Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: kezdődik a tesztidőszak

Hétfőn hivatalosan is véget ér a téli álom a gyorsaságimotoros világbajnokság legnagyobb kategóriája számára, ugyanis a MotoGP-s csapatok Malajziában sorakoztak föl egy kiadós tesztelésre.



MotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

Hétfőtől véget ér a téli pihenő a MotoGP csapatai számára, elkezdődik a hivatalos tesztidőszak, amelynek első, háromnapos állomását Malajziában, a sepangi versenypályán tartják. A téli szünet meglehetősen sok átigazolást és változást hozott, ugyanis szinte nincs olyan csapat, ahol ne módosult volna a felállás, de sajnos az is előfordult, hogy egy egész együttes vonult ki kényszerűségből a vb-ről.

Yamaha

A hétszeres világbajnok idén sem lesz könnyű helyzetben, hiszen idén is őt akarja majd mindenki legyőzni, ám szerencsére Valentino Rossit - aki idén már a Camel színeiben száguldozik - és a Yamahát nem kell félteni, hiszen ők voltak a leggyorsabbak a legutóbbi, decemberi tesztelésen is az M1-es versenygép prototípusával. Az olasz klasszis mellett idén is az amerikai Colin Edwards erősíti a gyári csapatot, akinek legnagyobb feladata az lesz, hogy végre kilépjen Rossi árnyékából.

Honda

Egy sereg motorral, csapattal és fiatal versenyzővel vág neki a 2006-os szezonnak a Honda, mintegy jelezve, hogy idén mindenáron meg akarja törni Rossi sikersorozatát. A gyári HRC csapatban Nicky Hayden helye biztos volt, a kiállhatatlan hírében álló Max Biaggi viszont nem csupán a Honda támogatását vesztette el, de a legutóbbi hírek szerint még MotoGP-nek is kénytelen volt búcsút inteni. Max helyét a tavalyi 250-es világbajnok, Daniel Pedrosa kapta meg, aki igen bíztató időeredményeket futott a legutóbbi teszteléseken. A tavalyi szezon végén megtáltosodó Marco Melandri szintén marad a márkánál, csapattársa azonban idén a fiatal Toni Elias lesz a Fortuna Honda csapatban. Szintén a Hondát fogja 2006-ban erősíteni Makato Tamada és Casey Stoner is, aki ugyancsak a 250-es géposztályból lépett feljebb.

Forrás: [origo]

Kawasaki

Komoly fejlesztésekkel érkezett a zöld márka a sepangi pályára, a nagyszerű Sinya Nakano és a 250-es kategóriából feligazolt francia Randy De Puniet tudásában bízva. Az elvárások érthetően óriásiak velük szemben, hiszen ebben a szezonban már komolyabb eredményeket kell letenniük az óriáscég asztalára.

Suzuki

Amióta négyütemű gépek száguldanak a MotoGP-ben a Suzuki csak vergődik, ráadásul az még külön nyomaszthatja őket, hogy a Superbike vb-n sikert sikerre halmoz csapatuk. Idén a Superbike sorozatból átcsábított fiatal Chris Vermeulen lesz a csodafegyver, aki mellett a már jól bevált John Hopkins erősíti a gyári felállást.

Ducati

Az olasz motorgyár idén is elsőként mutatta be 2006-os versenygépét, amelyen a Hondától átigazolt Sete Gibernau és az olasz Loris Capirossi fog száguldani. Capirossi már évek óta nyúzza a V4-es motort és a fejlesztésekben is sokat segített, a spanyol Gibernaunak azonban vélhetően még össze kell majd csiszolódnia az új technikával.

0 Tovább

Lerántották a leplet a Ducati legújabb versenymotorjáról

A szokásoknak megfelelően egy kiadós síeléssel kötötték egybe a Ducati 2006-os MotoGP versenygépének bemutatóját az olaszországi Madonna di Campiglio síparadicsomban.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060120ducati.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

A Ducati idén is hófödte hegyeket választott helyszínül, hogy bemutassa 2005-ös versenymotorjának továbbfejlesztett változatát, a Desmosedici GP06-ot.

A négyhengeres, 989 köbcentis motor némileg könnyebb és erősebb lett, mint a tavalyi gép, ugyanakkor fontos szempont volt még a fogyasztás csökkentése is. A bemutatón elárulták, hogy a szárazon mindössze 148 kilós versenymotor teljesítménye 235 lóerő fölé nőtt, amit idén is Bridgestone papucsok visznek át az aszfaltra.

A Ducati gyári csapatának felállása is változott: a motor eddigi fejlesztésében óriási érdemeket szerzett maradt, míg Carlos Checa helyét veszi át, aki a Hondával meglehetősen gyenge szezont zárt az elmúlt évben.

MotoGP: Gibernau a Ducatinál folytatja/motor/20051108motogp.htmlMichael Schumacher Ducatit tesztelt/motor/20051024michael.html
0 Tovább

Bemutatjuk a korelnököt - Laurin & Klement BZ

A legöregebb üzemképes hazai motorkerékpárt, annak megmentését, valamint a márka történelmét Ocskay Zoltán mutatja be.



Leletmentés

Forrás: Veterán Autó és MotorCsáky Béla és István grófok vendégüléses Laurin és Klement féle motorkerékpárt vásároltak - írja a Magyar Automobil Újság 1907 nyarán. Akkoriban az efféle események nyilván fontosnak számítottak, meg talán ezúton is igyekezett a szerkesztőség jelezni, milyen viharos gyorsasággal terjed a gépjárművek használata, lám, az ország nagyjai is vasparipára cserélik a lovat.

Nem mellesleg a lap azt is megjegyezi: "érdekes, hogy az ifjú Csáky gróf, aki még sohasem ült motorkerékpáron, a szerkezet megmagyarázása után rögtön felülve egy 40 kilométeres próbautat tett meg fennakadás nélkül."

Mindebből világosan látszik, hogy az újságok már száz évvel ezelőtt is hajlamosak voltak idilli képet festeni egy fontosnak gondolt ember kvalitásait illetően.

Abban ugyanis biztosak lehetünk, hogy Csáky István a hevenyészett tájékoztatás után nem értette meg a szerkezet működését abban a korban, amelyben a vidéki gazdaságok háza táján előforduló legbonyolultabb gépezet a cséplőgép volt. Valószínűleg úgy gondolta, nem gépésznek szerződik ő a Laurin & Klement mellé, hanem vezetőnek, elegendő tehát a legfontosabb tudnivalókat megjegyezni.

Amennyiben kerékpározni már tudott, akkor volt ereje az indításhoz szükséges pedálozáshoz, és talán némi fogalma a fék használatáról. További bonyodalom lehetett az említett 40 kilométeres út megtétele mindenféle gyakorlat nélkül, mert a korabeli - legjobb esetben is makadám, de mindenképpen patkószeggel gazdagon hintett - utakon néhány kilométer autózás is fáradságos volt, nem beszélve a kocsisokkal vívott állandó küzdelemről. De félre a rosszindulattal, nézzük, mennyit változott a világ egy évszázad alatt, s "a szerkezet megmagyarázása után rögtön felülve" tegyünk meg 400 méteres próbautat "fennakadás nélkül".

Forrás: Veterán Autó és MotorEgy több mint százéves motorkerékpárra felülni kivételes élmény, az egész szerkezet ugyanis olyan távol áll mindenféle átlagos veterán motorkerékpártól, mint azok egy mai automata robogótól. Nem sértésnek szánom, de ez a jármű leginkább a Dongóra emlékeztet, - szájtáti okoskodók a Laurin & Klement láttán időnként meg is szokták kérdezni: - Ez volt a Dongó őse, ugye? -, mert meglehetősen kilátástalannak tűnő kerékpározás után hallatszanak az első gyenge puffanások.

Helyes a hidegindításhoz inkább állványon hagyni a gépet, és helyben pedálozva kivárni az indulást, utána pedig hosszasan melegíteni. Amikor ezen túl vagyunk, már minden mosoly és kacagás, a Slavia kedvesen pöfögve lendít bennünket előre, és hamar eléri, majd meghaladja a 30 km/h sebességet. Állítólag nem esélytelen a hatvanas tempó sem, de erre nincs elég hely a próba színteréül kiszemelt úton, a fék majdnem teljes hiánya pedig ugyancsak elveszi a bátorságomat.

Forrás: Veterán Autó és MotorKülönösebb gépészkedésre menet közben semmi szükség. Amúgy is úgy gondolom, jobb, ha én itt nem nyúlok semmihez, különben tolhatom majd vissza a hetvenkilós bringát a gazdájához. A bal oldali kormányfogantyú alatt lévő kart teljesen felhúzva bekapcsol a dekompresszor, így könnyen lehet pedálozni, majd a kart elengedve a motor indulásra kész, és ha felpörgött, akkor kissé felhúzva a kart több gázkeveréket adhatunk. Ennyi.

A fék nem hiányzik teljesen, a jobb oldali fogantyú alatt találjuk a fékkart, az első kerékagyon pedig a nagyjából 10 centiméter átmérőjű dobot, amelyre külső szalag feszül. Ez körülbelül annyit ér, mint amikor egy motorcsónakot a vízbe merített tenyerünkkel próbálunk megállítani. Használatával nem gyorsul ugyan a jármű, de ha nagy bajba kerülünk, jobban tesszük, ha erősen földhöz szorítjuk mindkét cipőtalpunkat.

0 Tovább

FÉSZ: kutyasétáltatás motorral

Amerikában, Minnesota államban igen zord időjárás uralkodik mostanában, az elszánt motorost azonban még a térdig érő hó sem riaszthatja el.



Forrás: MTIleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060119feszmotor2.jpg',50,50)Nagyobb képFérfi Szalonnázó/auto/20051107ferfi.html

A képen látható fiatalemberrel kapcsolatban gyanítjuk, hogy az elkényelmesedett amerikai polgárok közé tartozik, aki nem hajlandó megválni a motorizációtól még egy kutyasétáltatás kedvéért sem.

Mindenütt jó, de legjobb motorozni!

Az is megeshet, hogy a tengerentúli télben egy - hozzánk hasonlóan - elvonási tüneteket produkáló motorost kaptak lencsevégre, amint éppen összeköti a kellemeset a hasznossal.

Egy azonban biztos: a kétéves bullterrier kutya Blue névre hallgat.

FÉSZ: sportmotorral a gyorshajtók ellen/motor/20060116fesz1.htmlFÉSZ: Plüssállatok motoron/motor/20051130fesz.htmlFÉSZ: Motorkerékpár szemétből/motor/20051129fesz1.html
0 Tovább

Fegyvernek látszó kipufogó motorokhoz

Egy rendkívül kreatív tervezőgárdával megáldott amerikai tuningcég géppuska formájú kipufogókat dobott piacra.



leftA gyártó honlapjahttp://www.tailgunnerexhaust.com/index.php

Sokan építettek már egyedi formájú és hangú kipufogókat motorkerékpárokhoz, ám a közelmúltban megszületett az egyik legeredetibb megoldás: egy amerikai tuningműhely géppuska formájú dobbal rukkolt elő, amelynek csöveit a kiáramló gázok forgatják.

Működés közben a szerkezet úgy fest, mint egy forgócsöves géppuska, ráadásul a hangja is teljesen egyedi. A gyártó közlése szerint a dob a legtöbb márkájú motorra felszerelhető és elsősorban az alsóbb fordulatszámmtartományban okoz teljesítménynövekedést. A "normál" forgódob ára 450 dollár, míg az extrahosszú változatért 650 dollárt kell fizetni.

Különleges kipufogó a GSX-R1000-hez/motor/ujdonsag/20050825kulonleges1.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek