A Milánói Motorszalonon rántották le a leplet a Kawasaki felfrissített 750 köbcentis modelljéről, amely ismét a középkategóriás csupasz motorok egyik legjobbika lehet.
Az előző Z750-es sorozat évekig verhetetlen volt ár/érték arányban, ám az utóbbi években a konkurensek annyi ellenfelet dobtak piacra ebben a kategóriában, hogy a méregzöld márkának lépnie kellett. Akárcsak a kölni Intermoton bemutatott ezres változat esetében, a 750-es Z is szinte minden csavarjában megújult, ám az alapvető stíluselemek nem változtak. Az új modell megőrizte a korábbi változat agresszív, sportos stílusát, de az összkép mégis egy kicsit finomabb és kiforrottabb lett. Érdekes darabnak látszik az óriási fekete színű , amelyből két csövön keresztül távozhatnak a gázok.
Igényes megoldás, hogy a régi első villa helyét egy fordított, 41 mm-es darab vette át, amelynek a végén - a márkára már szinte védjegyként jellemző - cakkos féktárcsák találhatóak. Új a fékrendszer is, ám ami lényegesebb változtatás az az, hogy a következő modellévtől már blokkolásgátlóval is rendelhető a kisebbik Z. A a már jól ismert 748 köbcentis négyhengeres blokk dolgozik, ám a gyár közleménye szerint a teljesítménygörbét átrajzolták, hogy több erő álljon rendelkezésre az alsóbb, illetve a középső fordulatszámtartományban.
A motor ergonómiájára korábban sem volt panasz, ettől függetlenül a Kawasaki mérnökei egy kicsit változtattak a kormány, ülés, lábtartók elhelyezésének arányain, hogy még könnyebben lehessen egyik kanyartól a másikig terelgetni a motort. A korábbi teszteken a Z750 szinte egyetlen bosszantó hibájának tartott digitális fordulatszámmérőt is lecserélték, ugyanis az már egy analóg mérő kapott helyet.
A hazai importőr tájékoztatása szerint az új Z750-esek tavasztól lesznek elérhetőek, áruk egyelőre ismeretlen.
Utolsó kommentek