mint a versenyzők legelöl, de volt egy kis gondom a visszaváltásoknál a gumikkal egyetemben, így a nyolcadik helynél jobbat nem tudtam hazahozni. Csalódott vagyok, de jó volt esőben versenyezni, és tudjuk, hogy jó úton vagyunk a szezon hátralévő részére."

Davide Brivio

"Ez egy fantasztikus nap volt számunkra - Valentino egyszerűen nagyszerű volt. Ez volt az első esős versenyünk a tavalyi jerezi futam óta, és szerintem láthattuk, mennyit fejlődött a motor, így nagy köszönettel tartozunk az egész csapatnak és a mérnököknek, akik keményen dolgoztak a nagy nyomás alatt. Colin számára a rajthely nehezítette a dolgot, de a tempója jó volt és szerzett pár nagyon fontos pontot. Hatalmas öröm számunkra a kínai győzelem, és ez fontos, mert most már vezetünk az egyéni, a csapat- és a gyártói tabellán is. Csak így tovább!"

MotoGP.hu

0 Tovább

Focimez-replika robogót mutatott be a Piaggio

Az Angliában tomboló fociláz meglehetősen jövedelmező iparág, amelyből az olasz robogóóriás, a Piaggio sem szeretne kimaradni.



A Piaggo korlátozott darabszámban piacra dobott egy speciális fényezésű NRG szériát, amely az angol válogatott színeiben pompázik. A fehér színű, vörös Szent György-keresztekkel díszített robogók sajnos csak a szigetországban kaphatóak, ott viszont adnak mellé még egy minifocit is, és egy szintén Szent György-kereszttel ékesített kulcstartót.

A kis vagány - Piaggio Typhoon X/motor/teszt/20050427akis.htmlSzületett nőcsábász - Piaggio Liberty 125/motor/teszt/20050407egyelegans.htmlRobogó-offenzívát indít a Piaggio/motor/20041025piaggio.htmlMacska a tejútról - Piaggio X9 EVO/motor/teszt/20040912macska.htmlA Piaggio veszi meg az Apriliát/motor/gazdasag/20040908apiaggio.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek