Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elérte a Volkswagent a változás szele

A napokban tartja a Volkswagen az Amarok pickup nemzetközi sajtóbemutatóját Argentínában. Az esemény érdekessége a Scorpions együttes ottani koncertje volt, amelyet nem kevesebb mint 250 vendég előtt tartottak a helyi szállodában. Erről sajnos nincs fellelhető dokumentum, de bizonyára kitűnő volt a hangulat, ha már a fotózáson is ilyen remek formában voltak - az egyébként búcsúlemezüket készítő - fiúk. 



0 Tovább

A motorozás árulkodó jelei

Az alábbi kép meglehetősen leegyszerűsített formában, de annál találóbb módon adja vissza a különböző motorozási stílusok közötti hozzáállás-, pontosabban hozzáülésbeli különbségeket. Természetesen most is sportmotortulajdonosok egója növekedhet.

 



 

0 Tovább

Most kell megijedni - baleset-megelőzési kampányfilmek

A középutat kell járni - mondta a sokkoló közlekedésbiztonsági kampányokról az Országos Balesetmegelőzési Bizottság elnöke az [origo]-nak adott interjúban. Megnéztük, milyen, a biztonságos vezetést elősegítő kampányfilmek születtek itthon és külföldön; míg Magyarországon a tipikus baleseti helyzetek kivédésére, addig Nagy-Britanniában inkább a rossz szokások elhagyására irányulnak.

Városban, már 50 km/órás sebességnél is maradandó sérülésekkel, halállal járhat egy baleset. A bekötetlen ember teste tehetetlenségénél fogva az erőhatás irányába repül. Ez az ausztrál videó bár már majdnem húszéves, mégis példaértékű. A be nem kapcsolt, a fizika törvényeinek kiszolgáltatott utas további sérüléseket okoz a biztonsági övvel védett vezetőnek.

 




Tévhit, hogy a légzsákkal felszerelt autóban nem kéne az övet használni. Eredetileg a hetvenes évek Amerikájában az öv helyettesítésére próbálták a légzsákot alkalmazni, de mint ilyen, nem vált be. Amit ma légzsák alatt értünk, az a Mercedes-Benz által kifejlesztett és 1980-óta alkalmazott Supplemental Restraint System (SRS) nevű rendszer, ami kiegészítő visszatartó rendszert jelent. Az elnevezésből is látszik, hogy a légzsákot az övrendszerrel együttes működésre tervezték. A légzsák csak a pirotechnikai övfeszítővel az ülésbe - szó szerint - préselt ember fejét és felsőtestét tudja megóvni a kormánnyal és a műszerfallal való találkozástól.

A következő videó a fő kérdése: "Mikor fogod abbahagyni, hogy iszol és vezetsz?".

 

 

A brit közlekedésbiztonsági videók erőteljes képi világukról ismertek. Először egy visszafogottabb darab.

 

 

És egy jóval nyomasztóbb:

 

 

A brit kampány kiterjedt a forgalomban résztvevő más szereplőkre, például a motorosokra is.

 

 

A magyarországi kampányokban néhány évvel ezelőtt legfeljebb gyurmabábok sérülhettek meg:

 

 

A leállósávban tartózkodás veszélyeiről szóló videóban sincs vér, de azért kellően ijesztő.

 

 

Az eddigi talán leghatásosabb videó a gyorshajtás veszélyességéről.

 

 

A brit filmhez hasonló - ahogyan azt Kiss Csaba, az OBB elnöke nyilatkozta nemrég - nem várható itthon. Úgy tűnhetne, a rendőrség kerüli a túlságosan nyomasztó kampányt, de nem így van. "Élőben" látni egy balesetet - pontosabban egy élethű szimulációt - még mélyebb nyomokat hagy, mint egy profin elkészített kisfilm. Ilyenek pedig vannak, ahogyan azt az alábbi videó is bizonyítja.

 

0 Tovább

Schumacher a plafonon száguldozik

Az idén visszatérő hétszeres világbajnokot hamar befogta új munkaadója, hogy reklámfilmekben szerepeljen. A videón a Mercedes-Benz új szupersportkocsiját, az 54 millió forintba kerülő, sirályszárnyas SLS AMG-t vezeti át egy alagúton úgy, hogy egy hurkot tesz meg - sokak szerint számítógépes technika segítségével - a plafonon.

 

 

 



0 Tovább

Mattfekete mennydörgés - Harley-Davidson XR1200X menetpróba

A kimondottan európai piacra szánt XR 1200 a Harleyk között kifejezetten könnyednek és sportosnak számít, ám a puha futóművével és gyatra fékeivel igencsak hátrányba került a konkurensekhez képest. Az idei modellévre az amerikaiak kijavították a XR 1200 legtöbb gyermekbetegségét, és ennek örömére mattfeketére fényezték az új modellt.



Forrás: Motorrevü/Peuker/Harley-Davidsonleftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/1001/Harle2010125121212/gallery.xml&rovat=motor','popup_normal_926_599','width=926,height=599');w.focus();Még több kép a galériábanHarley-Davidson Sportster Iron 883 teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/harley_davidson_sportster_iron_883_tesztHarley-Davidson XR 750 teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/Harley-Davidson_XR_750Harley-Davidson XR 1200 menetpróbahttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/harley_davidson_xr_1200_tesztHarley-Davidson XR 1200http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2342Harley-Davidson XR 1200X 2010http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=4405Harley-Davison Sportster Iron 883http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=4026

Igazi európai szabású motort követeltek az Újhaza Harley-márkakereskedői. 2008-ban jött el a nagy pillanat, akkor készült el Milwaukee-ban a kimondottan az európai piacra szánt XR 1200.

Egyszerre volt sajátja az a fajta könnyedség és sportosság, amire senki nem tartott igényt a tengerentúlon - legalábbis úgy hitték a Harley-Davidson értékesítési stratégái. De tévedtek. Rövid időn belül akkora igény mutatkozott odaát is az újdonságra, hogy kénytelenek voltak párhuzamosan megkezdeni az értékesítését. Most remélhetőleg megint időben kapcsolnak majd, hiszen 2010-ben piacra kerül az XR tökéletesített változata, amelynek bemutatását az előd gyenge futóművére hivatkozva harcolta ki magának a kritikus európai vásárlótábor.

Az új XR 1200 X pont azokon a pontokon fejlődött, amelyeket a leginkább kritizáltak az alapváltozaton. Motorja teljesen egyezik az alap XR-ével, komplett fekete fényezésében, valamint teljesen állítható kivitelű teleszkópvillájában és hátsó rugóstagjaiban azonban különbözik tőle. Valóban megéri 1000 euróval többet áldozni rá, új első villája ugyanis fölényesen kiküszöböli azt a csorbát, amit a túlságosan puha előző darab ejtett a renoméján a rosszul adagolható, de vadul harapó fékkel egyetemben. A hátsó rugóstagokkal együtt lehetővé teszi, hogy úgy állítsa be az ember az XR 1200 X-et, hogy kanyarvétel közben ne szántsa fel az aszfaltot minden nagyobb talajhullámon. Főleg a jobb oldalon válhat kritikussá a dolog, ahol is korai gátat szabnak az X bedönthetőségének a mélyre lenyúló kipufogócsövek.

Forrás: Motorrevü/Peuker/Harley-Davidson

Messziről fel lehet ismerni az XR 1200 X-et a mattfekete fényezéséről


Új futómű ide vagy oda, játszi könnyű irányíthatóságra azért nem tett szert az XR az új futóművel együtt. Egyértelműen kell tudatni vele az irányváltoztatási szándékot, és határozott kézre van szükség a tereléséhez. Ugyanakkor ég és föld a különbség közte és a többi Harley között, akár vad fékezések is szépen kivitelezhetők vele. Hála a nagyobb rugó-előfeszítésnek és a keményebbre állítható nyomófokozati csillapításnak, nem üt fel olyan könnyen a teleszkópvilla, amikor átterhelődik rá a motor súlyának nagy része, és sokkal jobban harmonizál a finomabban adagolható, tökéletesített fékkel. Egyedül a reakciókészsége nem a legmegfelelőbb, ami miatt bizonyos fokú kompromisszumra kényszerül az ember a rugózási kényelem terén. Ugyanez érvényes a hátsó rugóstagokra is: alaposan összerázza utasait az XR 1200 X, ha nagyon recés vagy rücskös az aszfalt.

Forrás: Motorrevü/Peuker/Harley-Davidson

Forrás: Motorrevü/Peuker/Harley-Davidson


Hála az új fékeknek és rugós tagoknak, rengeteget javult a motor kezelhetősége


Előnyök:

Hátrányok:

  • Futóműve jobb, mint az alapváltozaté
  • Erőteljes a középtartományban
  • Jobban adagolható fékek
  • Laza és kényelmes üléspozíció
  • Úttartása lehetne pontosabb
  • Dönthetősége jobbra nem az igazi


A teszt a Motorrevüben jelent meg.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek