Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rossi: Le Mans nem a kedvencem

Valentino Rossi és a Yamaha gyenge pontja az esős körülmények voltak, hiszen az olasz általában nem tudta hozni a megszokott formáját nedves viszonyok között, és csak szenvedett a hondások mögött. De a kínai nagydíjon megváltozott ez a kép...



Forrás: MTIleftRossi: Nagyon meg vagyok lepődve/motor/20050502rossi.htmlReplika motorokkal ünnepli Rossi sikerét a Yamaha/motor/ujdonsag/20050411replika.html

Rossi simán megverte az esőmenőnek tartott Sete Gibernaut és Alex Barrost a Sanghaj mellett található pályán - bár mindketten problémákkal küzdöttek a versenyen -, és így Rossi még magabiztosabb lett abban a tekintetben, hogy a motorját szinte minden pályához és időjárási viszonyhoz könnyen tudják igazítani.

"Azok a változtatások használtak igazán és segítettek minket a győzelemhez az esős versenyen, amit a kínai nagydíj reggelén csináltunk. Alapvetően lágyabbra, kevésbé merevre állítottuk a villákat, és szerintem ezek a változtatások hasznunkra válnak majd száraz pályán is. Olyan körülmények között legyőzni Sete Gibernaut és Alex Barrost Sanghajban a leghihetetlenebb dolog. Számomra esőben ilyen gyorsnak lenni fantasztikus volt. Soha nem nyertem még azelőtt a Yamahával esőben, így ez nagyon speciális és fontos dolog volt.

Kicsit aggódtunk a hétvégén, mert Gibernau nagyon gyors volt. Gibernau és Barros mindig nagyon jók ilyen körülmények között, és szerintem ők is azt várták, hogy le tudnak majd győzni. A győzelem így a morálunknak nagyon jót tett! Le Mans nem tartozik a kedvenc pályáim közé, az utolsó évben problémáim voltak, és csak negyedik lettem. Egy kicsit trükkös lesz, ha az időjárás rosszra fordul majd, így remélem, szerencsénk lesz és száraz idő vár ránk, de legalább ha esik, már tudjuk, hogy jobban állunk mint a múltban" - nyilatkozta a tavalyi világbajnok, aki azt is elárulta, hogy a legnagyobb fenyegetést másvalakitől várja Le Mans-ban. Mégpedig attól az embertől, aki otthon fog versenyezni és Kínában a második helyet kaparintotta meg mögötte: Olivier Jacque az illető.

"Egy kicsit aggódom Olivier Jacque miatt, mert Sanghaj előtt azt mondta, hogy a kínai versenyt csak egy edzésként fogja fel, és a Le Mans-i versenyre fog koncentrálni. Második lett Kínában, ki tudja, mi fog Franciaországban történni!" - vélekedett Valentino Rossi.

MotoGP.hu

Rossi esőben is a legjobb/motor/20050501motogp1.html
0 Tovább

KTM quad a láthatáron

Az utóbbi években hihetetlen lendülettel ontja magából a KTM az újabbnál újabb modelleket, a MotoGP-n való sziporkázásról már nem is beszélve. A legfrissebb pletykák szerint az osztrák gyár következő nagy dobása egy quad lesz, amit egy bivalyerős terepmotor követhet.



A magyarországi importőr elmondása szerint az osztrák motorgyár jelenleg egy quadot fejleszt gőzerővel, ám ennél több információt sajnos nem tudott közölni. Ez a lépés meglehetősen kézenfekvő a KTM részéről, hiszen legnagyobb sikereit pont a terepmotorjaival érte el, így vélhetően az általuk épített quad is komoly darab lesz.

Ugyancsak friss hír a KTM-mel kapcsolatban, hogy a túraenduró alapjaira egy vadonatúj off-road motort fejlesztenek, ami elsősorban a BMW HP2-es sárdagasztójának lehet az ellenfele. A szuperkönnyű kéthengeres súlya állítólag 160 kiló körül alakul, míg teljesítménye 100 lóerő környékén várható. Sajnos sem a quad, sem az új terepmotor megjelenésének dátumáról nincs pontos információnk.

A KTM szerint Talmácsi világbajnok lehet/motor/20050405motogp.htmlUtcai harcos a KTM-től/motor/ujdonsag/20041112utcai.htmlTalmácsi a RedBull KTM gyári csapatához szerződött/motor/20041107talmacsi.htmlÁmokfutásra csábít a KTM/motor/ujdonsag/20040921amokfutasra.html
0 Tovább

ifj. Kökényesi duplázott a szupermoto Eb-n

Magyar siker született Aradon a szupermoto Európa-bajnokságon: ifj. Kökényesi György, a 250 kcm-es kategóriában mindkét futamot megnyerte, s így nagy előnnyel vezet az Eb-n.



A 450 kcm-esek között Molnár Tamás a harmadik helyet szerezte meg, míg a quadok versenyében Bucsi Attila saját építésű gépével mindkét futamban rajt-cél győzelmet aratott. Az Eb következő fordulója június 5-én a tököli repülőtéren lesz.

0 Tovább

Csak a nevében japán - Honda SH125

A Honda nagyon okosan mérte fel, hogy nem az a buli, ha a robogózás bölcsőjébe, Olaszországba exportálja motorokat, hanem az, ha ott is készítik a helyi menők bevonásával. Az SH robogócsalád is ennek a koncepciónak a gyümölcsöző eredménye, szinte teljes egészében olasz fejlesztés, egy olyan márkanév alatt, amelyre nem gyanús hümmögés a válasz.



Finoman átdolgozott külsőForrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050505hondash12.jpg',50,50)Nagyobb képMegújul a 600-as Honda Hornet/motor/ujdonsag/20041202megujul.htmlKépgaléria az SH-róljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0505/Honda200554161537/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();

Nálunk szinte ismeretlenek a Honda 125 és 150 köbcentis SH típusjelű robogói, pedig már hosszú-hosszú évek óta gyártják őket Olaszországban, ahol - egy kis túlzással - előbb tanulnak meg a gyerekek motorozni, mint járni. Mi sajnos ettől fényévekkel vagyunk elmaradva, pedig tessék nekem elhinni: a robogózással nem csak időt és pénzt lehet megtakarítani, de még élvezetessé is lehet vele tenni a szimpla hétköznapi ingázásokat! Az általunk is tesztelt SH 125-ös robogó például remek helyváltoztatási alternatíva lehet azon autósok számára, akik már attól is gyomorgörcsöt kapnak, ha felcsendül a közlekedési hírek szignálja.

Az SH modellcsalád külseje nem sokat változott a 2005-ös modellfrissítés során, mindössze a fehér indexekről és a finoman átrajzolt hűtőrácsról, illetve idomokról lehet felismerni, hogy új modellről van szó. Összhatását tekintve kimondottan egyszerű az SH - még a nevével sem bajlódtak sokat -, könnyű vele észrevétlenül belesimulni a forgalomba, ezért akit az irigykedő pillantások motiválnak, ne ezt a modellt válassza. Szerencsére azért egy-két ponton megvillant az olasz designerek keze, így akadnak szerethető kis részletek a motoron: a kedvencem például a , de ugyancsak említést érdemelnek a csinos felnik is.

Az igazán forradalmi változások jól el lettek dugva, mindössze a motor oldalára ragasztott PGM-FI Fuel Injection matrica lehet árulkodó jel.

Forrás: [origo]A szakavatottak ebből már kideríthetik, hogy a kis robogó egy meglehetősen fejlett befecskendezést kapott a korábbi évek karburátoros megoldása helyett, ami mind a fogyasztásra, mind a károsanyag-kibocsátásra jótékony hatással bír. Technikai ömlengés helyett inkább a dolog gyakorlati megvalósulására helyezném a hangsúlyt: a gombnyomásra éledő kis blokk meglehetősen nyersen kezd el zakatolni, ám ijedelemre semmi ok, mivel ez az alapjárati rezgés menet közben teljesen megszűnik. A röpsúlyos automataváltó egyértelműen városi betyárkodásra lett belőve, már alapjárattól szépen meglódul az SH, hogy egy kis nekifutás után felvegye a számára legideálisabb 80 km/órás tempót.

Forrás: [origo]A nagyon ambiciózus módon 160 km/óráig van skálázva, azonban ideális körülménye között is csupán 100 km/órás tempóig gyorsult velem a robesz, némi ellenszél és emelkedő pedig még ebből is szépen le tudott faragni. Persze ennek az ellentéte is igaz, enyhe lejtőn 115 km/órát is sikerült megfigyelnem, ráadásul a motor még ekkor is teljesen stabil volt, nem imbolygott és bóklászott a sávon belül.

Ebben a stabilitásban és jó egyenesfutásban elévülhetetlen érdemei vannak a 16 collos kerekeknek, amelyek Budapest minősíthetetlenül rossz úthálózatával is szépen felvették a küzdelmet. A rugóstagok úgyszintén kiállták a Szentendrei úti próbát, nem dobott le az SH, sőt még a kormány sem akart kiszakadni a kezemből.

Forrás: [origo]

Bemutatták a Honda CB1300-as fejidomos változatát/motor/ujdonsag/20050126bemutattak.htmlA motorom és én - Honda Hornet 900/motor/azenmotorom/20041103amotorom.htmlHonda Hornet CB 600/motor/azenmotorom/20041014olvasoink.htmlBetyárkodásra tervezték - Honda Hornet 600/motor/teszt/20041012betyarkodasra.htmlEgy német Honda - CBF500/motor/teszt/20040912egynemet.html
0 Tovább

Különvélemény - Honda SH125

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy Magyarország legjobb robogósát, kértük fel egy kis különvéleményre: Aszalós Ádám - aki már évek óta nem talál legyőzőre a Robogó Speciál kategóriában - nagy örömmel nyúzta kedvünkért az SH-t.



"Nagyon kellemes csalódás volt számomra a Honda SH, ugyanis az első teleszkóp puhaságát leszámítva hibátlan a gép. Szerencsére a motor hátuljára már nincs panasz, megfelelően feszes volt, de még komfortos. Ugyancsak dicséret illeti a fékeket, különösen a hátsó dobfék volt meggyőző. A szériában szerelt Dunlop gumikat remek választásnak tartom, kellően puhák, így elég tartalék van bennük."

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
"A 125 köbcentis blokk nagyon kultúráltan viselkedett, már lentről is szépen megindul, így "viszonylag" egyszerű vele egykerekezni. A külső ízlés dolga, nekem egy kicsit szokni kell a futurisztikusra sikeredett elejét, ami szerintem elég "kymcós", a hátulja azonban úgy szép, ahogy van. Az ergonómia elsőrangú, jól el lehet férni rajta, de nem az a hatalmas cirkáló. Összességében nehéz lenne bármibe is belekötni a puha első villán kívül, ám ezt is pillanatok alatt ki lehet javítani egy sűrűbb olaj alkalmazásával."

Aszalós Ádám

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek