Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi világbajnok Apriliára vált

Talmácsi Gábor a gyorsaságimotoros-vb következő idényében a 125-ös géposztályban az Aspar Team versenyzője lesz: honfitársunk az idén már világbajnok spanyol Bautista helyére kerül, aki egy osztállyal feljebb folytatja. A Portugál Nagydíjon nyolcadik Talmácsi csapattársa az apriliások között a szintén spanyol Faubel és Gadea lesznek.



Forrás: MTIleftRossi tényleg indul az Új-zélandi ralin/auto/sporthirek/rali/20061012rossi.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466&status=ok

A szerződést az Estorilban rendezett Portugál Nagydíj után írták alá. "Még igazából fel sem fogtam, hogy jövőre az egyik legjobb spanyol csapatnál folytathatom pályafutásomat" - nyilatkozta Talmácsi. "Nagyon várom, hogy kipróbáljam az új fejlesztésű Apriliát, amivel Bautista megnyerte a portugál futamot. November elején már tesztelhetem is a motort, ami fantasztikus, de addig még hátra van egy verseny az idei szezonból, amire továbbra is maximálisan fogok koncentrálni."

A magyar motorost tapasztalt szerelői gárda és teljes gyári támogatás segíti. A csapat versenyzőinek hivatalos bemutatására az október 29-i valenciai GP után kerül sor, és ezt követően november elején kétnapos tesztet szerveznek a Ricardo Tormo pályán. Talmácsi tavaly bronzérmes lett a KTM-mel, az idén egy futammal a zárás előtt a Hondával a hetedik helyen áll a vb-pontversenyben.

A Portugál Nagydíjon:

Talmácsi a nyolcadik helyen végzett a 125 kcm-esek között a gyorsaságimotoros-világbajnokság 16., utolsó előtti futamán a portugáliai Estorilban. Tóth Imre, a nyolcadliteresek másik magyarja 18. lett, a győzelmet a már világbajnok, spanyol Alvaro Bautista szerezte meg.

Talmácsi Gábor: "Nem sikerült jól a rajtom, és a futam végén sem jött össze az előzés, ahogyan azt szerettem volna. Tudtam, hogy a pálya utolsó kanyarjában van esélyem előrébb lépni, mert ott gyorsabb voltam, de elrontottam, így nyolcadik lettem. Voltak kisebb gondjaim a féktávokkal, és még mindig nem úgy kanyarodik a gép, ahogyan azt szeretném, de már sokkal jobb volt a helyzet, mint legutóbb Japánban. A 8 ponttal megelőztem az összetettben Thomas Lüthit, aminek örülök. Két hét múlva lesz az utolsó verseny Valenciában. Szeretem azt a pályát. Tavaly második lettem, szeretném idén is szép zárni az évet."

A MotoGP-ben valódi dráma zajlott le: a pontversenyben éllovas amerikai Nicky Hayden összekoccant csapattársával a spanyol Dani Pedrosával, mindketten kiestek, s ezzel nevető harmadikként a vb-címvédő Valentino Rossi került előnyös helyzetbe. Az olasz világsztár szinte végig vezetett, ám a hajrában egy hajszálnyi különbséggel a spanyol Toni Elias megelőzte. Rossi ezzel együtt a pontverseny élére került, és az utolsó, spanyolországi futam előtt nyolc ponttal vezet Hayden előtt. A 250 kcm-ben az olasz Andrea Dovizioso vitte el a pálmát.

125 kcm:
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 40:48.792 p
2. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 41:03.890
3. Mika Kallio (finn, KTM) 41:03.904
...8. Talmácsi Gabor (Honda) 41:16.444
...18. Tóth Imre (Aprilia) 41:56.281

Az állás az utolsó futam előtt:
1. Alvaro Bautista 325 pont (már világbajnok)
2. Mika Kallio 242
3. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 185
... 7. Talmácsi Gábor 107

250 kcm:
1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda 44:30.727)
2. Aojama Hirosi (japán, Yamaha) 44:30.742
3. Alex de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 44:31.075

Az állás (még egy futam van hátra):
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 276 pont
2. Andrea Dovizioso  263
3. Alex de Angelis 203

MotoGP:
1. Toni Elias (spanyol, Honda) 46:08.739
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 46:08.741
3.  Kenny Roberts (amerikai, KR211V) 46:08.915

Az állás (még egy futam van hátra):
1. Valentino Rossi 244
2. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 236
3. Marco Melandri (olasz, Honda) 217

Következik: Valenciai Nagydíj (október 29., Valencia)

Talmácsi a 8. helyről rajtolhat Portugáliában/motor/20061014talmacsi.htmlTalmácsi 4. az első időmérőn/motor/20061013talmacsi.htmlEgy fogkefe hátráltatta Talmácsit/motor/20061011egyfogkefe.html
0 Tovább

Képes beszámoló a kölni motorkiállításról

A kölni Intermoton egyértelmű a távol-keleti motorgyárak dominanciája, egyedül csak a BMW használta ki a hazai pálya előnyeit az európai márkák közül, az olaszok taktikusan a milánói megmérettetésre tartogatják a puskaporukat. Panaszra így sem lehet okunk, ennyi újdonságot már régen mutattak be egyszerre.



Forrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0610/Inter20061013132958/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Még több képMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

A nagyközönség számára október 11-én nyitotta meg a kapuit Európa egyik legnagyobb motoros seregszemléjének számító Intermot, amelyet idén Kölnben tartanak. A Rajna partján fekvő Koelnmesse vásárközpont óriási termeit elsősorban a távol-keleti gyárak, illetve a kiegészítőket, ruhákat, tuningalkatrészeket és egyéb motoros felszereléseket gyártó cégek töltötték ki, ugyanis az európai konkurencia jó része a milánói szalonra vár. Kivételnek számít a BMW és az osztrák KTM, nekik azonban kötelező volt a hazai pályán bemutatni az újdonságaikat. Nem egy óriási, de szép és látványos standdal készült az angol Triumph is, amely az új Tigert leplezte le a német nagyérdemű előtt.

Az olaszok közül az Aprilia és Piaggio még a kiutazás fáradalmait sem vállalta, de a Ducati is csak a kötelező minimumot hozta el, az új 1100 köbcentis Multistrada formájában, de ott porosodott a standjuk sarkában egy Hypermotard és egy gyönyörű Desmosedici RR is. A talján vonalat még a Moto Morini és a Benelli képviselte, ez utóbbi egy különleges túraendúrót is megvillantott.

A japán órások szokás szerint hozták a formájukat, mind a Honda, Yamaha, Kawasaki és a Suzuki óriási standokon mutogatta a megannyi újdonságát. Érdekes volt látni, hogy a japán dömping mellé szépen zárkóznak fel a kínaiak, évről-évre egyre több standdal és márkával jelentkeznek, gyakran igen érdekes motorokat felvonultatva.

Forrás: [origo]A Harley-Davidson is egyre komolyabban veszi az európai piacot, erre jó példa, hogy Kölnben egy vadonatúj modell lepleztek le, de számtalan egyéb újdonsággal is készültek. Az új XR 1200-ról annyit érdemes még tudni, hogy egyelőre csak mint prototípus lett beharangozva, a sorozatgyártást a piaci fogadtatástól teszik függővé.

A nagy márkák árnyékában rengeteg ruhákat, tuningalkatrészeket és egyéb kiegészítőket forgalmazó cég is megjelent, a kiállítás egyedüli hátrányaként legfeljebb csak az egy főre eső csinos hostessek alacsony számát lehetne megemlíteni, ebből a szempontból ugyanis alaposan el van kényeztetve a Magyarországról kilátogató motorbarát.

Részletes, márka szerinti modellbemutató hamarosan, addig is egy kis képes összeállítás.

0 Tovább

Talmácsi a 8. helyről rajtolhat Portugáliában

Talmácsi Gábor a 8., Tóth Imre pedig a 17. helyről rajtolhat a 125 köbcentisek között a gyorsaságimotoros-világbajnokság 16., portugáliai futamán, Estorilban.



Forrás: Faster Managementleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0610/20061014talmacsi.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466&status=ok

A szombati második időmérőn mindkét magyar jobb időt futott pénteki eredményénél, ennek ellenére Talmácsi négy helyet visszaesett, Tóth ugyanakkor megtartotta pozícióját. Az élről a már világbajnoki címet szerzett spanyol Alvaro Bautista vághat neki a vasárnap versenynek.

"A tegnapi nap alapján kicsit jobbra számítottam, de végül is nem vagyok elégedetlen. Változtattunk néhány beállításon, de összességében jó a motorom. Holnap nagy meccs várható." - mondta Talmácsi.

A 250 kcm-ben az olasz Roberto Locatelli, míg a MotoGP-ben honfitársa,  a vb-címvédő Valentino Rossi szerezte meg az első rajtkockát.

Eredmények, rajtsorrendek:
125 kcm:
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:45.322 p
2. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 1:46.011
3. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 1:46.128
...8. Talmácsi Gábor (Honda) 1:46.469
...17. Tóth Imre (Aprilia) 1:47.197

250 kcm:
1. Roberto Locatelli (olasz, Aprilia) 1:41.511
2. Aojama Hirosi  (japán, KTM) 1:41.570
3. Marco Simoncelli (olasz, Gilera) 1:41.596

MotoGP:
1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:36.200
2. Colin Edwards (amerikai, Yamaha) 1:36.478
3. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 1:36.549

Talmácsi 4. az első időmérőn/motor/20061013talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi 4. az első időmérőn

Péntek 13-a ide, péntek 13-a oda jól alakult Talmácsi Gábor első edzésnapja Estorilban, a gyorsaságimotoros-vb idei utolsó előtti futamának helyszínén.



Forrás: Faster Managementleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0610/20061013talmacsi2.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A 125 köbcentis kategóriában induló Talmácsi a délelőtti szabadedzésen még csak a 12. helyen végzett, az időmérőre azonban közel 4 másodpercet tudott javítani, így a legjobb Hondásként az első sorba kvalifikálta magát. A legjobb időt a már világbajnok spanyol Alvaro Bautista futotta Apriliájával. A magyar motoros csupán két ezredmásodperccel maradt el a harmadik helyen végző olasz Mattia Pasinitől. A kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre a 17. lett.

Talma nyilatkozata:
"Nagyon boldog vagyok, hogy végre újra az élmezőnybe lehetek. Nem számítottam ilyen jó eredményre, hiszen a pálya karakterisztikája nagyon hasonlít Japánhoz, és ugye ott nem jöttek össze a dolgok.  Nagyon jó volt ma motorozni. Igazából nagy problémáink nincsenek, összességében minden rendben van a géppel. Jó érzés volt, hogy nem kellett küzdeni a motorral és jött az eredmény. Mindig sokat számít az utolsó két verseny, remélem sikerül szépen zárnom a szezont."

A 125 köbcentisek első időmérőjének végeredménye:
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:46.493 p
2. Mika Kallio (finn, KTM) 1:46.580
3. Mattia Pasini ((olasz, Aprilia) 1:46.843
4. Talmácsi Gábor (Honda) 1:46.845
...17. Tóth Imre (Aprilia) 1:48.456

A rajtsorrend két időmérő alapján alakul ki, a második kvalifikációs edzést szombat délután rendezik.

Egy fogkefe hátráltatta Talmácsit/motor/20061011egyfogkefe.htmlTalmácsi 9. a Japán Nagydíjon/motor/20060924talmacsi.html
0 Tovább

Formabontó újdonságok a Hondától

A Honda nem várt a kölni Intermot megnyitásával, és inkább egy nappal a kiállítás előtt bemutatta 2007-es újdonságait a nemzetközi szaksajtónak. A legnagyobb durranásnak a teljesen átpofozott 600-as Hornet ígérkezik, de egy vadonatúj robogóval is gazdagodott a modellpaletta.



Sportmotor kicsiknek és nagyoknakForrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0610/2007-20061011115847/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Még több képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

A sajtó számára idén október 10-én nyitotta meg kapuit a világ egyik legnagyobb kétkerekes seregszemléjének számító Intermot, amelyet ezúttal a kölni Koelnmesse vásárközpontban tartanak október 15-ig. A Honda kihasználva azt az alkalmat, hogy a motoros szaksajtó ilyenkor igen nagy számban lepi el a Rajna partján fekvő várost, egy óriási bulit hirdetett meg a kiállítás előestéjén, így a konkurenciát megelőzve tolta reflektorfénybe újdonságait.

A legnagyobb szenzációnak egyértelműen az új 600-as Hornet számít, hiszen az elődmodell sokáig listavezető volt a középkategóriás csupasz motorok között, rengeteg rajongót szerezve a márkának. A teljesen új külsővel és technikával dicsekedhető Hornet mindazonáltal nem lesz könnyű helyzetben, hiszen az elmúlt évek alatt egy sereg új modell jelent meg ebben a kategóriában (Kawasaki Z750, ER-6n, Suzuki GSR, Yamaha Fazer), alaposan felsrófolva a vevők igényeit.

Forrás: [origo]A 2007-es Hornet - az ugyancsak új modellnek számító - CBR600RR szupersportgép némileg áthangolt blokkjával próbál majd kitűnni a tömegből, amire komoly esélye is van, hiszen ennyire fejlett erőforrással nem sok konkurense dicsekedhet. A 102 lóerős Hornet további érdekessége, hogy a kipufogót nem az ülés mellé húzták fel, hanem a motor hasa alatt helyeztek el egy méretes dobot, amelyből egy zömök kiömlőcső kandikál kifelé. Szintén új fejlesztés az immár alumíniumból készült váz és a megerősített hátsó lengővilla is.

A motor külsejét ugyancsak teljesen átrajzolták, egyedül a tank vonalaiban lehet felfedezni valamit az elődmodell stílusából. A régi, klasszikus kerek lámpa helyét egy agresszív formájú, hegyes darab vette át egy kis fejidommal és méretes műszerfallal megtoldva. A Hornet hátulja ugyancsak teljesen átalakult: hátsó idom szinte nincs, az üléssel együtt a motornak is vége van, a ledekkel kitömött lámpa egy szinttel lejjebb került, és az indexekkel együtt "lebeg" a motor mögött. A fordított villa sajnos egy az egyben átkerült az elődről, ami azt jelenti, hogy az első futóművet nem lehet állítani, cserébe viszont új tárcsákkal és nyergekkel javítottak a fékrendszer hatékonyságán.

Forrás: [origo]A Hornet kapcsán már emlegetett új CBR600RR ugyancsak reflektorfénybe került a kölni Honda-bemutatón, de ezt a modellt már szeptemberben beharangozta a gyár fotókkal és műszaki adatokkal. Élőben, ha lehet, még szebb és kompaktabb a kis CBR, amely nem kevesebb mint 8 kilóval lett könnyebb elődjénél. Ez látszólag nem tűnik soknak, ám egy, már amúgy is kihegyezett sportmotor esetében valóságos műszaki csoda ennyi súlytól megszabadulni. A legtöbbet (4,5 kilót) az új aluvázzal sikerült spórolni, de a még könnyebb és kisebb blokkal is 2,5 kilót tudtak faragni az előd súlyából. Az 599 köbcentis, sornégyes motorból közel 120 lóerőt hoztak ki a japán mérnökök, akik állítólag a csúcsteljesítmény mellett nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a CBR a fordulatszám középső tartományában se legyen erőtlen. Fontos újítás még - az ezres CBR-en bemutatkozott - elektronikus kormánylengés-csillapító, az új műszerfal, valamint a vadonatúj idomzat is. Nem mellesleg az új CBR-t Sebastien Charpentier a Honda bemutatóján, aki egy közel hasonló modell nyergében nyerte meg a szupersport-világbajnokságot 2005-ben és 2006-ban.

Forrás: [origo]Nem számít ugyan egetverő újdonságnak, de azért szépen tálalta kölni buliján a Honda az új, Repsol-fényezésű CBR ezresét, amellyel elsősorban a MotogGP-ben elért sikereire hívja fel a figyelmet. Ennek szellemében az új modellt maga Nicky Hayden és csapattársa, Daniel Pedrosa mutatta be, nem kis ovációt váltva ki a nagyérdeműből.

A fenti két motor kisöccse is színpadra került Kölnben, ugyanis a 125 köbcentis CBR teljesen új idomzatot és befecskendezést kapott a 2007-es modellévre. A kis CBR125R első pillantásra akár egy 600-as, vagy ezres CBR-nek is vélhető, az agresszív formákra ráadásul a két nagyobb modellt idéző fényezés is rátesz egy lapáttal. A lendületes külső alatt a már jól ismert 125 köbcentis, egyhengeres blokk lapul 14 lóerővel, amely az aszfaltot ugyan nem tekeri fel, de keveset fogyaszt és károsanyag-kibocsátása is elenyésző.

Forrás: [origo]

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek