Rosszra fordult az időjárás kedden Jerezben, nagyon erős szél nehezítette a dél-spanyol pályán tesztelők dolgát, ahol a gyorsaságimotoros világbajnokság 125 és 250 köbcentis géposztályának színe-java gyűlt össze három napra. A magyar színeket a Team Toth képviseli mind a 125, mind a 250-es kategóriákban.



Forrás: Team Tothleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060125locatelli.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlRoberto Locatelli magyar színekben/motor/20051207motogp.html

Az erős szél nem csupán a motorok stabilitását tette próbára, de sok port is felvitt a jerezi pályára, ami sajnos oda vezetett, hogy a Team Toth színeiben tesztelő Roberto Locatelli kicsúszott, ám szerencsére sem ő, sem a motorja nem sérült meg. Az olasz klasszis folytatni tudta a tesztelést és a hatodik legjobb időt motorozta a 250-esek között.

A 125 köbcentis kategóriában érdekelt Tóth Imre több futóműbeállítást és blokkot is kipróbált, ám még mindig nem kapta meg az Aprilia versenyalkatrészeit, így "csak" 11. időt motorozta.

Locatelli nyilatkozta a keddi tesztelés után:
"Ma is nagyon sokat dolgoztunk a futómű beállítással, ami jobb volt, mint hétfőn, de még mindig nem tökéletes. A nagy szél sok port felvitt a pályára, ez okozta, hogy az edzés felénél kicsúsztam. Szerencsére gond nélkül megúsztam a bukást és a motoron sem keletkezett komolyabb sérülés. Így már hamar visszaülhettem, de az erős szél miatt nem tudtam olyan keményen menni, mint ahogyan szerettem volna, bár ennek ellenére javítottam a hétfői időmön. Remélem szerdára javul az idő, nem válik be az esőről szóló előrejelzés, mert még rengeteg kipróbálandó dolog van, szeretnénk kihasználni a holnapi napot. Iminek megpróbáltam segíteni, figyeltem ahogyan motorozik és adtam neki pár tanácsot is."

Forrás: Team TothTóth Imre nyilatkozata a keddi tesztelés után:
"Több rugózás beállítást próbáltunk ki, mint mondtam, ezen a teszten erre fektetjük a hangsúlyt. Egy rövid pihenőt is kellett tartanom, mert az Aprilia hozott egy blokkot kipróbálásra, meg kellett várnom, amíg kicserélték. Gyengébbnek bizonyult, mint a sajátom, így újra visszacseréltük. Engem is nagyon zavart az erős szél, remélem szerdára javul az idő. Loca sokat segített, párszor jött mögöttem - a tudtomon kívül - és figyelt, majd ellátott jó tanácsokkal. Remélem Barcelonára (február 6-7) kész lesz az új motorom, vagy legalább a versenyalkatrészek, mert nagyon szeretnék már az élmezőnyben lenni!"

A nem hivatalos keddi időeredmények:

250 köbcentis kategória
1. Alex de Angelis -Aspar Team 1'44.784
2. Jorge Lorenzo - Fortuna Aprilia 1'44.8
3. Alex Debon - Aprilia 1'45.268
4. Marco Simoncelli - Gilera 1'45.5
5. Héctor Barberá - Fortuna Aprilia 1'45.6
6. Roberto Locatelli - Team Toth 1'45.993
7. Álvaro Molina - Team Molina 1'46.423
8. Álex Baldolini - Matteoni Racing 1'46.815
9. Arturo Tizón - Honda BQR 1'47.146 - 62
10. Martín Cárdenas - Honda BQR 1'48.287

125 köbcentis kategória
1. Ángel Rodríguez - Totti Top Sport 1'47.868
2. Mattia Pasini - Aspar Team 1'48.396
3. Álvaro Bautista - Aspar Team 1'48.612
4. Sergio Gadea - Aspar Team 1'48.613
5. Héctor Faubel - Aspar Team 1'48.689
6. Lukas Pesek - Derbi Racing 1'48.7
7. Nico Terol - Derbi Racing 1'48.834
8. Simone Corsi - Gilera 1'49.511
9. Michelle Pirro - WTR Bauer USA 1'49.941
10. Román Ramos - Aspar Team 1'50.468
11. Imre Toth - Team Toth 1'50.739
12. Pol Espargaró - Team Amatriaín 1'50.846
13. Aleix Espargaró - Honda BQR 1'50.930
14. Gino Borsoi - Aprilia 1'51.093
15. Mateo Túnez - Aspar Team 1'51.184
16. Roberto Tamburini - Matteoni Racing 1'51.282
17. Daniel Sáez - Trece Racing 1'51.376
18. Alex Manzi - Matteoni Racing 1'51.998
19. Karel Abraham - Abraham Team 1'52.059
20. Esteve Rabat - Honda BQR 1'52.301
21. Nicola Milovanovich - Team Molina 1'53.158
22. Robert Muresan - Team Toth 1'54.265
23. Nicklas Cayback - 1'55.585
24. Julián Miralles - 2'01.476

Forrás: MotoGP.com/Team Toth

Jerezben tesztel a MotoGP alsóháza/motor/20060124jerezben.html