Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elhagyta utasát egy motoros

Elhagyta az utasát egy motoros vasárnap délután Budapesten, a Szentendrei úton - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.



Kalyó László a történtekkel kapcsolatban elmondta: a fővárosból kifelé haladó motoros előzésbe kezdett, utasa azonban rosszul kapaszkodott, és leesett a járműről. A pórul járt utas csak könnyebb sérüléseket szenvedett.

0 Tovább

Pont elég - Yamaha XJ6 Diversion menetpróba

Kihullott a Yamaha kínálatából a tökéletes kezdőmotornak számító visszabutított, 78 lóerős Fazer, lett viszont helyette egy teljesen új modell, amely ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta, csak divatosabb külsőt és áthangolt erőforrást kapott. Az új XJ6 Diversiont a városi dzsungelben és a visegrádi szerpentinen próbálhattuk ki egy rövid menetpróba erejéig.



Eltalálták a csomagolást

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A fejidomos túrapártiaknak kötelező választás, a csupasz viszont sokkal vagányabb
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Nagyon tetszett a tavaly kipróbált 78 lóerős "gazdaságos" Fazer, ugyanis az árához képest meglepően sokat tudott - nem csoda, hogy az árérzékeny hazai piacon ebből a típusból fogyott a legtöbb az elmúlt két évben. A Yamahánál azonban úgy gondolták, hogy még szélesebb vásárlóréteget kell célba venni, ezért divatosabb külsővel és jobban kihasználható erőforrással dobták piacra új modelljüket, amely a kezdő vagy éppen újrakezdő urakat épp úgy meggyőzheti, mint a motorozással kacérkodó hölgyeket. Akárcsak az előd esetében, az új XJ6 nevű típus is csupasz és fejidomos változatban egyaránt rendelhető, előbbi kifejezetten vagányra sikerült, utóbbi viszont olyan kellemesen semmilyen. A fejidomos kivitel megkapta még a Diversion utónevet is, amellyel a Yamaha gyakorlatilag feltámasztotta ezt a típusnevet, hiszen nem is olyan régen még Diversionként kínálta félidomos, sornégyes túramotorjait.

Élőben egyébként sokkal nagyobbnak és komolyabbnak tűnik az XJ, mint ahogyan azt a fotók alapján várná az ember, ránézésre egy ezresnek is elmehetne. Ez különösen a csupasz változatra igaz, ami stílusában nagyon hasonlít az ezres csupasz FZ1-re, bár ha alaposan szemügyre vesszük, látszik, hogy annál jóval költséghatékonyabb szemléletben készült. Egyszerű, hagyományos villát és kétdugattyús fékeket kapott előre az XJ6, hátul acél lengővilla és központi rugóstag van, ami gyakorlatilag megegyezik a 78 lóerős Fazerével. A váznál se történt előrelépés, sőt: alumínium helyett acélcső van az XJ6-ban, igaz, hogy ez a váz már egy alaposan korszerűsített és nyomatékosabb motort ölel körbe.

Forrás: [origo]

Ezzel a sárga fényezéssel még jobban hasonlít csupasz ezres FZ1-re

Nyomatékra hangolva

A Diversion négyhengeres motorját a 78 lóerős Fazertől örökölte, ám a Yamaha mérnökei alaposan átalakították a hatszáz köbcentis blokkot, sok új alkatrész - többek között hengerfej - és befecskendezés alkalmazásával. A cél kevesebb károsanyag-kibocsátás és jobb használhatóság volt, aminek szellemében a csúcsteljesítmény nem nőtt, a nyomaték viszont 60 Nm-re emelkedett a korábbi 51-ről. Szintén fontos változás, hogy mind a nyomaték, mind a csúcsteljesítmény már alacsonyabb fordulaton jelentkezik, ami főleg a városi közlekedést könnyíti meg.



Érdekes formájú a motor hasa alá épített kipufogódob, amelyből csak aprócska csonk áll ki kivezető csőként, nem lesz majd egyszerű dolguk a tuningfelszereléseket gyártó cégeknek ezzel a típussal. A motor kidolgozásáról egyébként süt, hogy nem fog darabokra esni az elkövetkező években, külön öröm, hogy - bár ez egy belépő modell - odafigyeltek olyan apró részletekre, hogy csinos indexek, szép formájú visszapillantók kerüljenek rá. Apró trükk, de ez is megér egy mondatot: a fényszóróban, a helyzetjelző lámpa elé egy kis átlátszó Yamaha-logót gravíroztak, ami még sötétben is jelzi, milyen márkájú motorról van szó.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Bár nem nagyon látszik a képen, a fejidomos változat még középtámaszt is kapott

A hazai importőr reményei szerint a tavaly Kölnben bemutatott Diversiont hölgyek, ingázók, kezdők, újrakezdők és a robogót kinövő réteg választja majd, így ennek szellemében egy belvárost átszelő kanyarral indult a haza menetpróba, amelynek a célja Visegrád volt. A Fazerből származó, sornégyes blokk meglepően csendesen kel életre, alapjáraton szinte semmi hangja, és olyan finoman jár, hogy alig kelt rezgéseket a motoron. Az első kilométerek az ismerkedés jegyében történnek, az ülésmagasságon érezni, hogy uniszex darabnak készült, alacsony, puha és hatalmas.

Az üléspozíció remek, egyenes háttal és nem túlságosan összehajtogatott lábbal terpeszkedhetünk az XJ6-on, combunk szépen belesimul az elkeskenyített tankba, amelynek oldalán csúszásgátló védőborítás van. Bár a tesztmotorokban csak néhány száz kilométer volt, a váltó mégis vajpuhán működött, egyszer sem sikerült lyukat találni a fokozatok között. Városban könnyedén lehet lavírozni az autósorok között, a tükrök egyedül csak a kisbuszokon akadhatnak fenn, az autók többségénél magasabban vannak. A széles és magasra kiemelt kormánnyal nagyon precízen lehet navigálni a kis Yamahát, elég csak megtolni a "szarv" egyik vagy másik felét, és a motor szinte magától elfordul, amiben nagy szerepe van annak, hogy hátul "csak" 160-as gumi feszül.

 


Ebből a remek gyári filmecskéből kiderül, hogy egy házsártos feleség miatt milyen skizofrén tünetek alakulhatnak ki a kedves férjben

0 Tovább

Hétvégi motoros programajánló

Az előrejelzések kellemes, tavaszi időt ígérnek a hétvégére, így remek lehetőségünk lesz arra, hogy további kilométereket csavarjunk motorunkba. A kanyarok megtámadása mellé néhány programot is összeszedtünk.



Forrás: [origo]

Az előrejelzések szerint igen kellemes, csapadékmentes hétvégénk lesz, ezért érdemes szabadtéri, mindenekelőtt motoros programot szervezni. Komárom és környéke például biztos, hogy motoroktól lesz hangos, ugyanis péntektől vasárnapig szervezi a Desperado M.C. ide első találkozóját a koppánymonostori ifjúsági táborban.

Teljesen más jellegű programnak ígérkezik szombaton a Rendőrnap nevű esemény, amelyet az Ötvenhatosok terén tartanak a fővárosban. Ez azért került be az ajánlóba, mert itt tartják meg - motoros rendőrök bevonásával - a Két keréken biztonságban elnevezésű motoros baleset-megelőzési rendezvényt is.

Szintén szombaton lesz a hajdúszoboszlói repülőtéren a Storm Riders Team motoros napja, és ugyancsak ekkor tartanak a budapesti Csömöri út 190 szám alatt egy motoros börzét a V2 Túra-Motorbázis szervezésében. Akik a sárdagasztásért vannak oda, azoknak vasárnap remek szórakozás lehet a Kőszárhegyi Moto-cross Klub versenye a kozmikus nevű Csillagvölgyben reggel kilenctől késő délutánig, további részletekért klikk ide.

Nem szabad elfeledkezni arról, hogy a vasárnap Japánban áll rajthoz Talmácsi Gábor a 250 köbcentisek között a gyorsaságimotoros vb-n, amit az MTV1 12.40-től fog közvetíteni.

Balesetmentes és kellemes motorozást kívánunk mindenkinek, további motoros programajánlókat erre a címre várunk.

0 Tovább

Motoros balesetmegelőzés a rendőrnapon

Szombaton az Ötvenhatosok terén rendőrnapi rendezvény lesz, amellyel párhuzamosan egy motoros baleset-megelőzési program is fut majd.



Motoros suli az [origo]-nhttp://www.origo.hu/motor/20060224motoros.htmlBabetta-bloghttp://www.origo.hu/motor/babettablog/index.html

Szombaton tartják a budapesti rendőrnapot, amelyen egyúttal a fővárosi rendőrség fennállásának 128. évfordulóját is ünnepelik, és átadják az Év Budapesti Rendőre elismeréseket is. Az idén szerényebb körülmények között, s a városligeti nagyrét helyett az Ötvenhatosok terén rendezik meg a rendőrnapot.

Az idei esemény érdekessége, hogy rendőrnapi programmal párhuzamosan, a Két keréken biztonságban elnevezésű motoros baleset-megelőzési rendezvényt is megtartják, amelynek keretei között motoros rendőrök tartanak szakmai bemutatót.

A múlt évben négyezer közlekedési baleset történt a fővárosban, és bár 10 év átlagát nézve felére csökkent a halálos kimenetelű esetek száma, 2008-ban mégis 66 ember vesztette életét a főváros útjain, közülük hat volt motoros.

0 Tovább

Közkincs: itt a használati útmutató

Rejteget még kincseket a szülők hálószobája, csak kutatni kell, mint gyerekkorunkban. Ezúttal a régmúltban a család által vásárolt 210-es típus eredeti, és teljes dokumentációja került elő egyenesen 1989-ből. Egy megsárgult számla 14 ezer 700 forintról, egy kopottas használati útmutató, valamint a szállítólevél, amely a ma forgalomban lévőkkel gyakorlatilag azonos formájú, és az egykori Csehszlovákia színeit viselő kartonlapocska a rápecsételt gyártási számmal.

Izgalmas események szemtanúja lehetett ez a Babetta 1989 Magyarországán. Sorra alakultak a pártok, az előző évtizedek hatalmasai egy asztalhoz ültek a következő évtizedek leendő hatalmasaival (Nemzeti Kerekasztal Tárgyalások), elfogadta a parlament a rendszerváltást megkönnyítő jogszabályokat (úgynevezett sarkalatos törvények), és egy szakállas fiatalember nagy tömeg előtt követelte, hogy ruszkik haza (Orbán-beszéd június 16-án). Eközben Demjén Rózsi Szerelemvonat című slágere vezette a listákat, míg a tévében egy ország nézte esténként a Ladával taxizó Taki bácsit a Szomszédokban. A fiatalabbak a Vissza a jövőbe második részét várták a mozikba, amely sokaknak csalódás volt a széria nyitófilmje után.



14 ezer 700 forint egy új Babettáért 1989-ben, "nagy pénz lehetett az akkor" - közölte Nógrádi Attila kollégám, miután meglátta a blokkon a vételárat. Utána néztem, hogy mennyire. A KSH hivatalos adatai szerint "az alkalmazásban állók havi bruttó átlagkeresete 10 ezer 571 forint volt 1989-ben. Egy kiló fehér kenyér 12 forintba került, a világos hazai sör 12,80 volt, ám a "minőségi hazai sör"-ért már 18 forint 20 fillért kellett kifizetni. Kíváncsi voltam egy gombóc fagyi árára is, de ennek nem akadtam nyomára, a 100 grammos Szerencsi tejcsoki azonban 28,80 forint volt kereken húsz éve.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A babettázás alapjai - a képre kattintva végignézhető az útmutató


Lapozzunk már bele végre a használati útmutatóba, amelyet itt és most teljes terjedelmében közkinccsé teszünk. Akinek nincs meg otthon (az [origo] Babettájához pl. nem kaptunk), az ide mindig visszatérhet, hogy gyári útmutatást kapjon a motorja karbantartásához, vagy ha épp csak olvasgatni szeretne. Mi most csak a legérdekesebbek adatokat emeljük ki. Tudták például, hogy 70 decibel a motor hivatalos zajszintje?

"Egyszerű szerkezetű, könnyen kezelhető, kétfokozatú automata sebességváltóval ellátott, így használata komolyabb szakértelem nélkül is kényelmes utazást biztosít" - foglalta össze tulajdonképpen a moped sikersztorijának lényegét a bevezető egy mondata. A hivatalos teljesítmény adat 1,75 kW percenkénti 5000-es fordulaton (ez 2,38 lóerőnek felel meg), és miközben 51 kp (azaz 51 kilogramm) a moped tömege, a használati útmutató szerint a teherbíró képessége 135 kp. Igaz, a "hasznos terhelhetőség" 90 kp, "ebből a csomagtartó 5 kp". (Igyekszünk majd figyelni rá, és nem túlterhelni a narancssárga műanyag kosarat.)

Az ízelítőből természetesen nem maradhatnak ki a járműveknél leggyakrabban emlegetett adatok sem. A Babetta hivatalos végsebessége 40 kilométer/óra, míg a papírja tartós utazási sebességnek a 35 kilométer/órát írja. Az üzemanyag-fogyasztása ennek megfelelő: 1,8 liter 100 kilométeren 27 kilométer/órás sebességnél.

Ha ezek mellett arra is kíváncsi az olvasó, miként kell szakszerűen fékezni és megállni a motorral, vagy hogyan lehet egyszerűen kerékpárként használni, esetleg a kipufogódob hivatalosan leírt tisztításnak fortélyai érdeklik, lapozzon bele minél gyakrabban a használati útmutatóba. Mi is ezt tettük: "Sok örömet, és kellemes biztonságos utazást kíván Önnek a ZVL koncernovy podnik KOLÁROVO Csehszlovákia."

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek