Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: Melandri egy hétig nem beszélhet

Egy hétig nem beszélhet torokműtéte után a gyorsaságimotoros-világbajnokság MotoGP kategóriájában idén negyedik helyen végzett olasz Marco Melandri.



A sorozat hivatalos honlapja szerint a Fortuna Honda versenyzőjének hangszálairól polipot távolítottak el egy milánói klinikán. Melandrinak az egyhetes némasággal még nem érnek véget a megpróbáltatásai, ugyanis azt követően kezelésekre kell majd járnia, amelyek során újratanítják beszélni. Az idén három viadalon győztes motoros hetekben belül második operációján esett át: novemberben a karját kellett megműteni.

Forrás: [origo]

MotoGP: megműtötték Nicky Haydent/motor/20061205motogp.htmlMotoGP: Gibernau befejezi/motor/20061109motogp.html
0 Tovább

MotoGP: megműtötték Nicky Haydent

Vállműtéten esett át Nicky Hayden, a gyorsaságimotoros-vb királykategóriája, a MotoGP idei világbajnoka.



A MotoGP.com honlap beszámolója szerint a 25 esztendős amerikai pilóta törött jobb vállcsontját egy kaliforniai klinikán operálták meg, ami már hosszabb ideje gyötörte. A Hondával versenyző Hayden a tervek szerint január közepén Malajziában, a szepangi pályán kezdi meg a tesztelést. Nicky Hayden idén szerezte meg élete első világbajnoki címét a MotoGP-ben, megszakítva ezzel az olasz Valentino Rossi évek óta tartó győzelmi sorozatát.

Hayden még a BMW-t is lenyúlhatja/motor/20060829motogp.htmlDrámai fordulat a MotoGP-ben/motor/20061029dramai.html
0 Tovább

Autópálya-használat: külön kategória a motorosoknak

A Népszabadság értesülései szerint jövőre a motorosok egy külön kategóriába kerülhetnek az autópályák díjtáblázatában. Felragasztható matrica állítólag nem lesz, helyette elektronikus formában szerezhetnek érvényességet a kétkerekűekkel utazók.



leftSuli egykerekűeknek/motor/20060926suli.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

A tehergépkocsival közlekedőkön kívül a motorosok számára is hozhat újdonságot a jövő év a sztrádákon. Bár a gazdasági tárca autópályadíj-rendeletében egyelőre nem szerepel, mégis lehetséges, hogy a kétkerekűek 2007-ben saját matricát kapnak majd. Ma még nem lehet tudni, hogy a fizetős utakat jelenleg a személygépkocsikra érvényes címkével használó motorok kategóriájában milyen tarifákat állapítanak majd meg. Mindenesetre a hírek szerint a beárazásnál árcsökkentő szempont lehet, hogy a motorosok közlekedésükkel kevéssé károsítják az utak burkolatát.

A számukra kiszabott díjak összegét ugyanakkor alaposan felhajthatja, hogy baleseteik jelentős költséget jelentenek az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-nek. A motorosok baleseteinél ugyanis általános a gyorsforgalmi utak esetenként teljes lezárását igénylő légi mentés, amelyre - általában súlyos - sérüléseik gyors ellátásához van szükség. A Népszabadság úgy tudja, hogy az új díjkategória esetleges bevezetésével nem jelenne meg egyben új matrica is. Így a motorosoknak nem kell keresgélniük a helyet járgányaikon a ragasztós címkéknek.

Valószínű, hogy számukra az ÁAK csak az elektronikus matricavásárlás lehetőségét teremti majd meg. Így az autópálya-használatra kiszabott díjat a mobiltelefonon, illetve a hamarosan induló internetes matricavásárlással róhatják majd le - olvasható a Népszabadság pénteki összeállításában.

Drágulnak az autópálya-matricák/auto/gazdasag/20061124dragulnak.htmlTöbb autópálya-matrica fogyott/auto/gazdasag/20060508matrica.htmlÚj autópálya-szolgáltatások neten és mobilon/auto/hirdetes/20060316ujautopalya.html
0 Tovább

Itt az új Kawasaki Z750

A Milánói Motorszalonon rántották le a leplet a Kawasaki felfrissített 750 köbcentis modelljéről, amely ismét a középkategóriás csupasz motorok egyik legjobbika lehet.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0611/20061123z750kawas3.jpg',50,50)Nagyobb képKözéposztály, vigyázz! - Kawasaki ER-6n teszt/motor/teszt/20060405teszt.htmlEgy liter adrenalin - Kawasaki Z 1000/motor/teszt/20050531egyliternyi.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

Az előző Z750-es sorozat évekig verhetetlen volt ár/érték arányban, ám az utóbbi években a konkurensek annyi ellenfelet dobtak piacra ebben a kategóriában, hogy a méregzöld márkának lépnie kellett. Akárcsak a kölni Intermoton bemutatott ezres változat esetében, a 750-es Z is szinte minden csavarjában megújult, ám az alapvető stíluselemek nem változtak. Az új modell megőrizte a korábbi változat agresszív, sportos stílusát, de az összkép mégis egy kicsit finomabb és kiforrottabb lett. Érdekes darabnak látszik az óriási fekete színű , amelyből két csövön keresztül távozhatnak a gázok.

Igényes megoldás, hogy a régi első villa helyét egy fordított, 41 mm-es darab vette át, amelynek a végén - a márkára már szinte védjegyként jellemző - cakkos féktárcsák találhatóak. Új a fékrendszer is, ám ami lényegesebb változtatás az az, hogy a következő modellévtől már blokkolásgátlóval is rendelhető a kisebbik Z. A a már jól ismert 748 köbcentis négyhengeres blokk dolgozik, ám a gyár közleménye szerint a teljesítménygörbét átrajzolták, hogy több erő álljon rendelkezésre az alsóbb, illetve a középső fordulatszámtartományban.

A motor ergonómiájára korábban sem volt panasz, ettől függetlenül a Kawasaki mérnökei egy kicsit változtattak a kormány, ülés, lábtartók elhelyezésének arányain, hogy még könnyebben lehessen egyik kanyartól a másikig terelgetni a motort. A korábbi teszteken a Z750 szinte egyetlen bosszantó hibájának tartott digitális fordulatszámmérőt is lecserélték, ugyanis az már egy analóg mérő kapott helyet.

A hazai importőr tájékoztatása szerint az új Z750-esek tavasztól lesznek elérhetőek, áruk egyelőre ismeretlen.

Zölden is érett: 2007-es újdonságok a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20061020zolden.htmlÚj izommotor a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20060825ujizommotor.htmlMár a szalonokban a 2007-es Kawa ER-6n/motor/ujdonsag/20060818mara.html
0 Tovább

Talmácsi megdöntötte a jerezi pályacsúcsot

A legjobb magyar gyorsasági motoros számára továbbra is mesésen alakul első tesztje új csapatával és gépével: Talmácsi Gábor a harmadik napon már pályacsúcsot repesztett a világbajnok Apriliával.



Forrás: Faster Managementleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0611/20061121talmacsi.jpg',50,50)Nagyobb képDrámai fordulat a MotoGP-ben/motor/20061029dramai.htmlMotoGP: közzétették a 2007-es versenynaptárt/motor/20061017motogp.html

A harmadik tesztnapon megdőlt az eddigi pályacsúcs a jerezi aszfalton (Spanyolország, Jerez de la Frontera). Most is a "régi" RSW motorral körözött Gábor, számos "új", 2007-es fejlesztésű alkatrésszel, és igyekeztek minél jobban hozzá, vezetési stílusához állítani a gépet. Sikerült. Olyannyira, hogy Talmácsi Gábor 1.46.844-es idejével túlszárnyalta Pasinit, aki az idei szezonban állított pályacsúcsot. Talma csapattársa, Faubel is javult, az ő ideje: 1.47.080.

Talma nyilatkozata: "Határtalanul boldog vagyok. Ilyen remek, eredményes, tökéletes teszten még soha életemben nem vettem részt. Csak jókat tudok mondani: a csapat fantasztikus, mindenki nagyon kedves, mosolyognak, és mindenki úgy dolgozik, hogy az lenyűgöző. A motor tökéletes, még mindig vannak tartalékai az Apriliának, és folyamatosan fejlesztenek. A három nap alatt végig koncentrálni tudtam, ami nagyon fontos volt. Nem követtem el vezetési hibát, nem estem el. Rengeteg dolgot kipróbáltunk: új alkatrészeket, gumikat, különböző beállításokat. Ha így megy minden tovább, mint most az első teszten, akkor olyan évem/évünk lehet, ami siker nekem és az egész országnak."

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek