Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Újabb rekord az Audinál

A Volkswagen-csoport prémiummárkája, az Audi májusban ismét rekord értékesítést ért el: világszerte több mint 87 ezer autót adott el, szemben a tavalyi 79 114-el.



A növekedés Németországban 3,5 százalékos volt, 24 416 autóra, Európában 6,5 százalékos több mint 63 900-ra, az Egyesült Államokban 23 százalékos rekord ütemű, 7120-ra, Kínában 30 százalékos, 7717-re. Főleg a kínai és az észak-amerikai növekedést dicsérték a cégnél, az után, hogy tavaly csak 7,2 százalékkal nőtt az értékesítés az Egyesült Államokban. Az első öt hónapban az Audi 420 300 autót adott el világszerte, 9,6 százalékkal többet, mint a tavalyi első öt hónapban.

2009-ben jön az Audi A1http://www.origo.hu/auto/200706012009ben.htmlKémfotók az új Audi RS6-rólhttp://www.origo.hu/auto/20070525kemfotok.htmlKínában mutatták be az Audi Q5 előfutáráthttp://www.origo.hu/auto/20070421kinaban.html
0 Tovább

Hármasban szép az élet - Piaggio MP3

Kevés olyan járgány létezik manapság, amellyel nagyobb feltűnést lehetne kelteni, mint a Piaggio új háromkerekű robogójával. A meglehetősen furcsa külsejű szerkezet nem mellesleg biztonságosabb és praktikusabb is mint egy hagyományos kétkerekű.



Forrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0705/Piagg200752517179/gallery.xml&rovat=auto','popup','width=688,height=590');w.focus();Még több képZöld sárkánygyík - Piaggio Beverly 500http://www.origo.hu/motor/20050825zold.htmlA kis vagány - Piaggio Typhoon Xhttp://www.origo.hu/motor/20050427akis.htmlSzületett nőcsábász - Piaggio Liberty 125http://www.origo.hu/motor/20050407egyelegans.htmlMacska a tejútról - Piaggio X9 EVOhttp://www.origo.hu/motor/20040912macska.html

Amikor a Piaggio-csoport először mutatta be az akkor még csak tanulmányként létező háromkerekű masináját, a motoros szakma feszült várakozásba kezdett harsány kacagás helyett, hiszen a világ egyik legnagyobb robogógyára nyilván alaposan végiggondolta a szokatlan konstrukciót. Az elképzelés egyébként abszolút racionális, ugyanis két első kerékkel nagyobb stabilitást lehet elérni, röviden; nehezebb vele perecelni.

A fentiek fényében, talán érthető az az izgatottság, amellyel kicsiny motoros rovatunk birtokba vette a tesztjárgányt, amely oldaltámasz nélkül ácsorgott az importőr udvarán. Az MP3 élőben sokkal nagyobb, mint ahogy azt a képek alapján gondolná az ember, bár ebben a tesztmotorra extraként szerelt óriási plexinek is nagy szerepe volt, amely vitorlaként feszült a járgány tetején. A kettéosztott nyeregtől hátrafelé semmi különöset nem találni, minden olyan, mint egy nagyobbacska "közönséges" Piaggión, ám a kormányon túl már egy egészen furcsa világba csöppenünk. A hirtelen kiszélesedő, tömzsi orrész alatt bonyolult futómű lapul, mely segítségével függőlegesen is el tud mozdulni egymáshoz képest a két kerék.

A nyeregbe pattanva mindebből nem sok látszik, egyedül csak a térdünk előtt elhelyezett kézifék és a jobb kezünknél lévő furcsa kapcsoló jelzi, hogy itt valami nem stimmel. Az egyhengeres 250 köbcentis blokk jellegzetes zakatolással kel életre, ez a motor egyébként már jól ismert darab, hiszen ugyanilyen 22 lóerős masina dolgozik Beverlykben, a Vespa GTS-ben és a Gilera Nexusokban is. A kézifék kiengedése után már húzhatjuk is a gázt, és amint elindulunk egy csipogás jelzi, hogy az első futómű "kireteszelte magát", innentől kezdve az MP3 közel úgy viselkedik, mint egy hagyományos motor. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ugyanúgy fel lehet vele borulni, mint egy közönséges robogóval, ráadásul az MP3 esetében több mint 200 kilót kell egyensúlyban tartani.

Az első pár kilométer barátkozása után egyre könnyebben megy a szlalom a batárral, amely - ahogy arra számítani lehetett - egy kissé orrnehéz, de ezt leszámítva teljesen semlegesen viselkedik. A széles idomok miatt nem mi leszünk az autósorok közötti furakodás bajnokai, ám egy robogós sem tudja majd utánunk csinálni azt a trükköt, hogy a piros lámpához begurulva ne tegye le a lábát. Az MP3 nyergében - egy kis gyakorlás után - ezt úgy tudjuk megtenni, hogy lépésbe lelassítva zárhatjuk az első futóművet a kormányon lévő kapcsolóval, így az első kerekek nem tudnak elmozdulni, és a motor szépen begurul a lámpához, úgy, hogy nem dől el. A hatás frenetikus: a dugóban szunyókáló és telefonáló autósok hirtelen felélednek, a zebrán áthaladó tömeg nem hisz a szemének, kicsi és nagy, öreg és fiatal egyaránt nagyon megnézi magának a triciklit.

Forrás: [origo] Háromkerekű robogó Olaszországbólhttp://www.origo.hu/motor/20060517haromkereku.htmlHáromkerekű robogó a Piaggiótólhttp://www.origo.hu/motor/20051209haromkereku.html
0 Tovább

Mindent tizedik motorost gyorshajtáson kaptak

A hétvégén nagyszabású akciót tartott a rendőrség, amely során elsősorban a motorosokat ellenőrizték a Mátra útjain.



Forrás: [origo]left

A rendőrség tájékoztatása szerint kétszázhúsz ellenőrzött motoros közül 21 hajtott a megengedettnél gyorsabban a Mátra útjain megtartott hévégi ellenőrzési akció során. További 6 vezető jogosítvány nélkül ült motorra, 5 motor esetében pedig kiderült, hogy nem felel meg közlekedésben való részvétel alapvető műszaki feltételeinek sem, többnyire a lefutott gumi, vagy engedély nélküli átalakítás miatt. Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése miatt négy motorost vontak felelősségre - közölte Meggyesfalvi Tamás őrnagy, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésbiztonsági Alosztályának vezetője.

Az elmúlt hétvégén a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság a Borsod-Abaúj-Zemplén, valamint a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitánysággal közösen nagy erőkkel tartott fokozott közlekedési ellenőrzést. Az akció elsődleges célja a Mátrában közlekedő segédmotorosok és motorosok teljes körű ellenőrzése volt.

Meggyesfalvi Tamás elmondása szerint a kanyargós mátrai út az ország minden tájáról Hevesbe vonzza a motorosokat. Közülük többen agresszíven, a közlekedési szabályokat durván megszegve veszélyeztetik a közlekedés más résztvevőit, illetve nagymértékben zavarják a helyi lakosokat és a pihenni szándékozó kirándulókat. Az elmúlt években nem múlt el hétvége, hogy ezen az útszakaszon ne történt volna személyi sérüléssel járó motorosbaleset. Egészen mostanáig, ugyanis az ellenőrzés idején nem történt baleset - mondta az alosztályvezető.

Motorosokra vadásznak a Mátrábanhttp://www.origo.hu/motor/20070517motorosokra.html
0 Tovább

Motorosokra vadásznak a Mátrában

A hétvégén összehangoltan fogja ellenőrzi a motorosokat Heves megyében, elsősorban a Mátrában a Heves, a Borsod-Abaúj-Zemplén, valamint a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság. A fő cél a száguldozók kiszűrése.



Forrás: [origo]left

A rendőrség tájékoztatása szerint az akcióra a balesetek ugrásszerű emelkedése miatt van szükség, az év első négy hónapjában - 2006. hasonló időszakéhoz képest - több mint négyszeresére emelkedett a motoros balesetek száma. Az összevont ellenőrzésre nagy erőkkel, illetve jelentős mennyiségű technikai eszköz bevonásával készülnek a rendőrök.

Az akció célja az agresszív, durva szabálysértők kiszűrése, a sebességhatárokat túllépő motorosok felderítése. Az ellenőrzések elsősorban a motorosok által kedveltebb útvonalakra, a mátrai és bükki szerpentinekre és a nagyobb városokra koncentrálódnak. Az erdei szakaszokon segítenek a rendőröknek a Bükki Nemzeti Park szakemberei is, akik a természetvédelmi területeken illegálisan közlekedő járművezetőket próbálják kiszűrni.

0 Tovább

Halott motorost kerülgettek a Tel Aviv-i autósok

Megdöbbentő videót mutatott be honlapján a Reuters hírügynökség, amelyet egy Tel Aviv-i kereszteződést figyelő kamera rögzített. A felvételen halásos balesetet szenved egy motoros, akit aztán percekig kerülgetnek az autósok.



Forrás: Reuterslefthttp://www.reuters.com/news/video/videoStory?videoId=51638Klikk a videóért - 1:18 p

Egy forgalmas Tel Aviv-i kereszteződést figyelő kamera borzalmas képsorokat rögzített, amelyen tisztán látható, hogy egy robogós balesetet szenved, amikor egy betonkeverő és egy tréler közé szorul. Az eset után a forgalom nem áll le, az autósok kikerülik az út közepén fekvő izraeli férfit és mellette fekvő robogóját. A baleset után közel két perc telik el, mire valaki odamegy a már halott áldozathoz és értesítik a hatóságokat.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek