A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A Hungaroring Motorsport Iskola érdekes módon népszerűsíti legújabb termékét, az Erste Leasing Motoros Akadémiát, ugyanis egy fiatal és tehetséges streetfightert támogatásával hívják fel a figyelmet a biztonságos motorozásra.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0704/20070423motor.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-nhttp://www.origo.hu/motor/20060224motoros.html
Szabó Attila, a Hungaroringen működő motoros iskola vezetője az alábbiakkal magyarázata meg a biztonságos motorozás és a streetfighterkedés közötti összefüggést: - Tisztában vagyok a kezdeményezés súlyával, azonban úgy gondolom egy ilyen típusú bemutatón, a nézők nagy többsége, olyan fiatal, akik valószínűleg soha nem jönnének el olyan rendezvényekre ahol a fő téma a balesetmentes és biztonságos közlekedés. A bemutatókon a sreetfighter show mellett, igyekszünk felhívni a figyelmet a tudatos és biztonságos közlekedés fontosságára és természetesen a kötelező védőruha használatára.
Mikiboy rendelkezésére bocsátottunk egy GSX-R-t, amely kiköpött mása az iskolában használt motoroknak. A páros első bemutatója hatalmas sikert aratott. Remélem ezzel a kezdeményezéssel még tágabb körben, tudatosodik a baleset-megelőzés fontossága.
A mindössze 17 éves Győrfi Alen sajnos technikai okok miatt kénytelen volt feladni a Török Nagydíj 125 köbcentis futamát mindössze két körrel a leintés előtt. Ugyanebben a kategóriában Talmácsi Gábor az ötödik helyet szerezte meg.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0704/20070423gyorfi1.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi ötödik a Török Nagydíjonhttp://www.origo.hu/motor/20070422talmacsi.htmlTalmácsi a 4. helyről rajtolhathttp://www.origo.hu/motor/20070421talmacsi.htmlTörök Nagydíj: Talmácsi a második péntekenhttp://www.origo.hu/motor/20070420torok.html
A gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis kategóriájának állandó magyar résztvevője, Talmácsi Gábor mellett két másik honfitársunk is benevezett a Török Nagydíjra. A Hondával versenyző Kovács Nikolett sajnos nem tudta kvalifikálni magát, míg az apriliás Győrfi Alen a 33. helyről vághatott neki a vasárnapi futamnak. Alen kicsi, de annál lelkesebb csapata rengeteg dolgozott a motoron, ám sajnos ennek ellenére számos technikai probléma nehezítette a munkájukat. A fő gond az volt, hogy az első rugóstag teljesen összeült, ám hiába keményítettek rajta az edzések során a helyzet nem javult. A szerelők elemezték a telemetriát, majd változtattak az első villaszögön. A bemelegítésen azonban Alen arról számolt be, hogy a kanyarokban továbbra sem tud fordulni a géppel.
Alen a starthoz már nagyon idegesen állt fel, ugyanakkor lehetett rajta látni, hogy teljesen kizárja a külvilágot és csak a versenyre koncentrál. A rajt a körülményekhez képest nem sikerült rosszul. Ami hátrányt az indulásnál begyűjtött, azt a féktávon ledolgozta. Az első néhány körben folyamatosan gyorsult a magyar versenyző és megjavította addigi legjobb köridejét. A futómű azonban változatlanul hátráltatta a kanyarokban és mivel nem sikerült eltalálni a megfelelő beállítást, a gumikat nagy mértékben megterhelte, így azok idő előtt kezdtek el fogyni. Ennek ellenére hozta a 2'10-es köröket és minimális kilengéssel folyamatosan tartotta a tempót. Miután Mattia Pasini technikai hibából kifolyólag visszacsúszott a mezőny végére, így a pályán Alen összetalálkozott vele. Csoda persze nem történt, de ha közelebbről is megnézzük a részidőket, akkor láthatjuk, hogy Alen csupán fél másodperccel volt lassabb a pálya utolsó szakaszán, mint a többszörös világbajnoki futamgyőztes olasz. Két körrel a vége előtt már kezelhetetlenül csúszkált az Aprilia Alen alatt, ám ez még nem volt minden, mert hirtelen a motor gyújtása is kezdett kihagyni, így a fiatal magyar motoros kénytelen volt feladni a versenyt.
Alen beszámolója a futamról: "Tudtam, hogy nagyon nehéz verseny elé nézek. A futóművel egész hétvégén gondjaink voltak és attól tartottam, hogy a versenyen sem kímél majd meg a pattogástól. A rajt után még néhány körön keresztül tudtam gyorsulni, de aztán gyorsan szétdarálódott a gumim. A kanyarokban folyamatosan csúszkáltam és nem sikerült a kigyorsításoknál időben rátennem a gázt, mert állandóan kisodródtam. Két körrel a vége előtt hallottam, hogy kihagyott a gyújtás, majd elkezdett dadogni a motor, végül annyira lelassultam, hogy jobbnak láttam kiállni a boxutcába, mert biztos megállt volna a gép a pálya közepén. Nagyon csalódott vagyok, hogy nem sikerült befejeznem és nem sikerült megmutatnom, hogy mit tudok. Remélem, hogy a következő alkalommal nem hátráltat majd ennyi technikai hiba."
Talmácsi Gábor óriási csatában végül az ötödik helyet szerezte meg Isztambulban, a Török Nagydíjon. A gyorsaságimotoros-világbajnokság idei harmadik futamát az olasz Simone Corsi nyerte meg a 125 köbcentisek között.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0704/20070422talmacsi.jpg',50,50)Nagyobb kép
A pénteki és szombati edzésidők alapján Talmácsi a negyedik helyről vághatott neki vasárnap délelőtt a 19 körös távnak. A magyar versenyző nem rajtolt túl jól, ám pozícióját sikerült megtartania és a negyedik helyen tudott fordulni az első kanyarban. Az élen Gábor csapattársa, Hector Faubel és az olasz Mattia Pasini váltogatták egymás, ám a 4. körben megállt Pasini motorja, így Talma - aki időközben a harmadik helyre küzdötte fel magát - hirtelen a második helyre ugrott.
Ezt követően egy hetes élboly szakadt el a mezőnytől, a versenyzők kanyarról-kanyarra váltogatták a helyezéseket, Talmácsi a második helytől a hetedikig is motorozott. A magyar versenyző Apriliája szemmel láthatóan nem volt túl gyors az egyenesekben, ám ezt Gábor szerencsére kompenzálni tudta a török pálya lassabb, kanyargósabb részein. Öt körrel a vége előtt Talmácsi az élboly végén volt, látszott, hogy az utolsó körökre tartogatja motorja és a gumik tartalékait. A leintés előtt három körrel bolydult fel az élen haladó hetesfogat, a helyezéseket nem is lehetett követni, folyamatosan előzgették egymást a versenyzők. Szerencsére Talma át tudta verekedni magát pár ellenfelén, ám a véghajrában sajnos a negyedik helyét is elvesztette és csak ötödikként intették le. Az élen a mindössze 20 éves Simone Corsi (Aprilia) végzett egy bravúros befutóval, mögötte a spanyol Joan Olive (Aprilia) futott be, míg a dobogó harmadik fokára a japán Kojama Tomojosi (KTM) állhatott fel.
A 125 köbcentisek között egyébként még két honfitársunk volt érdekelt a Török Nagydíjon, sajnos azonban Kovács Nikolett nem tudta megfutni a kvalifikációs időt, így nem állhatott fel a rajtrácsra. Az ugyancsak "szabadkártyával benevezett" Győrfi Alen a 33. helyre hozta az Apriliáját a rajtrácson, ám a versenyt kénytelen volt feladni technikai gondok miatt.
Talmácsi ötödik helyével 9 ponttal vezeti a világbajnoki tabellát a 47 pontot összegyűjtött Hector Faubel előtt. A gyorsaságimotoros-vb következő futamát május 6-án rendezik Kínában.
Talmácsi Gábor nyilatkozata: "Izgalmas verseny volt. Folyamatosan ment az előzgetés, és én úgy döntöttem, hogy kicsit hátrébbról figyelem a történéseket. Az utolsó körben megelőztem De Rosát, aki a következő kanyarban nekem jött, ami majdnem bukáshoz vezetett, de szerencsére sikerült megfognom a motort. Az 5. hellyel is értékes pontokat szereztem, amivel megerősítettem a vb elsőségemet."
Eredmények:
125 kcm (19 kör, 101,46 km):
1. Simone Corsi (olasz, Aprilia) 40:03.557 p 2. Joan Olive (spanyol, Aprilia) 40:03.655 3. Kojama Tomojosi (japán, KTM) 40:05.500 4. Raffaele de la Rosa (spanyol, Aprilia) 40:05.748 5. Talmácsi Gábor (Aprilia) 40:06.203 6. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 40:06.496
Talmácsi a 4. helyről rajtolhathttp://www.origo.hu/motor/20070421talmacsi.htmlTörök Nagydíj: Talmácsi a második péntekenhttp://www.origo.hu/motor/20070420torok.htmlTalmácsi rajt-cél győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjonhttp://www.origo.hu/motor/20070325talmacsi.html
Az Apriliával versenyző Talmácsi Gábor a negyedik helyről rajtolhat a 125 köbcentisek között vasárnap a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei harmadik versenyén, az isztambuli Török Nagydíjon.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0704/20070421talmacsi3.jpg',50,50)Nagyobb kép
A Bancaja Aspar istálló magyar motorosa 2:05.372 perces időt ért el a kvalifikáción, míg az első helyen az olasz Mattia Pasini (Aprilia, Polaris World) végzett 2:04.722 perccel.
A vb-pontversenyben éllovas Talmácsi mellett még két magyar versenyző is indult a kvalifikáción: Győrfi Alen a 33. helyen végzett, míg Kovács Nikolett szombaton sem érte el az időlimitet - amely hét százalékkal lehet gyengébb, mint az elsőé -, így helyezetlen maradt.
A rajtsorrend a pénteki és a szombati kvalifikáció alapján állt össze.
Talmácsi Gábor a második időt érte el a 125 köbcentisek között a Török Nagydíj első időmérő edzésén. A gyorsaságimotoros-világbajnokság idei harmadik versenyén két további magyar is indul Talmácsi mellett a nyolcadliteresek között.
left
Egy hónap szünet után végre újra összegyűltek a gyorsaságimotoros-vb-n induló csapatok, hogy ezúttal Törökországban mérjék össze a tudásukat. Az Apriliával versenyző Talmácsi Gábor mind a péntek reggeli szabadedzésen, mind az időmérőn a 2. helyen végzett. Reggel még vizes pályán zajlott az edzés, ám a tréning végére az aszfalt fokozatosan felszáradt, így a versenyzők is egyre jobban gyorsultak, de lényegesen elmaradtak a köridők a tavalyihoz képest. A legjobb edzésidőt az olasz Mattia Pasini motorozta ugyancsak egy Apriliával, míg a harmadik leggyorsabb a japán Koyama lett KTM-mel.
A pénteki edzésen Talmácsi mellett még két magyar versenyző is indult. Szabadkártyával Győrfi Alen a 33. helyen végzett, míg Kovács Nikolett nem érte el az időlimitet - ami hét százalékkal lehet gyengébb, mint az elsőé -, így helyezetlen maradt. A magyar hölgy, aki korábban az Eb-futamokon kamatoztatta képességeit és sok borsot tört az erősebbik nem orra alá, először próbálhatja ki magát Grand Prix-viadalon. Tavaly és tavalyelőtt már jelentkezett a brnói vb-futamra, de elutasították.
"Mindig különleges, ha egy nő feltűnik a mezőnyben, hisz ez nem mindennapi dolog. Én leszek az első magyar lány, aki világbajnoki aszfaltra gurulhat, de nem az első nő" - nyilatkozta a török GP előtt a motogphirek.hu című honlapnak Kovács Nikolett. "Gondoljunk csak Katja Poengsenre, vagy Janakovára. Egy biztos: sokkal nagyobb az esély a figyelem elnyerésére, ha megfutom a limitet. Persze akkor sem dől össze a világ, ha nem sikerül. Sok versenyzőt tudnék mondani, akinek az első szereplése nem sikerült, később mégis állandó résztvevők lettek."
Talmácsi Gábor nyilatkozata: "Elégedett vagyok a mai eredménnyel. A pálya minősége sokat romlott tavalyihoz képest. Tiszta sár lett a motorom a szabadedzés végére, így a szerelők a legapróbb darabig szétszedik a gépet. Van egy kanyar, ahol több időt vesztek, és éppen azt elemezzük, hogy mit lehetne tenni akár beállításilag, akár vezetés technikailag. Holnap meglátjuk sikerül-e még javítanom."
A 125 köbcentisek további programja: szombat: 8 órától - 2. szabadedzés, 12:05 órától - 2. időmérő edzés vasárnap: 11 órától - Török GP
Talmácsi rajt-cél győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjonhttp://www.origo.hu/motor/20070325talmacsi.htmlTalmácsi második lett Katarbanhttp://www.origo.hu/motor/20070310talmacsi.htmlMindkét Talmácsi világbajnoki résztvevőhttp://www.origo.hu/motor/20070207mindket.html
Utolsó kommentek