Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megnéztük az új Ford Focust

Testközelből is megnéztük a 80. Genfi Autószalon sztárjaként emlegetett Ford Focust. Délelőtt 11-kor gördült ki egy oválpályán a mintegy félezer újságíró és egymást könyékkel finoman lökdöső fotós elé a világ egyik legnépszerűbb kompaktjának következő generációja.

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!




Az első személyes benyomások alapján a - Detroitban már bemutatkozott - ötajtós, és a - világpremierjét itt tartó - kombi formája nem annyira radikális, mint az első hivatalos fotók ígérték. Kijelenthető, hogy a vadonatúj autók stílusával könnyen megbarátkoznak majd az izgalmakra kevésbé vágyó magyar családosok is. Meg az amerikaiak és az ázsiaiak is, ugyanis John Fleming, a Ford európai nagyfőnöke leginkább azt hangoztatta a sajtó számára a bemutatón, hogy új büszkesége globális hódító útra készül.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Sajnos beülni még nem tudtunk a kocsikba, ugyanis Fleming személyi titkára utunkat állta, így nem sikerült megismételni a frankfurti szemfülességet, hogy világelsőként nézzük meg egy sikeresnek ígérkező autó belsejét. A Focusokat hétfőn még kötél választja el az újságíróktól, de a tapasztalat az, hogy érdemes lesz ide visszatérni. Természetesen kíváncsiak vagyunk a beltér képeken már látott formáira, az anyaghasználatra, a kiállított kocsik kezelőszerveire, beszámolunk róla, amint bejutottunk.


Nézze meg a helyszínen készült videónkat!

Kövesse a Genfi Autószalon eseményeit az [origo]-n! Kedd este egy, a szalon látványosságait bemutató cikket közlünk, szerdán pedig több érdekes, izgalmas járművet is részletesen bemutatunk egy-egy posztban.

0 Tovább

Dömper döntötte le a gyalogoshidat

Nem lettünk volna annak a gyalogosnak a helyében, aki a hídra lépés után pár másodperccel azt vette észre, hogy egy hatalmas teherautó felbillentett billenőplatóval tart a felüljárója felé. Szerencsére a törökországi balesetben csak egyedül ő sérült meg, és nem életveszélyesen.



0 Tovább

Dőlésszögmérő és acélövek a gumiban

A német Metzeler gumigyár legújabb fejlesztésű sportmotor-abroncsában különböző feszességű acélöveket tekertek fel, amelyek állítólag mintegy nyolc százalékkal növelik a tapadást. A speciális felépítés mellett dőlésszögmérőt is nyomtak a gumi mintájába, amelynek gyakorlati haszna ugyan a nullával egyenlő, de ötletesen nyomon követhetjük a döntögetésünk határait.



A nem túl fantáziadús Sportec M5 Interact nevet kapta a Metzeler legújabb közútra szánt motorgumija, amellyel speciális mintájának köszönhetően száraz és vizes aszfalton egyaránt jól tapad. Az új gumi tapadását nem csupán a mintázata segíti, hanem speciális, ötzónás acélöves felépítése is. Ennek az a lényege, hogy a motor "gerincét" alkotó acélöveket különböző feszességgel tekerték fel, így hasonló eredményt értek el, mintha különböző keverékeket használtak volna a gumin belül, csak átmeneti hatás nélkül. A gyár sajtóanyaga szerint a tapadási összterület - a dőlésszögtől függően - akár 8 százalékkal növekedhet.

Forrás: Metzeler

Szintén ötletes, ámde kevésbé praktikus megoldás, hogy a gumi szélére dőlésszög-jelzőket is nyomtak, így bárki könnyedén leolvashatja, hogy mennyit sikerült eltüntetnie a "majrécsíkból" egy-egy kiadós motorozás után.

0 Tovább

Hadüzenet Japánnak - BMW S 1000 RR teszt

A BMW vadonatúj szupersportmotorjának tervezésnél egyértelműen a versenypályán való megfelelés volt a cél, amit mi sem bizonyít jobban, hogy olyan technikai finomságok rendelhetőek hozzá, mint a dőlésszögtől függően működő kipörgésgátló, váltóelektronika és elektronikus blokkolásgátló.



Forrás: BMW

Az S 1000 RR kipörgésgátlója a motor dőlésszögét is figyelembe veszi
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A portugáliai Portimaóban tartották az új BMW S 1000 RR bemutató tesztjét egy - a Superbike világbajnokságnak is otthont adó - versenypályán, amely az egyik legélvezetesebb és legbiztonságosabb, amelyen valaha jártam. Jobb helyszínt nem is találhattak volna, a tesztnap reggelén azonban sajnos zuhogott az eső. Mindig izgalmas dolog egy új motorra felülni, és először kimenni vele, de ha ezt száraz aszfaltra szánt gumikkal tesszük és minden csuromvizes, akkor különösen az.

Ilyen körülmények között a feladat csak az lehetett, hogy - miután egy kicsit összeismerkedtem a motorral - finoman elkezdjem kipróbálni a BMW vadonatúj, motorokra kifejlesztett kipörgésgátlóját és ABS-ét. A kipörgésgátló működése és hatékonysága különösen izgatott, ezért már az első etap alkalmával mindent elkövettem, hogy működésbe hozzam. Ezt úgy kezdtem, hogy rámentem a vizes kerékvetőre, amely meglepően jól tapadt, ezért nem történt semmi, de nem adtam fel. Ilyenkor az ember bizalma az új szerkezet felé még a nullával egyenlő, ezért úgy próbáltam a tapadás határát keresni, mintha a motoron nem is lett volna semmilyen elektronika.

Forrás: BMW

Versenypályán van igazán elemében a BMW új szupersportmotorja


Ha a hátsó kerék kicsit jobban csúszott a kelleténél, azonnal elvettem a gázból. Ahogy egyre jobban erőltettem a dolgot, megdöbbentett, hogy a kezdőknek csúszós, koszos, vizes utcára szánt programmal miket lehet művelni, anélkül, hogy letiltana. Aztán eljött a pillanat, amikor rá kellett jöjjek, valami nincs rendben. Amikor megálltunk, Jürgen Fuchs kérdésére elmondtam, szerintem nem működik a kipörgésgátló. Mire megnyugtatott, biztosan működik, csak olyan finoman, hogy nem is vettem észre. Félreértette a dolgot, úgyhogy elmagyaráztam, hogy keresztben álló motorral jöttem ki mindenhonnan, és semmi nem történt. Még mindig nem hitt nekem, és elmagyarázta, kisebb megcsúszások bizonyos esetekben előfordulhatnak. Mivel az én esetemben nem kis megcsúszásokról volt szó, és egyszer sem tiltott le a motor, biztos voltam benne, hogy igazam van. Ki is derült, egyszerűen ki volt kapcsolva. Meg az ABS is. Még jó, hogy azzal nem nagyon próbálkoztam.

Forrás: BMW

Klasszikus sportmotoros műszerfal nagyméretű fokozatkijelzővel


Második alkalommal már minden működött, de azt vettem észre, hogy gyorsabb voltam, amikor nem hagyatkoztam a kipörgésgátlóra. Ugyan megvédett volna attól, hogy elessek, de annyira nem volt tapadás, hogy a lendületbe jött hátsó kereket már nem tudta időben megállítani, ezért végül olyan szinten le kellett tiltania, mintha majdnem teljesen elvettem volna a gázt, és így rengeteg időt veszítettem. Ezenkívül néhány alkalommal úgy megcsúszott, hogy muszáj volt tényleg teljesen elcsavarnom a gázt. Jürgen elmondta, ez azért történhetett, mert a dőlésszög-érzékelő a motor függőlegeshez viszonyított helyzetét méri, nem a pályához viszonyítottat. Ezért amikor egy-egy helyen az út erősen dől kifelé, az elektronika nagyobb csúszást enged meg a kelleténél, mert azt hiszi, hogy a motor sokkal jobban áll, mint amennyire valójában. Miután kitapasztaltam, hol vannak azok a helyek, ahol figyelni kell, nem volt gond. Egyes kanyarokban onnantól kezdve, hogy gyorsítani kezdtem, teli gázt húztam, másokban vissza kellett kapcsolni magam félautomatáról teljesen manuális üzemmódba. Furcsa érzés volt ez az egész: mintha szimulátoroznék. Néhány kör után úgy éreztem, semmire sem kell figyelnem, pedig ez nem volt igaz, ezért tudatosítanom kellett magamban, mi az, amiért én felelek, és mi az, amit elvégez a motor helyettem.

A teszt a Motorrevüben jelent meg.

0 Tovább

Nyíltan támad az Audi

Amerikában szabadabbak a reklámtörvények, így az Audi gond nélkül leforgathatott egy olyan szpotot, amelyben csak a vetélytársak lejáratására törekedtek.



A filmben nem kímélik sem a Mercedes-, sem a BMW-, sem a Lexus-vásárlókat, akik autóik mellett állva egykedvűen mondják azt a maszlagot, amit az adott gyártók marketing-szakemberei a fejükbe vertek. Bezzeg amikor meglátják az utcán a legújabb Audikat, szinte elszégyellik magukat, és a lélegzetük is elakad. Szegény pocakos BMW-tulaj még a húsz évvel fiatalabb barátnőjét is azonnal elveszti, amikor az orruk előtt elsuhan egy S4-es. Nemcsak a forgatókönyv, hanem az sem túl fair az ingolstadti gyártótól, hogy a konkurens modellek a BMW kivételével egytől egyig régi, már nem gyártott típusok, míg az Audik természetesen a legújabb modellek.

 

 

 

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek