Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rossi Katarban is a leggyorsabb

Alig fejezte be a Forma-1-es Ferrari tesztelését Valentino Rossi, máris vissza kellett ülnie a motorjára, hogy csapatával a napsütötte Katarban próbálja ki a legújabb fejlesztéseket.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0602/20060207rossi2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: ismét Ducati-uralom a tesztelésen/motor/20060202motogp.htmlMotoGP: Checa a Yamahánál folytatja/motor/20060131motogp1.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

A katari pályán ezúttal a Suzuki és a Yamaha gyári MotoGP-csapatai gyűltek össze 3-3 napos tesztsorozatra. A Suzuki versenyzői már vasárnap megkezdték a munkát, míg a Yamaha csak hétfőn reggelt csomagolt ki, ám világbajnoka, Valentino Rossi rögtön a leggyorsabb tudott lenni.

Az olasz klasszis ezúttal is nagyon dicsérte az új gumikat és alkatrészeket, ám a Yamaha M1 versenygépe még mindig pattog kicsit a féktávokon, ezért az első számú cél továbbra is a stabilitás növelése. Rossi idejétől (1'57.36) csak egy hajszállal maradt le csapattársa, az amerikai Colin Edwards (1'57.52), aki hétfőn kerek 60 kört teljesített a losaili pályán.

A suzukisok közül John Hopkins volt a gyorsabb (1'57.64), 1 másodpercet ráverve csapattársára, a Superbike világbajnokságból átcsábított Chris Vermeulenre. A hétfői napnak volt egy bukása is: a szerencsétlen alany a Yamaha Tech 3 csapathoz igazolt Carlos Checa volt, aki úgy beverte a fejét, hogy idő előtt be kellett fejeznie a tesztelést.

A hétfői tesztnap nem hivatalos időeredményei:
1. Valentino Rossi - Camel Yamaha 1'57.36 - 48 kör
2. Colin Edwards - Camel Yamaha 1'57.52 - 60
3. John Hopkins - Suzuki MotoGP 1'57.64 - 66
4. Carlos Checa - Yamaha Tech 3 1'57.9 - 43
5. Chris Vermeulen - Suzuki MotoGP 1'58.67 - 62
6. Shinichi Ito - Ducati 1\'58.8 - 76
7. James Ellison - Yamaha Tech 3 1'59.8 - 76
8. Olivier Jacque - Kawasaki Racing 2'00.5 - 34

MotoGP: Rossi a leggyorsabb/motor/20060124motogp.html
0 Tovább

MotoGP: hideg fogadta Barcelonában a magyar csapatot

Harmadik előszezoni tesztjét kezdte meg hétfőn a Team Toth a fagyos barcelonai aszfalton. A magyar csapat idén a 125 és a 250 köbcentis kategóriákban száll harcba a gyorsaságimotoros világbajnokság futamain.



Forrás: Team Tothleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0602/20060207teamtoth.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: két magyar az indulók között/motor/20060130motogp.htmlRoberto Locatelli magyar színekben/motor/20051207motogp.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

A spanyolországi teszt már jóval korábban be volt ütemezve, így a csapat tagjai kissé aggódva figyelték az időjárás-előrejelzést, ami nem sok jót ígért a teszt napjaira. Hétfőre például esőt jósoltak, ami könnyedén hó is lehetett volna, hiszen reggel még mínusz 1 fokos hideg volt. Szerencsére az égiek megkegyelmeztek, így az enyhe napsütés egészen 12 fokig melegítette a levegőt, ám az aszfalt szinte fagyos maradt, ezért a versenyzők nem tudták a maximumot nyújtani.

A 125 köbcentis kategóriában versenyző Tóth Imre még mindig a standard tavalyi motorját nyúzza, sajnos a 2006-os motor és a versenyalkatrészek csak a napokban készülnek el, így leghamarabb az IRTA teszten húzhatja oda a gázt az új masinának. A 250 köbcentis kategóriában érdekelt Roberto Locatelli Aprilia RSV-je nagyon erős, és mivel ő már azon a motoron ül, amivel versenyezni fog, jobban tudja majd kamatoztatni a teszt tapasztalatait.

Locatelli nyilatkozatai a hétfői tesztnap után:
"A rugózást állítottuk egész nap, de szinte lehetetlen volt eltalálni, mert annyira fagyos volt az aszfalt, hogy nem volt tapadás. Sajnálom, hogy az időjárás keresztülhúzta a számításainkat, mert holnapra sem ígérkezik melegebb idő és valljuk be, nem a 10 fok a legideálisabb a motorozáshoz. De azon vagyunk, hogy a maximumot hozzuk ki ebből a két napból."

Forrás: Team TothTóth Imre:
"Egy picit csalódott vagyok, amiért nem készült el a motorom, de így legalább jól ki leszek éhezve a lóerőre az IRTA tesztekre. Több beállítást is próbáltunk, de nagyon csúszott a pálya. Egyébként ma nagyon éreztem a motort és a pályát is, szóval megvolt a 'feeling'! Bautistával mentem együtt pár kört. A kigyorsításnál igencsak hiányzott az erő, így mindig meglépett, de a kanyarokban, féktávokon jöttem rá rendesen!"

Nem hivatalos időeredmények:
Roberto Locatelli: 1.48.3
Tóth Imre: 1.53.8

MotoGP: magyar csapat az élen Jerezben/motor/20060126motogp.htmlErős szél zavarta a jerezi motoros tesztelést/motor/20060125eros.htmlJerezben tesztel a MotoGP alsóháza/motor/20060124jerezben.html
0 Tovább

Gombnyomásra eltűnő rendszám

Olasz motorosok egy meglehetősen egyszerű, de annál rafináltabb dolgot eszeltek ki a rendszámtábla eltüntetésére.



lefthttp://www.gautedanmes.it/images/targa.aviA video megtekintése

A motorosok már eleve helyzeti előnyben vannak a rendszámtáblák terén, hiszen csak egy azonosító tábla van a gépek hátuljára felszerelve, így az autópálya-kamerák és a szemből mérő traffipaxok gyakorlatilag tehetetlenek a kétkerekűekkel szemben.

Hogy teljes legyen a védettség, néhány olasz motoros egy leleményes kis hidraulikát fejlesztett, amely gombnyomásra felemeli, így olvashatatlanná teszi a hátsó rendszámtáblát. A hátsó ülés alá épített berendezést a kormányról lehet vezérelni, és egy zöld, illetve piros LED jelzi a rendszámtábla helyzetét. Természetesen a videón látható műszer tejesen illegális, felszerelése és használata komoly büntetést vonhat maga után, így senkinek sem javasoljuk, hogy a garázsban nekiálljon barkácsolni!

0 Tovább

Évadnyitó pályamotorozás Rijekában

Akik nem bírnak várni a jó idő beköszöntéig a motorozással, azok Horvátországban kóstolhatnak bele a korai tavaszba a rijekai versenypályán.



A hungaroringi motoros napokat is szervező egyesület nyílt pályanapot szervez Horvátországba, azok számára, akik már nem bírják elviselni a ponyvával letakart motoruk látványát.

A rijekai pálya február 25-én nyílik meg a magyar motorosok számára, akik reggel 9-től délután 5-ig körözhetnek az aszfaltcsíkon tetszés szerinti időbeosztásban. Az egész napos pályamotorozás díja 140 euró.

Forrás: brorganisation.hu

Összeállt a motoros napok idei naptára/motor/20060125osszeallt.htmlAmatőr motoros bajnokság a Hungaroringen/motor/20060110amator.html
0 Tovább

MotoGP: ismét Ducati-uralom a tesztelésen

Akárcsak a múlt heti malajziai tesztelés utolsó két napján, Ausztráliában is a két ducatis versenyző motorozta a leggyorsabb tesztköröket a harmadik, egyben zárónapon.



leftCapirossi felszállás közbenjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0602/20060202ducatimot2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: két magyar az indulók között/motor/20060130motogp.htmlMotoGP: idén már nem ér pontot a bukás/motor/20060125motogp1.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

A tegnapi felhőszakadás után csütörtökön végre ideális körülmények között állhatott neki a tesztelésnek Ausztráliában a gyorsaságimotoros világbajnokság királykategóriája. A legjobb időket ismét a két gyári ducatis versenyző, Sete Gibernau és Loris Capirossi érték el, míg a harmadik helyen Marco Melandri neve áll, akit csütörtökön le se lehetett robbantani Hondájáról: 117 kört teljesített.

A negyedik legjobb időt Shinya Nakano hozta össze új Kawasakijával, ötödik Nicky Hayden lett, az amerikai versenyző eredményéhez azonban hozzá kell tenni, hogy akár jobb időt is futhatott volna, ha a délután vége felé nem csúszik el Hondájával. Így azonban a sóderágyban ért véget számára a háromnapos tesztsorozat.

A 250 köbcentis kategóriából feligazolt két újonc hondás, Daniel Pedrosa, illetve Casey Stoner a hatodik és a hetedik időket érték el, utánuk ifjabb Kenny Roberts neve szerepel, aki egyre gyorsabb édesapja által épített versenygépével, amelyben egy Honda-blokk dolgozik.

A csütörtöki tesztnap nem hivatalos időeredményei:
1. Sete Gibernau - Ducati Marlboro 1'30.06 - 102 laps
2. Loris Capirossi - Ducati Marlboro 1'30.25 - 97
3. Marco Melandri - Fortuna Honda 1'30.55 - 117
4. Shinya Nakano - Kawasaki Racing 1'30.65 - 61
5. Nicky Hayden - Repsol Honda 1'30.95 - 95
6. Dani Pedrosa - Repsol Honda 1'31.10 - 96
7. Casey Stoner - LCR Honda 1'31.21 - 80
8. Kenny Roberts jr - KR Honda 1'31.64 - 70
9. Randy de Puniet - Kawasaki Racing 1'31.77 - 81
10. Makoto Tamada - Konica Minolta Honda 1'31.87 - 74
11. Toni Elías - Fortuna Honda 1'32.18 - 69
12. Alex Hofmann - d'Antin Ducati 1'32.52 - 43

A Suzuki és a Yamaha csapatai nem utaztak el a háromnapos ausztráliai tesztelésre, ők a jövő hét elején próbálják ki új fejlesztéseiket Katarban.

Ausztráliában folytatódik a tesztelés/motor/20060131motogp.htmlDucati-uralom a harmadik napon is/motor/20060125motogp2.htmlJerezben tesztel a MotoGP alsóháza/motor/20060124jerezben.htmlRossi a leggyorsabb Malajziában/motor/20060124motogp.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek