Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: két magyar az indulók között

A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) hivatalosan is közzétette a gyoraságimotoros világbajnokság versenyzőinek 2006-os névsorát. A világ legnépszerűbb motoros bajnokságának idén két állandó magyar résztvevője lesz a 125 köbcentis kategóriában.



Egy hely még kiadó a MotoGP-benForrás: EPAleftMotoGP: idén már nem ér pontot a bukás/motor/20060125motogp1.htmlMotoGP: kezdődik a tesztidőszak/motor/20060123motogp.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlRossi fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928

A FIM honlapján olvasható előzetes versenyzői lista nem hozott forradalmi meglepetéseket azok számára, akik végigkövették a tavaly ősz óta tartó átigazolási szezont, amely során rengetegen jöttek és távoztak a legrangosabb versenysorozatból, de sokan vándoroltak a kategóriák között is. Nagy vérfrissítés történt a MotoGP berkein belül is, számos nagy név volt kénytelen távozni, hogy helyüket a 250-es kategóriából, vagy éppen a Superbike sorozatból átcsábított ifjú titánok foglalják el. Íme azok névsora, akik tavaly még a királykategóriában koptatták az aszfaltot, ám idén már valahol máshol próbálnak szerencsét: Max Biaggi, Alex Barros, Troy Bayliss, Ruben Xaus, Roberto Rolfo, Shane Byrne, Franco Battaini és Carlos Checa, de az ő sorsa még kérdéses, ugyanis jelenleg tárgyalásokat folytat a Yamaha Tech 3 csapattal, ahol még egy hely kiadó.

Az indulók listája:

MotoGP

5 Colin Edwards USA Camel Yamaha Team Yamaha
6 Makoto Tamada JPN JIR Konica Minolta Honda Honda
10 Kenny Roberts USA Team Roberts KR211V
15 Sete Gibernau SPA Ducati Marlboro Team Ducati
17 Randy De Puniet FRA Kawasaki Racing Team Kawasaki
21 John Hopkins USA Team Suzuki Motogp Suzuki
24 Toni Elias SPA Fortuna Honda Honda
25 Jason Perez USA WCM Bimota
26 Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team Honda
27 Casey Stoner AUS Honda LCR Honda
30 Jose Luis Cardoso SPA D'antin Pramac Ducati
33 Marco Melandri ITA Fortuna Honda Honda
46 Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team Yamaha
56 Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team Kawasaki
65 Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team Ducati
66 Alex Hofmann GER D'antin Pramac Ducati
69 Nicky Hayden USA Repsol Honda Team Honda
71 Chris Vermeulen AUS Team Suzuki MotoGP Suzuki
77 James Ellison GBR Tech 3 Yamaha Yamaha
99 Jeremy Mcwilliams GBR WCM Bimota
Tba Tech 3 Yamaha Yamaha

MotoGP: magyar csapat az élen Jerezben/motor/20060126motogp.htmlMotoGP: Ducati-uralom a harmadik napon is/motor/20060125motogp2.htmlMax Biaggi: Idén nem jön össze a MotoGP/motor/20060111maxbiaggi.htmlIdén is füstölni fog Rossi motorja/motor/20060110motogp.htmlEgy egész csapat hagyja ott a MotoGP-t/motor/20060105egyegesz.htmlÚjabb versenyző búcsúzik a MotoGP-től/motor/20060103ujabb.htmlRoberto Locatelli magyar színekben/motor/20051207motogp.htmlPedrosa váltja Biaggit/motor/20051123motogp.html
0 Tovább

MotoGP: magyar csapat az élen Jerezben

A Team Toth színeiben motorozó Roberto Locatelli volt a leggyorsabb szerdán a jerezi pályán, ahol a gyorsaságimotoros világbajnokság 125 és 250 köbcentis géposztálya gyűlt össze tesztelni.



Forrás: Team Tothleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060126locatelli1.jpg',50,50)Nagyobb képRoberto Locatelli magyar színekben/motor/20051207motogp.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

Az időjárás sajnos szerdán sem könnyítette meg a Jerezben tesztelő csapatok dolgát, ugyanis a szél erősebb volt, mint kedden, de az eső szerencsére elkerülte a délspanyol vidéket. A 125 köbcentis kategóriában versenyző Tóth Imre szerdán nem javított idején, ugyanis délután fáradtsággal és erős fejfájással küzdött. A magyar csapat 250 köbcentis kategóriában érdekelt versenyzőjének azonban már jobban jött ki a lépés, ugyanis Roberto Locatelli a tesztidőszak utolsó napján a legjobb időt motorozta.

Locatelli nyilatkozata a szerdai tesztelés után:
"A mai nap nagyon jól sikerült, szinte többet dolgoztunk, mint az előző két napon. Többet is fejlődtünk, és nagyon örülök, de nem feltétlenül csak azért, mert a leggyorsabbak tudtunk ma lenni, hanem azért is, mert megtaláltuk a megoldást a felmerült problémákra. Reggel változtattunk az első villaszögön, ami tulajdonképpen azonnal tökéletes lett. Ezután az időeredményre tudtunk koncentrálni, ami elég jól sikerült, hiszen mi lettünk a leggyorsabbak. Maximálisan elégedett vagyok a csapattal, nagyon jól tudunk együtt dolgozni! Úgy érzem egy sikeres szezon előtt állunk!"

Forrás: Team TothTóth Imre nyilatkozat a szerdai tesztelés után:
"A harmadik napra már nagyon gyenge lett a motorom, ami sajnos várható volt a versenyalkatrészek hiánya miatt. Az erő és a sebesség nélkül, igazából nem volt valami élvezetes számomra ez a teszt. Az első napon beállítottuk a futóművet, a másodikon teszteltünk 2 blokkot, ma pedig csak róttam a köröket, miközben a többiek úgy húztak el mellettem, mintha 250kcm-es motoron ültek volna! Korán befejeztem, mert délutánra nagyon megfájdult a fejem. A csapat nagyon jó, a szerelőim profik, úgyhogy elégedett vagyok!"

A szerdai tesztelés időeredményei:

250 köbcentis kategória:
1. Roberto Locatelli (Team Toth) - 1'45.249
2. Hector Barbera (Fortuna Aprilia) - 1'45.3
3. Alex Debon (Aprilia) - 1'45.513
4. Marco Simoncelli (Gilera) - 1'45.727
5. Jorge Lorenzo (Fortuna Aprilia) - 1'45.8
6. Alex de Angelis (Aspar Team) - 1'46.510
7. Alex Baldolini (Matteoni Racing) - 1'46.927
8. Arturo Tizón (Honda BQR) - 1'46.957

125 köbcentis kategória:
1. Mattia Pasini (Aspar Team) - 1'47.652
2. Lukas Pesek (Derbi Racing) - 1'48.053
3. Héctor Faubel (Aspar Team) - 1'48.301
4. Álvaro Bautista (Aspar Team) - 1'48.712
5. Simone Corsi (Gilera) - 1'49.109
6. Sergio Gadea (Aspar Team) - 1'49.154
7. Nico Terol (Derbi Racing) - 1'49.742
8. Pol Espargaró (Team Amatriain) - 1'50.006
9. Gino Borsoi (Aprilia) - 1'50.197
10. Michele Pirro (WTR Bauer USA) - 1'50.551
...13. Tóth Imre (Team Toth) 1'50.972

Forrás: Team Toth/MotoGP.com

Erős szél zavarta a jerezi motoros tesztelést/motor/20060125eros.htmlJerezben tesztel a MotoGP alsóháza/motor/20060124jerezben.html
0 Tovább

Összeállt a motoros napok idei naptára

Akárcsak az elmúlt években, idén is megnyitja kapuit a Hungaroring az utcai motorosok számára. Idén változatlanul 16 alkalommal lehet felmerészkedni a mogyoródi pályára a motoros napok keretei között, de ezenkívül még néhány vasárnap délután is lehetőség nyílik majd egy kis gumikoptatásra.



Áprilisban indul a mókaForrás: Koltai PéterleftMárkakupa indul motorosoknak/motor/20060111markakupa.htmlAmatőr motoros bajnokság a Hungaroringen/motor/20060110amator.html

A motoros napokat szervező cég közzétette az idei évre tervezett időpontokat, amikor - megfelelő védőfelszereléssel - bárki kipróbálhatja a Hungaroringen önmaga és motorja képességeit. A nyílt napok lebonyolításának menete és ára gyakorlatilag változatlan marad 2005-höz képest, így továbbra is 4x20 perces turnusokban lehet majd száguldozni a pályán 10 ezer forintért. Idén is lesz (a délelőtti és délutáni csoportok közé beiktatva) egy másfél órás "nagy déli gurulás" névre keresztelt kurzus, ám ezen csak licences versenyzők indulhatnak.

A már megszokott motoros napok mellett még hat vasárnap délután is lehetőség nyílik egy kis pályamotorozásra, ám itt már nem lesznek kurzusok és csoportok, hanem mindenki maga oszthatja be az idejét délután 5-től este 8 óráig. A "nagy vasárnap esti motorozások" részvételi díja ugyancsak 10 ezer forint.

Forrás: Koltai PéterA motoros napok időpontjai:
- 2006. április 1. (szombat)
- 2006. április 13. (csütörtök)
- 2006. április 18. (kedd)
- 2006. április 26. (szerda)
- 2006. május 11. (csütörtök)
- 2006. május 26. (péntek)
- 2006. május 31. (szerda)
- 2006. június 22. (csütörtök)
- 2006. július 13. (csütörtök)
- 2006. augusztus 17. (csütörtök)
- 2006. augusztus 25. (péntek)
- 2006. augusztus 30. (szerda)
- 2006. szeptember 8. (péntek)
- 2006. szeptember 20. (szerda)
- 2006. október 7. (szombat)
- 2006. október 15. (vasárnap)

A vasárnap esti motorozások időpontjai:
- 2006. április 23.
- 2006. május 14.
- 2006. június 11.
- 2006. július 16.
- 2006. augusztus 27.
- 2006. szeptember 10.

0 Tovább

MotoGP: Ducati-uralom a harmadik napon is

A malajziai tesztelés harmadik, egyben utolsó napján is a két ducatis bizonyult a leggyorsabbnak, míg a tavalyi világbajnok Valentino Rossi "csak" az ötödik legjobb időt tudta összehozni.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060125ducati1.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlLerántották a leplet a Ducati legújabb versenymotorjáról/motor/20060120lerantottak.htmlGibernau a Ducatinál folytatja/motor/20051108motogp.html

A két ducatis versenyző ott folytatta a szerdai edzést, ahol kedden abbahagyták: a legjobb időt (2'01.03) ismét Sete Gibernau érte el, míg a második leggyorsabb ezúttal is Loris Capirossi volt a sepangi pályán. Őt egy századmásodperccel követte a hondás Marco Melandri, míg negyedik helyen a 250-es géposztály tavalyi világbajnoka, Daniel Pedrosa zárt, bebizonyítva, hogy érdemes volt felcsábítani a királykategóriába.

Hétfőn még a legjobb időt motorozó Rossi "csupán" az ötödik lett a szerdai tesztelésen, őt Nicky Hayden, Shinya Nakano, Randy de Puniet, Toni Elias és Chris Vermeulen követi az első tízben. A szerdai nap egyben a malajziai tesztelés végét is jelentette, a csapatok többsége összecsomagol, de máris készülnek a következő próbára: a jövő héten az ausztráliai Phillip Islanden folytatja a tesztelést a Honda, a Kawasaki és a Ducati összeállítása, míg a Yamaha és a Suzuki csapata február elején kezdi el koptatni az aszfaltot Katarban.

A szerdai tesztelés nem hivatalos időeredményei:
1. Sete Gibernau(Ducati Marlboro) - 2'01.03
2. Loris Capirossi (Ducati Marlboro) - 2'01.08
3. Marco Melandri (Fortuna Honda) - 2'01.09
4. Dani Pedrosa (Repsol Honda) - 2'01.51
5. Valentino Rossi (Camel Yamaha) - 2'01.601
6. Nicky Hayden (Repsol Honda) - 2'01.69
7. Shinya Nakano (Kawasaki Racing) - 2'01.79
8. Randy de Puniet (Kawasaki Racing) - 2'02.18
9. Toni Elías (Fortuna Honda) - 2'02.23
10. Chris Vermeulen (Suzuki MotoGP) - 2'02.37
11. Colin Edwards (Camel Yamaha) - 2'02.45
12. John Hopkins (Suzuki MotoGP) - 2'02.50
13. Casey Stoner (LCR Honda) - 2'02.67
14. Alex Hofmann (D'Antin Ducati) - 2'03.20
15. Kenny Roberts jr. (KR Honda) - 2'03.45
16. Shinichi Itoh (Ducati- Bridgestone) - 2'03.72
17. James Ellison (Yamaha Tech 3) - 2'04.12
18. Jose Luis Cardoso (D'Antin Ducati) - 2'04.30
19. Naoki Matsudo (Kawasaki Racing) - 2'05.48

Ducati-uralom a második napon/motor/20060125motogp.htmlRossi a leggyorsabb hétfőn/motor/20060124motogp.htmlKezdődik a tesztidőszak/motor/20060123motogp.html
0 Tovább

Erős szél zavarta a jerezi motoros tesztelést

Rosszra fordult az időjárás kedden Jerezben, nagyon erős szél nehezítette a dél-spanyol pályán tesztelők dolgát, ahol a gyorsaságimotoros világbajnokság 125 és 250 köbcentis géposztályának színe-java gyűlt össze három napra. A magyar színeket a Team Toth képviseli mind a 125, mind a 250-es kategóriákban.



Forrás: Team Tothleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060125locatelli.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlRoberto Locatelli magyar színekben/motor/20051207motogp.html

Az erős szél nem csupán a motorok stabilitását tette próbára, de sok port is felvitt a jerezi pályára, ami sajnos oda vezetett, hogy a Team Toth színeiben tesztelő Roberto Locatelli kicsúszott, ám szerencsére sem ő, sem a motorja nem sérült meg. Az olasz klasszis folytatni tudta a tesztelést és a hatodik legjobb időt motorozta a 250-esek között.

A 125 köbcentis kategóriában érdekelt Tóth Imre több futóműbeállítást és blokkot is kipróbált, ám még mindig nem kapta meg az Aprilia versenyalkatrészeit, így "csak" 11. időt motorozta.

Locatelli nyilatkozta a keddi tesztelés után:
"Ma is nagyon sokat dolgoztunk a futómű beállítással, ami jobb volt, mint hétfőn, de még mindig nem tökéletes. A nagy szél sok port felvitt a pályára, ez okozta, hogy az edzés felénél kicsúsztam. Szerencsére gond nélkül megúsztam a bukást és a motoron sem keletkezett komolyabb sérülés. Így már hamar visszaülhettem, de az erős szél miatt nem tudtam olyan keményen menni, mint ahogyan szerettem volna, bár ennek ellenére javítottam a hétfői időmön. Remélem szerdára javul az idő, nem válik be az esőről szóló előrejelzés, mert még rengeteg kipróbálandó dolog van, szeretnénk kihasználni a holnapi napot. Iminek megpróbáltam segíteni, figyeltem ahogyan motorozik és adtam neki pár tanácsot is."

Forrás: Team TothTóth Imre nyilatkozata a keddi tesztelés után:
"Több rugózás beállítást próbáltunk ki, mint mondtam, ezen a teszten erre fektetjük a hangsúlyt. Egy rövid pihenőt is kellett tartanom, mert az Aprilia hozott egy blokkot kipróbálásra, meg kellett várnom, amíg kicserélték. Gyengébbnek bizonyult, mint a sajátom, így újra visszacseréltük. Engem is nagyon zavart az erős szél, remélem szerdára javul az idő. Loca sokat segített, párszor jött mögöttem - a tudtomon kívül - és figyelt, majd ellátott jó tanácsokkal. Remélem Barcelonára (február 6-7) kész lesz az új motorom, vagy legalább a versenyalkatrészek, mert nagyon szeretnék már az élmezőnyben lenni!"

A nem hivatalos keddi időeredmények:

250 köbcentis kategória
1. Alex de Angelis -Aspar Team 1'44.784
2. Jorge Lorenzo - Fortuna Aprilia 1'44.8
3. Alex Debon - Aprilia 1'45.268
4. Marco Simoncelli - Gilera 1'45.5
5. Héctor Barberá - Fortuna Aprilia 1'45.6
6. Roberto Locatelli - Team Toth 1'45.993
7. Álvaro Molina - Team Molina 1'46.423
8. Álex Baldolini - Matteoni Racing 1'46.815
9. Arturo Tizón - Honda BQR 1'47.146 - 62
10. Martín Cárdenas - Honda BQR 1'48.287

125 köbcentis kategória
1. Ángel Rodríguez - Totti Top Sport 1'47.868
2. Mattia Pasini - Aspar Team 1'48.396
3. Álvaro Bautista - Aspar Team 1'48.612
4. Sergio Gadea - Aspar Team 1'48.613
5. Héctor Faubel - Aspar Team 1'48.689
6. Lukas Pesek - Derbi Racing 1'48.7
7. Nico Terol - Derbi Racing 1'48.834
8. Simone Corsi - Gilera 1'49.511
9. Michelle Pirro - WTR Bauer USA 1'49.941
10. Román Ramos - Aspar Team 1'50.468
11. Imre Toth - Team Toth 1'50.739
12. Pol Espargaró - Team Amatriaín 1'50.846
13. Aleix Espargaró - Honda BQR 1'50.930
14. Gino Borsoi - Aprilia 1'51.093
15. Mateo Túnez - Aspar Team 1'51.184
16. Roberto Tamburini - Matteoni Racing 1'51.282
17. Daniel Sáez - Trece Racing 1'51.376
18. Alex Manzi - Matteoni Racing 1'51.998
19. Karel Abraham - Abraham Team 1'52.059
20. Esteve Rabat - Honda BQR 1'52.301
21. Nicola Milovanovich - Team Molina 1'53.158
22. Robert Muresan - Team Toth 1'54.265
23. Nicklas Cayback - 1'55.585
24. Julián Miralles - 2'01.476

Forrás: MotoGP.com/Team Toth

Jerezben tesztel a MotoGP alsóháza/motor/20060124jerezben.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek