Egy kedves hölgyolvasónk nem mindennapi motort gurított haza, ugyanis egy '82-es Suzuki GSX400F Katanával kötötte össze az életét.
Az én motorom egy 1982-es Suzuki GSX400F Katana. Gyári kódja GS40XF. Ezt a típust 1981 és 1983 között gyártották. Azért gondoltam, hogy írok róla ebben a fórumban, mert nagyon kevés cikket lehet találni róla az interneten, még angol nyelven is. Nemrég kaptam hozzá gyári szervizkönyvet. Szívesen segítek a rászorulóknak!
A motort 2006. szeptember 9-én vettem egy kereskedésben és szeptember 30-ig 800 km-t tettem bele. Ez alatt semmi problémám nem volt vele. Ki kell emelnem azért, hogy friss nagymotoros vagyok, kevés tapasztalattal, de eddig meg vagyok elégedve a vassal! Alacsony fordulaton is kényelmesen el lehet motorozgatni vele, ekkor 4,2 litert fogyaszt, magasabb fordulaton harapósabb lesz, de akkor a fogyasztás is 5 liter fölé emelkedik. Kezelhetősége jó, bár a túl rázós utakat nem szereti. Jelenleg elöregedett Metzeler gumik vannak rajta, úgyhogy kanyarokban nem hajtottam még meg.
Az alkatrész ellátottság jó, de a motor problémája a hűtés... Jelenleg az én motorom az asztalon, darabokban várja az olvadást. Tekintettel életkorára, a blokkból hallott zajokra és arra, hogy állítólag másfél évet állt a kereskedőnél, kihasználjuk a zimankót és átnézzük a lelkét. Gondolkozunk valamilyen olajhűtési megoldáson, mert könnyen túlmelegszik a blokk a négy léghűtéses henger és az előttük elvezetett négy kipufogó könyök miatt.
Sajnos jelenleg eszi az olajat, aminek még nem tudjuk a pontos okát. Valószínűleg a szelepszáraknál enged a szimmering, mert leginkább indításkor és alacsony fordulaton füstöl.
Röviden összefoglalva eddigi tapasztalataimat, azt mondhatom, hogy jó nagymotor a kezdéshez, de szűkebb pénztárcájúaknak hosszabb távon is kielégíti az igényeit.
Ha Ön is meg szeretné osztani élményeit kedvencéről az [origo] olvasóival, akkor ide várjuk tárt karokkal az élménybeszámolókat.
Utolsó kommentek