A könnyű kis robogó vagány külsejére nem cáfol rá pici, de mérges szíve. A kis vagány a suli nyakigláb kamaszainak is kényelmes, és kedvező ára miatt a szülők pénztárcáját sem terheli túl.



Közel 70 a vége...Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0505/20050517typhoon5.jpg',50,50)Nagyobb képSzületett nőcsábász - Piaggio Liberty 125/motor/teszt/20050407egyelegans.htmlMacska a tejútról - Piaggio X9 EVO/motor/teszt/20040912macska.htmlKépgaléria a Typhoonróljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0505/Piagg200554162434/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Piaggio-linkgyűjteményhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/015/873

Első pillantásra olyan kis semminek tűnt - legalábbis nekem - a Typhoon. Sima kék fényezés, egyszerű vonalvezetés. Egyedül a két ballonos gumi feltűnő. Később azonban megkedveltem a természetben megszokottnál több orrlyukkal bíró kacsacsőrszerű orrot és a duplalámpás hátsót. Jó, jó, később sem jöttem tűzbe, ha ránéztem, de a vagány forma mégis jó érzéseket kelt az emberben, pláne ha már ment is vele. A tesztelt példányon sárga indexek voltak, de - a kereskedésben és a reklámfotókon - láttam ütősebb kinézetű, fehér színű indexburákkal is.

Ráülve feltűnő, hogy kis robogóhoz mérten nagy rajta a lábtér, a kormány teljesen behajlítva sem ütközik még az átlagnál kissé magasabb termetű férfiak térdébe sem, ahogy erre - a jóindulattal átlagos méretű - tesztelő figyelmét felhívta egy nyakigláb fiatal ismerőse. Úgy tűnik, az olasz tervezők rájöttek: manapság már magasabbra nőnek a kamaszok, mint régebben. Az üléspozíció ugyanakkor nincs az egekben, álló helyzetben kényelmesen tartható egyensúlyban két lábbal a kis robogó. Annál is inkább, mivel egy könnyű gépről van szó, 75 kilogramm önsúllyal.

Forrás: [origo]A kis súly a kezelhetőségnél és a menettulajdonságoknál is előnyt jelent, a masina könnyedén fordul ívre, vígan gyorsulgat, és ahhoz képest, hogy egy kis ötvenes blokk dolgozik benne, majdnem hetvennel lehet vele repeszteni. A végsebesség azonban nem elsősorban a kis súlynak köszönhetően ilyen nagy. A tesztelt példányból egyszerűen kivették a fojtást, igaz, semmi egyéb beavatkozást nem végeztek rajta. Ha lenne rajta egy sportdob, némi variálás a variátorral és sportlégszűrő, vígan verné a nyolcvanat is - persze csakis megfelelő jogosítvánnyal rendelkező motoros alatt, levizsgáztatva.

A vagány külsőre tehát nem cáfol rá morcos kis szíve, alapjáraton kimondottan harcias repedtfazék-hangokat ad ki a gyári kipufogó. A gázt tövig csavarva rekedtes visítással indul meg a gép, és vehemensen gyorsul egészen körülbelül 40 kilométer per óráig. Onnan már visszavesz a tempóból, de azért igyekszik, egészen a 65-70 kilométer per órás végig, ami egy kis kormány mögé bújással akár 75-80-ig is kitolható (na jó, enyhe lejtőn). Vicces a ballonos gumik által kiadott hang. Engem a bütykös terepgumikkal a városba merészkedett Lada Nivák búgására emlékeztetett, csak kissé halkabb volt.

Focimez-replika robogót mutatott be a Piaggio/motor/ujdonsag/20050502focimezreplika.htmlRobogó-offenzívát indít a Piaggio/motor/20041025piaggio.htmlA Piaggio veszi meg az Apriliát/motor/gazdasag/20040908apiaggio.html