A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Motorral próbált meglépni a rendőrök elöl egy páros, ám szerencsétlenségükre pont jöttek szemből az egyirányú alagútban.
Egy forgalmat figyelő kamera rögzíthette az alábbi felvételt, amelyen egy üldözés végső pillanatainak lehetünk szemtanúi. Megrendítő felvétel egy ütközésről, ám a képek tanúsága szerint mindkét motoros, ha nem is sértetlenül, de megúszta a karambolt.
Közéleti személyek támogatásával "egy méter a motorosokért" akció indul, amely arra kívánja felhívni a zsúfolt nagyvárosokban autózók figyelmét, hogy sávjukban félrehúzódva adjanak legalább egy métert a sorok között előrecsorgó motorosoknak.
leftHalálos kockázat egy jó felvételérthttp://www.origo.hu/motor/20070612halalos.htmlMotoros suli az [origo]-nhttp://www.origo.hu/motor/20060224motoros.html
Fodor Donát, a MotorShow1 nevű tévés motoros magazin főszerkesztő-műsorvezetője idén is elindítja az "egy méter a motorosokért" nevű akcióját. "Az egyre több baleset nem csak azt jelenti, hogy a motorosok száma drasztikusan megnőtt az utóbbi években, hanem azt is, hogy Magyarországon sajnos még nincs kialakult közlekedési kultúra a motorosokkal szemben. Tőlünk főleg délebbre teljesen természetes a két járműcsoport viszonya, az autósok tisztában vannak vele, hogy minden pillanatban feltűnhet egy kétkerekű, és ennek megfelelően is vezetnek. Ezt a hozzáállást szeretnénk nálunk is egy kicsit meghonosítani, amelynek érdekében Budapest legforgalmasabb kereszteződéseiben 1 héten át 10 000 darab szórólapon adunk tanácsokat a súrlódásmentesebb autós-motoros közlekedéséért. Fő célunk az, hogy a dugóban ácsorgó autósok egy kicsit húzódjanak félre, így biztosítva elegendő helyet az előrecsorgó motorosoknak." - mondta a maga is aktívan motorozó műsorvezető, aki hozzátette, hogy a közlekedési morál javítása mellett elengedhetetlen lenne az A kategóriás jogosítvány megszerzésének felülvizsgálata, illetve szigorítása.
Az akciót egyébként több közéleti személy (színész, sportoló, zenész és más médiaszereplő) is támogatja, akik maguk is gyakran motoroznak. "A sávok között előrecsorgást egyébként tiltja a KRESZ, ezért jelenleg annak lehetőségét vizsgáljuk, hogy miként lehetne változtattatni ezen az elavult szabályozáson. Az akciónkhoz az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) támogatását is kértük, hiszen programunk lényege az, hogy zökkenőmentesebb, kényelmesebb és főleg biztonságosabb legyen az autók közötti közlekedés motorral" - foglalta össze kezdeményezésük lényegét Fodor Donát.
A május elsejei bevezetése óta mintegy 4300 matricát vásároltak kedvezményesen motorkerékpárokra - közölte az Állami Autópályakezelő Zrt. (ÁAK).
left
Idén május 1. és szeptember 30. között - kísérleti jelleggel - a motorkerékpárosok fél áron vásárolhatják meg a 4 napos autópálya-matricát. Az új vásárlási opció végleges bevezetéséről az érintett szervezetek az értékesítési és forgalmi adatok elemzését, valamint a nyári baleseti statisztika értékelését követően döntenek majd.
A motoros érdekvédelmi szervezet, a RRACE MONO, valamint a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) és az ÁAK között lefolytatott, több hónapos tárgyalássorozat eredményeként a motorosok számára elektronikus úton fél áron válik elérhetővé a 4 napos autópálya-matrica a nyári időszakban.
A GKM április 1-jétől hatályos rendelete értelmében május 1. és szeptember 30. között a motorkerékpárokra vonatkozó négynapos matrica ára a vásárlási díj nélkül 765 forint. Ez a D1-es kategória személyautókra érvényes négynapos matrica árának a fele. A háromoldalú megállapodás elsődleges célja az, hogy a kétkerekű járművek vezetői nagyobb számban vegyék igénybe a magyarországi fizetős autópályákat, amelyeket - a tapasztalatok szerint - az eddig érvényes díjszint mellett jó részük elkerült. A motoros érdekképviseletek ugyanis alapvetően igazságtalannak találták azt a szabályozást, amely ugyanolyan díjfizetési kötelezettséggel terheli a kétkerekű járműveket, mint a személygépkocsikat, jóllehet méretüknél és tömegüknél fogva a motorok jóval kevésbé veszik igénybe a gyorsforgalmi utak szerkezetét. A megállapodás fontos részét képezi, hogy a motoros szervezetek kampányt indítanak a közlekedési szabályok betartása mellett.
Hétfőtől kapható a motoros matricahttp://www.origo.hu/motor/20070507hetfotol.htmlFéláron kaphatnak matricát a motorosokhttp://www.origo.hu/motor/20070327felaron1.htmlMotorral féláron a sztrádákonhttp://www.origo.hu/motor/20070619motorral.htmlSztrádamatrica az internetrőlhttp://www.origo.hu/auto/20061204sztradamatrica.html
Az elmúlt hétvégén két motoros ütközött össze a mecseki szerpentinen, amit felvett az egyik jármű tankjára szerelt kamera, így könnyen ki lehet elemezni a tragédiát. Szakértők szerint elkerülhető lett volna a baleset, ha a vétkes motoros betart néhány alapszabályt, és nem próbál meg egy látványos képsor kedvéért tudásán felül közlekedni. A házi készítésű motoros videóktól már most hemzseg az internet, sokan életük leggyorsabb száguldását, legbevállalósabb kanyarvadászatát veszik fel halálos kockázatot vállalva.
Ghost Rider és követőileftMotoros suli az [origo]-nhttp://www.origo.hu/motor/20060224motoros.html
Június 10-én, vasárnap Pécs és Komló között egy 23 éves motoros kanyarodás közben elvesztette uralmát sportgépe fölött, és átsodródott a szembejövő sávba, ahol frontálisan ütközött egy másik motorossal, aki a helyszínen életét vesztette, míg a vétkest kétszer kellett újraéleszteni és mentőhelikopterrel kórházba szállítani. Az eset egy lett volna a mostanában egyre szaporodó motoros balesetek között, ám a tragédiát rögzítette az egyik motor tankjára szerelt kamera, amelynek felvétele bejárta a magyar televíziókat, és az internetre is felkerült. A képsorok döbbenetesek, mindenki joggal háborodhat föl és rettenhet meg, ám az általánosításokon, közhelypufogtatásokon és a motorosokról kialakított negatív sztereotípiák megerősítésén túl nem sok mindent tettek hozzá a médiumok az esethez vagy egy hasonló tragédia megelőzéséhez.
A svéd példa ragadós
Ahhoz, hogy eljussunk a Mecsek kanyarjaiban történt tragédiához, előbb meg kell emlékeznünk egy Svédországban élő úriemberről, akinek úttörő szerepe volt abban, hogy a nagy nyilvánosság is megismerhette a "házi készítésű ámokfutás" műfaját. A magát misztikusan Ghost Ridernek nevező motoros arról vált híressé, hogy professzionális eszközökkel megörökítette közúti száguldozásait, amit aztán jó pénzért DVD-n kezdett el árulni. Az első Ghost Rider "mozi" még 2002-ben jelent meg, és az egyik jelenetében az látható, amint hősünk kevesebb, mint 15 perc alatt teljesít egy közel 70 km-es távot Svédországban, helyenként 300 km/órás tempóval repesztve az autók között. Az eszeveszett száguldásra rengetegen voltak kíváncsiak, így az évek alatt jöttek a folytatások szép számmal, jelenleg az ötödik Ghost Rider-kiadásnak örülhet az egyre szaporodó rajongótábor.
A fekete, rendszám nélküli motoron és ugyancsak fekete ruhában, bukósisakban száguldozó Ghost Rider személyazonosságát egyébként a mai napig nem sikerült egyértelműen megállapítani, a Wikipédia például nevezi meg - az egyik lehetséges - Ghos Riderként, ami elég kézenfekvő, ugyanis ő állította fel az egykerekezési sebességrekordott, amikor jócskán 300 km/órás tempó felett száguldott turbófeltöltős Suzuki Hayabusájának hátsó kerekén.
Sokan azt is tudni vélik - ami egyébként a legvalószínűbb -, hogy több profi motorost és motort használt a DVD-ket készítő stáb, a nevek között felmerült az ugyancsak svéd motorversenyző neve, aki 2005-ben életét vesztette a híres és életveszélyes Man-szigeti TT-n. Akárki lapul is a fekete bukósisak alatt, a lényegen ez nem változtat, a rendőrőkből bohócot csináló, a közlekedés szinte összes szabályát áthágó, életveszélyes ámokfutást rendező és kalandjait rögzítő motoros hamar népszerűvé vált, az interneten hemzsegnek a DVD-kről lemásolt jelenetek, így bárki könnyedén végignézheti, hogy mit kell tenni, ha valaki a "legjobb vesedonor" címre pályázik.
Tele az internet önjelölt Ghost Riderekkel
Egy nagy teljesítményű sportmotorhoz még újonnan is viszonylag könnyedén hozzá lehet jutni - például egy több mint 180 lóerős, ezer köbcentis Suzuki GSX-R 3,3 millióért hazagurítható - míg használtan már szinte bármi kifizethető, ami néhány éve még elérhetetlen álom volt. Egy videokamera megvétele már szinte nem is tétel, akácsak a rögzítő állványé, az interneten rengetegen kínálnak különféle megoldásokat, a leggyakoribb esetben a tankra rögzítik az optikát. Természetesen nem kell profi állvány a kamera felszereléséhez, néhány méter ragasztószalag, egy-két alátét és szivacs segítségével percek alatt rögzíthető a felvevő, bár ekkor macerás, hogy tankoláskor meg kell ismételni a procedúrát.
A technikai feltételeket tehát viszonylag könnyedén elő lehet teremteni, azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a motorgyárak eszeveszett súlycsökkentő és teljesítménynövelő harcával legfeljebb csak a fizetőképes kereslet tudja tartani a tempót, a motorosok képességei és tudása már aligha, így hiába a versenypályákról átvett méregdrága futómű és technika, a legújabb gépek valós képességeit csak nagyon kevesen tudják kihasználni, és azt is csak zárt pályán. Sajnos sokan nincsenek tisztában azzal a ténnyel, hogy manapság a leggyengébbb láncszem már maga a motoros, aki ha önmaga korlátain túl merészkedik, akkor annak rendszerint baleset lesz a vége.
Egy korszerű sportmotor egészen új dimenziókat nyithat meg a közlekedés során az autókhoz képest, olyan gyorsulási élményt tud nyújtani, ami könnyen magával ragadhatja az embert, így némileg érthető az az igyekezet, amellyel be akarnak avatni másokat is az élményekbe a fellelkesült motorosok. Ghost Rider - az egyre szaporodó házi készítésű videókat látva - számtalan követőre lelt, akik házilag ,vagy profi állvány segítségével kamerákat szerelnek a motorra, így örökítve meg egy-egy gurulást. Sokan az elérhető végsebességet akarják demonstrálni, mások csak egy-egy túrát rögzítenek, hogy legyen valamit nézegetni a téli hónapok alatt, míg olyanok is vannak szép számmal, akik az autók közötti cikázást veszik fel, akárcsak a fekete motoros példakép. Hasonlóan cselekedett a Mecsekben karambolozott fiatalember is, aki a felvétel szerint több alapvető hibát is elkövetett, ami az egy hónapos motoros jogosítványának birtokában nem is csoda. Arról vitatkozni, hogy az eset megfelelő rutin birtokában elkerülhető lett volna-e, vagy sem, felesleges, arról azonban érdemes szót ejteni, hogy hogyan előzhető meg hasonló szituáció. Szakértőnk az [origo] motoros sulijában is közreműködő Szabó Attila.
Klasszikus lowrider formák és építési mód, gazdag krómdíszítés, vagány kipufogó, minden adott, hogy az utca népe számára mi legyünk a lázadó nemzedék egyik rosszfiúja, ám a Honda Shadow Spirit nyergében mégis inkább egyfajta világbéke-hangulat uralkodik. Szép lassan, csendben lehet vele elrotyogni a világ végig, bele a naplementébe.
Messziről vagány, közelről szelídleftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0706/Honda200766161143/gallery.xml&rovat=auto','popup','width=688,height=590');w.focus();Még több képAmikor mennydörög - Honda VTR1000F Firestormhttp://www.origo.hu/motor/20060809amikor.htmlDe legalább jól megy - Honda CBF 1000http://www.origo.hu/motor/20060711delegalabb.htmlBelvárosi ficsúr - Honda FMX 650http://www.origo.hu/motor/20060516honda.htmlAz erő vele van - Honda CB 1300http://www.origo.hu/motor/20050825azero.html
A Honda alaposan felfrissítette az idei modellévre a népszerű Shadow Spirit nevű cirkálóját, amely - egyebek mellett - elektromos befecskendezéssel, dupla kipufogóval és egy gyönyörűen ívelt új hátsó sárvédővel gazdagodott. A végeredmény még azokat is ellágyíthatja, aki nem igazán rajonganak a choppperekért, ugyanis a Shadow Spirit követi a klasszikus lowrider formavilágot; alacsony ülés, csepp-tank és méretes első kerék határozzák meg a stílust, a merevnek ható váz és a rengeteg króm pedig már csak hab a tortán.
Az ismerkedés meglehetősen könnyedén és oldottan ment a tesztjárgánnyal, mindössze csak annyit kell megtanulnia az átlagmotorokhoz szokott pilótának, hogy az első villán kell kioldani a kormányzárat, és csak utána lehet ráadni a gyújtás egy teljesen másik helyen, a tank és az ülés találkozása alatt. A fenti, kissé kényelmetlen procedúrát szerencsére nem bonyolítja tovább a szívató kezelése, ugyanis 2007-től már nem karburátorokon keresztül kapja a benzint a 750 köbcentis kéthengeres blokk, hanem a Honda PGM-FI nevű befecskendezési rendszerén. A tekintélyes külső ellenére meglehetősen visszafogottan kel életre a V2-es motor, a két krómtól csillogó kipufogó inkább a külcsínt hivatott feldobni, a várt zakatolás elmarad. Az ok egyértelműen a szigorú zaj és környezetvédelmi normák betartása, ezért akinek a chopperes cirkálás mellett a hang is fontos, az kénytelen lesz beruházni két tuningcsőbe.
A váltó kissé határozatlanul járt tesztmotorunkon, bár ez annak is betudható, hogy az óra mindössze 1100 km-t mutatott, ez sokat finomodhat még a következő kilométerek alatt. Az új, egy darabból álló ülés döbbenetesen alacsonyan van, ami nem véletlen, ugyanis a Honda modellismertetője szerint az új Shadow Spirit büszkélkedhet a kategóriájában a legalacsonyabb ülésmagassággal. Ennek köszönhetően az alacsonyabb pilóták is biztosan lerakhatják mind a két talpukat a földre, kár, hogy a forgalmat így nehezebb belátni, nem látunk át az autók teteje fölött. Menet közben egyébként kifejezetten kényelmes a Honda cirkálója: enyhe terpeszben, egyenes háttal lazulhatunk a széles kormány mögött - a menetszél csak 100-120 km/óra fölött lesz zavaró, ezt egy nagyméretű gyári plexivel lehet orvosolni némi felárért. A széles tank közepén egy klasszikus kialakítású kilométeróra trónol, egyedül csak a pici kvarc-kijelző mutatja, hogy ez a motor már a XXI. század terméke. A sebesség skálázása meglehetősen optimistán lett kialakítva, ugyanis egészen 190 km/órás tempóig mér a mutató, idáig azonban vélhetően csak akkor kúszhat fel a kis pálca, ha egy sportmotorhoz kötik a Shadow-t.
Formabontó újdonságok a Hondátólhttp://www.origo.hu/motor/200610122007es.html
Utolsó kommentek