Az első nap ugyan csak az ismerkedés jegyében telt el az új motorokkal és gumikkal a MotoGP versenyzői számára Malajziában, ám a hétszeres világbajnok Valentino Rossi már az elején tisztázta, hogy idén is nehéz, ha nem lehetetlen feladat lesz a trónfosztás.
Hétfő reggel néhány felhő okozott riadalmat a malajziai Sepangban összegyűlt MotoGP-s csapatok számára, ám a nap hátralévő részében már kellemes 30 fokos melegben és száraz aszfalton tesztelhették a legújabb fejlesztéseket és gumikat. Valentino Rossi nem okozott csalódást csapatának és rajongótáborának, mivel ő futotta a leggyorsabb kört (2'02.14) élénksárga színben pompázó motorján, amely egy sereg új alkatrészt (erősebb blokk, új váz és idomok, módosított futómű stb.) kapott az idei szezonra.
Rossi nyilatkozata a hétfői tesztelés után:
"Mindig is egy kicsit nehezen indul újra a munka a téli pihenő után, mivel az elején még nem vagyok teljesen biztos magamban, ám ezúttal remekül sikerült a kezdet és egész gyors tudtam lenni. A 2006-os motor nem különbözik radikálisan a tavalyitól, mégis érezni, hogy a Yamaha mérnökei kemény munkát végeztek a tél során. Összességében könnyebb rájönni, hogy mihez kell nyúlni a beállítások során, ami sokkal több önbizalmat ad. Ma az új motor megértése volt a cél, míg kedden a Michelin gumiknak szentelünk több időt."
Rossi csapattársa, az amerikai Colin Edwards legjobb ideje 47 századmásodperccel volt rosszabb az olaszénál, ami a hatodik legjobbnak számít az első napon. Az amerikai egyébként kicsúszott a tesztelés során, ám szerencsére nem sérült meg és a tartalék motorjával folytatni tudta a munkát.
A második legjobb időt (2'02.21) a hondás Marco Melandri futotta hétfőn, őt - mindössze két századdal lemaradva - az ugyancsak hondás Nicky Hayden követte, és hogy teljes legyen a kép, a negyedik helyen ugyancsak egy hondás, a 250-es géposztályból feligazolt Daniel Pedrosa zárt.
Marco Melandri nyilatkozat a hétfői tesztelés és 74 kör után:
"Boldog vagyok, hogy ismét a motoromon ülhetek, már december 27-e óta folyamatosan edzek, hogy formába legyek, de semmi sem helyettesítheti ezt az érzést. Az új alkatrészek többnyire beválltak, azonban még sokat kell dolgoznunk a motoron, különösen az első futóművön."
A Ducati - egyetlen európai gyártóként - az ötödik legjobb edzésidőt hozta össze Loris Capirossi segítségével, míg az új csapattárs, a Hondától átigazolt Sete Gibernau a hetedik helyet szerezte meg az edzésidők alapján. Érdekesség, hogy a pályarekordot Capirossi tartja, aki tavaly egy 2'01.731 időt tudott összehozni a Ducatijával. A legjobb kawasakisnak Shinya Nakano bizonyult a kilencedik idővel, míg az új csapattárs, a francia Randy de Puniet a 12. lett.
Nemhivatalos köridők hétfőn:
1. Valentino Rossi Yamaha 2'02.14
2. Marco Melandri (ITA) Honda 2'02.21
3. Nicky Hayden (USA) Honda 2'02.23
4. Dani Pedrosa (SPA) Honda 2'02.46
5. Loris Capirossi (ITA) Ducati 2'02.55
6. Colin Edwards (USA) Yamaha 2'02.61
7. Sete Gibernau (SPA) Ducati 2'02.77
8. Casey Stoner (AUS) Honda 2'03'57
9. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki 2'03.77
10. Toni Elias (SPA) Honda 2'03.80
11. Randy de Puniet (FRA) Kawasaki 2'03.90
12. Alex Hoffman (GER) Ducati 2'04.63
13. James Ellison (GBR) Yamaha 2'06.40
14. Jose Luis Cardosa (SPA) Ducati 2'07.70
Sepang legjobb köridő: Loris Capirossi (Ducati) 2005 - 2'01.731
Utolsó kommentek