Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pályacsúcs közelében tesztel Talmácsi

A gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában induló Talmácsi Gábor parádésan teljesít első tesztjén új csapatával és motorjával.



Forrás: Faster Managementleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0611/20061121talmacsi.jpg',50,50)Nagyobb képDrámai fordulat a MotoGP-ben/motor/20061029dramai.htmlMotoGP: közzétették a 2007-es versenynaptárt/motor/20061017motogp.html

Talmácsi Gábor menedzsmentjének beszámolója szerint "fantasztikusan alakul" a magyar motoros első tesztje új csapatával. Bár a második tesztnap délelőttjén az időjárás miatt egyetlen versenyző sem gurult ki a pályára, nem telt eredménytelenül az idő a boxban sem. Délután viszont kisütött a nap, felszállt a sűrű köd és megkezdődhetett az érdemi munka. Az előző naphoz képest néhány új, 2007-es fejlesztésű alkatrész is belekerült Talma motorjába, ami a köridején is egyből meglátszódott: Gábor 1:47.0-s időt futott, amivel mindössze egy tizedmásodperccel maradt el a Mattia Pasini által felállított pályacsúcstól és egy másodperccel volt gyorsabb új csapattársánál, Faubelnél is, aki mögötte a második helyen zárta a napot.

Talmácsi nyilatkozata a keddi tesztnap után:
"Iszonyatosan boldog vagyok. Nem számítottam arra, hogy már rögtön az elején ennyire jó lesz minden. A csapat kiváló munkát végez és a gyári mérnökök is mindenben támogatnak. Úgy futottam a pályacsúcshoz közeli időt, hogy a pálya első és a második szektorában érzésem szerint még mindig lehetne javítani. Egyre jobban érzem a motort és szépen haladunk előre."

Talmácsi a leggyorsabb az első teszten/motor/20061121talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a leggyorsabb az első teszten

Nagyon jól és eredményesen indult Talmácsi Gábor első tesztnapja új csapatával, amely az ismerkedés jegyében telt.



Forrás: Faster Managementleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0611/20061121talmacsi.jpg',50,50)Nagyobb képDrámai fordulat a MotoGP-ben/motor/20061029dramai.htmlMotoGP: közzétették a 2007-es versenynaptárt/motor/20061017motogp.html

Talmácsi Gábor hétfőn délelőtt 11.45 órakor gurult ki először a spanyolországi Jerez de la Frontera versenypálya aszfaltjára, ahol 17.00 óráig összesen 46 kört teljesített. A magyar versenyző jelenleg Mattia Pasini motorjával száguld, mert az ő Aprilia RSA típusú motorja (amivel Bautista versenyzett a két utolsó futamon) még nem készült el. Az első nap eredményei alapján a 125-sök között a legjobb időt (1:48.015) Talma érte el, pedig nem is erre koncentráltak, hanem arra, hogy minél jobban beállítsák a gépet Talma vezetési stílusához és kitapasztalják, hogy egyes változtatások mennyire érzékelhetőek, mire hogyan reagál a motor.

A versenyző sajtóközleménye szerint öt állandó szerelő dolgozik Talmácsival, valamint két specialista is a rendelkezésére áll egyenesen az Aprilia gyártól (váz- és motorblokk-mérnök). Talma elmondása szerint nagyon jól kezelhető a motor, stabil a kanyarokban, de még szüksége van egy kis időre, hogy összeszokjon az új paripával.

Talmácsi világbajnok Apriliára vált/motor/20061015talmacsi.html
0 Tovább

Egy kép: cicák a motoron

Két csinos hölgy feszít egy-egy motoron a Milánói Motorszalonon.



November 19-én, azaz vasárnap zárja kapuit Európa egyik legrangosabb kétkerekű seregszemléje a 64. Nemzetközi Motorkerékpár-kiállítás . A rendezvény számos bájos kisasszonya közül ezúttal kettő látható az "egy kép" rovatunk keretei között, de ígérjük lesz még több is.

Forrás: MTIForrás: MTI

A Milánói Motorszalon 32 ország több mint ezer cége mutatkozott be a nagyérdeműnek.

Egy kép: Rossi most még örül/auto/uton/20061114egykep.htmlEgy kép: Hondalány/auto/uton/20061110egykep.html
0 Tovább

Rossi ralipilótaként folytathatja pályafutását

A motorsport jelenének legnagyobb alakja, Valentino Rossi alighogy letett arról, hogy Forma-1-es karrierbe kezdjen, most a ralival kacérkodik. Ennek szellemében az olasz klasszis indul hétvégi Új-zélandi ralin.



leftDrámai fordulat a MotoGP-ben/motor/20061029dramai.html

"Százszázalékig alkalmas lehet WRC-pilótának" - mondta a rali-vb kereskedelmi jogaival rendelkező David Richards annak kapcsán, hogy az olasz fenomén egy Subaruval indul a péntektől vasárnapig tartó Új-zélandi ralin.

"Lassan kell kezdenem, majd folyamatosan gyorsulnom kell. Rá akarok érezni a WRC-k vezetésére, illetve szeretném tudni, hogy motoros pályafutásom után, lehetne-e jövőm a ralipilótaként" - mondta a 27 éves Rossi, aki elismerte, a motorozás után a rali a nagy szerelme.

Rossi korábban a Forma-1-gyel kacérkodott, többször ki is próbálta a Ferrarit, de ez alaposan kihatott motoros pályafutására, ugyanis nagy hátrányt szedett össze a pontversenyben, mígnem májusban eldöntötte, marad a MotoGP-ben. Az idei utolsó futamnak már az élről vághatott neki a legendás 46-os - soha nem választotta a világbajnoknak járó 1-es rajtszámot -, de bukott, így végül az amerikai Nicky Hayden megszakította öt világbajnoki címből álló sorozatát. Rossi 2002-ben, a Brit-ralin vezetett WRC-t, de akkor kiesett.

Egy kép: Rossi most még örül/auto/uton/20061114egykep.htmlRossi a DTM-ben is letette névjegyét/webnwalk/f1/20061110rossi1.htmlRossi mindenütt/auto/sporthirek/20061110rossi.htmlRossinak a raliban is dukál a 46-os/auto/sporthirek/rali/20061102rossinak.htmlRossi tényleg indul az Új-zélandi ralin/auto/sporthirek/rali/20061012rossi.htmlRossi sajnálja Schumacher visszavonulását/webnwalk/f1/20060915rossi.html
0 Tovább

Egy igazi ritkaság: Suzuki GSX400F Katana

Egy kedves hölgyolvasónk nem mindennapi motort gurított haza, ugyanis egy '82-es Suzuki GSX400F Katanával kötötte össze az életét.



Darabokban telel át

Az én motorom egy 1982-es Suzuki GSX400F Katana. Gyári kódja GS40XF. Ezt a típust 1981 és 1983 között gyártották. Azért gondoltam, hogy írok róla ebben a fórumban, mert nagyon kevés cikket lehet találni róla az interneten, még angol nyelven is. Nemrég kaptam hozzá gyári szervizkönyvet. Szívesen segítek a rászorulóknak!

A motort 2006. szeptember 9-én vettem egy kereskedésben és szeptember 30-ig 800 km-t tettem bele. Ez alatt semmi problémám nem volt vele. Ki kell emelnem azért, hogy friss nagymotoros vagyok, kevés tapasztalattal, de eddig meg vagyok elégedve a vassal! Alacsony fordulaton is kényelmesen el lehet motorozgatni vele, ekkor 4,2 litert fogyaszt, magasabb fordulaton harapósabb lesz, de akkor a fogyasztás is 5 liter fölé emelkedik. Kezelhetősége jó, bár a túl rázós utakat nem szereti. Jelenleg elöregedett Metzeler gumik vannak rajta, úgyhogy kanyarokban nem hajtottam még meg.

Az alkatrész ellátottság jó, de a motor problémája a hűtés... Jelenleg az én motorom az asztalon, darabokban várja az olvadást. Tekintettel életkorára, a blokkból hallott zajokra és arra, hogy állítólag másfél évet állt a kereskedőnél, kihasználjuk a zimankót és átnézzük a lelkét. Gondolkozunk valamilyen olajhűtési megoldáson, mert könnyen túlmelegszik a blokk a négy léghűtéses henger és az előttük elvezetett négy kipufogó könyök miatt.

Sajnos jelenleg eszi az olajat, aminek még nem tudjuk a pontos okát. Valószínűleg a szelepszáraknál enged a szimmering, mert leginkább indításkor és alacsony fordulaton füstöl.

Röviden összefoglalva eddigi tapasztalataimat, azt mondhatom, hogy jó nagymotor a kezdéshez, de szűkebb pénztárcájúaknak hosszabb távon is kielégíti az igényeit.

Hetényi Emese

Ha Ön is meg szeretné osztani élményeit kedvencéről az [origo] olvasóival, akkor ide várjuk tárt karokkal az élménybeszámolókat.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek