Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Motoros autólopó a tilosban parkolók ellen

Kínában napról napra nő az autók száma, ám a parkolók száma véges, így egyre nagyobb gondot okoznak a szabálytalanul leállított járművek. Ennek köszönhetően az ázsiai országban egy új fegyvert vetettek be a tilosban parkolók ellen.



Az utóbbi években Kínában robbanásszerűen megnőtt az autók száma, amellyel csak alig tudnak lépést tartani az úthálózat, illetve parkolók fejlesztésével. A "sok autó, kevés hely" egyik velejárója, hogy sokan tilosban hagyják a járgányukat, amelyek gyakran még nagyobb dugót, felfordulást okoznak. A megakadt forgalomban sokszor az autószállító trélerek sem tudnak eljutni a vétkes járműig, ezért a kínai rendőrség motorokat állított csatasorba erre a nemes feladatra.


Az autók elvontatására a Honda óriási túramotorját, a légzsákkal is rendelhető Gold Winget szemelték ki, melynek hátuljára egy szereltek. Az óriási cirkáló hathengeres, 1832 köbcentis boxermotorjának vélhetően nem okoz nagy gondot a hátul fityegő plusz súly, hiszen 120 lóerős teljesítményével és 167 Nm-es nyomatékával sok autót lepipál.

Sportmotorral a gyorshajtók ellen/motor/20060116fesz1.html
0 Tovább

Egy kis kipufogótuning

A kipufogó nagyon kényes és macerás terület a motorgyárak számára, hiszen egyfelől meg kell felelni egy sereg környezetvédelmi és zajszennyezési előírásnak, másfelől dögös hangot kell kreálni a paripa mellé. Ennek a kettősségnek rendszerint nem is tudnak megfelelni, ezért a legjobban akkor járunk, ha átvesszük az irányítást, és a garázs mélyére száműzzük a régi dobot.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0611/20061114kipuf9.jpg',50,50)Nagyobb képIskolapad helyett aszfalt/motor/20060907iskolapad.html

Az autókon, motorokon lévő kipufogódobok többsége úgy tele van tömve katalizátorokkal, mint a pitiáner csempész csomagtartója hamis Marlborókkal, így aztán nem is csoda, hogy a legtöbb motornak kimondottan vérszegény hangja van gyári állapotában. Az újdonsült tulajok számára sovány vigasz, hogy kedvence teljesíti az Euro-3-as normát, ha mindez a teljesítmény kárára történik, ráadásul nem hallja a motorja muzsikáját, vagy ami még rosszabb, szinte hangtalanul siklik a kocsisorok között, így csak akkor veszik észre, ha már rég elrobogott a dugóban szendergő autósok mellett.

Hasonló cipőben jártunk hű GSR600-as motorunkkal is, amelynek sajnos gyárilag elég visszafogott volt az orgánuma, így sürgősen valami megoldás után kellett nézni. Mivel a modell idén került piacra, így a kipufogógyártó cégek csak a szezon közepére, végére készültek el az utángyártott darabokkal, komoly szórást mutatva mind a minőség, mind az árak terén. A japán Yoshimura eminens módjára elsőként jelentkezett , ám ezek negyedmilliós ára taktikus kivárásra késztetett minket.

Forrás: [origo]Nem kevés hangtalanul - és ennek köszönhetően kissé frusztrálva - megtett kilométer után egy véletlen hozta a megoldást. Fékpados anyagunk készítésekor a kereskedés udvarán ácsorgó teszt GSR-en egy szokatlan formájú dobon akadt meg a tekintetem, amit rögtön heves kíváncsisági roham követett.

A szépen kidolgozott csöveken lévő matrica tanúsága szerint az a magyar Bódis cég munkája, amely már lerakta a névjegyét a versenysportban nem kevés bömbölve.

Új motor születik

GSR-ünk fékpadi mérése ugye adott volt, így jött az ötlet, hogy rakjuk át a dobot, ezzel a hang mellett a teljesítménytöbbletre is fény derül.

Forrás: [origo]Mint utólag kiderült, a Bódis-dob inkább csak szépen kivasalta a , ám ami ennél sokkal kézzelfoghatóbb, hogy a GSR motorjának mélyéről végre sikerült előcsalogatni a benne szunnyadó GSX-R-t.

Az alapjárati, barátságos hörgés-zörgés élvezetesen erősödik a fordulatszámmal együtt, hogy 8-9 ezertől olyan bömbölésbe, majd visításba csapjon át, amelytől minden motorrajongó karja garantáltan libabőrös lesz. A gyári kipufogó (amely nem mellesleg kiszerelve , mint egy partra vetett medúza) sorsa ezzel meg is pecsételődött, dobozban várja a nem túl hamar történő feltámadását.

Videó, letölthető hangok és további tapasztalatok a kipufogóval hamarosan.

Nógrádi Attila

 

Forrás: [origo]

0 Tovább

A motor téli tárolásának rejtelmei

Akárcsak a lekvár és a befőtt, a motorok többsége is meghálálja, ha télire egy szép nyugodt helyre rakjuk pihenni, hogy aztán tavasszal elővéve maradéktalan legyen a használati élvezet. Nem mindegy azonban, hogy a több hónapos kényszerpihenőnek hogy és hol vág neki a paripa, ezért aki hosszú távra tervez kedvencével, feltétlenül olvasson tovább!



leftMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

Akár tetszik, akár nem, honfoglaló őseink szerint teljesen jó volt a Kárpát-medence klímája a szélfútta sztyeppék és didergős Ural menti környék után, így aztán szépen be is húzták a kéziféket, hogy nekünk maradjon a klasszikus négyévszakos éghajlat. A tavasz-nyár-ősz kombinációva nincsen gond, de sajnos itt van a tél is, amely - és most elnézést minden kedves télisport-rajongótól - motoros szemmel bizony elég elfuserált évszak latyakostul, mínuszostul, felsózással és kátyúveszéllyel tarkítva.

A nyafogásnak peresze nincs sok értelme, helyette inkább próbáljuk meg a lehető legjobb körülményeket biztosítani a pihenőre kárhoztatott motorunk számára, amely tavasszal garantáltan meghálálja majd az elpakolás előtti macerát. A legjobb persze az lenne, ha nem állna hónapokig egy helyben, hanem két-, háromhetente mennénk vele egy rövid kört, ám ez sajnos ritkán kivitelezhető, így marad a konzerválás.

Teli a tank

Az első megszívlelendő tanács, hogy ha már lerakjuk a motort tavaszig, akkor legalább arra figyeljünk oda, hogy a benzintank tele legyen, ugyanis a félig üres tank oldalát szó szerint eszi a gyilkos benzingőz, amely évek múlva gyakran eltömődő benzinszűrővel bosszulja meg magát. Kis odafigyeléssel nagyon jót teszünk a motorral.

Tisztán tavaszig

Szintén nem igényel túl nagy erőbedobást a motor szezonvégi letakarítása, amelytől ráadásul a közérzetünk is jobb lesz, hiszen mennyire más egy csillogó-villogó gépre ránézni a hosszú téli estéken, mint egy leharcolt koszos vaskupacra. Ennek szellemében mossuk ki a legkisebb zugokból is a nyári gurulások bogáráldozatait, az igazán igényesek pasztával lekenhetik az alu- és krómalkatrészeket, így tavasszal garantáltan úgy fog csillogni a motor, mint újkorában. A szépen letisztított járgányt érdemes még egyszer utoljára beindítani és megvárni, míg eléri az üzemi hőmérsékletét, majd fájó szívvel kihúzni a slusszkulcsot.

Forrás: [origo]Kenjünk, zsírozzunk, olajozzunk!

A nagy álldogálás előtt érdemes még egyszer utoljára befújni a láncot, baj nem lehet belőle, és tavasszal már ezzel sem kell vacakolni. Technokraták elővehetik még a motor szervizkönyvét és megnézhetik azokat a pontokat, ahol érdemes még egy kis kenőanyagot elhelyezni. A WD-40 nevű csodaszerrel befújhatjuk az oldaltámasz forgóját, a fék és kuplungkarok tövét és még minden egyéb olyan forgó-mozgó helyet, ahol nem árt egy kis kenés.

A gumi védelme

Ha nincs a motoron középállvány, akkor célszerű motoremelő állvány(ok)ba beruházni, hogy ezzel tehermentesítsük a gumit. Olcsóbb, de kevésbé elegáns megoldás még a motor felbakolása deszkákkal, téglákkal, igazából mindegy, hogy mivel, csak a levegőben legyen a kereke. Ha a fenti praktikák közül egyiket sem alkalmazzuk, akkor úgy védhetjük még a méregdrága gumikat, hogy egy-egy kis hungarocell, esetleg polifoamlapra állítjuk a motort. Aki semmi ilyesmire nem hajlandó, annyit még megtehet vigaszágon, hogy két-, háromhetente kicsit megmozgatja, odébb gurítja a motort, így nem egy ponton terhelődik majd a gumi tavaszig.

A macerás akkumulátor

A teletankolt, letisztított, agyonolajozott motornak sajnos még maradt egy Achilles-sarka, mégpedig az akkumulátor. Az autókban-motorokban használt akkumulátorokról általánosságban elmondható (legyen zselés, savas stb.), hogy nem szeretnek teljesen lemerülni, mert ez esetben képesek azt megtenni, hogy már soha nem érik el a névleges kapacitásukat, vagy ami még rosszabb, egyáltalán nem veszik fel a töltést és nemes egyszerűséggel tönkremennek.

Ha tavasszal nem akarunk új akksi után szaladgálni, akkor érdemes kiszerelni a télire elrakott motorból (először a negatív, majd a pozitív sarut vegyük le) és fűtött helyen tárolni, háromhetente pedig feltölteni. Ennél a procedúránál vigyázni kell arra, hogy a hagyományos autós töltők sokkal nagyobb kapacitással működnek, így ügyeljünk arra, hogy nehogy túltöltsük a megóvni kívánt akksit. A legjobban akkor járunk, ha a kiszerelt akkumulátort egy csepptöltőre kötjük, ez az okos kis berendezés ugyanis folyamatosan a maximális állapotig tölti az akkumulátort, aztán kikapcsol, majd amikor egy szint alá merül az akksi, ismét rátölt. Érdemes beruházni egy ilyen kis szerkezetbe, ugyanis jóval olcsóbb, mint egy új akksi, ráadásul hosszú évekig kényeztethetjük vele magunk és közeli motoros cimboráink akkumulátorait.

Fűtött, száraz garázs

Fűtött, meleg, száraz helyről álmodoznak a motorok téli pihenő gyanánt, ám ez sokuknak nem adatik meg, sőt akad olyan szerencsétlen egyed, amelyik a szabad ég alatt várja az olvadást. Ha nincs garázsunk, de nem akarjuk egy hókupac alatt tudni a motort, érdemes kedvenc kereskedőnket, szerelőnket (esetleg többet is) felkeresni, így szinte biztos kapunk egy ajánlatot potom pénzért. A legtöbb kereskedés ráadásul nem csupán a tárolást vállalja, de a motorok tavaszi felkészítését is, így az első tavaszi napon nincs más dolgunk, mint besétálni némi készpénzzel és már roboghatunk is.

Amennyiben se garázs, se tárolást vállaló kereskedő/barát/rokon nincs a közelünkben, próbáljuk meg legalább egy eresz alá állítni a szerencsétlen motort, amelyet erősen ajánlott leponyvázni. (A motor befedése egyébként a garázsban is ajánlatos, így kevésbé lesz poros tavaszig.) Sokan azt gondolják, hogy egy óriási műanyagba bugyolálva meg van oldva minden, azonban ebben az esetben csak azt érjük el, hogy szépen dunsztoljuk a jobb sorsra érdemes motort tavaszig. Motoros felszereléseket, kiegészítőket forgalmazó boltokban lehet kapni speciális ponyvákat, amelyek nem eresztik ugyan át a vizet, de biztosítanak némi szellőzést, így a motor a lehető legkisebb károsodással vészelheti át a telet. Ha a motor ki van téve a mínuszoknak, akkor evidens, hogy - amennyiben vízhűtéses - ellenőrizni kell a hűtővíz fagyáspontját, ellenkező esetben szétrepedt hűtő és csövek keseríthetik meg az életünket tavasszal.

Javítsunk, tuningoljunk!

A hosszú hideg, sötét téli napokat remekül ki lehet használni a motor csinosítására, esetleges javítására, tuningolására. Inkább a rossz időből menjen el a barkácsolásra, mint tavasszal mérgelődni az agyonterhelt szervizek miatt. Ha közel van már az olajcserének az időpontja, érdemes friss olajjal nekivágni a téli pihenőnek, így nem a lehasznált kenőanyag ülepszik a motorban.

Minden láncot, lakatot tegyünk rá

Sajnos tényként kell kezelnünk azt, hogy amit el akarnak vinni a tolvajok, azt el is fogják, ám némi ráfordítással és odafigyeléssel jelentősen meg lehet nehezíteni a dolgukat. Egy kis túlzással azt is lehetne tanácsolni, hogy a tulajdonunkban és környezetünkben lévő összes lakatot, láncot, tárcsazárat tegyük rá motorra, így értékes perceket nyerhetünk a buzgólkodó tolvajnál. A motor mellett nem árt a garázsunk védelmi színvonalát is tuningolni, egy riasztó, egy törésbiztos üvegfólia, egy plusz zár már elbizonytalaníthatja, de legalábbsi lelassíthatja a próbálkozókat.

A ruházat tisztítása

A motor teletankolása, lemosása, felbakolása, leponyvázása, lakatolása, valamint az akksi biztonságos helyre való menekítése után jöhet a felszerelésünk karbantartása, amelyet sokan hanyagolnak a szezon alatt. Az ember nem is hinné, hogy milyen színű víz tud távozni a kádba beáztatott kordúra kabátból/nadrágból, amelyek több száz bogár földi maradványait is rejthetik. Hasonló eljárásban kell részesíteni a bukósisakunk bélését is (amennyiben ki lehet venni), tavasszal hálásak leszünk magunknak a téli tüsténkedésért. A bőrdzsekiket, ruhákat is érdemes lemosni egy enyhén nedves szivaccsal, ronggyal, majd rögtön megszárítani és impregnálóval, bőrápoló anyaggal bekenni, hogy ne száradjanak ki.

0 Tovább

Betilthatják a Hells Angelst Hollandiában

Holland ügyészek kezdeményezik a bíróságnál a hírhedt Hells Angels Motoros Klub (HAMC) holland szervezetének betiltását, mert érvelésük szerint a Klub természetéből fakadóan bűnszövetkezet és veszélyezteti a közrendet.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0611/20061109hellsange.jpg',50,50)Nagyobb képA Hells Angels nemzetközi honlapjahttp://www.hells-angels.com/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

A HAMC Holland tagjai számos nagyszabású drogügylet és erőszakos cselekmény részesei voltak az elmúlt években, így a klub három tagjának lemészárlásában is, ami 2004-ben a szervezet egyik klubházában történt. A rendőrség tavaly a HAMC összes hollandiai klubházában razziát tartott és 47 tagot tartóztatott le illegális fegyverviselésért és kábítószer birtoklásáért. Ráadásul a szervezet vezetője, Willem Holleeder ellen - akit korábban a "sörkirály" Freddy Heineken 1983-ban történt elrablásáért már elítéltek - eljárás folyik zsarolás miatt.

"Teljesen világos, hogy a motoros klub tevékenysége veszélyezteti a közrendet. Szilárd meggyőződésünk, hogy nem csupán elszigetelt esetekről van szó. A bűnözői magatartás a Hells Angels kultúrájának szerves része" - áll a holland főügyészség közleményében.

Az ügy hátteréhez tartozik, hogy a holland törvényhozás 1995-ben folytatott vizsgálata megállapította, hogy a motoros klub bűnszövetkezetnek minősül, és részt vesz a kábítószer-, illetve a leánykereskedelemben, de a parlament nem tett lépéseket a klub betiltására.

A HAMC gyökerei a negyvenes évek végére nyúlnak vissza az Amerikai Egyesült Államokban, de ismertségre a hatvanas évek végén tett szert egy szubkultúra szervezeteként. Általános vélekedés szerint bűnszövetkezet, amely sok pénzhez jut különféle törvénybe ütköző tevékenységekből. A klub azonban állatja, hogy legfeljebb egyes tagjai  tekinthetők bűnözőknek, maga a szervezet tiszta. A szinte félkatonai módon szervezett HAMC jelenleg mintegy 30 országban, 227 tagszervezetben sok ezer tagot tömörít.

0 Tovább

MotoGP: Gibernau befejezi

Befejezi pályafutását a spanyol Sete Gibernau, aki 2003-ban és 2004-ben második volt a MotoGP-ben, a gyorsaságimotoros-világbajnokságon.



Forrás: MTI"Már nem különösebben dob fel a versenyzés, ezért úgy gondoltam: abbahagyom" - kesergett a 34 esztendős Gibernau, aki ebben az idényben nagyon halványan szerepelt, csupán a 13. lett a vb-pontversenyben.

Csapata, a Ducati Marlboro már az idény közben bejelentette, hogy nem tart igényt a szolgálataira és 2007-re az ausztrál Casey Stonert szerződtette. A katalán származású pilóta tíz esztendeje a 250 köbcentis kategóriában mutatkozott be a világbajnokságon, majd öt évet töltött el a félliteresek között, és további ötöt az azt felváltó MotoGP-ben.

MotoGP: közzétették a 2007-es versenynaptárt/motor/20061017motogp.htmlMotoGP: Gibernau a Ducatinál folytatja/motor/20051108motogp.htmlMotoGP: Toni Elias váltja Gibernaut/motor/20051102motogp.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek