A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Tavaly tavasszal vették föl Kaliforniában egy rendőrségi helikopterből az alábbi videón látható autós üldözést. A Scion xB-t egy 47 éves nő vezette, aki páratlan ügyességéről tett tanúbizonyságot, számtalanszor kerülte ki trükkösen az üldöző rendőrautókat.
A láthatóan zavarodott asszony egyszer még az autóból is kiszállt, hogy beolvasson a rendőröknek. Még úgy sem tudták megállítani, hogy a hátulját megütve megpördítették, csak a lökhárító bánta a manővert.
Végül 60 mérföld megtétele után ért véget az olykor 160 km/órás sebességű száguldás, az ötödik autópályán. Hét rendőrautó zárta körbe a számtalan körözéstől feltehetően már teljesen elszédült nőt.
Új színt és életet visz a sport-túramotorok világába a vadonatúj Honda VFR 1200 F, amelyet Japánban sikerült kipróbálnunk. Egyedülálló V4-es motorja egy igazi mérnöki gyöngyszem, hiszen mind a teljesítményleadását, mint a hangját tekintve teljesen egyedi.
leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/1001/Honda2010120172050/gallery.xml&rovat=motor','popup_normal_926_599','width=926,height=599');w.focus();Még több kép a galériábanHonda Pan European teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/honda_st_1100_st_1300_pan_european_hasznaltmotor_tesztHonda VFR 800 teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/menetproba_honda_vfrBMW F 800 ST & Honda VFR 800 ABShttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/osszehasonlito_teszt_sporttra_motorokVideó: Honda duplakuplunghttp://www.motorrevu.hu/video/honda_duplakuplungos_sebessegvaltoVideó: Honda VFR1200F teszthttp://www.motorrevu.hu/video/teszt_honda_vfr_1200_fHonda VFR1200F 2010http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=4235Honda DN-01http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2506
A tavaly ősszel bemutatott Honda VFR 1200 F régóta várt modell volt, hiszen a japán gyár már több mint egy éve csepegtette róla az információkat, és egy tanulmánymodellel is fokozta az érdeklődést. A négyhengeres sport-túramotort elsőként Japánban, a sugói versenypályán és a szigetország kacskaringós közútjain próbálhatta ki egy maréknyi újságíró.
Kis fordulaton ugyan nem tol olyan agresszíven a V4-es blokk, mint a BMW K-sorozatának sornégyes modelljei, mivel sokkal finomabban, kevésbé látványos módon adja le a teljesítményét, de hajlamos megtéveszteni a pilótát a szelídségével. A Honda állítása szerint már 4000 percenkénti fordulaton a vezető rendelkezésére áll a 129 newtonméteres maximális forgatónyomaték mintegy 90 százaléka, ami alapján igen szép menetteljesítményekre lehet számítani. Pusztán érzés alapján 6000-nél tetőzik a VFR teljesítménye. Kettesben olyan nagy hévvel lát munkához az Unicam-rendszerű V4-es, hogy kipörgeti a Dunlop Roadsmart gumit.
Állítólag szándékosan választott olyan motorkarakterisztikát a Honda, hogy a "pincében" szelíden, a "padláson" pedig kimondottan sportosan viselkedjen a VFR. Ha úgy tetszik, ennek már hagyománya van a típusnál, hiszen a 800 köbcentis változat is hasonlóan viselkedik a V-Tec szelepvezérlés hatására. Utóbbi motorhangját ellenben nem örökölte át az új kiadás. Kevésbé provokatív, ugyanakkor nem összetéveszthető az 1200 köbcentiméteres gép visszafogott, mélyen gurgulázó hangja. A csúcsteljesítményre nem érdemes sok szót vesztegetni. Legyen elég annyi, hogy 300 km/órás sebességre ugyan nem futja a 173 lóerőből, minden másra azonban bőségesen. Még versenypályán is. Természetesen nem ez a VFR első számú közege, ám tény, hogy még túragumikkal is élvezetes volt vele a száguldozás a sugói versenypályán.
Súlyát meghazudtolóan lehet kanyarodni a VFR-rel
Csak a mérnökök tudnák megmondani, hogyan sikerült úgy beállítaniuk a futóművet, hogy 267 kilogramm tömegét fölényesen meghazudtoló módon mozogjon a motor. Sokkal könnyebbnek és kezesebbnek érezni, mint amilyen valójában. Meglepődve tapasztalja az ember, milyen gyorsan és közvetlen módon változtat irányt. Ami szintén meglepő: a sugói pálya célegyenesében elérhető 250 km/órás sebességnél is rezzenéstelenül tartja az irányt az új VFR. Mivel nem alakulnak ki légörvények tökéletesített idoma mögött, egyáltalán nem jelent gondot, hogy ki van téve a sisak a menetszélnek. Ugyancsak felettébb kiforrott benyomást kelt a manapság oly divatos, de sok motoron cseppet sem finom reakciójú "ride by wire" rendszer, azaz a fojtószelepek elektronikus működtetése. A teszt alkalmával egyedül a pályához vezető bekötőutakon, 30 km/óra körüli sebességnél, minimális fordulaton viselkedett kissé nyersen a VFR motorja. Ekkor a kelleténél picivel nagyobb holtjátékú és némi terhelésváltási érzékenységet mutató, de alapvetően feltűnésmentes kardánhajtás is éreztette a hatását. A váltókimeneti kúpkerekek halkan ugyan, de daloltak a teszt során.
A dupla idomrendszernek köszönhetően alig éri menetszél a pilótát
Mi sem természetesebb, mint hogy ütőképes fékekkel készül egy ilyen korszerű motor. Ez az első alkalom, hogy hatdugattyús féknyergekkel párosította a Honda a kombinált ABS-ét. Közútra aligha lehetne ennél ideálisabb fékberendezést találni, versenypályán azonban távolról sem szabályoz olyan finoman határesetben, mint a Fireblade elektronikus ABS-e. Az már az első menetpróba alkalmával egyértelművé vált, hogy nagyot fog szólni az új VFR, mivel elképesztően széles területen fogható hadra a túra és a sport célú használat között. Nem csodamotor, de csodálatos motor.
A kuplungkart el lehet felejteni
Végezetül essék szó az új generáció legnagyobb újdonságáról, a duplakuplungos váltóról. Senki nem vitatja, hogy az eddigiekben alkalmazott hagyományos erőátviteli szerkezet is kiválóan működött, ám hamar viszonylagossá válik a kép, amint alkalma nyílik kipróbálni az embernek az új DCT nevű váltót. A VFR erőátvitelének semmi köze nincs a robogók fokozatmentes vagy a DN-01 hidrosztatikus váltójához. Normális fogaskerekes konstrukció, amelynél külön-külön tengelykapcsoló tartozik a három-három áttételhez, konkrétan a páros és a páratlan fokozatokhoz. Felváltva végzik a dolgukat menet közben, rendkívül finoman, a legkisebb rángatás nélkül.
Igény szerint akár mi is sebességet válthatunk gombok segítségével
Az elindulást is szinte tökéletesen vezényli le az elektronika, pusztán a gázkar segítségével választhat a pilóta komótos és kipörgő kerekes elindulás között. Sport és normál üzemmódban az automata maga határozza meg, mikor kapcsol (programtól függően eltérő fordulaton), de kézzel is behívhatók az egyes fokozatok a bal markolatról. Minden olyan kifinomultan és kényelmesen megy végbe, hogy szinte elavultnak tűnnek a hagyományos váltók ehhez a rendszerhez képest. Némi türelemre azért még szükségük lesz az érdeklődőknek, ugyanis csak a nyártól lehet majd rendelni a DCT-t.
Mit tegyen az ember, ha az álmai autójáról tudja, soha az életben nem lehet az övé, de nem éri be azzal, hogy csak posztereken gyönyörködhet benne? Épít magának egyet.
Jó munkát végeztek a sufniban (Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az emberi lelemény gyönyörű példáját állítja elénk az a kazah úriember, aki nemes egyszerűséggel építetett magának egy Rolls-Royce Phantom replikát. A legendás brit limuzin hasonmásához egy régi Mercedes E osztályt () használtak, így élőben hamar kiderülhet a turpisság a jóval kisebb méret miatt, ám a fotók alapján fejet kell hajtanunk az átalakítást végző karosszérialakatos előtt.
Bámulatos részletességgel sikerült leutánozni a Phantom jellegzetes, erődszerű formáját, és még az olyan fontos részletekre is jutott energia, mint a visszafelé nyíló hátsó ajtó. Egyedül csak a meglehetősen alpárinak tűnő felniket lehetne ízlésficamként felróni, ám a végeredményt tekintve ennyi belefér. Garantáltan így is ez a legmenőbb autó a környéken.
Olvasók tömegei követik a Babetta-blog minden rezdülését - tartsák is meg jó szokásukat, de mi azért azokra is gondoltunk, akik ritkábban látogatják meg az oldalt. Nekik lehet remek hír, hogy elindult a Babetta-blog RSS-csatornája, itt lehet feliratkozni rá.
Körülbelül ötven, zéró emissziójú, tisztán elektromos hajtású Mitsubishi i-MiEV áll forgalomba a kanadai Boucherville-ben - állapodott meg a Mitsubishi kanadai leányvállalata Montreal önálló önkormányzatú külvárosával.
Rendkívül izgalmas projekt ez városunk számára - mondta Jean Martel, Boucherville polgármestere, aki valószínűleg a japán cég és a település igen szoros kapcsolatát demonstrálta, amikor - a kép tanúsága szerint - kicsit túlszorította Koji Soga, a Mitsubishi Motor Sales of Canada elnök-vezérigazgatójának kezét.
Utolsó kommentek