Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Korda György énekli a BKV-pótló himnuszát

Bár majdnem egy hét után megegyeztek a szakszervezetek a BKV-val, de ez mit sem von le a sztrájk - a széles néprétegek szempontjából - szinte egyetlen pozitív következményéből, a BKV-pótló nevű kezdeményezésből, amely közlekedő autósokat és közlekedni vágyó gyalogosokat kapcsol össze a lehető legegyszerűbb és legcélszerűbb módon. A rendszer akár a buszok újraindulása után is működhetne, vannak is ezt szorgalmazó hozzászólások, napokon belül kiderül, életben maradhat-e a BKV-pótlás működő tömegközlekedés esetén.

Ha jövője sajnos nem is biztosan, de himnusza már van a BKV-pótlónak. Kizárt, hogy találhattak volna jobbat Korda Györgynél, akinek munkássága előtt egy korábbi posztunkkal magunk is adóztunk.

 



0 Tovább

Dadogott a Silver Sting

A Bovi Motorsport Brokernet Silver Sting autóját Rácz István és Barta Attila mellett Wolfgang Kaufmann vezeti az idei dubaji 24 óráson. Nem volt problémamentes az időmérőjük.



Kaufmann már 2005-ben is indult a dubaji versenyen, illetve 2006-ban a 7. helyről a 2. helyre hozta fel csapatát. Mivel még hozzá kell szoknia az autóhoz, ezért ő töltötte a legtöbb időt a Porsche motoros versenygépben, ami nem mindig viselkedett kezes bárányként. A motor dadogott, fordulatszámtól függetlenül, ezért először a levegő-hőmérséklet jeladó csatlakozójára gyanakodtak.

A Silver Stinget Rácz István vezette az időmérő folyamán. Sajnos a motor dadogását nem sikerült kiküszöbölni, ugyanis nem a levegő-hőmérséklet jeladója okozta a hibát. Kicserélték a benzinpumpát, illetve a benzinszűrőket is, azonban a hiba nem szűnt meg. Ezt követően motorvezérlő számítógépet is cseréltek, de az sem hozott eredményt. Végül az új motorvezérlő számítógéppel, még mindig dadogó motorral, a 23. helyen zárták az időmérő futamot, 2:09.794-es időeredménnyel. Mivel a Rácz Istvánt lefoglalta az autó terhelés alatt való viselkedése és tesztelése, ezért nem vette észre az időmérő futam végét, így autózott még három kört a pályán. A versenybírók félreállították, jól megdorgálták, de szerencsére büntetést nem róttak ki a csapatra.

0 Tovább

Közös erő - Piaggio MP3 Hybrid 125 menetpróba

A világon elsőként gyárt az olasz Piaggio konszern hibrid motorkerékpárt sorozatban. A háromkerekű MP3 benzines és elektromos erőforrása párhuzamosan működik, de a pilóta maga is változtathat azon, hogy éppen melyik motoré legyen a főszerep.



Forrás: Motorrevüleftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/1001/Piagg201016171633/gallery.xml&rovat=motor','popup_normal_926_599','width=926,height=599');w.focus();Még több kép a galériában. Kattintson!Piaggio Carnaby Cruiser 300 i.e. teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/piaggio_carnaby_cruiser_300_tesztVespa GTS 300 Super teszthttp://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2901Gilera Nexus 300 i.e teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/teszt_gilera_nexus_300ieVespa GTV 250 i.e. teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/menetproba_vespa_gtv_250ieGilera GP800http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2742Gilera Nexus 300 i.e.http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2901Gilera Stalker Nakedhttp://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=4301Piaggio MP3 Hybridhttp://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=4338Malossi Gilera Runner VX 125http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2344

Még a lovak is hátrahőkölnek a látványtól. Ugyanolyan zavart a tekintetük, mint a hátukon ülő rendőröké, amikor a római belváros csodásan zöldellő, tágas kertjében pimaszul elsuhan előttük egy robogó. Mindezt annak dacára, hogy ide tilos behajtani motorizált járművel. Csakhogy ez nem szokványos közlekedési eszköz, hanem a világ első hibrid hajtású robogója.

30 km/óra sebességgel, hangtalanul és füstmentesen halad a park szépséges kulisszái között. Még a madarak csiripelését és a füvön játszó gyermekek kacagását is hallani, olyan csendesen dolgozik benne a villanymotor. Aztán, a kijárathoz érve egyetlen gombnyomásra életre kel a benzinmotor, majd a Piaggio MP3 Hybrid nagy lendületet véve eltűnik a nyüzsgő forgalomban. A lendületet szó szerint kell érteni, ugyanis olyan nagy nyomatékkal ruházza fel a hibrid hajtás, amiről legfeljebb csak álmodhatnak hagyományos benzinmotoros társai. Kimondottan korán, 3000-es percenkénti fordulaton mozgósul a 16 Nm-es maximális érték, ami kapóra jön a Piazza del Popolo felé vezető út hajtűkanyarjaiban.

Abban önmagában nincs semmi különleges, hogy tud haladni villanymotorral a Piaggio 125 köbcentis háromkerekűje, hiszen például az amerikai Vectrix robogót eleve villanyüzemre tervezték. Az igazi "okosság" abban rejlik, hogy a "Hy Tech" feliratú kapcsolóval négy különböző kombinációban fogható munkára a benzin- és a villanymotor. "Electric" állásban előbbi nem jut szerephez, ilyenkor teljesen némán gurul az MP3 Hybrid, akárcsak hátrameneti fokozatban, amelynek sebessége 3 km/órában korlátozott. A legérdekesebb a kétfajta hibrid üzemmód, amikor is párhuzamosan dolgozik a két motor. "Hybrid Power" állásban a menetteljesítmények szolgálatába áll, és akár 85 százalékkal megdobja a maximális forgatónyomatékot a villanymotor. "Hybrid Charge" fokozatban ellenben csak generátorként működik a benzinmotor, és árammal tölti az ülés alá beépített lítiumakkumulátorokat.

Forrás: Motorrevü

Az ülés alá építették az akkumulátort, egy sisak azonban még így is befér hátra


A két különböző üzemű motor működését a Vehicle Management System (VMS) névre keresztelt vezérlés és a robogón most első ízben alkalmazott elektromos gázkar (ride by wire) hangolja össze. A VMS különféle paraméterek, úgymint az akkumulátorok töltöttségi szintje vagy a gázkar állása alapján határozza meg, melyik milyen arányban vegye ki a részét a hajtásból. Intelligens működésének köszönhetően drasztikus mértékben csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást: abban az esetben például, ha 65 százalékban hibrid és 35 százalékban villany üzemben közlekedik a robogó, a Piaggio szakembereinek számítása szerint mindössze 1,7 liter benzint igényel az MP3 Hybrid száz kilométerenként, és csupán 40 g/km a szén-dioxid-kibocsátása. Egy sima benzinmotoros robogónál ellenben 3,8 liter és 90 g/km ez a két számadat.

Forrás: Motorrevü

Csak a szűk kanyarokban érezni a hibrid robogó extra súlyát


Tiszta villanyüzemben 20 kilométert tud megtenni az új Piaggio feltöltött akkumulátorokkal. "Hybrid Charge" üzemmódban fékezéskor vagy gázelvételkor táplálódik energia a telepekbe, de elektromos hálózatról is lehet tölteni őket. A töltőkábelt az ülés alá építették, a teljes töltési folyamat három óra. A Piaggio tájékoztatása szerint akár teljes élettartamán át kiszolgálják a robogót korszerű lítiumakkumulátorai, ugyanis a hagyományos ólom- vagy nikkel-kadmium akkumulátorokkal ellentétben jól viselik a részleges feltöltést.

Két évvel ezelőtt több Piaggio hibrid prototípust is volt már alkalma kipróbálni a Motorrad szerkesztőinek. Nem meglepő, hogy éppen a 125 köbcentis, háromkerekű MP3-on vezette be az új rendszert az olasz gyártó: így egyrészt jobbak az értékesítési esélyei, másrész hatásosabban palástolni tudja azt a plusz 30 kilogrammot, amit a villanymotor és a vezérlőelektronika jelent, hiszen eleve nagyobb tömegű az alapjármű. Egyedül "Hybrid Charge" üzemmódban nehézkesebb valamivel, mint a sima változat, kiváltképp éles kanyarokban érezni a különbséget. Hála azonban a három keréknek, így sem jelent gondot az irányítása.

Forrás: Motorrevü

Lehetetlen nem észrevenni az akkumulátorok töltöttségi szintjét mutató kijelzőt


Összegzés: Olaszországban már tavaly szeptemberben kezdetét vette az MP3 Hybrid forgalmazása, Európa többi részébe azonban csak tavasszal érkeznek meg az első példányok. Az árára vonatkozóan egyelőre nincsenek pontos információk, ám a Piaggiót ismerve biztosan többe kerül majd, mint hazájában, ahol 9000 eurót kérnek érte.

Értékelés:

Előnyök:Hátrányok:
  • az első sorozatgyártású hibrid robogó
  • zaj- és füstmentesen tud haladni villanyüzemben
  • érezhetően nagyobb a nyomatéka
  • nagyon keveset fogyaszt
  • egyszerűen, hálózati konnektorról lehet tölteni
  • feltankolt állapotában kb. 230 kilogramm a tömege,
    ami rendkívül sok egy 125 köbcentis robogótól
  • nem elég egyértelmű a kezelőszervek használata


A teszt a Motorrevüben jelent meg.

0 Tovább

Kerékbilincs-leszerelés házilag

Egy román úriember meglehetősen sajátságos módon lépett túl azon, hogy kerékbilincset szereltek fel a szabálytalanul - ráadásul járdán - parkoló Volkswagen Passatjára. Egy tégla, egy deszka és egy emelő segítségével egyszerűen leszerelte a megbilincselt kereket, majd a pótkereket felrakva elégedetten elhajtott.

Nem zavarták a bámészkodók, szorgalmasan dolgozott
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)



0 Tovább

Pastrana rekorddal szállt az újévbe

A négyszeres amerikai ralibajnok, Travis Pastrana szilveszter éjjelén megdöntötte a leghosszabb raliautós ugratás világrekordját a kaliforniai Long Beachen.



Az extrém mutatványairól híres és a Bajnokok Tornáján is többször induló Pastrana csütörtök este a tenger fölött 269 láb, azaz 82 méter hosszú ugratást mutatott be speciálisan elkészített Subaru Impreza WRX versenyautójával. Nála nagyobbat még senki sem ugratott raliautóval, a korábbi rekordot nem kevesebb, mint 30 méterrel múlta felül. A sikeres rekorddöntést úgy ünnepelte meg, hogy hátraszaltóval beleugrott a Szivárvány Öböl vizébe 75 ezer rajongója előtt.

Forrás: Red Bull

 

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek