Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Felére zuhant a hazai motorpiac

A gazdasági válság nem csupán az autó-, hanem a hazai motorpiacot is alaposan megtépázta: 2008-hoz képest több mint felével zuhant az eladott új motorok száma Magyarországon. A mélyrepülésből való kilábalás évekig tarthat.



leftA kétkerekűeket is megritkította a válság - 2010 motoros újdonságaihttp://www.origo.hu/motor/20091230-2010-motoros-ujdonsagai.htmlKapott egy pofont a motorpiachttp://www.origo.hu/motor/20090319-zuhano-hazai-motorpiac.htmlHangtalan száguldás - a jövő motorjaihttp://www.origo.hu/motor/20090910-a-jovo-motorjai.htmlVálságmotor harmadáron - 2002 Suzuki GSX-R 600 teszt/motor/teszt/20090722-suzuki-gsxr-600-2002-teszt.html

A magyarországi motorpiac évek óta tartó csökkenését drámaian felgyorsította a 2008 őszén kirobbant gazdasági válság. Tavaly mindössze 3617 darab új motort regisztráltak, ami csaknem 54 százalékos csökkenésnek felel meg 2008-hoz képest.

A legtöbb motort, 1106 darabot a Honda adta el, és ezzel átvette a piacvezető szerepet az évek óta első helyen álló Suzukitól, amely 1001 eladott motort regisztrált. Jócskán lemaradva harmadik helyezett a Yamaha, a 427 motor közel 70 százalékos visszaesés 2008-hoz képest. A negyedik helyen holtversenyben áll a BMW és a Kawasaki 178-178 eladott motorral, a számokhoz azonban hozzá kell tenni, hogy amíg a Kawasaki közel 70 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el, addig a BMW számai "csak" 38 százalékban maradnak el 2008-hoz képest. Ami a 2010-es várakozásokat illeti - az importőröktől kapott információk alapján - az értékesítési tervszámok nem nőnek jelentősen, ugyanakkor a szakértői előrejelzések alapján van rá remény, hogy az év második felében megkezdődik a kilábalás a válságból.

Az eladott motorok fajtáját tekintve továbbra is a nagymotorok iránt volt a legnagyobb kereslet. A 125 köbcenti feletti kategóriában tarolt a Suzuki, hiszen a top 20 motor közül tizenegyet a márka jegyez. A legnépszerűbb nagymotor tavaly a Suzuki GSF 650 nevű túramotor volt 114 darabbal, második a Suzuki Intruder M 800 chopper 102 darabbal, míg harmadik a Honda CBF 600, amelyből 78 darab fogyott. Hengerűrtartalomtól függetlenül a tavalyi év slágermotorja a Honda CBF 125 nevű kismotor volt, amelyből 148 darab talált gazdára.

 

A legnépszerűbb húsz motor 2009-ben (125 cm3 feletti motorkerékpárok)

Helyezés

Modell

cm3

Kategória

Darab

1.

SUZUKI GSF 650

656

csupasz 

114

2.

SUZUKI M 800

805

chopper 

102

3.

HONDA CBF 600

599

csupasz

78

4.

HONDA CB 600 F

599

csupasz

66

5.

SUZUKI AN 400

385

nagyrobogó

66

6.

HONDA VT 750

745

chopper 

64

7.

HONDA CBR 600 RR

599

sport

63

8.

SUZUKI DL 650

645

enduró

60

9.

BMW R 1200 GS

1170

enduró

59

10.

SUZUKI GSX 1300

1340

sporttúra

55

11.

SUZUKI GSF 1250

1255

csupasz

54

12.

SUZUKI AN 650

638

nagyrobogó 

54

13.

SUZUKI VZR 1800

1783

chopper

54

14.

SUZUKI SV 650

645

csupasz

51

15.

YAMAHA FZ6-S

600

csupasz

50

16.

SUZUKI GSX-R 600

599

sport

48

17.

HONDA VFR 800

782

sporttúra 

47

18.

HONDA CBF 1000

998

csupasz

44

19.

HONDA CB 1000

998

csupasz

42

20.

SUZUKI GSX-R 1000

988

sport

42



Forrás: Suzuki

0 Tovább

Tilosban parkolva őrzik a közrendet Terézvárosban

A kép sötétben, telefonnal készült, ezért segítségképp idemásoljuk a kocsi oldalán olvasható feliratot: Terézváros Közrendjéért és Közbiztonságáért Közalapítvány. Ennél sokkal jobban látszik a megállni tilos tábla, amely mögé gondosan leparkolták az Astrát, amíg kiszálltak, hogy ellenőrizzék a közrendet Terézvárosban.



0 Tovább

AS-módszerrel születnek újjá a veterán motorok

Algács Józsefről és meglehetősen különös hobbijának igen különös megvalósításáról már írtunk korábban. A motorgyűjtemény a hetedik emeleti panellakás falairól és szekrényeinek tetejéről - ideiglenesen - nagyobb területre, egy havi három fröccsért bérelt üres telekre költözött. AS-módszerrel felújított abszurdum-Riga, Mega-Puch és egy retro-Csepel teherautó tövében éreztük a fílinget.



Hét gyermek, feleség, kutya - sorolta tavalyi videónkban Algács József, mire büszke még harminchárom motorja mellett. Azóta gyarapodott a lista, a csepeli panellakást megtöltő gépek egy szintén csepeli telken kaptak ideiglenes helyet - rég volt ennyi fuvarja Józsi bácsi Skoda Favoritjának, végül azonban sikerült kerítéstől kerítésig megtölteni a hetekkel korábban még gazzal felvert kertet.

Segítő is akadt: Zoli - saját bevallása szerint ingyen, Józsi bácsi szerint jelképes összegért - lehel életet a motorokba, a Pannóniával több mint egy napot dolgozott, hogy egy rúgásra induljon, nem is nagyon áll szóba velünk, amíg nem dokumentáljuk kamerával az eredményt. Szívesen megtesszük, Józsi bácsi és Zoli pedig szívesen mesél, csak akkor hagynak magunkra, amikor betéved valaki a forgalmas útról. A húszévesnél idősebbeknek biztos előtűnnek emlékek, amint a motorok, bukósisakok és egyéb kapcsolódó (vagy nem kapcsolódó) tárgyak között időznek néhány percet. Jó a fílingje - szokták mondani búcsúzásképp, és ez Józsi bácsi szerint is nagy dicséret.

Múltkori anyagunk után annyian megkerestek bennünket, amennyien csak egy kevéssé pozitív kicsengésű Renault Thalia- vagy Opel Astra szedán-cikk után szoktak. A hangnem viszont egészen más volt, a levelek nem rokonainkról, hanem Józsi bácsi szenvedélyének és munkájának méltatásáról szóltak. Egy motorosklub felajánlotta, segít felhúzni a videón távlati tervként említett könnyűszerkezetes házat, egy hölgy pedig a híres Man-szigeti TT-ről küldött egy pólót.

Újabb kisfilmünk - mint az látszik - még nyáron készült, a motorok azóta nem csak a zord tél miatt kerültek ismét fedett helyre. Algács József éppen egy gégeműtét után lábadozik, remélhetőleg tavaszra ismét ereje teljében űzheti hobbiját, és próbálhatja megvalósítani álmát, egy állandó, fedett kiállítást. Beszámolunk a fejleményekről.

 

0 Tovább

Ha ön nem superman - Kawasaki KLX250 teszt

A Kawasaki maga is városi endurónak titulálja a KLX 250-et. Kipróbáltuk, és nem értünk egyet a hivatalos állásponttal. Ezúttal nem túldicsérték a portékát, hanem szerényen visszafogták magukat, ugyanis ezzel a kis motorral még könnyebb terepen is elboldogulhatunk.



Forrás: MotorrevüleftKawasaki EL250 Eliminator teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/kawasaki_el250_eliminator_hasznaltmotor_tesztKawasaki Ninja 250 R teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/kawasaki_ninja_250_r_yamaha_wr_250_x_osszehasonlito_tesztKawasaki Versys ABS teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/teszt_kawasaki_versys_absKawasaki KLR 650 / R http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2518Kawasaki KLX250 2009http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2662Kawasaki Ninja 250 R http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2328

Mi van, ha ön 160-175 cm magas férfi, esetleg nő? És mi van, ha ön csak átlagos testi erővel rendelkezik, mindezek mellé pedig még nem is motorozik túlságosan jól? És végezetül mi van akkor, ha önnek ráadásul tetszene az endurózás, de nem tudja, milyen motorral kezdhetné el biztonságosan? Vehet egy olyan motort, amiről nem ér le a lába, amitől fél, amit nem tud kihasználni. Vagy nem vesz semmilyet, mert kicsivel nem égeti magát. Vagy vesz egy alkatának, tudásának megfelelő gépet. Például a Kawasaki KLX 250-et.

Formája vérbeli enduró, kereke 21/18 colos párosítás, üléspozíciója is endurós, ülése meglehetősen keskeny és kemény. Van rajta hely előre terhelni, van hely hátra terhelni, lábtartója középen, így könnyű kiállni. Ekkor viszont kissé alacsony a kormány. Mindezek mellett teli talppal leér róla az átlagos, 180 centiméteres vezető, de pipiskedve még egy 165 centiméteres hölgy is, lévén még az ő súlya alatt is összeül valamennyire a hátsó rugóstag.

A fenti jellemzők ellenére maga a gyártó is városi endurónak titulálja a KLX-et. A negyedliteres erőforrás hangja a betartandó normáknak betudhatóan leginkább egy 125-ösére emlékeztet, ötezres fordulatig ereje is nyolcadliterest idéz. Öttől nyolcezerig él igazán. Hat sebességi fokozatából városi utakon leginkább az ötödikig jutunk el. A magam 80 kg-jával 107 km/órás sebességet sikerült kicsikarni belőle, a városi randalírozáshoz több mint elég. Annak ellenére, hogy erőforrása az alsó tartományban gyengécske, nyugodtan előre lehet vele szivárogni a lámpáknál, mert könnyen fölpörög a már elevenebb tartományba, és mire az autósok föleszmélnek, már ötvenméteres előnyre tesz szert a kis enduró.

Forrás: Motorrevü

A gyári bütykös gumikkal még terepen is egész jól elboldogulhatunk


A könnyen járó kuplunggal mindössze az a baj, hogy egy ponton hirtelen zár, ettől ránt egyet az induláskor, hosszabb csúsztatáskor, váltója pontos. Egyenesfutása végsebességnél is stabil, futóművét a városi aszfaltgyűrődések sem hozzák ki a béketűréséből. Ebben a nagy szilárdságú acélcső/zártszelvény váz és a D profilú alumínium lengővilla is szerepet játszik.

Kellemes meglepetésként ér a kifejezetten jó hatásfokkal működő első fék, a hátsó rövid úton fog, jobb lenne olyan, ami krosszcsizmában is adagolhatóbb. Ha már városi randalírozásról esett szó, a puhának tűnő futómű miatt kissé félve értünk a kiszemelt tesztlépcsősorhoz, de az egymás után érkező ütések sem fektették kétvállra a rugózó elemeket. Ezek után jóval bátrabban vágtunk neki a nyomvályús, görgetegköves vízmosásútnak és a futómű itt is végig a talajon tartotta a kerekeket. Tehát mégsem annyira csak városi enduró.

Forrás: Motorrevü

Hála a nagy kerekeknek és strapabíró futóműnek, nem kell félni a rossz utaktól


Félreértés ne essék, nem ugratásra vagy kemény terephasználatra való, de azokon a helyeken, ahol manapság törvényesen motorozhat az ember fia/leánya, ott a KLX 250-es is jól elmegy. Könnyű manőverezni, kis ívben megfordul, miközben végig biztonságérzetet sugároz. Megadja azt a mozgásszabadságot, amely igazán az endurók sajátja. Általa kockázatmentesen megismerhető az endurózás világa és elsajátíthatók annak alapjai. Mindezek mellett nem akadály vele járdaszegély, nyomvályú, felfagyás és lépcsősor sem.

Előnyök:Hátrányok:
  • Szép forma
  • Jó anyagminőség
  • Kifejezetten hatékony fékek
  • Meglehetősen lefojtott erőforrás
  • Egy ponton hirtelen záró kuplung


A teszt a Motorrevüben jelent meg

0 Tovább

Sztreccs-limó Dacia Loganból

Ha a limuzinépítés lehetséges alapjairól esik szó, általában mindenki hagyományos, sötét színű amerikai luxusautókat képzel maga elé. Az olcsó családi autónak szánt Dacia Logan MCV nem ebbe a körbe tartozik. Nehezen tudunk elképzelni olyan hírességet, aki jól megszokott Mercedes vagy Lincoln alapú limóját a román családbarátra cserélné, kivéve talán a román szappanoperák hőseit.



A projekt céljairól egyelőre keveset lehet tudni, mindenesetre a számítógépes grafikákról jól látható a tervező elképzelése. A tengelytáv megnyújtásával valóságos tárgyalóbusszá alakulhatna így a Logan kombi, amelyben egymással szemben elhelyezett fotelekben lehetne üzleteket nyélbe ütni.

Forrás: [origo]

Felmerül a kérdés, milyen motor fogja hajtani a luxusöszvért? A legviccesebb választás a 68 lóerős 1,5-ös dízel lenne. Rossz belegondolni, milyen menetteljesítményekre lehetne képes. A hosszított Logan praktikus pakolós autóból a városi szűk utcák rémévé válhatna, már ha valaki egyáltalán járna ilyennel.

Kedvenc vicces részletünk a limuzin-változaton is megjelenő tetősín.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek