A Honda nem várt a kölni Intermot megnyitásával, és inkább egy nappal a kiállítás előtt bemutatta 2007-es újdonságait a nemzetközi szaksajtónak. A legnagyobb durranásnak a teljesen átpofozott 600-as Hornet ígérkezik, de egy vadonatúj robogóval is gazdagodott a modellpaletta.
A sajtó számára idén október 10-én nyitotta meg kapuit a világ egyik legnagyobb kétkerekes seregszemléjének számító Intermot, amelyet ezúttal a kölni Koelnmesse vásárközpontban tartanak október 15-ig. A Honda kihasználva azt az alkalmat, hogy a motoros szaksajtó ilyenkor igen nagy számban lepi el a Rajna partján fekvő várost, egy óriási bulit hirdetett meg a kiállítás előestéjén, így a konkurenciát megelőzve tolta reflektorfénybe újdonságait.
A legnagyobb szenzációnak egyértelműen az új 600-as Hornet számít, hiszen az elődmodell sokáig listavezető volt a középkategóriás csupasz motorok között, rengeteg rajongót szerezve a márkának. A teljesen új külsővel és technikával dicsekedhető Hornet mindazonáltal nem lesz könnyű helyzetben, hiszen az elmúlt évek alatt egy sereg új modell jelent meg ebben a kategóriában (Kawasaki Z750, ER-6n, Suzuki GSR, Yamaha Fazer), alaposan felsrófolva a vevők igényeit.
A 2007-es Hornet - az ugyancsak új modellnek számító - CBR600RR szupersportgép némileg áthangolt blokkjával próbál majd kitűnni a tömegből, amire komoly esélye is van, hiszen ennyire fejlett erőforrással nem sok konkurense dicsekedhet. A 102 lóerős Hornet további érdekessége, hogy a kipufogót nem az ülés mellé húzták fel, hanem a motor hasa alatt helyeztek el egy méretes dobot, amelyből egy zömök kiömlőcső kandikál kifelé. Szintén új fejlesztés az immár alumíniumból készült váz és a megerősített hátsó lengővilla is.
A motor külsejét ugyancsak teljesen átrajzolták, egyedül a tank vonalaiban lehet felfedezni valamit az elődmodell stílusából. A régi, klasszikus kerek lámpa helyét egy agresszív formájú, hegyes darab vette át egy kis fejidommal és méretes műszerfallal megtoldva. A Hornet hátulja ugyancsak teljesen átalakult: hátsó idom szinte nincs, az üléssel együtt a motornak is vége van, a ledekkel kitömött lámpa egy szinttel lejjebb került, és az indexekkel együtt "lebeg" a motor mögött. A fordított villa sajnos egy az egyben átkerült az elődről, ami azt jelenti, hogy az első futóművet nem lehet állítani, cserébe viszont új tárcsákkal és nyergekkel javítottak a fékrendszer hatékonyságán.
A Hornet kapcsán már emlegetett új CBR600RR ugyancsak reflektorfénybe került a kölni Honda-bemutatón, de ezt a modellt már szeptemberben beharangozta a gyár fotókkal és műszaki adatokkal. Élőben, ha lehet, még szebb és kompaktabb a kis CBR, amely nem kevesebb mint 8 kilóval lett könnyebb elődjénél. Ez látszólag nem tűnik soknak, ám egy, már amúgy is kihegyezett sportmotor esetében valóságos műszaki csoda ennyi súlytól megszabadulni. A legtöbbet (4,5 kilót) az új aluvázzal sikerült spórolni, de a még könnyebb és kisebb blokkal is 2,5 kilót tudtak faragni az előd súlyából. Az 599 köbcentis, sornégyes motorból közel 120 lóerőt hoztak ki a japán mérnökök, akik állítólag a csúcsteljesítmény mellett nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a CBR a fordulatszám középső tartományában se legyen erőtlen. Fontos újítás még - az ezres CBR-en bemutatkozott - elektronikus kormánylengés-csillapító, az új műszerfal, valamint a vadonatúj idomzat is. Nem mellesleg az új CBR-t Sebastien Charpentier a Honda bemutatóján, aki egy közel hasonló modell nyergében nyerte meg a szupersport-világbajnokságot 2005-ben és 2006-ban.
Nem számít ugyan egetverő újdonságnak, de azért szépen tálalta kölni buliján a Honda az új, Repsol-fényezésű CBR ezresét, amellyel elsősorban a MotogGP-ben elért sikereire hívja fel a figyelmet. Ennek szellemében az új modellt maga Nicky Hayden és csapattársa, Daniel Pedrosa mutatta be, nem kis ovációt váltva ki a nagyérdeműből.
A fenti két motor kisöccse is színpadra került Kölnben, ugyanis a 125 köbcentis CBR teljesen új idomzatot és befecskendezést kapott a 2007-es modellévre. A kis CBR125R első pillantásra akár egy 600-as, vagy ezres CBR-nek is vélhető, az agresszív formákra ráadásul a két nagyobb modellt idéző fényezés is rátesz egy lapáttal. A lendületes külső alatt a már jól ismert 125 köbcentis, egyhengeres blokk lapul 14 lóerővel, amely az aszfaltot ugyan nem tekeri fel, de keveset fogyaszt és károsanyag-kibocsátása is elenyésző.
Utolsó kommentek