A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) megváltoztatta azt a szabályt, amely miatt a Talmácsi Gáborhoz hasonlóan 125 kcm-ben induló KTM-es Mika Kallio tavaly alighanem elvesztette világbajnoki címét.
left
Lüthi az ominózus bukása után a pálya széle felé igyekszik
MotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html
Az új előírás szerint az a versenyző, aki a futam félbeszakításának pillanatában már nincs versenyben, nem szerepelhet a végelszámolásban sem. Ugyanígy jár az is, aki a piros zászló felmutatását követő 5 percben nem ér vissza a boxba.
Eddig a bírák a leintést megelőző kör állását tekintették véglegesnek, ám egy tavalyi baleset rávilágított a szabály visszáságára: a 2005-ös Japán Nagydíjon hatalmas bukásával a futam félbeszakítását előidéző svájci Thomas Lüthi - balesete ellenére - második lett, s végül minimális előnnyel nyerte meg a vb-t a finn Mika Kallio előtt, míg Talmácsi Gábor harmadik lett az összetettben.
Eső zavarta meg kedd délután a Malajziában összegyűlt MotoGP-s csapatokat, így sokan nem tudták letesztelni az aznapra kiírt gumikat és alkatrészeket. A második napon a Ducatik domináltak, a legjobb időt Sete Gibernau teljesítette, mögötte Loris Capirossi végzett.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060125ducati1.jpg',50,50)Nagyobb képJerezben tesztel a MotoGP alsóháza/motor/20060124jerezben.htmlRossi a leggyorsabb az első nap/motor/20060124motogp.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html
A hétfői napsütés után kedden már némileg barátságtalanabb arcát mutatta a malajziai időjárás, ugyanis a délután közepén egy kiadós felhőszakadás zavarta meg a háromnapos tesztelésre összegyűlt csapatokat.
A nap legjobb idejét (2'01.66) a Ducatihoz átigazolt Sete Gibernau motorozta, fél másodpercet ráverve Rossi hétfői idejére, de jól jött ki a lépés a csapattárs Loris Capirossi számára is, aki ugyancsak alá tudott menni a 2'02-es határnak. A harmadik leggyorsabb az amerikai Colin Edwards lett Yamahájával, míg csapattársa, Valentino Rossi csupán a kilencedik időt motorozta, ráadásul a hétfői idejét sem tudta megdönteni.
A legjobb hondás kedden Nicky Hayden volt a negyedik legjobb idővel, ötödik helyen a 250-es géposztály tavalyi világbajnoka, Daniel Pedrosa áll, míg a hatodik legjobb időt a suzukis John Hopkins futotta. Az egy kategóriát feljebb lépett Pedrosa szorgalmát egyébként jól jelzi, hogy az eső ideje alatt ő volt az egyetlen versenyző, aki kimerészkedett a pályára, hogy vizes aszfalton is kitapasztalja a Honda RC211V versenymotor és az esőgumik képességeit.
A kawasakisoknál ezúttal az újonc Randy de Puniet volt a jobb - a hetedik legjobb idővel -, igaz, csak 10 századot tudott ráverni csapattársára, a tizedik helyen álló Shinya Nakanóra. Érdemes még megemlíteni a 15. legjobb időt elérő ifjabbik Kenny Roberts nevét is, ugyanis otthagyva a Suzukit, idén édesapja csapatát erősíti Honda erőforrásokat használva. Folytatás szerdán, ami egyben a jelen tesztidőszak utolsó napja.
A keddi tesztelés legjobb köridejei: 1. Sete Gibernau, Ducati Marlboro - 2'01.66 / 49 kör 2. Loris Capirossi, Ducati Marlboro - 2'01.83 / 45 kör 3. Colin Edwards, Camel Yamaha - 2'02.00 / 58 kör 4. Nicky Hayden, Repsol Honda - 2'02.02 / 68 kör 5. Dani Pedrosa, Repsol Honda - 2'02.26 / 47 kör 6. John Hopkins, Suzuki MotoGP - 2'02.40 / 40 kör 7. Randy de Puniet, Kawasaki Racing - 2'02.55 / 50 kör 8. Casey Stoner, LCR Honda - 2'02.57 / 51 kör 9. Valentino Rossi, Camel Yamaha - 2'02.62 / 41 kör 10. Shinya Nakano, Kawasaki Racing - 2'02.65 / 50 kör 11. Marco Melandri, Fortuna Honda - 2'02.70 / 51 kör 12. Toni Elias, Fortuna Honda - 2'03.20 / 42 kör 13. Shinichi Itoh, Ducati TTT - 2'03.49 / 52 kör 14. Naoki Matsudo, Kawasaki Racing - 2'04.08 / 23 kör 15. Kenny Roberts Jr, Team KR - 2'04.10 / 25 kör 16. James Ellison, Yamaha Tech3 - 2'04.15 / 52 kör 17. Chris Vermeulen, Suzuki MotoGP - 2'04.23 / 12 kör 18. Alex Hofmann, D'Antin Pramac - 2'04.49 / 27 kör 19. J. Luis Cardoso, D'Antin Pramac - 2'06.60 / 20 kör
Rossi a leggyorsabb hétfőn/motor/20060124motogp.htmlKezdődik a tesztidőszak/motor/20060123motogp.html
A Harley-Davidsonhoz tartozó Buell egy speciális versenymotorszériával rukkol elő. A pillekönnyű motorok teljesítményét 150 lóerősre ígérik.
Az extrém technikai megoldásairól és aszfaltszaggató csupasz motorjairól híres Buell motorgyár a közutak után a versenypályákat is meg szeretné hódítani, ugyanis téli dílertalálkozóján egy 50 darabos szériát jelentett be. A szénszálból készült idomokkal borított gépek kizárólag pályahasználatra és versenyzési célokra készülnek, így ennek megfelelően a lehető legkönnyebb alkatrészeket válogatták össze.
A mindössze 165 kilós XB-RR versenygép 1339 köbcentis, kéthengeres motorját az XB Thunderstormból vették át, ám egy kicsit reszeltek rajta, mivel 150 lóerős teljesítményt ígérnek a főtengelyen. Az első kerék peremén végigfutó féktárcsába egy speciális, direkt erre a típusra kifejlesztett, nyolcdugattyús Nissin féknyereg harap. A hatküllős felnik magnéziumból készültek és 33 százalékkal könnyebbek, mint a széria XB kerekei. A váz és hátsó villa - hasonlóan az XB-hez - üregesek, előbbiben az üzemanyag, utóbbiban a motorolaj lötyög.
A futóművet az Öhlins szállítja: előre egy 43 mm-es villa került, míg hátulra egy minden paraméterében állítható központi rugóstag. Az XB-RR versenymotor ára 31 ezer dollár (mintegy 6,31 millió forint) lesz, a gyártás februárban kezdődik. A speciális szérián található alkatrészeket, egyébként bámelyik Buell tulaj megrendelheti a kedvencére.
Visszahívás a Harley-Davidsonnál/motor/gazdasag/20051129visszahivas.htmlOldalkocsis Harley-Davidson/motor/20051017oldalkocsis.htmlA tervezettnél kevesebb motort gyárt a Harley/motor/20050413atervezettnel.html
Hétfőtől szerdáig tesztel Jerezben a gyorsaságimotoros világbajnokság 125 és 250-es géposztályának színe-java, így - a mindkét kategóriában is érdekelt - Team Toth is összecsomagolt, hogy kellemes, 20 fokos napsütésben próbálja ki az új motorokat.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060124locatelli.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlA Team Toth honlapjahttp://www.tothimi.com/main.php
A mínusz 10 fokból a plusz 20 fokos melegbe utazott a Team Toth, hogy Jerezben tesztelje 125 és 250 köbcentis versenygépeit. Előbbi nyergében Tóth Imre, míg utóbbin a csapat új tagja, Roberto Locatelli foglal helyet. Locatelli a már Valenciában is használt RSV-jét próbálgatta hétfőn, Tóth Imre pedig még mindig az alapmotorral, de új alkatrészekkel rótta a köröket. Lehet, hogy a 2006-os Apriliát csak az IRTA teszteken próbálhatja majd ki, de talán Barcelonában már azzal tesztelhet.
Sokak meglepetésére a csapat egy harmadik versenyzővel egészült ki a jerezi tesztre. Az alig 14 éves román ifjonc Robert Muresan szerette volna kipróbálni az Apriliát, a csapat pedig őt, hiszen nincs kizárva a versenyző szabadkártyás indulása a 2006-os szezonban, illetve előrelátóan, már a 2007-es évadot is tervezgetik, árulta el Tóth Imre csapatfőnök.
Locatelli nyilatkozata a hétfői edzés után: "Nagyon sokat dolgoztunk ma, mert nehézségeink akadtak a rugózással. Most nekiállunk analizálni a mai telemetria-adatokat, hogy rájöjjünk, mi okozza a problémát. Összességében tehát nem voltam elégedett a mai motorommal, de csak a rugózás miatt, hiszen a blokk 'piszok' erős! A csapattal minden rendben van, úgy érzem, nagyon jól fogunk tudni együtt dolgozni az egész szezon alatt."
Tóth Imre nyilatkozata a hétfői edzés után: "Nos, mivel egy teljesen szériablokkot nyúzok, nem csoda, ha szinte mindenki kikerült az egyenesekben. Ezért ezen a teszten főként a kanyartechnikára és a rugózásra koncentrálunk, amivel olyan sokat bajlódtam az elmúlt években. A telemetriásom nagyon jó, már most sokat tanultam tőle, nagyon érti a dolgát, így tökéletesen be tudták állítani a futóművem."
A hétfői tesztnap időeredményei (a Fortuna-Aprilia csapat nem kívánta nyilvánosságra hozni időeredményeit, ezért nem használt transzpondert):
Az első nap ugyan csak az ismerkedés jegyében telt el az új motorokkal és gumikkal a MotoGP versenyzői számára Malajziában, ám a hétszeres világbajnok Valentino Rossi már az elején tisztázta, hogy idén is nehéz, ha nem lehetetlen feladat lesz a trónfosztás.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060124rossi.jpg',50,50)Nagyobb képRossi elégedett a 2006-os versenygépével/motor/20051129rossi.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html
Hétfő reggel néhány felhő okozott riadalmat a malajziai Sepangban összegyűlt MotoGP-s csapatok számára, ám a nap hátralévő részében már kellemes 30 fokos melegben és száraz aszfalton tesztelhették a legújabb fejlesztéseket és gumikat. Valentino Rossi nem okozott csalódást csapatának és rajongótáborának, mivel ő futotta a leggyorsabb kört (2'02.14) élénksárga színben pompázó motorján, amely egy sereg új alkatrészt (erősebb blokk, új váz és idomok, módosított futómű stb.) kapott az idei szezonra.
Rossi nyilatkozata a hétfői tesztelés után: "Mindig is egy kicsit nehezen indul újra a munka a téli pihenő után, mivel az elején még nem vagyok teljesen biztos magamban, ám ezúttal remekül sikerült a kezdet és egész gyors tudtam lenni. A 2006-os motor nem különbözik radikálisan a tavalyitól, mégis érezni, hogy a Yamaha mérnökei kemény munkát végeztek a tél során. Összességében könnyebb rájönni, hogy mihez kell nyúlni a beállítások során, ami sokkal több önbizalmat ad. Ma az új motor megértése volt a cél, míg kedden a Michelin gumiknak szentelünk több időt."
Rossi csapattársa, az amerikai Colin Edwards legjobb ideje 47 századmásodperccel volt rosszabb az olaszénál, ami a hatodik legjobbnak számít az első napon. Az amerikai egyébként kicsúszott a tesztelés során, ám szerencsére nem sérült meg és a tartalék motorjával folytatni tudta a munkát.
A második legjobb időt (2'02.21) a hondás Marco Melandri futotta hétfőn, őt - mindössze két századdal lemaradva - az ugyancsak hondás Nicky Hayden követte, és hogy teljes legyen a kép, a negyedik helyen ugyancsak egy hondás, a 250-es géposztályból feligazolt Daniel Pedrosa zárt.
Marco Melandri nyilatkozat a hétfői tesztelés és 74 kör után: "Boldog vagyok, hogy ismét a motoromon ülhetek, már december 27-e óta folyamatosan edzek, hogy formába legyek, de semmi sem helyettesítheti ezt az érzést. Az új alkatrészek többnyire beválltak, azonban még sokat kell dolgoznunk a motoron, különösen az első futóművön."
A Ducati - egyetlen európai gyártóként - az ötödik legjobb edzésidőt hozta össze Loris Capirossi segítségével, míg az új csapattárs, a Hondától átigazolt Sete Gibernau a hetedik helyet szerezte meg az edzésidők alapján. Érdekesség, hogy a pályarekordot Capirossi tartja, aki tavaly egy 2'01.731 időt tudott összehozni a Ducatijával. A legjobb kawasakisnak Shinya Nakano bizonyult a kilencedik idővel, míg az új csapattárs, a francia Randy de Puniet a 12. lett.
Nemhivatalos köridők hétfőn: 1. Valentino Rossi Yamaha 2'02.14 2. Marco Melandri (ITA) Honda 2'02.21 3. Nicky Hayden (USA) Honda 2'02.23 4. Dani Pedrosa (SPA) Honda 2'02.46 5. Loris Capirossi (ITA) Ducati 2'02.55 6. Colin Edwards (USA) Yamaha 2'02.61 7. Sete Gibernau (SPA) Ducati 2'02.77 8. Casey Stoner (AUS) Honda 2'03'57 9. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki 2'03.77 10. Toni Elias (SPA) Honda 2'03.80 11. Randy de Puniet (FRA) Kawasaki 2'03.90 12. Alex Hoffman (GER) Ducati 2'04.63 13. James Ellison (GBR) Yamaha 2'06.40 14. Jose Luis Cardosa (SPA) Ducati 2'07.70
Sepang legjobb köridő: Loris Capirossi (Ducati) 2005 - 2'01.731
MotoGP: kezdődik a tesztidőszak/motor/20060123motogp.html
Utolsó kommentek