A negyed- és nyolcadlitereseket is elkerülte az eső, de mire a MotoGP legénysége elkezdett gyülekezni Le Mans-i a rajtrácson, a felhők vészjóslóan gyülekeztek a fejek felett. A versenyzők nem keveset kockáztattak, ugyanis az esőgumikat a boxban hagyták és a rajtot slick gumikkal kezdték meg.



Forrás: EPAleftRossi átigazol a Forma-1-be/motor/20050513rossi.htmlRossi: Le Mans nem a kedvencem/motor/20050510rossi.htmlRossi esőben is a legjobb/motor/20050501motogp1.htmlReplika motorokkal ünnepli Rossi sikerét a Yamaha/motor/ujdonsag/20050411replika.html

A világbajnoki címvédő, Valention Rossi nagyon beragadt a rajtnál, vele ellentétben viszont Nicky Hayden fantasztikusan startolt, de még őt is körbemotorozva, a honfitárs Colin Edwards vágott az élre. Hayden mögött Cpapirossi, Melandri és Rossi volt a sorrend. Az egyik sikánban a rajt után Max Biaggi egy kicsit megtorpant és Checa hátulról neki is ment, majd a sóderágyban kötött ki.

A Kawasakis Shinya Nakano is megelőzte Valentino Rossit és az olasz mögött Sete Gibernau jelent meg. Majd mintha Rossi kávéja csak a harmadik körben kezdett volna el hatni, egy csapásra visszaelőzött és Nakano után Marco Melandri mellett is olyan simán ment el az olasz klasszis, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Sete Gibernau az egyik lassítóba túl nagy tempóval esett be és le kellett azt rövidítenie a leintés előtt huszonnégy körrel, így Alex Barros simán bejött elé és ráadásként Max Biaggit is megkapta a nyakába. Időközben az amerikai duó, Edwards és Hayden megpróbált ellépni az üldözőktől, de Valentino Rossi a saját tempóját motorozva a nyolcadik kör végére utolérte Haydent.

Pár kanyarral később Rossi már csapattársát üldözte a második helyen, Hayden pedig már csak a hátát nézhette, akit 1.199 másodpercre lemaradva követett a feltámadó Ducatis Loris Capirossi. Shinya Nakano viszont időközben a nyolcadik helyre csúszott vissza a délelőtti warm-up-on nagyot bukó Max Biaggi mögé. De nem sokkal később a kicsit visszacsúszó Alex Barros is megelőzte a japánt. Sete Gibernau a 11. körben adta át a feledésnek Max Biaggi eddigi pályacsúcsát, miután 1:33.937-nél állt meg a stopper a körének végén és 0.146 másodpercre meg is közelítette Capirossit. Nem is kellett sokat várni arra, hogy Nicky Hayden mögött már egy másik Honda menjen a negyedik helyen. Alex Barros viszont hatalmasat bukott ekkor és hordágyon kellett levinni a sóderágyból.

Max Biaggi bukását feledve Melandrit keményen megelőzve a tizennegyedik körben a hatodik helyre tört fel. Rossi viszont Edwards mögött maradva vonatozott a második helyen, miközben Sete Gibernau egyre jobban megközelítette a két yamahást. Ekkortájt Capirossi óriásit hibázva kénytelen volt maga elé engedni Max Biaggit és a mögötte motorozó Melandrit. Nicky Hayden pedig nem tudta feltartóztatni a fénysebességgel haladó Sete Gibernaut, aki a tizenhatodik körben újabb pályarekordot motorozva 1.491 másodpercre megközelítette Valentino Rossit.

A hátulra keményebb keveréket választó Rossi a 22. kör végén mindössze 0.302 másodperccel volt nagy riválisa, Sete Gibernau előtt. Őt 0.452 másodpercre lemaradva követte - az időközben harmadik helyre visszacsúszó - Edwards, őt a negyedik helyen Biaggi, Melandri és Hayden követte. Shinya Nakano tartotta a nyolcadik helyét a Kawasaki nyergében Toni Elias és a Hondával szenvedő Troy Bayliss előtt. Az ausztrált pedig a kínai nagydíj nagy hőse, Olivier Jacque követte.

Négy körrel a vége előtt Marco Melandri megelőzte Max Biaggit, míg Colin Edwards nem volt képes tartani a tempót a vezető kettőssel, akik centikre egymástól küzdöttek egymással. Az utolsó kört 0.154 másodperc előnnyel kezdte meg az olasz szupersztár, csapattársa viszont már 4.463 másodpercre lemaradt Gibernautól, aki mindent megpróbált, de Rossit nem tudta legyőzni, hiszen 1:33.678-al a verseny leggyorsabb körét teljesítette.

A verseny legszebb pillanata pedig az volt, ahogy a kockás zászló után Rossi kezet nyújtott nagy riválisának, aki fogadta azt és kéz a kézben motoroztak pár métert együtt. A negyedik helyen Edwards mögött végül Marco Melandri végzett, az ötödik pedig a feltámadó Max Biaggi lett. A Repsol Honda csapat számára csalódást okozó hatodik helyre Nicky Hayden jött be, mögötte pedig a verseny elején nagyon jól szereplő Loris Capirossi.

A verseny eredményei itt tekinthetők meg

MotoGP.hu